ΜΥΡΙΣΑΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ!

Μύρισαν Χριστούγεννα στο σχολείο μας! Μικροί και μεγάλοι απόλαυσαν τον στολισμό, με τη συνοδεία χριστουγεννιάτικης μουσικής και χριστουγεννιάτικων εικόνων! Φωτάκια, στολίδια και χαμόγελα στόλισαν το δέντρο μας, σκορπίζοντας ολόγυρα τη μαγεία των Χριστουγέννων!

Επιμέλεια άρθρου: Φαρεκζή Ελένη

1 5 2 5 3 5 4 5 5 3

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ, ΜΕ ΤΙΣ ΣΠΕΙΡΕΣ ΚΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΓΡΑΜΜΕΣ!

Στο πρώτο τρίμηνο πραγματοποιήθηκαν στο Τμήμα΄Ενταξης δραστηριότητες μαθηματικών στις οποίες στόχος είναι η αναγνώριση, η ανάλυση και η σύνθεση ποσοτήτων καθώς και η έννοια του αριθμού σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών. Πιο συγκεκριμένα, τα παιδιά μέσα από το παιχνίδι έμαθαν να καταμετρούν αντικείμενα (τις χάντρες), να τις τοποθετούν στους αντίστοιχους αριθμούς και συνεργάστηκαν για να εκτελέσουν απλές μαθηματικές πράξεις με παιγνιώδη και βιωματικό τρόπο. Τέλος, μέσα από παιχνίδια σπείρας και γραμμών εξασκήθηκαν στη λεπτή κινητικότητα, ανέπτυξαν οπτικοκινητικό συντονισμό, ενίσχυσαν τις γραφοκινητικές δεξιότητές τους και εξοικειώθηκαν με τη φορά της γραφής και τα διάφορα είδη γραμμών.

Επιμέλεια άρθρου: Φαρεκζή Ελένη

1 4 2 4 3 4 4 4

3η Δεκεμβρίου- Παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία

Σήμερα στο σχολείο μας είχαμε μια πολύ ιδιαίτερη και όμορφη επίσκεψη: ήρθε κοντά μας η Αριάδνη, μια persona doll.

Η Αριάδνη είναι «διαφορετική»—δεν μπορεί να περπατήσει και χρησιμοποιεί αναπηρικό αμαξίδιο. Τα παιδιά την υποδέχτηκαν με μεγάλο ενθουσιασμό, όμως σύντομα συνειδητοποιήσαμε ότι το αμαξίδιό της δεν μπορούσε να φτάσει εύκολα μέχρι την παρεούλα μας. Τα παιδιά συζήτησαν, πρότειναν λύσεις και τελικά κατάφεραν να προσαρμόσουν τον χώρο ώστε να την υποδεχτούμε ισότιμα.
1

2

Η Αριάδνη δεν μιλούσε απευθείας στα παιδιά, αλλά μόνο στην εκπαιδευτικό, η οποία μετέφερε όσα ήθελε να πει. Με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά της πήραν συνέντευξη και έμαθαν πως πρόσφατα μετακόμισε από τα Ιωάννινα, ενώ αγαπά τον χορό και τη ζωγραφική. Έμεινε όλη την ημέρα κοντά μας, παρακολούθησε τις δραστηριότητες της τάξης και μας πρότεινε παιγνιώδεις δράσεις, ώστε τα παιδιά να βιώσουν —έστω και συμβολικά— πτυχές της καθημερινότητας των ατόμων με αναπηρία και να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθηση.
3

4
οι persona dolls (Κατερίνα Καζέλα) αποτελούν εκπαιδευτικά εργαλεία που χρησιμοποιούνται στο Νηπιαγωγείο, με στόχο την ανάπτυξη γνώσεων, δεξιοτήτων και στάσεων σχετικών με την αποδοχή της διαφορετικότητας και την ενίσχυση της ενσυναίσθησης. Η εφαρμογή τους ακολουθεί συγκεκριμένη μεθοδολογία τεσσάρων σταδίων. Σήμερα υλοποιήσαμε το 1ο στάδιο, περιμένουμε λοιπόν και τις επόμενες επισκέψεις της κούκλας με απώτερο στόχο την επίλυση προβλήματος – που θα μοιραστεί μαζί μας η Αριάδνη.-από τα παιδιά.

Ήταν μια πολύ όμορφη και δημιουργική ημέρα και τα παιδιά έδειξαν την αγάπη και την αποδοχή τους , προσμένοντας την επόμενη επίσκεψη!

Επιμέλεια άρθρου: Έλενα Καλαμίδα

 

 

Η Μιμή με τα μεγάλα αυτιά!

Στο Νηπιαγωγείο μας πραγματοποιήθηκε η ακρόαση του παραμυθιού “Η Μιμή με τα μεγάλα αυτιά”. Στην εν λόγω ιστορία, η Μιμή είναι ένα ποντικάκι με μεγάλα αυτιά η οποία στενοχωριέται που δεν είναι σαν τα άλλα ποντικάκια. Επιπλέον, αισθάνεται άσχημα που τα άλλα ποντικάκια την κοροϊδεύουν και δε θέλουν να κάνουν παρέα μαζί της. Ωσπου μια μέρα, εμφανίζεται ένας βατραχούλης με μαύρες βούλες και μεγάλα πόδια και της εξηγεί με διάφορους τρόπους πόσο χρήσιμα και όμορφα ήταν τα αυτιά της!΄Ετσι μέσω αυτής της ιστορίας τα παιδιά παρατήρησαν ότι ο κάθε άνθρωπος είναι μοναδικός και ότι αυτό που μας κάνει διαφορετικούς, είναι η μεγαλύτερη δύναμή μας! Τέλος, απόλαυσαν το όμορφο διαδραστικό κινητικό παιχνίδι που είχε ετοιμάσει η κ. Χριστίνα Νταλαμπίρα (Νηπιαγωγός Πρωινού Τμήματος 2 του 2ου Νηπιαγωγείου Πικερμίου) και κάναμε χαρούμενη τη Μιμή γεμίζοντας καρδούλες στην εικόνα της!

Επιμέλεια άρθρου: Φαρεκζή Ελένη

1 3 2 3 3 3 4 3 5 2 7 2

Στοματική υγιεινή

Μοιραζόμαστε μαζί σας μια όμορφη δράση που κάναμε στο νηπιαγωγείο σχετικά με τη φροντίδα των δοντιών μας!

1

Ξεκινήσαμε με μια μικρή κουβέντα για το πόσο σημαντικό είναι να προσέχουμε τα δοντάκια μας, ποιες τροφές τους κάνουν κακό και ποιες τα βοηθούν να μένουν δυνατά και υγιή. Μιλήσαμε επίσης για το σωστό βούρτσισμα και για το πόσο χρήσιμο είναι να επισκεπτόμαστε τον οδοντίατρο.

Έπειτα, ακούσαμε όλοι μαζί ένα χαρούμενο, εκπαιδευτικό τραγούδι για τη στοματική υγιεινή, που άρεσε πολύ στα παιδιά και τα βοήθησε να θυμηθούν όσα συζητήσαμε.

2 3

Ακολούθησε ένα διασκεδαστικό παιχνίδι: τα παιδιά “λέρωσαν” μια πλαστικοποιημένη οδοντοστοιχία και μετά την καθάρισαν με μια αυτοσχέδια οδοντόβουρτσα, μαθαίνοντας έτσι πώς πρέπει να φροντίζουμε σωστά τα δόντια μας.

4

Στο τέλος, έκαναν μια δημιουργική εργασία. Ζωγράφισαν διάφορες τροφές, τις έκοψαν και τις κόλλησαν στο «χαρούμενο» και στο «λυπημένο» δοντάκι, ανάλογα με το αν κάνουν καλό ή κακό στα δόντια.

Ήταν μια πολύ όμορφη εμπειρία και τα παιδιά συμμετείχαν με μεγάλο ενθουσιασμό! Ελπίζω ότι θα μοιραστούν μαζί σας όλα όσα έμαθαν.

Με εκτίμηση,

Ιωάννα Φραγκολιά (Σχολική Νοσηλεύτρια) και οι Νηπιαγωγοί

Learn Colours with Fun!

Learn Colours with Fun!

Στο νηπιαγωγείο μας μαθαίνουμε τα χρώματα μέσα από το παιχνίδι! Αρχικά το κάθε παιδί ζωγράφισε με όποιο χρώμα ήθελε το όνομά του μέσα στο συννεφάκι του και στη συνέχεια παρακολουθήσαμε σε video τον αγαπημένο μας ήρωα Pete the Cat να αλλάζει το χρώμα στα παπούτσια του με μεγάλη χαρά. Με τη βοήθεια του φίλου μας Mr John (our puppet= τη μασκότ μας) παίξαμε με τους χρωματιστούς μας κύκλους. Τα παιδιά έπρεπε να βάλουν το χέρι ή το πόδι τους στον κύκλο με το σωστό χρώμα, ακολουθώντας τις οδηγίες της δασκάλας τους. Τέλος, παίξαμε με τα βασικά και τα συμπληρωματικά χρώματα, αφού είδαμε σχετικό βίντεο και μάθαμε τις διαφορές τους.

6 5

It is Fun to Learn English!

Η Εκπαιδευτικός Αγγλικής γλώσσας

Διονυσία Παπαδοπούλου

Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας – eΤwinning “Touch my heart”

Με μεγάλη χαρά σας ανακοινώνουμε ότι το έργο eTwinning

που υλοποιήσαμε τη σχολική χρονιά 2024-2025 με τίτλο ” Touch my heart”  τιμήθηκε με την

Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας.

Η διάκριση αυτή αποτελεί σημαντική αναγνώριση της δημιουργικότητας, της συνεργασίας

και της παιδαγωγικής αξίας του έργου μας σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Η βράβευση επιβεβαιώνει την υψηλή ποιότητα των δραστηριοτήτων που υλοποιήσαμε, την αποτελεσματική αξιοποίηση των ψηφιακών εργαλείων και τη γόνιμη συνεργασία με σχολεία του εξωτερικού.

Ευχαριστούμε θερμά όλους τους/τις μαθητές/τριες, εκπαιδευτικούς και συνεργάτες που συνέβαλαν στην επιτυχία του έργου.

Screenshot 2025 11 26 at 8.41.50 PM



Λήψη αρχείου

Οι Συντονίστριες του Προγράμματος eTwinning:

Βικτώρια Τσινταράκη 
Έλενα
 Καλαμίδα 
Σοφία
 Πανταζίδου 

Οι συμμετέχουσες Νηπιαγωγοί του Νηπιαγωγείου Πικερμίου
 & του
2
ου Νηπιαγωγείου Πικερμίου

Χριστίνα Νταλαμπίρα
, Αγνή Συμεωνίδη
Σμαράγδα Κωνσταντογιάννη, Μαρία Δράκου
Ειρήνη Μαγκουσάκη

Επιμέλεια άρθρου: Έλενα Καλαμίδα

17 Νοέμβρη & ο Αλυσοδεμένος Ελέφαντας

Η επέτειος της 17ης Νοέμβρη αποτελεί κάθε χρόνο μια ευκαιρία να θυμηθούμε τη σημασία της ελευθερίας, της δημοκρατίας και της ενεργής στάσης απέναντι σε κάθε μορφή καταπίεσης. Οι αγώνες των φοιτητών στο Πολυτεχνείο, η φωνή τους που υψώθηκε απέναντι στη δικτατορία, μας θυμίζουν πως ακόμη και σε δύσκολους καιρούς, η ανθρώπινη θέληση μπορεί να αλλάξει την πορεία της ιστορίας.

Με αφορμή αυτή τη σημαντική μέρα, μπορούμε να συνδεθούμε και με ένα αγαπημένο παραμύθι, «Ο αλυσοδεμένος ελέφαντας» του Χόρχε Μπουκάι  που μας παρουσίασε  σήμερα με μεγάλη επιτυχία η θεατρική ομάδα Τόπι. 

Οι ταλαντούχοι ηθοποιοί  μας ταξίδεψαν με τις εκπληκτικές  ερμηνείες  τους  στην ιστορία αυτή, όπου ο μικρός ελέφαντας, ενώ μεγάλωσε και δυνάμωσε, συνεχίζει να πιστεύει πως δεν μπορεί να σπάσει το μικρό παλούκι που τον κρατά δεμένο, επειδή κάποτε – όταν ήταν  μικρός και αδύναμος – δεν τα κατάφερε. Έτσι, μένει καθηλωμένος, όχι από την αλυσίδα, αλλά από την πεποίθηση ότι δεν μπορεί.

Το παραμύθι αυτό μάς διδάσκει ότι, πολλές φορές οι περιορισμοί που νιώθουμε υπάρχουν μόνο στο μυαλό μας.

Όταν πιστέψουμε στον εαυτό μας, όταν τολμήσουμε να αμφισβητήσουμε ό,τι μας κρατά «δεμένους», τότε μπορούμε να κάνουμε το βήμα προς την ελευθερία.

TMHMA 1 3

Το ίδιο έκαναν και οι νέοι του Πολυτεχνείου. Δεν αποδέχτηκαν τις «αλυσίδες» που κάποιοι ήθελαν να τους επιβάλουν. Πίστεψαν στη δύναμή τους και διεκδίκησαν το δικαίωμα να ορίζουν το μέλλον τους.

Η μνήμη του Πολυτεχνείου και ο «αλυσοδεμένος ελέφαντας» γίνονται έτσι δύο διαφορετικές, αλλά συμπληρωματικές, ιστορίες που μας καλούν να σπάσουμε τις νοητές αλυσίδες και να υπερασπιστούμε πάντα την ελευθερία, τη δημοκρατία και την αξιοπρέπεια.

Τα παιδιά αποχωρώντας από το σχολείο μαζί με τις όμορφες εικόνες και τα υπέροχα μηνύματα του παραμυθιού πήραν και τις χειροτεχνίες τους.

TMHMA 1TMHMA 1 4

Οι Εκπαιδευτικοί των πρωινών προγραμμάτων

Έλενα Καλαμίδα : Τμήμα 1

Μαρία Δράκου: Τμήμα 2

 Επιμέλεια άρθρου: Έλενα Καλαμίδα

17 Νοέμβρη – Δραστηριότητες στην τάξη

Στην τάξη μας, μιλήσαμε εκτενώς  για τη σημαντική επέτειο της 17 Νοέμβρη του 1973. Αρχικά συμπληρώσαμε τον γραφικό  οργανωτή Frayer.

Οι γραφικοί οργανωτές είναι απλά «οπτικά εργαλεία» που βοηθούν τα παιδιά να κατανοήσουν καλύτερα μια έννοια. Μοιάζουν με μικρά σχεδιαγράμματα που οργανώνουν τις πληροφορίες, ώστε τα παιδιά να μην μπερδεύονται και να μαθαίνουν πιο εύκολα.

Ένας από τους οργανωτές που χρησιμοποιούμε στο νηπιαγωγείο είναι το μοντέλο Frayer. Αποτελείται από τέσσερα μέρη και βοηθά τα παιδιά να γνωρίσουν μια έννοια από διαφορετικές πλευρές — τι σημαίνει, πώς χρησιμοποιείται, παραδείγματα και μη παραδείγματα.

Με αυτόν τον τρόπο:

  • τα παιδιά οργανώνουν τη σκέψη τους,

  • κατανοούν καλύτερα νέες πληροφορίες,

  • επιλέγουν τον τρόπο που τους ταιριάζει περισσότερο για να μάθουν.

Το μοντέλο Frayer λειτουργεί σαν «οδηγός» που στηρίζει τα παιδιά στο να ανακαλύπτουν και να κατανοούν νέες έννοιες με απλό και δημιουργικό τρόπο.

2

Στη  συνέχεια, ακολούθησε η ρουτίνα σκέψης ” χρώμα- σύμβολο-εικόνα ” , με στόχο την ανάπτυξη της κριτική τους σκέψης, μέσω της εύρεσης και της διαπραγμάτευσης νοήματος.

1

Και ολοκληρώσαμε με το τραγούδι ” τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο” σε μορφή πολυτροπικού κειμένου.

Το αναρτούμε και σε pdf  για όποιον επιθυμεί να το εκτυπώσει



Λήψη αρχείου

Επιμέλεια άρθρου: Έλενα Καλαμίδα