Το νερό “φωνάζει”!

Ιούν 20255

TO NERO FONAZEIeikona

Το νερό αποτελεί έναν από τους πιο πολύτιμους πόρους του πλανήτη μας. Όμως, η συνεχής ρύπανση, η υπεράντληση και η κλιματική αλλαγή έχουν θέσει σε κίνδυνο την ποιότητα και την ποσότητά του, απειλώντας το οικοσύστημα και την ανθρώπινη ζωή. Στο Εργαστήριο Δεξιοτήτων και Δράση Ενεργού Πολίτη με τίτλο “Το νερό φωνάζει”, εξερευνήσαμε τις ιδιότητες του νερού και τον υδρολογικό κύκλο, ευαισθητοποιηθήκαμε για την ανάγκη προστασίας των υδάτινων πόρων και αναλάβαμε ενεργές πρωτοβουλίες για την διατήρησή τους. Μέσα από συζητήσεις, εργαστήρια και δράσεις, ανακαλύψαμε πώς μπορούμε όλοι να συμβάλουμε στην εξασφάλιση ενός πιο υγιούς και βιώσιμου μέλλοντος, γιατί το νερό δεν φωνάζει μόνο, αλλά και απαιτεί άμεση δράση!

Δείτε πώς εργαστήκαμε εδώ.

Εκπαιδευτική επίσκεψη στην Κεντρική Δεξαμενή Υδροδότησης της πόλης μας.

Ιούν 20252

EPISKEPSH STO YDRAGOGEIO

Τη Δευτέρα 2 Ιουνίου 2025, πραγματοποιήθηκε εκδρομή και των 2 Τμημάτων του Νηπιαγωγείου μας στην κεντρική δεξαμενή του Άη Γιάννη, από όπου μεταφέρεται νερό σε όλα τα σπίτια της πόλης, αλλά και σε άλλες δεξαμενές περιμετρικά του κέντρου των Χανίων. Το ιστορικό κτήριο δεσπόζει στην περιοχή από το 1927, διατηρώντας τον αρχιτεκτονικό του χαρακτήρα κατά την πάροδο των χρόνων.

Δείτε εδώ όσα μάθαμε και είδαμε με τα μάτια μας στην εκπαιδευτική μας επίσκεψη.

από κάτω από: Αειφόρο Ελληνικό Σχολείο, Εργαστήρια Δεξιοτήτων | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εκπαιδευτική επίσκεψη στην Κεντρική Δεξαμενή Υδροδότησης της πόλης μας.    

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ: “Συνεργάζομαι, Παίζω, Μαθαίνω, Ψηφιακά Δημιουργώ”

Μάι 202528

SCHEDIO DRASHS PSHFIAKO PAICHNIDI

Στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και στην αποτελεσματικότητά τους καίριο ρόλο διαδραματίζουν οι «κοινότητες μάθησης», όπου μέσα από τη συμμετοχή, την αλληλόδραση ή αλληλοεπίδραση, την αλληλοτροφοδότηση και το διάλογο αποκτούν εμπειρίες που μετασχηματίζουν την επαγγελματική τους ταυτότητα. Καθώς σε μία εκπαιδευτική κοινότητα που διαρκώς εξελίσσεται ο ψηφιακός εγγραμματισμός βρίσκεται στις προτεραιότητες του νέου σχολείου ως βασική δεξιότητα των μελλοντικών πολιτών, η αξιοποίηση των ψηφιακών εφαρμογών στη διδακτική πράξη -που απαιτεί την ενεργή συμμετοχή των χρηστών- έχει πολλαπλά οφέλη για τη διδακτική διαδικασία, καλλιεργώντας συνάμα ένα ελκυστικό περιβάλλον μάθησης. Στο πλαίσιο μιας εκπαιδευτικής κοινότητας μάθησης, η δημιουργία ψηφιακών παιχνιδιών από τους εκπαιδευτικούς -προσαρμοσμένα στις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών-, πέρα από το ότι αποτελούν σύγχρονο εργαλείο και νέο μέσο στην εκπαιδευτική διαδικασία που δίνουν στη μάθηση μια νέα διάσταση, επιπρόσθετα ενδυναμώνουν την επικοινωνία και τη δημιουργικότητα των εμπλεκομένων μέσω της συνεργασίας και της τελικής διάχυσης των παραγόμενων.

Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, το σχέδιο δράσης που υλοποίησε η σχολική μας μονάδα αποσκοπούσε στην προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών μέσα από τη δημιουργία ενός κοινού πλαισίου συνεργασίας, μιας «κοινότητας μάθησης», που:

 -προάγει τη μεταξύ τους αλληλοεπίδραση και αλληλοτροφοδότηση, την ανταλλαγή γνώσεων και εμπειριών,

 -ενδυναμώνει την επικοινωνία, τη δημιουργικότητα και τη συνδημιουργικότητα μέσα από το σχεδιασμό και την υλοποίηση συνεργατικών δράσεων με όμορα Νηπιαγωγεία με επίκεντρο το ψηφιακό παιχνίδι και

 -τους φέρνει σε επαφή με δεξιότητες σχεδίασης ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου, εξοικειώνοντάς τους με τις νέες τεχνολογίες.

Την πορεία της δράσης μπορείτε να τη δείτε εδώ.

από κάτω από: Αειφόρο Ελληνικό Σχολείο, Νέες Τεχνολoγίες, Σχέδιο Δράσης | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ: “Συνεργάζομαι, Παίζω, Μαθαίνω, Ψηφιακά Δημιουργώ”    

Έτοιμες για φάγωμα οι ελιές που φτιάξαμε!

Μάι 202527

APOLAMBANOYME TIS ELIES TOY DENTROY MAS

Οι ελιές που μαζέψαμε από το δέντρο μας και βάλαμε στο βάζο με αλάτι και λεμόνι ήταν πια έτοιμες για φάγωμα! Περιμέναμε πώς και πώς την ώρα που θα τις δοκιμάζαμε! Μαζί με φρέσκο, αφράτο ψωμί από το φούρνο, τις απολαύσαμε με το φαγητό μας και μας φάνηκαν τόσο νόστιμες! Ο συνδυασμός του τραγανού ψωμιού και των λεμονάτων, αρωματικών ελιών ήταν απλά υπέροχος, κάνοντας αυτήν τη γευστική εμπειρία αξέχαστη!

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Έτοιμες για φάγωμα οι ελιές που φτιάξαμε!    

Πρόσκληση για τη γιορτή λήξης του σχολικού έτους 2024-2025

Μάι 202526

PROSKLHSH GIORTHS LHXHS 2025

από κάτω από: Αειφόρο Ελληνικό Σχολείο | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πρόσκληση για τη γιορτή λήξης του σχολικού έτους 2024-2025    

Μέρες έκφρασης και δημιουργίας – 2η Συνδιάσκεψη Εκπαιδευτικών Π.Ε. & Δ.Ε. Χανίων

Μάι 202525

Καθώς η Εκπαίδευση, τόσο με την τυπική όσο και με την μη τυπική μορφή της παίζει κρίσιμο ρόλο στη συνοχή και στην ανάπτυξη της τοπικής κοινωνίας, οι Διευθύνσεις Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης συνεργάστηκαν με την Περιφέρεια Κρήτης και τον Δήμο Χανίων συστρατεύοντας τις δυνάμεις τους με το σύνθημα «Εκπαίδευση-Πολιτισμός-Kοινωνία-Αθλητισμός: ΜΕΡΕΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ & ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ για τη συνοχή και την ανάπτυξη της τοπικής κοινότητας», προσκαλώντας τους εκπαιδευτικούς και τους πολίτες σε εμβληματικά κτίρια του Δήμου, που ανοίγουν τις πόρτες τους στοχευμένα για Εκπαίδευση/Αγωγή στην Κοινότητα.

SYNDIASKEPSH DIPE 2025a

Το σχολείο μας συμμετείχε στην ξεχωριστή δράση που διοργάνωσαν οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης και η ΔΙΠΕ Χανίων την Τρίτη 20-5-2025 στο εμβληματικό Γιαλί Τζαμί  εκθέτοντας υλικό από δράσεις φιλαναγνωσίας. Στο επίκεντρο βρέθηκε το βιβλίο ως δώρο ζωής και ο εθελοντισμός ως πράξη ελπίδας και συλλογικής ενδυνάμωσης, καθώς με αγάπη για τη γνώση και σεβασμό προς την κοινωνία, μικροί και μεγάλοι συμμετείχαν σε αυτή την πρωτοβουλία, προσφέροντας ένα βιβλίο για τον εμπλουτισμό των βιβλιοθηκών σε δομές υποστήριξης της παιδικής ηλικίας.

SYNDIASKEPSH DIPE 2025

Επιπλέον, στο πλαίσιο της 2η Συνδιάσκεψης Εκπαιδευτικών ΠΕ & ΔΕ Χανίων, την Κυριακή 25-5-2025 στο Πνευματικό Κέντρο Χανίων παρουσιάστηκε η εισήγηση με θέμα «Τα δικαιώματα των παιδιών γίνονται τραγούδι». Πρόκειται για μια συλλογική μουσικοποιητική δραστηριότητα, με έντονα στοιχεία διαδραστικότητας, η οποία βοηθά στην ενίσχυση, απομνημόνευση και διάχυση πληροφοριών, σχετικών με το περιεχόμενο της περιοχής μάθησης που είναι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Με την τέχνη να αποτελεί «μοχλό» ώστε «να μαθαίνουν ενώ δημιουργούν» αλλά και «να δημιουργούν αυτό που μαθαίνουν», τα παιδιά αναπτύσσονται πολύπλευρα αποκομίζοντας, πέρα από τα γνωστικά, ποικίλα αισθητικά και κοινωνικά οφέλη.

Ευχαριστούμε τις Διευθύνσεις Π.Ε & Δ.Ε. για την άψογη διοργάνωση, για τη δυνατότητα της παρουσίασης του έργου μας, αλλά και της ανταλλαγής ιδεών και καλών πρακτικών με συναδέλφους από κάθε γωνιά του νομού μας!

από κάτω από: Αειφόρο Ελληνικό Σχολείο, Αισθητική Αγωγή, Μουσική, Φιλαναγνωσία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μέρες έκφρασης και δημιουργίας – 2η Συνδιάσκεψη Εκπαιδευτικών Π.Ε. & Δ.Ε. Χανίων    

“Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών”: Η κ. Νεκταρία Πατεράκη Καστρινάκη, ψυχολόγος-ψυχοθεραπεύτρια, καλεσμένη στο νηπιαγωγείο μας

Μάι 202523

Την Παρασκευή 23 Μαϊου, είχαμε την τιμή να φιλοξενήσουμε στο σχολείο μας μια καταξιωμένη ψυχολόγο, την κ. Νεκταρία Πατεράκη Καστρινάκη, οποία μίλησε στους γονείς μας για ένα πολύ ευαίσθητο και σημαντικό θέμα: “τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών”. Η παρουσία της και η συζήτηση που ακολούθησε στάθηκαν αφορμή για πολλαπλές σκέψεις και αναστοχασμούς σχετικά με τον ρόλο της ενημέρωσης σε αυτό το πεδίο.

NEKTARIA KASTRINAKH PATERAKH 2025

Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση είναι ένα ζωτικής σημασίας κομμάτι της γενικής παιδείας και ανάπτυξης των παιδιών. Μέσω αυτής, τα παιδιά αποκτούν σωστές γνώσεις, ενισχύουν την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμησή τους και μαθαίνουν να διαχειρίζονται καταστάσεις που αφορούν το σώμα τους και τις σχέσεις τους με τους άλλους. Η ενημέρωση και η ανοικτή επικοινωνία γύρω από το θέμα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης είναι καθοριστικές για την υγιή ανάπτυξη των παιδιών μας καθώς γνώση τα προστατεύει, τα ενισχύει και τα προετοιμάζει να αντιμετωπίσουν με αυτοπεποίθηση τις προκλήσεις της σύγχρονης ζωής. Η έλλειψη κατάλληλης πληροφόρησης και ανοικτού διαλόγου μπορεί να οδηγήσει σε σύγχυση, φόβο ή ακόμη και σε ευάλωτες καταστάσεις.

NEKTARIA KASTRINAKH PATERAKH 2025a

Επιπλέον, η συζήτηση που έγινε με τους γονείς, βοήθησε στην υιοθέτηση συνεκτικής και υποστηρικτικής προσέγγισης, η οποία είναι απαραίτητη για την ορθή διαπαιδαγώγηση των μικρών μας. 

Ευχαριστούμε θερμά την κ. Νεκταρία Πατεράκη Καστρινάκη για τη σημαντική της παρουσία και για τις πολύτιμες γνώσεις που μας έδωσε ώστε να μεγαλώνουμε παιδιά υπεύθυνα, ενημερωμένα και ασφαλή.

 

από κάτω από: Αειφόρο Ελληνικό Σχολείο, Ψυχική Υγεία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο “Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών”: Η κ. Νεκταρία Πατεράκη Καστρινάκη, ψυχολόγος-ψυχοθεραπεύτρια, καλεσμένη στο νηπιαγωγείο μας    

Γιορτάζοντας τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων παρέα με το Archaeolab.

Μάι 202520

GIORTAZONTAS TH DIETHNH HMERA MOYSEION

Κάθε χρόνο, στις 18 Μαΐου, γιορτάζουμε τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων, μια ημέρα αφιερωμένη στη σημασία των μουσείων για την πολιτιστική κληρονομιά μας και τη γνώση που μας προσφέρουν. Στο νηπιαγωγείο μας, αυτή η μέρα έγινε αφορμή  να μάθουμε για τα μουσεία και να καταλάβουμε πόσο σημαντικό είναι να διατηρούμε και να προστατεύουμε τα ιστορικά μας μνημεία και αντικείμενα.

Οι μικροί μας φίλοι είχαν την ευκαιρία να αναφέρουν εμπειρίες από την επίσκεψή τους σε μουσειακούς χώρους, αλλά και να συνειδητοποιήσουν ότι υπάρχουν διάφορα είδη μουσείων, αρκετά από τα οποία γνωρίσαμε διαδικτυακά. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον υπήρξε για το μουσείο Φυσικής Ιστορίας, κάνοντας λόγο για το ρόλο του αρχαιολόγου και για τη διαδικασία της ανασκαφής.

Για να γίνει η γνώση πιο ζωντανή και διασκεδαστική, είχαμε την χαρά να υποδεχτούμε μια αρχαιολόγο στο σχολείο μας, την κυρία Κούλα Μπορμπουδάκη, υπεύθυνη του archaeolab. Μαζί της γίναμε για λίγο παλαιοντολόγοι «ξεθάβοντας» από το χώμα απολιθώματα δεινοσαύρων. Μας εξήγησε ότι η αρχαιολογία είναι μια μεγάλη περιπέτεια και μας έμαθε πόσο σημαντικό είναι να προσέχουμε και να σεβόμαστε τα ευρήματα του παρελθόντος.

 Περισσότερα για αυτό το πολύτιμο «ταξίδι» που βιώσαμε μπορείτε να δείτε εδώ.

από κάτω από: Αειφόρο Ελληνικό Σχολείο, Αισθητική Αγωγή, Μουσειακή Εκπαίδευση | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Γιορτάζοντας τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων παρέα με το Archaeolab.    

20 Μαΐου 2025: Αφιέρωμα στη Μάχη της Κρήτης

Μάι 202520

Η Μάχη της Κρήτης αποτελεί μια από τις πιο ηρωικές και σημαντικές σελίδες της ιστορίας μας. Στις 20 Μαΐου 1941, οι Γερμανοί ξεκίνησαν την επίθεσή τους στο νησί με στόχο την κατάληψή του, γνωρίζοντας ότι η Κρήτη είχε στρατηγική σημασία για την ασφάλεια της Μεσογείου. Οι ντόπιοι βοήθησαν σημαντικά, παρά τις δύσκολες συνθήκες και την έλλειψη υλικών. Αν και η αντίσταση των Ελλήνων και των Συμμάχων ήταν ισχυρή, η μάχη διήρκεσε σχεδόν ένα μήνα, με ηρωικές προσπάθειες και θυσίες από όλους τους συμμετέχοντες.

AFIEROMA STH MACHH THS KRHTHSa

Τα μικρά μας ενημερώθηκαν για τα γεγονότα της εποχής, είδαν σχετικές εικόνες και παρακολούθησαν ντοκιμαντέρ. Έμαθαν για τους ήρωες που έδωσαν τη ζωή τους, για τους αγώνες και τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν, και για το πώς η μάχη αυτή αποτελεί σύμβολο θάρρους και πατριωτισμού.

AFIEROMA STH MACHH THS KRHTHS

Κατόπιν, εξέφρασαν τις εντυπώσεις και τα συναισθήματά τους μέσα από ζωγραφιές. Οι εικόνες τους αποτυπώνουν το πνεύμα της αντίστασης, το θάρρος των Κρητικών και την ελπίδα για ελευθερία. Μας θυμίζουν ότι η ιστορία και η μνήμη είναι πολύτιμες και ότι εμείς μπορούμε να διδασκόμαστε από το παρελθόν για να χτίσουμε ένα καλύτερο μέλλον.

 

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 20 Μαΐου 2025: Αφιέρωμα στη Μάχη της Κρήτης    

Ενδοσχολική επιμόρφωση – “Διαδραστικός πίνακας: Χρήση και αξιοποίηση στη μάθηση”

Μάι 202516

ENDOSCHOLIKH EPIMORFOSH GIA TO DIADRASTIKO PINAKA

Στον σύγχρονο εκπαιδευτικό χώρο, η τεχνολογία διαδραματίζει ολοένα και πιο σημαντικό ρόλο στην αποτελεσματική διδασκαλία και μάθηση. Ο εκσυγχρονισμός της διδασκαλίας με τη χρήση διαδραστικών εργαλείων, όπως ο διαδραστικός πίνακας, αποτελεί μια αναγκαιότητα για την προσαρμογή των εκπαιδευτικών μεθόδων στις ανάγκες των μαθητών του 21ου αιώνα. Η αξιοποίηση τέτοιων τεχνολογιών όχι μόνο ενισχύει το ενδιαφέρον και την εμπλοκή των μαθητών, αλλά διευκολύνει και την ενεργό συμμετοχή τους στη μαθησιακή διαδικασία.

Σε αυτό το πλαίσιο, την Παρασκευή 16 Μαϊου 2025, πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας ενδοσχολική επιμόρφωση με θέμα τη χρήση και την αξιοποίηση του διαδραστικού πίνακα, καθώς και την παρουσίαση του λογισμικού OpenBoard, την οποία παρακολούθησαν εκπαιδευτικοί από έξι γειτονικά Νηπιαγωγεία. Η επιμόρφωση αυτή είχε ως στόχο να ενισχύσει τις γνώσεις και τις δεξιότητες των εκπαιδευτικών στη χρήση των διαδραστικών εργαλείων, προκειμένου να εντάξουν αποτελεσματικά την τεχνολογία στην καθημερινή διδασκαλία και να εμπλουτίσουν το εκπαιδευτικό τους έργο.

ENDOSCHOLIKH EPIMORFOSH GIA TO DIADRASTIKO PINAKAa

Κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τις δυνατότητες του λογισμικού OpenBoard, να εξοικειωθούν με πρακτικές εφαρμογές και να ανταλλάξουν ιδέες. Η χρήση του OpenBoard επιτρέπει την δημιουργία διαδραστικών και ελκυστικών μαθημάτων, διευκολύνοντας την επικοινωνία και τη συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών.

Θα θέλαμε να εκφράσουμε τις θερμές μας ευχαριστίες προς τους δύο επιμορφωτές μας, τον κ. Ανδρέα Μαρκαντωνάκη και την κ. Πόπη Κασσωτάκη Ψαρουδάκη,  οι οποίοι αφιέρωσαν πολύτιμο χρόνο και κόπο για να μοιραστούν τις γνώσεις και την εμπειρία τους μαζί μας. Η προσωπική τους δέσμευση και η αφοσίωσή τους αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης και ενθάρρυνσης για όλους μας να συνεχίσουμε να εξελισσόμαστε και να βελτιώνουμε την εκπαιδευτική μας πρακτική.

από κάτω από: Αειφόρο Ελληνικό Σχολείο, Ενδοσχολική επιμόρφωση, Νέες Τεχνολoγίες | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ενδοσχολική επιμόρφωση – “Διαδραστικός πίνακας: Χρήση και αξιοποίηση στη μάθηση”    
« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »

Ιστορικό



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων