
Στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και στην αποτελεσματικότητά τους καίριο ρόλο διαδραματίζουν οι «κοινότητες μάθησης», όπου μέσα από τη συμμετοχή, την αλληλόδραση ή αλληλοεπίδραση, την αλληλοτροφοδότηση και το διάλογο αποκτούν εμπειρίες που μετασχηματίζουν την επαγγελματική τους ταυτότητα. Καθώς σε μία εκπαιδευτική κοινότητα που διαρκώς εξελίσσεται ο ψηφιακός εγγραμματισμός βρίσκεται στις προτεραιότητες του νέου σχολείου ως βασική δεξιότητα των μελλοντικών πολιτών, η αξιοποίηση των ψηφιακών εφαρμογών στη διδακτική πράξη -που απαιτεί την ενεργή συμμετοχή των χρηστών- έχει πολλαπλά οφέλη για τη διδακτική διαδικασία, καλλιεργώντας συνάμα ένα ελκυστικό περιβάλλον μάθησης. Στο πλαίσιο μιας εκπαιδευτικής κοινότητας μάθησης, η δημιουργία ψηφιακών παιχνιδιών από τους εκπαιδευτικούς -προσαρμοσμένα στις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών-, πέρα από το ότι αποτελούν σύγχρονο εργαλείο και νέο μέσο στην εκπαιδευτική διαδικασία που δίνουν στη μάθηση μια νέα διάσταση, επιπρόσθετα ενδυναμώνουν την επικοινωνία και τη δημιουργικότητα των εμπλεκομένων μέσω της συνεργασίας και της τελικής διάχυσης των παραγόμενων.
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, το σχέδιο δράσης που υλοποίησε η σχολική μας μονάδα αποσκοπούσε στην προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών μέσα από τη δημιουργία ενός κοινού πλαισίου συνεργασίας, μιας «κοινότητας μάθησης», που:
-προάγει τη μεταξύ τους αλληλοεπίδραση και αλληλοτροφοδότηση, την ανταλλαγή γνώσεων και εμπειριών,
-ενδυναμώνει την επικοινωνία, τη δημιουργικότητα και τη συνδημιουργικότητα μέσα από το σχεδιασμό και την υλοποίηση συνεργατικών δράσεων με όμορα Νηπιαγωγεία με επίκεντρο το ψηφιακό παιχνίδι και
-τους φέρνει σε επαφή με δεξιότητες σχεδίασης ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου, εξοικειώνοντάς τους με τις νέες τεχνολογίες.
Την πορεία της δράσης μπορείτε να τη δείτε εδώ.