Με αφορμή παιχνίδια γνωριμίας, αποδοχής και συνεργασίας για τη δημιουργία των ομάδων της τάξης δημιουργήσαμε ένα διάγραμμα, το οποίο τοποθετήσαμε στον πίνακα ανακοινώσεων.
Στη συνέχεια, κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων μας, το διάγραμμα αυτό συμπληρωνόταν με λέξεις που αντιστοιχούσαν στις θετικές συμπεριφορές των παιδιών ή σε μια αξία που φανερωνόταν από τις αντιδράσεις των παιδιών.
Πολύ συχνά ανατρέχαμε σ΄αυτό, όπως και στην επιγραφή που υπάρχει στην πόρτα της τάξης μας, για να επιβραβεύσουμε μια συμπεριφορά ή για να αναρωτηθούμε αν κάποια άλλη ταιριάζει με τις θετικές καταγραφές, ώστε να βελτιωθεί.
Στην ολομέλεια της τάξης συζητήθηκε πώς θα χρησιμοποιούμε το διάγραμμα αυτό κι αποφασίστηκε:
1. Το διάγραμμα αυτό να είναι «ο κανονισμός λειτουργίας της τάξης μας», αφού είναι «ο ήλιος που οι ακτίνες του μας μαθαίνουν το καλό».
2. Η συμπεριφορά, μέσα και έξω από την τάξη, να ελέγχεται από το σύστημα με τις κουκουβάγιες και η επιβράβευση να γίνεται καθημερινά με σφραγίδα και εβδομαδιαία με “Συγχαρητήρια στο αστέρι της τάξης μας”!
3. Η αποτίμηση της συμπεριφοράς καθώς και καθετί που μας αφορά -νήπια, νηπιαγωγούς αλλά και την τάξη ως σύνολο- να συζητείται παρουσία όλων στο «Συμβούλιο της τάξης», που θα έχει πρόεδρο και γραμματέα και θα συνεδριάζει κάθε Παρασκευή!