Η ανάπτυξη του θέματος «Σπορά» σκοπό είχε να γνωρίσουν τα νηπιάκια μας το φυσικό περιβάλλον και ν’ αποκτήσουν δεξιότητες για τη ζωή. Η δημιουργία, λοιπόν, σχολικού λαχανόκηπου από τα ίδια τα παιδιά ήταν ένα πολύ καλό μέσο για την επίτευξη του σκοπού αυτού.
Ο καιρός ήταν ευνοϊκός και ο χώρος της αυλής του Νηπιαγωγείου μας κατάλληλος, αφού εκεί είχε λειτουργήσει ξανά λαχανόκηπος.
Με τη βοήθεια εικόνων και εποπτικού υλικού γνωρίσαμε τον τρόπο οργώματος και σποράς από τα πολύ παλιά χρόνια μέχρι και σήμερα, που η χειρονακτική εργασία έχει αντικατασταθεί από μηχανήματα (τρακτέρ).
Αποφασίσαμε όλοι μαζί, λοιπόν, με χαρά να φτιάξουμε το δικό μας κήπο. Οι προετοιμασίες ξεκίνησαν συλλέγοντας τα απαραίτητα υλικά: σπόρους, σκαλιστηράκια, μικρές τσουγκράνες και ποτιστήρια.
Σε πρώτη φάση έγινε γνωριμία με τα υλικά και τα εργαλεία και ομαδοποιήσαμε τις γλάστρες για το κάθε είδος σπόρου. Τα παιδιά συμμετείχαν όλα στο σκάψιμο του ξερού χώματος που υπήρχε ήδη μέσα στα γλαστράκια από την προηγούμενη χρονιά.
Το φύτεμα των σπόρων έγινε με πολλή όρεξη αλλά και μεγάλο ενθουσιασμό.
Οι σπόροι που χρησιμοποιήθηκαν ήταν για ραπανάκια, αρακά, καρότα και κρεμμυδάκια (κοκκάρι).
Τοποθετήσαμε ταμπελίτσες με τα ονόματα των φυτών για να μην τα μπερδέψουμε
και στο τέλος τα παιδιά έκαναν ένα καλό πότισμα.
Στο χώρο του λαχανόκηπου υπάρχει περίφραξη και ως εκ τούτου δεν υπήρχε κίνδυνος για ανεπιθύμητους επισκέπτες.
Τις επόμενες μέρες τα φυτά μας άρχισαν σιγά-σιγά να μεγαλώνουν. Μας δόθηκε, λοιπόν, η αφορμή να τα παρατηρήσουμε και να συζητήσουμε γι’ αυτά. Ο καιρός ήταν αρκετά καλός για την εποχή. Για το λόγο αυτό το συχνό πότισμα ήταν απαραίτητο όπως και το ξεβοτάνισμα, όποτε αυτό χρειαζόταν.
Η ανάπτυξη των λαχανικών μας ήταν ραγδαία, έτσι ήρθε η στιγμή για να συλλέξουμε τα πρώτα φύλλα από τα φρέσκα κρεμμυδάκια για τη σαλάτα μας. Η χαρά όλων ήταν απερίγραπτη!