Τι είναι τα βαρυτικά κύματα και γιατί ο Αϊνστάιν είχε δίκιο [Video]

Την Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου του 2016 στις 16:30, μια ιστορική στιγμή για την επιστήμη έλαβε χώρα, με την πρώτη επίσημη δήλωση της ανίχνευσης των βαρυτικών κυμάτων στη Γη. Ο Άλμπερτ Αϊνστάιν περιέγραψε την ύπαρξη αυτών των κυμάτων τον Ιούνιο του 1916, δηλαδή 100 χρόνια νωρίτερα, ως συνέπεια της θεωρίας της γενικής σχετικότητας η οποία δημοσιεύθηκε το 1915. εκείνη την εποχή, ήταν αδύνατο να απεικονιστεί αυτό το φαινόμενο με την υπάρχουσα τεχνολογία.

gravitationalwave

Πράγματι, τα βαρυτικά κύματα είναι στρεβλώσεις του χωροχρόνου οι οποίες έχουν απειροελάχιστη επίδραση στη Γη, και θα μπορούσαν να εντοπιστούν μόνο με τεράστιους ενισχυτές και ανιχνευτές όπως το παρατηρητήριο LIGO στις ΗΠΑ, ή τον ανιχνευτή GEO-600 στη Γερμανία. Πως όμως ξεκίνησαν όλα; Πάνω από ένα δισεκατομμύριο χρόνια πριν, σε ένα μακρινό γαλαξία, συγχωνεύθηκαν δύο γιγαντιαίες μαύρες τρύπες. Αυτή η κοσμική σύγκρουση συγκλόνισε τον ιστό του χωροχρόνου, διαχέοντας την ενέργεια περίπου τριών ήλιων με τη μορφή βαρυτικών κυμάτων που αποστέλλονται στην άκρη του σύμπαντος με την ταχύτητα του φωτός.

Στις 14 Σεπτεμβρίου αυτά τα κύματα έφτασαν στη Γη. Την Τετάρτη, 10 Φεβρουαρίου του 2016, ο εκτελεστικός διευθυντής του παρατηρητηρίου LIGO, David Reitze, ανακοίνωσε ότι εντόπισε για πρώτη φορά αυτά τα κύματα βαρύτητας, αλλά αυτό δεν έγινε γνωστό μέχρι την επόμενη ημέρα σε επίσημη συνέντευξη Τύπου με επικεφαλής επιστήμονες από το Caltech, το MIT και το LIGO. Η παρατήρηση αυτή επιβεβαιώνει την υπόθεση που προέβαλε ο Αϊνστάιν στη θεωρία του της γενικής σχετικότητας.

Video: http://www.videoman.gr/92254

Ετικέτες: , ,

Χρήσιμο υλικό για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου [SID 2016]

SID2016_greece_Logo_High_Quality

Με αφορμή τον εορτασμό της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου την Τρίτη 9 Φεβρουαρίου 2016, μπορείτε παρακάτω να βρείτε μια επιλεγμένη συλλογή φυλλαδιών, βίντεο και πληροφοριών, που μπορούν να αξιοποιηθούν από τους εκπαιδευτικούς στην τάξη!

Χρήσιμα Φυλλάδια από SaferInternet.gr

Σκέψου πώς να προστατεύσεις τον εαυτό σου στο Διαδίκτυο

Σκέψου ποιες είναι οι διαδικτυακές σου επαφές

Προβληματίσου για το περιεχόμενο που δημοσιεύεις

Τι είναι ο διαδικτυακός εκφοβισμός;

Χρήσιμοι Oδηγοί από SaferInternet.gr

Οδηγός προς Εκπαιδευτικούς σε μορφή online περιοδικού

Οδηγός προς Μαθητές σε μορφή online περιοδικού

 

Ενδιαφέροντα Βίντεο

Ασφάλεια στο Διαδίκτυο συμβουλές για γονείς & παιδιά

 

DeleteCyberbullying GR : Ηλεκτρονικός Εκφοβισμός: υπάρχει διέξοδος!

 

Εκφοβισμός—Νίκησε τον Νταή Χωρίς να τον Αγγίξεις

 

Ασφαλής Πλοήγηση στο Facebook με τις περιπέτειες της Κοκκινοσκουφίτσας [Video]

Ετικέτες: , ,

Κάλεσμα για συντάκτες σε θέματα ανοιχτών τεχνολογιών [ΕΛΛ/ΛΑΚ]

Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε μια ενδιαφέρουσα πρόσκληση /κάλεσμα της ΕΕΛ/ΛΑΚ για συντάκτες σε θέματα ανοικτών τεχνολογιών!

Αν έχετε ελεύθερο χρόνο, ενδιαφέρεστε για τα κοινά, το ανοιχτό λογισμικό, τις ανοιχτές τεχνολογίες, τα ανοιχτά δεδομένα, και θέλετε να συμβάλλετε στην ανάπτυξη, προώθηση και διάδοση τους, σας καλούμε να συμμετέχετε ενεργά στην συγγραφή ή μετάφραση άρθρων στους ιστότοπους του ellak.gr για τα θέματα που σας ενδιαφέρουν.

H ΕΕΛ/ΛΑΚ με αυτή την πρόσκληση, καλεί όσους ενδιαφέρονται, να παρουσιάσουν δημόσια δράσεις για τα κοινά και την ανοιχτότητα, να συμβάλλουν στην ανάπτυξη του εθελοντισμού, να δώσουν νέες ερμηνείες και να επωφεληθούν, τόσο οι ίδιοι όσο και οι αναγνώστες των δικτυακών τόπων της ΕΕΛ/ΛΑΚ,από την δημοσίευση νέων προσεγγίσεων και ιδεών.

Ως εθελοντής αρθρογράφος στους δικτυακούς τόπους της ΕΕΛ/ΛΑΚ έχετε τη δυνατότητα να δημοσιεύετε νέα και εκδηλώσεις από τις κοινότητες στις οποίες συμμετέχετε και να αρθρογραφείτε για θέματα της επικαιρότητας στο χώρο του ελεύθερου λογισμικού και των ανοιχτών τεχνολογιών.

Αναλυτικές οδηγίες δημοσίευσης άρθρων μπορείτε να δείτε εδώ. Ενδεικτικές πηγές άρθρων από τις οποίες μπορείτε να αντλήσετε περιεχόμενο για να το δημοσιεύσετε σε σχετικούς δικτυακούς τόπους της ΕΕΛ/ΛΑΚ μπορείτε να δείτε εδώ.

Όλα τα άρθρα δημοσιεύονται κάθε μήνα και στο ενημερωτικό δελτίο που αποστέλλεται από την ΕΕΛ/ΛΑΚ σε περίπου 48000 εγγεγραμμένους χρήστες.

Για να εκδηλώσετε ενδιαφέρον ως εθελοντής αρθρογράφος μπορείτε να συμπληρώσετε τη φόρμα που βρίσκεται διαθέσιμη εδώ.

Ετικέτες: ,

Πρόσκληση σε Τιμητική Εκδήλωση για τους Έλληνες Ολυμπιονίκες Πληροφορικής [ΕΠΥ]

​Ε​κ  μέρους του Παραρτήματος της ΕΠΥ στη Θεσσαλονίκη,

σας προσκαλούμε στην Τιμητική Εκδήλωση για τους Έλληνες Ολυμπιoνίκες Πληροφορικής που διοργανώνει η ΕΠΥ-Παράρτημα Μακεδονίας- Θράκης, αυτήν την Παρασκευή 8 Ιανουαρίου στις 18:00 στη Θεσσαλονίκη, στο ξενοδοχείο Electra Palace με τίτλο Ο δρόμος από τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Πληροφορικής στο Silicon Valley”.

Δείτε το αναλυτικό Πρόγραμμα της Εκδήλωσης.

Στην εκδήλωση θα μιλήσουν και θα μοιραστούν τη δική τους ιστορία επιτυχόντες τόσο νεότερων όσο και παλαιότερων Ελληνικών αποστολών Πληροφορικής. Κάποιοι από αυτούς βρίσκονται στο εξωτερικό και έχουν ήδη μια πολύ επιτυχημένη επαγγελματική πορεία.

Μετά τις ομιλίες θα ακολουθήσει συζήτηση

Η εκδήλωση απευθύνεται σε μαθητές Γυμνασίου/Λυκείου.

034e93e4-3357-4266-b074-4cae93f949e2

Η ΕΙΣΟΔΟΣ είναι ΕΛΕΥΘΕΡΗ αλλά επειδή είναι περιορισμένες οι θέσεις προτείνουμε να κάνετε την ΕΓΓΡΑΦΗ σας εδώ: https://www.eventbrite.com/e/20297588634

​Θ​α χαρούμε να σας δούμε και από κοντά.

Καλή Χρονιά με πολλές επιτυχίες!

 
Φιλικά,
 
Λία Τερζίδου
Αντιπρόεδρος – ​ΕΠΥ-Παράρτημα Μακεδονίας- Θράκης
Οργανωτική Επιτροπή ​Πανελληνίου Διαγωνισμού Πληροφορικής

Ετικέτες: , ,

IMCL2015 – International Conference on Interactive Mobile Communication, Technologies and Learning

Ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία το τριήμερο 19-21 Νοεμβρίου στη Θεσσαλονίκη το Διεθνές Συνέδριο IMCL 2015 (International Conference on Interactive Mobile Communication, Technologies and Learning).

Σύνδεσμος: http://www.imcl-conference.org/imcl2015/index.php

Στο πλαίσιο του συνεδρίου και του Διδακτορικού μου Διπλώματος, παρουσίασα την εργασία με τίτλο: “Examining the interrelation between Interaction Analysis and Learning Styles in blog-based collaborative learning activities: The case of the G.I.AN.T. toolkit”, που αφορούσε την παρουσίαση μιας μελέτης περίπτωσης για την αξιολόγηση του εργαλείου Ανάλυσης Αλληλεπιδράσεων G.I.AN.T. (Graphical Interaction Analysis Tool) που έχουμε αναπτύξει στο Εργαστήριο Πολυμέσων του Τμήματος Πληροφορικής του ΑΠΘ.

Μπορείτε να δείτε περισσότερα στη σελίδα του Συνεδρίου στο Google+

Ετικέτες: ,

Όμιλος Πληροφορικής App Inventor

Φέτος στον Όμιλο Πληροφορικής του σχολείου μας, ασχολούμαστε με την σχεδίαση και ανάπτυξη εφαρμογών για Android συσκευές.

Διαβάστε στον παρακάτω σύνδεσμο τη δουλειά που έχουμε κάνει στα 5 πρώτα ολοκληρωμένα μαθήματα. Το κείμενο του μαθητή της Β΄ Γυμνασίου, Λάμπη Χ., περιγράφει με γλαφυρό τρόπο τις εφαρμογές που αναπτύξαμε! 🙂

http://2prot-peir-gym-thess.blogspot.gr/2015/11/appinventor.html

”Πράκτορας” δοκιμάζει το Roll Dice

Και για να μπαίνουμε στο κλίμα των Χριστουγέννων σιγά σιγά, ακολουθεί η ερμηνεία του Μικρού Τυμπανιστή από τη μαθήτρια της Γ΄ Γυμνασίου Κλειώ, χρησιμοποιώντας την εφαρμογή πιάνου που αναπτύξαμε.

🙂

 

Να σημειωθεί ότι το υλικό που χρησιμοποιείται κατά τη διδασκαλία των αντικειμένων του Ομίλου είναι από το Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Χίου (http://www.sepchiou.gr/index.php/yliko/2014-04-10-09-14-57/86-appinvcodeclub).

Ετικέτες: ,

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση