Στο μάθημα της Πέμπτης, έγινε για πρώτη φορά η παρουσίαση της ενότητας για τη Δομή Επιλογής στο μάθημα της ΑΕΠΠ.
Ενότητες Σχολικού Βιβλίου
- 2.4.2 (σελ. 32 – 34, 46)
- 8.1.1 (σελ. 166 – 172)
Σχέδιο μαθήματος
Συγκεκριμένα, αναφέρθηκα στις δυο πρώτες δομές επιλογής:
- της Απλής (ΑΝ … ΤΟΤΕ … ΤΕΛΟΣ_ΑΝ) και
- της Σύνθετης (ΑΝ … ΤΟΤΕ …. ΑΛΛΙΩΣ … ΤΕΛΟΣ_ΑΝ)
Για τη διδασκαλία των παραπάνω ενοτήτων χρησιμοποιήθηκαν δυο Φυλλάδια Ασκήσεων, τα οποία μπορείτε να δείτε παρακάτω. Αρχικά παρουσιάστηκαν από το 12ο Φύλλο Ασκήσεων, η θεωρία για τις δομές Απλής και Σύνθετης Επιλογής, δηλαδή η γενική σύνταξης τους σε ΓΛΩΣΣΑ καθώς και τα αντίστοιχα διαγράμματα ροής.
Στη συνέχεια περάσαμε στο 13ο Φύλλο Ασκήσεων, το οποίο περιέχει ερωτήσεις και ασκήσεις κλιμακούμενης δυσκολίας, τόσο για την απλή όσο και την σύνθετη δομή επιλογής. Απαντήσαμε και λύσαμε μαζί με τους μαθητές 2-3 ερωτήσεις και ασκήσεις από κάθε τμήμα του Φυλλαδίου, οι οποίες αποσκοπούν στην κατανόηση των θεωρητικών εννοιών που παρουσιάστηκαν. Τις υπόλοιπες ασκήσεις και ερωτήσεις τις έχουν για το σπίτι.
Στο τέλος της ώρας ξαναγυρίσαμε στο 12ο Φύλλο και λύσαμε μαζί στην τάξη τα 2 αναλυτικά παραδείγματα, τα οποία αποτελούν και τις πρώτες υλοποιήσεις της Δομής Επιλογής σε πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ. Η επεξήγηση των λυμένων ασκήσεων θα αποτελέσει και εισαγωγή για το επόμενο μάθημα, το οποίο θα αφιερωθεί αποκλειστικά σε λύσεις ασκήσεων και υλοποιήσεις προγραμμάτων σε ΓΛΩΣΣΑ για τις δομές της απλής και σύνθετης επιλογής.
και
#1 από Νίκος Π. Μιχαηλίδης στις 16 Νοεμβρίου 2010
Παράθεση
Γιάννη σε ευχαριστώ για τις παρατηρήσεις.
Για το 12ο Φύλλο, έχεις δίκιο. Πιστεύω πως με την αναδιατύπωση της άσκησης θα δημιουργηθούν στους μαθητές επιπλέον εσωτερικά κίνητρα για να ασχοληθούν με την επίλυση του προβλήματος.
Για το 13ο η ιδέα ήταν οι μαθητές να ασχοληθούν με το φυλλάδιο στο αρκετό διάστημα που θα είχαμε μέχρι το επόμενο μάθημα. Είναι αρκετά το γνωρίζω, αλλά όπως εξήγησα ήθελα να έχουν εξοικειωθεί με αυτού του είδους τις ασκήσεις μέχρι την επόμενη φορά που θα ασχοληθούμε αποκλειστικά με επίλυση προγραμμάτων. Για το στυλ ασκήσεων σαν τα τμήματα κώδικα της άσκησης 1, οι μαθητές μου έδειξαν ότι καταλαβαίνουν καλύτερα την κάθε καινούργια έννοια προς κατανόηση. Πάντως, συμφωνώ, ότι αυτό πρέπει να γίνεται σε αρχικό στάδιο διδασκαλίας και να περνάνε σύντομα στην επίλυση πραγματικών προβλημάτων.
#2 από Σαρημπαλίδης Ιωάννης στις 15 Νοεμβρίου 2010
Παράθεση
Το 13ο φυλλάδιο είναι πολύ καλό αλλά ασχολείται με πολλά θέματα. Αναρωτιέμαι πως φαίνεται στους μαθητές αφού θεωρώ ότι θα είναι δύσκολο να τα αφομοιώσουν όλα. Ίσως να τα έσπαγες σε περισσότερα φυλλάδια ή να άφηνες κάποιες ασκήσεις να καλυφθούν σε επόμενες ενότητες (π.χ. στη δομή επανάληψης).
Επίσης θεωρώ ότι η άσκηση 1 για να είναι σωστή πρέπει να δίνεται και η εκφώνηση της άσκησης. Δεν θεωρώ καλό να ασχολούνται οι μαθητές με λύσεις προβλημάτων χωρίς να ξέρουν το ίδιο το πρόβλημα.
#3 από Σαρημπαλίδης Ιωάννης στις 14 Νοεμβρίου 2010
Παράθεση
Για το 12ο φυλλάφιο ασκήσεων έχω να σου πω το εξής :
Στην πρώτη άσκηση νομίζω θα βοηθούσε αν η άσκηση ξεκινούσε π.χ. ως εξής :
Η Μαρία, μαθήτρια Λυκείου, είναι χαρούμενη γιατί οι γονείς της της έδωσαν το ποσό των 100 € για την γιορτή της. Επίσης μάζεψε άλλα 50 € από κάθε γιαγιά της. Πηγαίνοντας λοιπόν να αγοράσει ρούχα στο πολυκατάστημα Zara διαπίστωσε ότι …
Με τον τρόπο αυτό θα δημιουργηθεί ένα κίνητρο στους μαθητές να μελετήσουν το πραγματικό για αυτούς πρόβλημα και να προσπαθήσουν στη συνέχεια να το λύσουν.
Παρόμοια πράγματα ισχύουν και για τη 2η άσκηση.
Για το 13ο φυλλάδιο θα σχολιάσω αργότερα.