Ο φίλος καθηγητής Πληροφορικής Γιάννης Σαρημπαλίδης ανάρτησε στο blog του (http://pliroforikiatschool.blogspot.gr/), τις λύσεις και κάποια σχόλια για τα θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2012, στο μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (ΑΕΠΠ).

Δείτε τις λύσεις: Απαντήσεις ΑΕΠΠ ( Πανελλαδικές 2012 )

Και διαβάστε το σχόλιο του…

Τα φετινά θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων στο μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον μπορούν να χαρακτηριστούν ως θέματα κλιμακούμενης δυσκολίας με αρκετά σημεία στα οποία οι μαθητές θα έπρεπε να είναι προσεκτικοί.
Θέμα Α
Το θέμα Α δεν είχε μεγάλο βαθμό δυσκολίας. Ωστόσο υπάρχουν ορισμένα σημεία στα οποία οι μαθητές δεν θα δώσουν μεγάλη σημασία. Έτσι στο Α2 για την πρώτη εντολή εκχώρησης οι μαθητές πρέπει να πουν ότι το περιεχόμενο είναι ΑΛΗΘΗΣ και όχι ‘ΑΛΗΘΗΣ’. Τα μονά εισαγωγικά δηλαδή δεν είναι μέρος του περιεχομένου της μεταβλητής Χ. Στην δεύτερη εντολή εκχώρησης είναι λάθος οι μαθητές να γράψουν -2 και όχι -2.0. Τέλος το θέμα Α3β μάλλον θα δυσκολέψει τους μαθητές που πρέπει να αντιληφθούν τόσο τον αριθμό βημάτων της επανάληψης όσο και τα στοιχεία που πρέπει να αντιμεταθέσουν.
Θέμα Β
Το θέμα Β είναι από τα πιο εύκολα που έχουν πέσει. Το μόνο πρόβλημα που ίσως προκύψει αφορά τον τρόπο με τον οποίο θα γίνει ο επιμερισμός των μονάδων κατά την βαθμολόγηση.
Θέμα Γ
Το θέμα αυτό είναι ένα από τα δυσκολότερα θέματα που έχουν πέσει σε Πανελλαδικές. Έχει αρκετά σημεία στα οποία οι μαθητές θα μπορούσαν να μπερδευτούν ενώ βέβαια υπάρχουν και τα υποθέματα Γ1 και Γ5 που είναι πάρα πολύ απλά.  Τώρα για το Γ2 πρέπει οι μαθητές να προσέξουν πάρα πολύ γιατί στην συνθήκη που υπάρχει στην ΟΣΟ πρέπει να λάβουν υπόψη τους όχι το ποσό του προϋπολογισμού αλλά την επιδότηση του έργου. Στο Γ3 πρέπει  επίσης να είναι πολύ προσεκτικοί αφού δεν είναι απαραίτητο ότι θα επιδοτηθεί κάποιο έργο (δηλαδή η επιδότηση μπορεί να είναι 0). Τέλος στο Γ4 πρέπει να αυξάνουν μετρητές και αθροίσματα μόνο αν επιδοτείται κάποιο έργο και όχι πάντοτε.
Θέμα Δ
Το θέμα Δ επίσης θεωρώ ότι είναι ένα δύσκολο θέμα. Στο Δ1α οι μαθητές θεωρώ ότι δεν είναι εξοικειωμένοι με τις μεταβλητές και θα δυσκολευτούν. Στο Δ1β είναι ένα θέμα στο οποίο οι μαθητές θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν μηνύματα πριν την εντολή ΔΙΑΒΑΣΕ για να είναι ξεκάθαρο που ακριβώς καταχωρείται το όνομα του πελάτη και που το όνομα της πόλης. Το υποθέμα Δ2 δεν νομίζω ότι παρουσίασε ιδιαίτερες δυσκολίες. Στο υποθέμα Δ3 πιστεύω ότι θα δημιουργηθεί μεγάλο πρόβλημα αφού οι μαθητές θα υπολογίσουν ένα μέγιστο ενώ το μέγιστο μπορεί να υπάρχει σε πολλές θέσεις. Στο Δ4 οι μαθητές πρέπει να χρησιμοποιήσουν διαδικασία ενώ θα πρέπει να εμφανίζουν τα ετήσια έσοδα μέσα στην διαδικασία και όχι στο κυρίως πρόγραμμα. Τέλος στο Δ5 νομίζω ότι θα δημιουργηθεί το μεγαλύτερο πρόβλημα. Αρκετοί μαθητές θα υπολογίσουν άθροισμα για κάθε μήνα ενώ η άσκηση ζητάει να υπολογιστεί η ελάχιστη τιμή όλου του πίνακα και απλά να αναφερθεί σε ποιο μήνα αυτή συνέβη.
Τελειώνοντας θα ήθελα να ευχηθώ καλή επιτυχία σε όλους τους μαθητές που έδωσαν το μάθημα και καλή δύναμη σε όλους τους καθηγητές που θα βαθμολογήσουν τα γραπτά τις επόμενες ημέρες.