Την Παρασκευή 11 Φεβρουαρίου 2011, ολοκληρώθηκε ο 1ος Διαγωνισμός Δημιουργίας Ηλεκτρονικού Παιχνιδιού στο GameMaker για μαθητές Α’ Λυκείου, που διοργανώθηκε από το Λύκειο Πεντάπολης και το συνάδερφο Πληροφορικής Γιάννη Σαρημπαλίδη.

Κύριος στόχος του διαγωνισμού ήταν η ενθάρρυνση της Εφευρετικότητας, της Λογικής Σκέψης και της Δημιουργικότητας στην Πληροφορική, καθώς και η καλλιέργεια της λογικής και αναλυτικής σκέψης στην λύση σύνθετων προβλημάτων.

Διαβάστε εδώ την αναλυτική προκήρυξη του Διαγωνισμού, ο οποίος διήρκησε από 14 Δεκεμβρίου 2010 μέχρι και 11 Φεβρουαρίου 2011.

Το Ενιαίο Λύκειο Πλωμαρίου συμμετείχε στο διαγωνισμό και με τα 2 τμήματα της Α΄ Λυκείου με συνολικά 17 μαθητές. Στο τμήμα Α1 δημιουργήθηκαν 4 ομάδες (2-4 ατόμων) και στο τμήμα Α2 δημιουργήθηκαν άλλες 3 ομάδες (2-3 ατόμων). Οι μαθητές ανταποκρίθηκαν από την αρχή θετικά στο διαγωνισμό και έδειξαν αρκετό ενδιαφέρον να υλοποιήσουν όσο το δυνατό καλύτερα παιχνίδια. Προς αυτήν την κατεύθυνση πιστεύω ότι βοήθησε:

  1. η ίδια η φύση του διαγωνισμού (δημιουργία του δικού τους παιχνιδιού) και
  2. ο “υγιής” ανταγωνισμός που αναπτύχθηκε μεταξύ των ομάδων και των τμημάτων με σκοπό την διάκριση και την κατάταξη στις πρώτες θέσεις. Επίσης, θετικό ρόλο έπαιξε και το γεγονός ότι οι πρώτες ομάδες από κάθε τμήμα θα κέρδιζαν και ένα συμβολικό δώρο ως επιβράβευση των προσπαθειών τους.

Σε γενικές γραμμές παρόλο που οι τελικές υλοποιήσεις των παιχνιδιών δεν ακολούθησαν ακριβώς τις προδιαγραφές του Διαγωνισμού, ούτε σχετίζονταν όλες με το θέμα, πιστεύω ότι και μόνο η συμμετοχή των μαθητών σε μια τέτοια διαδικασία ενεργοποιεί και αναπτύσσει πολλά θετικά στοιχεία και δεξιότητες. Εξάλλου, η απογοήτευση των μαθητών είναι μέρος της διαδικασίας και εμείς απλά πρέπει να είμαστε εκεί για να τους ενθαρρύνουμε να συνεχίσουν.

Η ομάδα που διακρίθηκε από το τμήμα Α1, παρουσίασε μια τροποποίηση ενός παιχνιδιού τύπου πλατφόρμας (platform game), το οποίο υπάρχει σαν tutorial στο επίσημο site του παιχνιδιού. Την ομάδα αποτελούσαν οι παρακάτω μαθητές:

  • Γεωργιάδης Γιάννης
  • Γιαμουγιάννη Μυρτώ
  • Μανούσος Λάμπρος
  • Ζυμβραγουδάκης Σταύρος

Μπορείτε να κατεβάσετε και να παίξετε το παιχνίδι της νικήτριας ομάδας του Α1, κάνοντας κλικ εδώ.

Το παιχνίδι έχει 3 διαφορετικές πίστες κλιμακούμενης δυσκολίας.

Η ομάδα που διακρίθηκε από το τμήμα Α2, παρουσίασε μια τροποποίηση ενός παιχνιδιού τύπου λαβύρινθου (maze game), το οποίο επίσης υπάρχει σαν tutorial στο επίσημο site του παιχνιδιού. Την ομάδα αποτελούσαν οι παρακάτω μαθητές:

  • Ντρέτσας Γιάννης
  • Τοπάλη Αρλίντο

Μπορείτε να κατεβάσετε και να παίξετε το παιχνίδι της νικήτριας ομάδας του Α2, κάνοντας κλικ εδώ.

Να σημειωθεί ότι το παιχνίδι έχει 4 πίστες κλιμακούμενης δυσκολίας, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα για multiplay με 2 παίκτες (μπορείτε να το δείτε στην πρώτη πίστα για δοκιμή).

Σε όλους τους μαθητές απονεμήθηκαν βεβαιώσεις συμμετοχής, ενώ οι νικήτριες ομάδες παρέλαβαν και από ένα USB Stick 4GB ως συμβολικό δώρο για τη διάκριση τους.

Τέλος δείτε και μια αναμνηστική φωτογραφία από την ημέρα απονομής των βραβείων και των βεβαιώσεων συμμετοχής στους μαθητές.

Η  βεβαίωσης συμμετοχής που δόθηκε στους μαθητές.

Αν σας άρεσαν τα παιχνίδια που δημιούργησαν οι μαθητές ή έχετε οποιαδήποτε άλλη πρόταση σχετικά με το οργανωτικό ή/και παιδαγωγικό κομμάτι του Διαγωνισμού, παρακαλώ γράψτε μου ένα σχόλιο.