25 Μαρτίου (Διπλή Γιορτή)
Τι γιορτάζουμε
Η 25η Μαρτίου είναι μέρα αργίας που έχει διπλή σημασία για τους Έλληνες. Είναι θρησκευτική και εθνική γιορτή.
Είναι θρησκευτική, γιατί γιορτάζουμε τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου και εθνική, γιατί η ημέρα αυτή σηματοδοτεί την έναρξη της ελληνικής επανάστασης ενάντια στην οθωμανική κυριαρχία το 1821.
Με την λέξη Ευαγγελισμός αναφερόμαστε στην χαρμόσυνη είδηση για τον Χριστιανισμό, της επικείμενης γέννησης του Ιησού Χριστού, που δόθηκε από τον αρχάγγελο Γαβριήλ προς την Μαριάμ από την ίδια. Επίσης, με τον ίδιο όρο αναφερόμαστε στην εκκλησιαστική θεομητορική εορτή που τελείται την 25η Μαρτίου προς ανάμνηση του γεγονότος αυτού. Ευαγγελισμός σημαίνει αναγγελία χαρμόσυνης είδησης και ετυμολογικά προέρχεται από το ευάγγελος (=ευ+άγγελος < αγγέλω)
Τα χαρμόσυνα νέα μετέφερε στη Θεοτόκο Μαρία ο Αρχάγγελος Γαβριήλ. Μάλιστα, δεν της ανακοίνωσε απλώς το νέο, ότι πρόκειται δηλαδή να φέρει στον κόσμο τον Ιησού, σαν κάτι το δεδομένο, αλλά ζήτησε τη συγκατάθεση της.
Σύμφωνα με τον Ευαγγελιστή Λουκά που κατέγραψε το γεγονός, ο Θεός με αυτό τον τρόπο έδωσε στην Παναγία τη δυνατότητα να αποφασίσει μόνη της, δίνοντας της την χαρά της συνδημιουργίας.
Η Παναγία ρώτησε τον Άγγελο πως θα γινόταν να κυοφορήσει παιδί δεδομένου ότι δεν είχε σωματική επαφή με κάποιον άνδρα μιας και ήταν απλώς αρραβωνιασμένη και όχι παντρεμένη με τον Ιωσήφ.
Τότε ο Αρχάγγελος Γαβριήλ εξήγησε στη Μαρία ότι αυτό ήταν το θέλημα του Θεού και ότι Αυτός θα φροντίσει για όλα. Για αυτό και το παιδί αυτό θα είναι ο Υιός του Θεού.
Μάλιστα ανέφερε το παράδειγμα της Ελισάβετ, η οποία αν και ήταν στείρα γέννησε με τη βοήθεια του Θεού σε προχωρημένη ηλικία.
Έτσι η Παναγία πείστηκε και δέχτηκε το Θεϊκό πρόσταγμα και ο Γαβριήλ αποχώρησε έχοντας εκπληρώσει το έργο του.
Έθιμα και Παραδόσεις:
- Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου, είναι από τις μεγαλύτερες γιορτές της Εκκλησίας μας. Είναι ημέρα χαράς και αγαλλίασης. Για αυτόν τον λόγο την ημέρα του Ευαγγελισμού διακόπτεται για μία ημέρα η νηστεία της Σαρακοστής και επιτρέπεται η κατανάλωση ιχθύος. Η Εκκλησία επιτρέπει την βρώση ψαριών ακόμα και αν ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου πέσει μέσα στην Μεγάλη Εβδομάδα.
- Η ημέρα αυτή είναι ημέρα αργίας. Η παράδοση λέει ότι αυτήν την ημέρα ούτε τα χελιδόνια δεν χτίζουν τις φωλιές τους.
- Σε κάποιες περιοχές της πατρίδας μας, την ημέρα αυτή, τα παιδιά βγάζουν από τα χέρια τους τα «Μαρτάκια» και τα αφήνουν πάνω στις τριανταφυλλιές ή σε κλαδιά δέντρων, για να τα πάρουν τα χελιδόνια και να χτίσουν τις φωλιές τους.
- Σε μερικές περιοχές της Ηπείρου, την παραμονή του Ευαγγελισμού, τα παιδιά ξεχύνονται στα χωράφια, χτυπώντας κατσαρόλες, καπάκια τσουκαλιών και ό,τι μεταλλικό μαγειρικό σκεύος έχουν. Πιστεύουν πως με αυτόν τον τρόπο διώχνουν τα φίδια, που εκείνη την μέρα ξυπνούν από την χειμερία τους νάρκη.
- Με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, όπου υπάρχουν Χριστιανοί αυτή την ημέρα γιορτάζουν την χαρμόσυνη είδηση του Αρχαγγέλου και τιμούν την Παναγία.
Κάθε χρόνο στις 25 Μαρτίου τιμούμε και γιορτάζουμε τον ξεσηκωμό των υπόδουλων Ελλήνων κατά του Τούρκου δυνάστη για ελευθερία και αυτοδιάθεση. Εκ των πραγμάτων είναι η πιο σημαντική ημερομηνία στην ιστορία της Νεώτερης Ελλάδας, ως αφετηρία της εθνικής παλιγγενεσίας.
Στην ουσία αναφερόμαστε στην ένοπλη εξέγερση των Ελλήνων εναντίον των Οθωμανών με σκοπό την αποτίναξη του τουρκικού ζυγού και την ίδρυση ανεξάρτητου & αυτόνομου ελληνικού κράτους!
Γιορτάζουμε την ανεξαρτησία της Ελλάδας κι όπως και στην περίπτωση της 28ης Οκτωβρίου, έτσι και την 25η Μαρτίου γιορτάζουμε ουσιαστικά την έναρξη και όχι τη λήξη της επανάστασης.
Πιο συγκεκριμένα, η Επανάσταση, σε διπλωματικό επίπεδο, ξεκίνησε ήδη από τα τέλη Φεβρουαρίου του 1821 από τη μακρινή Μολδοβλαχία (σημερινή Ρουμανία) από τον πρίγκηπα Αλέξανδρο Υψηλάντη.
Στην Ελλάδα η εξέγερση ξεκίνησε από την Πελοπόννησο και γρήγορα εξαπλώθηκε στη Στερεά Ελλάδα κι από εκεί σε ολόκληρη τη χώρα.
Στην καλλιέργεια της εθνικής ταυτότητας που ήταν απαραίτητη για την εκκίνηση της Επανάστασης καταλυτικό ρόλο έπαιξε ο νεοελληνικός διαφωτισμός.
Από τους κυριότερους εκπροσώπους του υπήρξε ο Ρήγας Φεραίος ή Βελεστινλής, ο οποίος είχε γράψει και το περίφημο «καλύτερα μιας ώρας ελεύθερη ζωή, παρά 40 χρόνια σκλαβιά και φυλακή», φράση η οποία συνδέθηκε άρρηκτα με τον απελευθερωτικό αγώνα.
Τι συνέβη, άραγε, στις 25 Μαρτίου του 1821 και την έχουμε αναδείξει ως την ημέρα της εθνικής μας εορτής; Τίποτα απολύτως λένε οι ιστορικοί. Ή σχεδόν τίποτα, για να είμαστε ακριβείς, πέρα από κάποιες αψιμαχίες. Κανένα σπουδαίο πολεμικό γεγονός που να δικαιολογεί αυτή την επιλογή. Ούτε καν η ύψωση του λαβάρου της Μονής της Αγίας Λαύρας και η ορκωμοσία των παλληκαριών από τον Παλαιών Πατρών Γερμανό.
Άλλωστε και ο ίδιος ο Παλαιών Γερμανός δεν αναφέρει λέξη για το περιστατικό στα απομνημονεύματά του. Είναι ιστορικά εξακριβωμένο ότι εκείνη την ημέρα δεν βρισκόταν στη Μονή της Αγίας Λαύρας, αλλά στην Πάτρα, όπου όντως όρκισε τους επαναστάτες της περιοχής στην Πλατεία του Αγίου Γεωργίου.
Στην πραγματικότητα, η Επανάσταση ενάντια στην τουρκική σκλαβιάπου κρατούσε την Ελλάδα δέσμια για 400 χρόνια δεν ξεκίνησε στις 25 Μαρτίου 1821, αλλά λίγες μέρες νωρίτερα στην Πελοπόννησο, μία περιοχή με συμπαγείς ελληνικούς πληθυσμούς και μικρή στρατιωτική παρουσία των Τούρκων. Ήταν η εποχή εκείνη που ωρίμασαν οι συνθήκες και οι καταστάσεις για το ξεσήκωμα του ελληνισμού. Η επανάσταση ξεκίνησε από τα νότια διαμερίσματα του ελλαδικού χώρου επειδή εκεί υπήρχαν πολλοί εμπειροπόλεμοι άνδρες και πλούσια ναυτική δύναμη ώστε να επιτευχθεί ένα δυναμικό χτύπημα από στεριά και θάλασσα. Ο στρατιωτικός και πολιτικός διοικητής της Πελοποννήσου (Μόρα Βαλεσί) Χουρσίτ Πασάς βρισκόταν στα Γιάννινα για να εξοντώσει τον Αλή Πασά, ο οποίος είχε αυτονομηθεί από την Υψηλή Πύλη. Πριν από την αναχώρησή του, ο Χουρσίτ είχε λάβει διαβεβαιώσεις από τους προεστούς του Μοριά ότι οι φήμες που κυκλοφορούσαν για τον επικείμενο ξεσηκωμό των ραγιάδων ήταν ανυπόστατες.
Γύρω στα μέσα του Μαρτίου του 1821 σημειώθηκαν σποραδικά επεισόδια εναντίον των Τούρκων και το τρίτο δεκαήμερο του ίδιου μήνα εκδηλώθηκαν οι πρώτες συλλογικές επαναστατικές πράξεις: Στις 21 στα Καλάβρυτα, στις 22 στη Μάνη, στις 23 στην Καλαμάτα και στις 24/25 στην Πάτρα και σ’ όλες σχεδόν τις επαρχίες της Πελοποννήσου καθώς και σε άλλες περιοχές (Σάλωνα, Γαλαξίδι, Λιβαδειά, Αταλάντη).
Τον Απρίλιο η επανάσταση απλώθηκε στις Σπέτσες, στα Ψαρά, στην Ύδρα, στην Κάσο, στη Μύκονο, στην Αττική και σε άλλες περιοχές. Στους επόμενους μήνες η επανάσταση απλώθηκε και στις υπόλοιπες περιοχές. Ως ημέρα κήρυξης της Επαναστάσεως αναγνωρίζεται επίσημα η 25η Μαρτίου.
Αχαιοί και Μανιάτες ερίζουν για το ποιος έριξε την πρώτη τουφεκιά του εθνικού ξεσηκωμού. Στις 21 Μαρτίου αρχίζει η πολιορκία των Καλαβρύτων από τον Σωτήρη Χαραλάμπη και τους Πετμεζαίους. Είναι η πρώτη πολεμική ενέργεια της Επανάστασης και θα λήξει νικηφόρα μετά από πέντε ημέρες.
Στις 23 Μαρτίου οι Μανιάτες υπό την αρχηγία του Πετρόμπεη Μαυρομιχάλη και τη συνεπικουρία του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη καταλαμβάνουν την Καλαμάτα και με διακήρυξή τους κάνουν γνωστό στη διεθνή κοινότητα τον ξεσηκωμό των Ελλήνων. Την ίδια ημέρα, οι άνδρες του Αντρέα Λόντου θέτουν υπό τον έλεγχό τους τη Βοστίτσα (σημερινό Αίγιο), ενώ επαναστατικός αναβρασμός επικρατεί στην Πάτρα. Από την Κωνσταντινούπολη με προορισμό το Άγιο Όρος αναχωρεί ο σερραίος έμπορος και φλογερός πατριώτης Εμμανουήλ Παππάς, προκειμένου να ξεκινήσει την Επανάσταση στη Μακεδονία.
Πηγή: https://www.sansimera.gr/articles/503
Η 25η Μαρτίου για Α’ και Β’ τάξη δημοτικού
παρουσίαση στο Prezi του εκπαιδευτικού Παπαγιάννη Βασίλειου
ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΕΙΚΟΝΑ για να την δείτε
Ας δούμε μια γρήγορη επισκόπηση του αγώνα
1. από το κανάλι :History Maniacs
2. από το κανάλι : SchoolForAll
Η καθιέρωση και ο πρώτος εορτασμός της 25ης Μαρτίου ως Εθνικής Εορτής
Επίσης, σύμφωνα με μια άποψη η ημερομηνία επιλέχθηκε αφενός λόγω της θρησκευτικής σημασίας της και αφετέρου γιατί πίστευαν ότι την ημέρα εκείνη θα μπορούσαν να κρύψουν την Επανάσταση μέσα στους θρησκευτικούς πανηγυρισμούς.
Έκτοτε, η 25 Μαρτίου γιορτάζεται από όλους τους Έλληνες και συνηθίζεται να παρουσιάζει η κάθε περιοχή τις δυνάμεις της, τους νέους και τμήμα του στρατού, που παρελάσουν σε ανάμνηση της τότε συγκέντρωσης του στρατού και της λαμπρής εκείνης ημέρας που οι σκλαβωμένοι Έλληνες έπαψαν να είναι ραγιάδες (ραγιάς = ο μη μουσουλμάνος υπόδουλος υπήκοος της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας).
Στρατιωτικές παρελάσεις
Το 1875 πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά παρέλαση του στρατού μπροστά από τα ανάκτορα, πρακτική τρέχουσα από τα μέσα του αιώνα σε δημόσιες γιορτές στη Γαλλία και τα γερμανικά κράτη.
Την επόμενη χρονιά, αν και δεν πραγματοποιήθηκε στρατιωτική παρέλαση εξαιτίας βροχής, δίπλα στο στρατό παρατάχθηκε και μία πανεπιστημιακή φάλαγγα.
Μαθητικές παρελάσεις
Η πρωιμότερη αναφορά για μαθητική παρέλαση εντοπίζεται το 1899.
Τα σχολεία είχαν παραταχθεί και κατά τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου του 1924, όταν ανακηρύχθηκε η Δημοκρατία. Τα επόμενα χρόνια την παρέλαση του στρατού πλαισίωναν και πρόσκοποι και μαθητές στρατιωτικών σχολών.
Το 1932 τα σχολεία της Αθήνας παρήλασαν μπροστά από επισήμους στο μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη μαζί με τους προσκόπους, τη «φρουρά της πόλης» και τις «εθνικιστικές οργανώσεις».
Από το 1936 η μαθητική παρέλαση, που έγινε μπροστά από το βασιλιά Γεώργιο και τον πρωθυπουργό Ιωάννη Μεταξά, έλαβε επίσημο χαρακτήρα.
Την περίοδο της δικτατορίας του Μεταξά οι παρελάσεις μαθητών και φαλαγγιτών (μελών της ΕΟΝ) προσέλαβαν μεγάλη σημασία και συνδέθηκαν με τη στρατιωτική παρέλαση. Η πρακτική των μαθητικών παρελάσεων εξακολούθησε κατά την εμφυλιοπολεμική περίοδο και έπειτα έως και μετά τη μεταπολίτευση.
«Η Ελλάς ευγνωμονούσα», είναι ο συγκλονιστικός πίνακας του Έλληνα ζωγράφου Θεόδωρου Βρυζάκη, που φιλοτεχνήθηκε το έτος 1858.
Πρόκειται για έργο με ιδιαίτερο συμβολισμό, αφού η Ελλάδα, απεικονίζεται ως αρχαία κόρη, πάνω σ’ ένα σύννεφο που την κρατά υπερυψωμένη και κυρίαρχη στο κέντρο του πίνακα. Φορά δάφνινο στεφάνι στα ξέπλεκα μαλλιά της, και πατά στις σπασμένες αλυσίδες των δεσμών της.
Η αξία του είναι διαχρονική και επίκαιρη, καθώς δύο αιώνες αργότερα, η Ελλάδα Ευγνωμονούσα στέκει αγέρωχη, σε πείσμα των προκλήσεων και όλων των δεινών.
Ο πίνακας
Στο έργο που φιλοτέχνησε ο Θεόδωρος Βρυζάκης, η Ελλάδα, έχει τα χέρια της απλωμένα δεξιά και αριστερά, σε μία συμβολική κίνηση εναγκαλισμού αλλά και προστασίας πλέον όλων όσοι με θυσίες και αγώνες συνετέλεσαν στην απελευθέρωσή της, όλων όσοι εξακολουθούν να διαθέτουν τις περιουσίες τους για την ανασυγκρότησή της, όπως υποδηλώνει ο σωρός των νομισμάτων που της προσφέρεται.
Γύρω της συνωστίζονται οι γνώριμοι πρωτεργάτες της Επανάστασης, οι πρόδρομοι Ρήγας Φεραίος, Αδαμάντιος Κοραής, Αλέξανδρος Υψηλάντης, Μιχαήλ Σούτζος, οι γενναίοι αγωνιστές Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, Γεώργιος Καραϊσκάκης, Οδυσσέας Ανδρούτσος, οι ήρωες των ναυτικών αγώνων Κωνσταντίνος Κανάρης, Ανδρέας Μιαούλης, Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα.
Για την απόδοση των αναγνωρίσιμων φυσιογνωμικών χαρακτηριστικών τους, ο Βρυζάκης, όπως αναφέρει η Αργολική αρχειακή βιβλιοθήκη, χρησιμοποιεί τις προσωπογραφίες των αγωνιστών που είχε σχεδιάσει ο Krazeisen και είχαν ευρέως διαδοθεί με μία σειρά λιθογραφίων που εκδόθηκε το 1831 στο Μόναχο.
Απόδοση τιμής και υποχρέωση συνέχειας
Ο Βρυζάκης, εκφράζοντας τα συναισθήματα των Ελλήνων που αισθάνονταν την ανάγκη να τιμήσουν όσους θυσίασαν τη ζωή τους για την ελευθερία, φιλοτεχνεί την αλληγορική αυτή σύνθεση, η οποία φέρνει κοντά τους έναν κόσμο ηρωικό και ανακαλεί στη μνήμη τους την εποχή των αγώνων, που ο απόηχος τους είναι ακόμα ζωντανός και καθορίζει από πολλές απόψεις τη ζωή τους. Η εικόνα ενεργεί συγκινησιακά και προβάλλει ένα ζήτημα ηθικής στάσης, την αναγνώριση της αρετής, την απόδοση τιμής, αλλά και τη συνειδητοποίηση της υποχρέωσης για μίμηση και συνέχεια.
Βασικό ρόλο σ’ αυτό παίζει η δύναμη της αναπαράστασης με τα μορφολογικά της χαρακτηριστικά αλλά και οι συνειρμοί που την ακολουθούν. Δεν είναι καθόλου απίθανο να ισχύει αυτό που έχει υποστηριχθεί από πολλούς μελετητές ότι το έργο παραπέμπει στους στίχους τους αποδιδόμενους στον Ρήγα Φεραίο «Ω παιδιά μου ορφανά μου…».
Οι διάφοροι τίτλοι που αποδίδονται στον πίνακα Η Ελλάς ευγνωμονούσα, Υπέρ Πατρίδος το Παν, Η Ελλάς συνάγουσα τα τέκνα της και η ευρεία διάδοσή του σε λιθογραφημένη απόδοση, αποδεικνύει την ταύτιση του κοινού με την απεικόνιση, καθώς η παράσταση εκπληρεί το αίτημα της «ελληνικής μετεπαναστατικής κοινωνίας που είχε ανάγκη να διαβάζει εικαστικά τις μεγάλες στιγμές του ελληνικού έθνους, να τις αναπολεί ως σημεία αναφοράς και να τα εξιδανικεύσει παρά να αντιμετωπίζει τη σκληρή πραγματικότητα».
Χρήσιμο εκπαιδευτικό βίντεο με συνοπτική περιγραφή
των ηγετών της επανάστασης
Ζωντανεύοντας τους ήρωες του 1821 με τεχνητή νοημοσύνη!
Xρήσιμο υλικό και φύλλα εργασίας από τον ιστοχώρο “Το σακκίδιο”
☑️ Πώς ήταν τα πρόσωπα τους;
☑️ Ποια ήταν τα πραγματικά τους ονόματα;
☑️ Ποια ήταν η μόνη γυναίκα που ήταν μέλος της Φιλικής Εταιρείας;
☑️ Ποιος ήρωας της Ελληνικής Επανάστασης διετέλεσε 5 φορές πρωθυπουργός της Ελλάδος;
☑️ Ποιος ήρωας της Ελληνικής Επανάστασης ήταν μονόχειρας αλλά αυτό δεν τον εμπόδισε να δώσει και την ψυχή του για την πατρίδα;
Δείτε το βίντεο :
Δείτε παρακάτω το φύλλο εργασίας που μας δίνει ο ίδιος ιστοχώρος
Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να επισκεφθείτε το άρθρο τους
© Διαδραστική εικόνα :1821 Οι Ήρωες / Σερά ντοκιμαντέρ -ΣΚΑΙ”
Οι ήρωες του 1821 μέσα από τα μάτια των ίδιων των ηρώων.
Αυτό είναι το concept της ξεχωριστής τηλεοπτικής πρότασης του ΣΚΑΪ που φέρει το όνομα «1821: Οι ήρωες».
Η σειρά των δραματοποιημένων ντοκιμαντέρ γυρίστηκαν με αφορμή τον εορτασμό των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση και αποτελεί το επιστέγασμα των εορτασμών των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση. Μια ξεχωριστή τηλεοπτική πρόταση που ολοκληρώνεται σε έξι επεισόδια, με κινηματογραφική οπτική, άρτια τεκμηρίωση, υψηλή αισθητική και σπουδαίους συντελεστές μπροστά και πίσω από τις κάμερες.
Το κορυφαίο γεγονός της σύγχρονης Ελληνικής ιστορίας ξεδιπλώνεται μέσα από τα μάτια των ηρώων.
Τα εμβληματικά πρόσωπα της Ελληνικής Επανάστασης, η πορεία της ζωής τους, η συμμετοχή και η προσφορά τους στον αγώνα. Ιστορικοί-ομιλητές παρουσιάζουν και αναλύουν το γενικό ιστορικό πλαίσιο στα χρόνια της Επανάστασης του 1821 και αναλύουν πτυχές της προσωπικότητας του εκάστοτε ήρωα..
Κάθε ντοκιμαντέρ είναι αφιερωμένο και σε ένα εμβληματικό πρόσωπο της Ελληνικής Επανάστασης. Η ζωή τους, η πορεία τους, η προσωπικότητα τους μέσα από τα ίδια τους τα μάτια «ζωντανεύουν» μέσα από δραματοποιημένες σκηνές αλλά και γραφικές αναπαράστασεις.
Ευχάριστη έκπληξη σε αυτά τα αποσπάσματα είναι πως οι ίδιοι οι ήρωες της Επανάστασης αποκαλύπτουν ακόμα και τον πόλεμο που δέχθηκαν εξαιτίας πολιτικών σκοπιμοτήτων της εποχής.
Τους ήρωες που σφράγισαν την Ελληνική Επανάσταση με τις προσφορές του ενσαρκώνουν:
Λεωνίδας Κακούρης – Θόδωρος Κολοκοτρώνης
Ερρίκος Λίτσης – Ανδρέας Μιαούλης
Θεοφανία Παπαθωμά – Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα
Αργύρης Πανταζάρας – Γεώργιος Καραϊσκάκης
Ιφιγένεια Καραμήτρου – Μαντώ Μαυρογένους
Αντώνης Καραθανασόπουλος – Λόρδος Βύρωνας
Σπύρος Σταμούλης – Σάμιουελ Χάου
Το σενάριο και τη σκηνοθεσία υπογράφουν η Ανιές Σκλάβου και ο Στέλιος Τατάκης και στους πρωταγωνιστικούς ρόλους θα δούμε κατά σειρά εμφάνισης τους: Λεωνίδα Κακούρη, Αργύρη Πανταζάρα, Θεοφανία Παπαθωμά, Ερρίκο Λίτση, Ιφιγένεια Καραμήτρου, Αντώνη Καραθανασόπουλο και Σπύρο Σταμούλη.
Τη Διεύθυνση Φωτογραφίας υπογράφει ο Παναγιώτης Βασιλάκης, τη σειρά «έντυσε» μουσικά ο Φοίβος, ενώ την Εκτέλεση Παραγωγής έχει αναλάβει η JK Production.
Με αφορμή τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση, η ιστοσελίδα fotis-istoria έχει σκοπό να γνωρίσουν οι νέες γενιές την ιστορία της πατρίδας μας και να εμπνευστούν από αυτή. Έχει μονάχα επιμορφωτικό χαρακτήρα και δεν έχει ούτε κερδοσκοπικό ούτε διαφημιστικό σκοπό.
Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να την επισκεφθείτε
25η Μαρτίου 1821/ Ελληνική Επανάσταση
από τον ιστότοπο της συναδέλφου Κίτσιου Σωτηρίας “Όλα εν…τάξη!!! “
Πατήστε στην παρακάτω εικόνα
Ας γνωρίσουμε τους ήρωες της Ελληνικής Επανάστασης
από τον Εκπαιδευτικό Οργανισμό ” Ελληνικό Κολλέγιο Θεσσαλονίκης”
Πατήστε πάνω στην παρακάτω εικόνα :
© “1821-2023 “Αποθετήριο Υλικού προς Διδακτική αξιοποίηση -(padlet)
© Διαδραστική εικόνα : ” Εποπτικό -διδακτικό υλικό -25 Μαρτίου 1821″
© Διαδραστική εικόνα “Τα δημοτικά τραγούδια του ’21”
© 1821 από Χαράλαμπος Διαμαντής contents σε padlet
© ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ (padlet)
Τράπεζα” θεμάτων για την ενότητα “25η Μαρτίου” – Αποθετήριο ανά κατηγορία: 160 χρήσιμοι σύνδεσμοι
Copyright © Tania Manesi
https://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2021/03/25-160.html
σε αυτή την λίστα θα βρείτε όλα τα video από το κανάλι GHF – Greek History Files
© Διαδραστική εικόνα :Τραγούδια της Ελληνικής Επανάστασης
©Διαδραστικό Χρονολόγιο Ελληνικής Επανάστασης 1821
“© Διαδραστική εικόνα :Ψηφιακός χάρτης Ηρώων 1821″”
© Διαδραστική εικόνα :Προσπάθειες ανά την Ελλάδα για Ελευθερία
Η Επανάσταση του ’21 στη ζωγραφική.
Φιλέλληνες Ευρωπαίοι και Έλληνες ζωγράφοι (2ο Μέρος)
Μια συμβολή του 1ου Γυμνασίου Κοζάνης (Βαλταδώρειου) στον εορτασμό της επετείου της 25ης Μαρτίου 1821.
Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να δείτε το άρθρο
Κατασκευές για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου
ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΓΙΑ ΤΗΝ
25η Μαρτίου
από τον ιστοχώροΌλα εν…τάξη!!!
της εκπαιδευτικού Κίτσιου Σωτηρίας
Οδηγίες κατασκευής εδώ.
Το έντυπο περιλαμβάνει 7 διαφορετικά φύλλα με παραστάσεις για την 25η Μαρτίου 1821 και κάποιους από τους βασικούς ήρωες.
Ο ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΥΜΝΕΙ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΤΟΥ 1821
Πλοκή: Στα προεπαναστατικά χρόνια, ένας νεαρός τσοπάνος (Ανδρέας Ντούζος) ακολουθεί στο βουνό τον Κίτσο (Κώστας Καζάκος) και τα παλικάρια του που πολεμούν τους Τούρκους. Όταν το βοσκόπουλο απαγάγει την αγαπημένη του (Άντζελα Ζήλεια) –και ενώ τον καταδιώκουν οι συγγενείς της (Λαυρέντης Διανέλλος και Νάσος Κεδράκας)–, ο Κίτσος με τους άνδρες του θα υπερασπιστούν το ζευγάρι.
Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons Αναφορά δημιουργού4.0.