“The Bird & The Whale” της Carol Freeman… ένα animation για τη φιλία/ Προτάσεις διδακτικής αξιοποίησης

TheBirdtheWhale1

whale 5

Το animation αφηγείται την ιστορία μιας μικρής φάλαινας που παλεύει να βρει τη φωνή της και η οποία  αφού απομακρύνθηκε πολύ από την οικογένειά της  για να εξερευνήσει ένα ναυάγιο, συναντά ένα ωδικό πουλί εγκλωβισμένο μέσα σε ένα κλουβί το οποίο είναι και ο μοναδικός επιζώντας ενός ναυαγίου. Μαζί,τα δύο ευαίσθητα ζώα,   χαμένα στη θάλασσα, παλεύουν να επιβιώσουν χτίζοντας μια όμορφη φιλία για να βοηθήσουν το ένα το άλλο να αναταπεξέλθουν στην τρομακτική κατάσταση που μοιράζονται, βασιζόμενοι το  ένα στο άλλο .  

Δείτε το animation  πατώντας στην παρακάτω εικόνα

Παρασυρθείτε από το υπέροχο soundtrack του και πάνω από όλα συμπάσχετε με χαρακτήρες που με λίγες μόνο χειρονομίες μπορούν να συγκινήσουν οποιονδήποτε…

The Bird The Whale 1

ή παρακάτω

Το νόημα της ιστορίας είναι αρκετά ξεκάθαρο, είναι να βρεις τη φωνή σου σε ασυνήθιστα μέρη. Η φάλαινα δεν μπορεί να τραγουδήσει το τραγούδι της οικογένειάς του, αλλά μέσα από τη φιλία και την εμπειρία του με το πουλί, βρίσκει τη δική του φωνή.

 


Διδακτική αξιοποίηση της ταινίας

41d3817129a704f7b38e756c819a1ecb

Ένα σχέδιο μαθήματος για την διαφορετικότητα

ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

Εισαγωγική Δραστηριότητα: Το μάθημα ξεκινά με την ηχητική ιστορία «Το πουλί και η φάλαινα».
Σε τι διαφέρει το πουλί από τη φάλαινα;|
Τι τους έφερε κοντά;
Ποια πράγματα τους άρεσε να κάνουν μαζί;
Πώς έμαθαν να γιορτάζουν τις διαφορές ή τη μοναδικότητά τους;

Κύρια δραστηριότητα: Οι δραστηριότητες διαφορετικότητας διδάσκουν στα μικρά παιδιά να σέβονται και να γιορτάζουν τις διαφορές όλων των ανθρώπων. Η μάθηση για διαφορετικές πολιτιστικές πτυχές προσφέρει νέες εμπειρίες στα παιδιά. «Δεν χρειάζεται να είσαι σαν εμένα για να είσαι φίλος μου».
Παρουσιάστε ένα παιχνίδι ακρόασης που ονομάζεται Step Right Up. Εξηγήστε ότι αυτό το παιχνίδι είναι ένας διασκεδαστικός τρόπος για τα παιδιά να μάθουν περισσότερα για τους συμμαθητές τους – τους τρόπους με τους οποίους είναι ίδιοι και τους τρόπους με τους οποίους διαφέρουν.
Συγκεντρώστε τα παιδιά μαζί για να σταθούν δίπλα-δίπλα ή, αν το επιτρέπει ο χώρος, σε έναν μεγάλο κύκλο. Εξηγήστε ότι θα χρειαστεί να ακούσουν προσεκτικά και να απαντήσουν σε προτάσεις που τους περιγράφουν –τα μεμονωμένα χαρακτηριστικά, τις εμπειρίες, τις προτιμήσεις και τις αντιπάθειές τους– προχωρώντας μπροστά.
Ξεκινήστε με μια απλή οδηγία, όπως: Ανεβείτε αν φοράτε αθλητικά παπούτσια. (Υπόδειξη: η υιοθέτηση μιας φωνής και στάσης κράχτη καρναβαλιού βοηθά να κρατήσει την προσοχή όλων και κάνει αυτή τη δραστηριότητα διασκεδαστική!) Δώστε χρόνο στους μαθητές να απαντήσουν. δώστε οδηγίες στα παιδιά να δουν τις δύο ομάδες που δημιουργούνται – την ομάδα των μαθητών με αθλητικά παπούτσια και την ομάδα των μαθητών με άλλα υποδήματα. Ζητήστε από τα παιδιά να επιστρέψουν στα αρχικά τους σημεία.
Συνεχίστε να αναφέρετε διαφορετικές κατηγορίες, ξεκινώντας με εξωτερικά χαρακτηριστικά (φυσικές περιγραφές και εμπειρίες) και προχωρώντας σε εσωτερικά χαρακτηριστικά (προτιμήσεις και ικανότητες). Τα παιδιά πρέπει να κάνουν πίσω μετά από κάθε οδηγία, έτσι ώστε τα άτομα που έχουν προχωρήσει να αντιπροσωπεύουν πάντα μια διαφορετική ομάδα. Ενθαρρύνετε τα παιδιά να δουν κάθε νέα ομάδα που σχηματίζεται. Βεβαιωθείτε ότι όλα τα παιδιά αντιπροσωπεύονται σε έναν αριθμό δηλώσεων. Συμπεριλάβετε πολλές δηλώσεις που περιλαμβάνουν ολόκληρη την ομάδα για να επισημάνετε τόσο τις ομοιότητες όσο και τις διαφορές.
Για να κλείσετε τη δραστηριότητα, δώστε μια οδηγία που να περιλαμβάνει όλους (π.χ. Προχωρήστε μπροστά αν είστε καταπληκτικός μαθητής στην τάξη της κυρίας (όνομα του δασκάλου) και τα παιδιά να δώσουν ένα χέρι στον εαυτό τους και στους συμμαθητές τους.
Απολογισμός: Καθίστε τα παιδιά για μια συζήτηση ολόκληρης της ομάδας μετά τη βιωματική δραστηριότητα. τα παιδιά να μοιραστούν τις παρατηρήσεις τους, προτρέποντας με ερωτήσεις όπως:
Μάθατε κάτι νέο για τους συμμαθητές σας;
Ποιος είναι ένας καλός τρόπος για να μάθετε αν μοιράζεστε τα ίδια ενδιαφέροντα;
Πόσα μπορείτε να πείτε για τους ανθρώπους κοιτάζοντάς τους;
Ποιες ομοιότητες και διαφορές μπορείτε να δείτε και ποιες δεν μπορείτε να δείτε;
Οι ομάδες που βγήκαν μπροστά αποτελούνταν πάντα από τα ίδια παιδιά;
Κάποιες ομάδες ήταν μικρές και κάποιες μεγάλες – σε ποια σου άρεσε να είσαι;
Τι είδους κοινά πράγματα έχουν όλοι οι συμμαθητές σας;

Πείτε στα παιδιά ότι παρόλο που είναι όλοι όμοιοι από πολλές απόψεις, κανείς δεν είναι ακριβώς ο ίδιος με κανέναν άλλον. Οι διαφορές μας κάνουν τον καθένα μας μοναδικό.
Ποιο είναι το ηθικό δίδαγμα του πουλιού και της φάλαινας

Το πουλί και η φάλαινα είναι η ιστορία μιας απίθανης φιλίας μεταξύ δύο αγνώστων. Τα πουλιά εξερευνούν τους ουρανούς ενώ οι φάλαινες περιφέρονται στις θάλασσες. Με την πρώτη ματιά μπορεί να φαίνεται ότι τα δύο πλάσματα δεν έχουν τίποτα κοινό. Το πουλί και η φάλαινα αποδεικνύει ότι αν κοιτάξουμε απλώς πέρα ​​από την επιφάνεια, βλέπουμε ότι υπάρχουν περισσότερα που μας ενώνουν παρά μας κρατούν χωριστά.
Ποιος είναι ο συμβολισμός στην ταινία με τη φάλαινα;
Η Φάλαινα καταπιάνεται με θέματα λύτρωσης, να είσαι ο εαυτός σου και να μπορείς να αντιμετωπίσεις τις δυσκολίες .Τα παιδιά μαθαίνουν για τη δύναμη της φιλίας και της θυσίας. Μέσα από την ταινία μπορούμε να μιλήσουμε  στους μαθητές  μας για την την έννοια της διαφορετικότητας. Μπορούν να αντιληφθούν ότι  οι άνθρωποι είναι όχι μόνο  διαφορετικοί στην εμφάνιση , αλλά  έχουν επίσης διαφορετικές ανάγκες &  φιλοδοξίες.

 

Δημιουργήστε τα δικά σας Φύλλα εργασίας

Ακολουθεί μια γενική δομή για τη δημιουργία φύλλων εργασίας που σχετίζονται με μια ταινία κινουμένων σχεδίων μικρού μήκους όπως το “The Bird & The Whale”:

*Φύλλο εργασίας 1: Σύνοψη και ανάλυση πλοκής*

*Σύνοψη πλοκής:* Γράψτε μια σύντομη περίληψη της πλοκής της ταινίας. Συμπεριλάβετε τους κύριους χαρακτήρες, το σκηνικό και την κεντρική σύγκρουση.
Ερωτήσεις για συζήτηση:

*Ανάλυση χαρακτήρων:* Περιγράψτε τις προσωπικότητες, τις ενέργειες και την εξέλιξη των χαρακτήρων των κύριων χαρακτήρων σε όλη την ταινία.

*Θέματα:* Προσδιορίστε και συζητήστε τα κύρια θέματα ή τα μηνύματα που μεταφέρονται στην ταινία.

Τεχνικές κινουμένων σχεδίων: Εξερευνήστε περισσσότερα για την μοναδική τεχνική κινουμένων σχεδίων ή τα οπτικά στοιχεία που χρησιμοποιούνται στην ταινία.

*Φύλλο εργασίας 2: Λογοτεχνικά στοιχεία και οπτική ανάλυση*

Περιγράψτε το σκηνικό της ταινίας, συμπεριλαμβανομένου του χρόνου και του τόπου.

*Διάθεση και τόνος:* Συζητήστε τη διάθεση και τον τόνο της ταινίας. Πώς συμβάλλουν στη συνολική εμπειρία;

*Συμβολισμός:* Προσδιορίστε τυχόν σύμβολα ή μεταφορές στην ταινία και εξηγήστε τη σημασία τους.

*Οπτική Ανάλυση:* Αναλύστε συγκεκριμένες σκηνές, χρώματα και οπτικά στοιχεία στην ταινία που ενισχύουν την αφήγηση.

*Φύλλο εργασίας 3: Δημιουργική απόκριση και κριτική σκέψη*

Προσωπική απάντηση: Μπορείτε να εκφράσετε τις προσωπικές σας αντιδράσεις και τα συναισθήματά για την ταινία.

*Ηθικά διλήμματα:* Συζητήστε τυχόν ηθικά διλήμματα ή ηθικά ερωτήματα που εγείρονται από την ταινία.

*Ανάπτυξη χαρακτήρων:* Ζητήστε από τους μαθητές να προβλέψουν πώς οι χαρακτήρες μπορεί να συνεχίσουν να εξελίσσονται μετά το τέλος της ταινίας.

Ερωτήσεις συζήτησης:
Τι πιστεύετε ότι αντιπροσωπεύουν το πουλί και η φάλαινα στην ιστορία;
Πώς εξερευνά η ταινία τα θέματα της μοναξιάς και της σύνδεσης;

*Φύλλο εργασίας 4: Γραφή και Καλλιτεχνική Έκφραση*

*Γράψτε μια κριτική:* Γράψτε μια σύντομη κριτική για την ταινία, εκφράζοντας τις σκέψεις και τις απόψεις σας.

Storyboarding: Ενθαρρύνετε τους μαθητές να δημιουργήσουν το δικό τους storyboard για μια σκηνή που τους άρεσε ή ζητήστε τους να γράψουν ένα εναλλακτικό τέλος για την ταινία.

*Καλλιτεχνική Έκφραση:* Μπορείτε να δημιουργήσετε ατομικά η ομαδικά το δικό σας έργο τέχνης εμπνευσμένο από την ταινία;

Θυμηθείτε να προσαρμόσετε τα φύλλα εργασίας στο επίπεδο τάξης και τους συγκεκριμένους μαθησιακούς στόχους των μαθητών σας.
Επιπλέον, μπορεί να χρειαστεί να παρέχετε βοήθεια για να συμπληρώσουν αποτελεσματικά αυτά τα φύλλα εργασίας.


Η ΤΕΧΝΙΚΗ UE (κινούμενα σχέδια Paint-on-Glass )

Το Bird & the Whale δημιουργήθηκε χρησιμοποιώντας μια σχεδόν απαρχαιωμένη μορφή κινουμένων σχεδίων – ζωγραφική σε γυαλί. 

 Κάθε καρέ είναι βαμμένο με λαδομπογιά αργού στεγνώματος και έχει τραβηχτεί με κάμερα από πάνω προς τα κάτω σε δωμάτιο ελεγχόμενο με φως. Μετά τη λήψη ενός πλαισίου, το χρώμα σκουπίζεται και το επόμενο πλαίσιο ξαναβάφεται σχεδόν εξ ολοκλήρου από την αρχή. Κάθε νέο πλαίσιο που δημιουργείται, καταστρέφει το τελευταίο.

Ας δούμε πως δημιουργήθηκε:

 

Διαδικτυακά για περιορισμένο μόνο χρόνο, ο Freeman μας καθοδηγεί στην τεχνική  DN μέσα από τη συνυφασμένη ανάπτυξη της λαχταριστής ταινίας ζωγραφικής σε γυαλί και της αρχικής παρτιτούρας του Chris McLoughlin . Έτσι μας  αποκαλύπτει πώς αυτή η σχεδόν απαρχαιωμένη μορφή κινουμένων σχεδίων απαιτούσε από την ομάδα των εμψυχωτών να δουλέψει χωρίς σφάλματα σε όλους τους  σχεδόν 4500 πίνακες , 24 x 34 ιντσών, που χρειάστηκαν να ζωγραφιστούν για αυτό το εκπληκτικό αριστούργημα των 6 λεπτών.

Η σκηνοθέτης μας αποκαλύπτει  ….

Η έμπνευσή μου για την ταινία προήλθε πρώτα από τη μουσική. Ο τότε συμπατριώτης μου (και τώρα αρραβωνιαστικός!) Κρις ΜακΛάφλιν έγραφε ένα πρωτότυπο μουσικό κομμάτι για πιάνο. Ακουγόταν τόσο πολύ σαν τον ωκεανό και τόσο γεμάτο συναίσθημα που μόλις άρχισε να ζωγραφίζει μια εικόνα στο κεφάλι μου. Η ιστορία μεγάλωσε πραγματικά οργανικά από εκεί, ήθελα πολύ να χρησιμοποιήσω μόνο τη μουσική τόσο ως παρτιτούρα όσο και ως φωνές. Ο Chris έγραψε concept κομμάτια και εγώ ζωγράφιζα concept art, δουλέψαμε πέρα ​​δώθε έτσι από την αρχή. Αντί να του δώσω ένα ολοκληρωμένο animation για να του γράψει, αναπτύξαμε τις φωνές των χαρακτήρων καθώς αναπτύσσαμε το οπτικό τους στυλ. Ήταν ένας πολύ ωραίος τρόπος να δουλέψεις για να έχεις τη μουσική να ενημερώνει την ιστορία από την αρχή. Η αντίθεση μεταξύ του τραγουδιού μιας καμπουροφάλαινας ένα τραγούδι πουλιών είναι το σημείο όπου η πλοκή συνδυάστηκε πραγματικά. Πώς θα ενώνονταν αυτές οι δύο φωνές και πώς θα ήταν αυτή η σχέση; Η μουσική έθεσε ερωτήματα στην οποία απάντησε η ιστορία και τα γραφικά.

Όταν ξεκίνησα την ταινία, πραγματικά δεν ήξερα με σιγουριά αν θα μπορούσα να βγάλω αυτή την τεχνική. Είχα κάνει ταινίες ζωγραφικής σε γυαλί στο κολέγιο, αλλά τίποτα με αυτό το επίπεδο λεπτομέρειας. Έπρεπε να αναπτύξουμε τον δικό μας εξοπλισμό για να μπορέσουμε να ζωγραφίσουμε στην κλίμακα που θέλαμε και να έχουμε όσα στρώματα γυαλιού χρειαζόμασταν. Οι εξέδρες πολλαπλών αεροπλάνων είχαν 5 στρώματα γυαλιού για να δημιουργήσουν βάθος. Τραβήξαμε μερικές σκηνές, όπως η ακολουθία καταιγίδας, σε ένα μόνο στρώμα γυαλιού για να δώσουμε περισσότερη κίνηση και υφή και άλλες απλώθηκαν σε όλα τα στρώματα, ώστε τα στοιχεία φόντου να μην εστιάζονται.

the bird and the whale 14 the bird and the whale 13Αποφάσισα να χρησιμοποιήσω κινούμενα σχέδια αναφοράς, κάτι που δεν είχα ξανακάνει. Πάντα έκανα κινούμενα σχέδια κατευθείαν, αλλά με το επίπεδο λεπτομέρειας που ήθελα να επιτύχω και τον περιορισμένο προϋπολογισμό για επαναλήψεις έπρεπε να αφαιρέσουμε κάποιες από τις εικασίες. Αυτό σήμαινε ότι μπορούσαμε να εστιάσουμε εξ ολοκλήρου στο animation της υφής και του φωτός, γνωρίζοντας ότι οι κύριες κινήσεις είχαν ληφθεί μέριμνα.

the bird and the whale 3

Κάθε καρέ βάφτηκε με λαδομπογιά αργού στεγνώματος και γυρίστηκε με κάμερα από πάνω προς τα κάτω σε ένα δωμάτιο ελεγχόμενο με φως. Μετά τη λήψη ενός πλαισίου, το χρώμα σκουπίστηκε και το επόμενο πλαίσιο βάφτηκε ξανά σχεδόν εξ ολοκλήρου από την αρχή. Κάθε νέο πλαίσιο που δημιουργείται, κατέστρεφε το τελευταίο, ώστε να μην μπορούμε να κάνουμε λάθη. Χρειάστηκαν 5 εμψυχωτές 14 μήνες για να ζωγραφίσουν 6 λεπτά πλάνα. Αυτό είναι σχεδόν 4500 πίνακες.

Όταν ξεκίνησα την ταινία, πραγματικά δεν ήξερα με σιγουριά αν θα μπορούσα να βγάλω αυτή την τεχνική.

Ήταν πολύ αργή και προσεγμένη δουλειά αλλά όλοι καταφέραμε να την απολαύσουμε! Το πουλί και η φάλαινα είναι η πρώτη ταινία που κυκλοφόρησε ο Paper Panther . Η ομάδα που δημιουργήσαμε για να το φτιάξουμε έχει μείνει μαζί μας και έχει δουλέψει σε πολλά μεγάλα έργα stop motion από τότε. Είμαστε πραγματικά τυχεροί που έχουμε το ταλέντο στο Δουβλίνο να κάνουμε μια ταινία σε μια τεχνική που κανείς μας δεν είχε χρησιμοποιήσει πριν! Όλη η ομάδα μας είναι καλλιτέχνες από μόνοι τους και πολύ ικανοί.
Εμένα ήταν  η πρώτη μου φορά στη δημιουργία αυτής της τεχνικής …. και η συμμετοχή μου στο φεστιβάλ  ήταν μια ωραία αντίθεση!!! Το να είμαι κλεισμένη σε ένα σκοτεινό δωμάτιο για περισσότερο από ένα χρόνο με τη συνάντησή μου με τόσους πολλούς καταπληκτικούς κινηματογραφιστές, μέλη του κοινού και διοργανωτές φεστιβάλ .

ΣΤΑ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑ

Έχουμε προβληθεί στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Σάντα Μπάρμπαρα, στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Κλίβελαντ, στο Διεθνές Φεστιβάλ Παιδικού Κινηματογράφου του Σικάγο, στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Clermont-Ferrand, στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Encounters για να αναφέρουμε μερικά. Έχουμε κερδίσει πάνω από 30 βραβεία μέχρι στιγμής, κυρίως στο Montréal Festival du Nouveau Cinéma, στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Έντμοντον, στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινουμένων Σχεδίων Fantoche, στα Βραβεία Νέων Σκηνοθετών στις Κάννες και στο Animation Block Party.

zl0hmwNsV9iS small 10028 dΣχετικά με την σκηνοθέτη

Η Carol αποφοίτησε από την Εθνική Σχολή Κινηματογράφου της Ιρλανδίας το 2009 με έμφαση στο πειραματικό animation. Έκτοτε έχει εργαστεί σε διάφορες ταινίες, διαφημίσεις, εικονογραφώντας εικονογραφημένα βιβλία και εργαστήρια διδασκαλίας σε όλη την Ιρλανδία και στο εξωτερικό. Η Carol είναι συνιδρυτής του indie stop-motion στούντιο Paper Panther, με έδρα το Δουβλίνο, Ιρλανδία, το 2014 με στόχο τη δημιουργία νέων και καινοτόμων έργων στο stop-motion και στην εικονογράφηση. Εργάζεται σε ένα ευρύ φάσμα πειραματικών τεχνικών, από έργα ζωγραφικής στο χέρι έως κλασικές κούκλες stop-motion. Τον Ιούνιο του 2018, η Carol τιμήθηκε με το βραβείο Silver Screen στα Βραβεία Νέων Σκηνοθετών στο Διεθνές Φεστιβάλ Δημιουργικότητας Lions των Καννώ.

Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons Αναφορά δημιουργού4.0.

Σχετικά με ΤΣΑΟΥΣΙΔΟΥ ΜΑΙΡΗ

Γεια σας,Ονομάζομαι Τσαουσίδου Μαίρη.  Υπηρετώ εδώ και 29 έτη  ως εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής (ΠΕ11) στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Ανατολικής Θεσσαλονίκης.  Ευελπιστώ να δημιουργήσω αλλαγές στον εαυτό μου και στη συνέχεια και στο περιβάλλον μου για το κοινό καλό, μέσα από το θετικό μετασχηματισμό στις σύγχρονες κοινωνίες, ειδικά σε περιόδους κρίσης, όπως αυτή που βιώνουμε όλοι μας πλανητικά.

Είμαι παντρεμένη και έχω δυο παιδιά και ένα σκύλο και 2  γάτους!!!!! Μου αρέσει το θέατρο, τα ταξίδια, η κωπηλασία και το διάβασμα.
Αγαπώ πολύ τα παιδιά και εύχομαι να έχουμε ένα συναρπαστικό ταξίδι γνώσεων! Καλή αρχή σε όλους!

Αγαπημένο ρητό: «Το να ξεστομίζεις μια λέξη είναι σαν να χτυπάς μια νότα στο πληκτρολόγιο της φαντασίας.
Για όσα δεν μπορείς να μιλήσεις πρέπει να σωπαίνεις.»
Ludwig Wittgenstein


Περισσότερες πληροφορίες
Κατηγορίες: Εργαστήρια δεξιοτήτων. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.