Μέγας Αλέξανδρος ο μεγάλος Έλληνας!!!!

αλέξανδρος
megasalexandros8574

Χρησιμοποιώντας τη δύναμη της τεχνητής νοημοσύνης (A.I.), ο Hidreley Diaoι μας έδωσε μια γεύση για το πώς θα μπορούσε να φαίνεται ο Μέγας Αλέξανδρος στη σύγχρονη εποχή

Ο Μέγας Αλέξανδρος ήταν ένας απο τους μεγαλύτερους κατακτητές της ιστορίας, ιδιοφυία σε θέματα τακτικής και διοίκησης. Προσωπικότητα με αχαλίνωτη φιλοδοξία, γεννημένος ηγέτης και οραματιστής διέδωσε τον Ελληνικό πολιτισμό και την Ελληνική γλώσσα έως τα βάθη της Ανατολής.

rsz out 73 1600860223

Αναζητώντας τα ίχνη του Μεγάλου Αλεξάνδρου!

Η διδασκαλία της ζωής και του έργου του Μ. Αλέξανδρου, με βίντεο και φύλλα εργασίας από τον εκπαιδευτικό ιστοχώρο tosakidio

Ο Μ. Αλέξανδρος ήταν μια αξιοσημείωτη προσωπικότητα της παγκόσμιας ιστορίας. Η ζωή του χαρακτηρίστηκε από εξαιρετικές επιδόσεις σε πολλούς τομείς, ενώ το έργο του αντικατοπτρίζει εκτός από τη στρατιωτική ικανότητα, την αφοσίωσή του στη γνώση, τη διπλωματία και την ευημερία της ανθρωπότητας.

Προσπαθώντας να εξερευνήσουμε την σπουδαία αυτή μορφή της ελληνικής ιστορίας, αναζητούμε τα βήματα του Μεγάλου Αλεξάνδρου, του στρατηγού της Μακεδονίας στα μακρινά όρια της γνώσης και της εμπειρίας. Τα ίχνη του Αλεξάνδρου ξεδιπλώνονται μπροστά μας όπως ο ίδιος εξερευνούσε τον κόσμο, κατακτώντας τον, όχι μόνο με τα όπλα αλλά και με τον πολιτισμό. Από την Ευρώπη μέχρι την Ασία και την Αφρική, το ταξίδι του Αλεξάνδρου είναι μια συναρπαστική πορεία.

Η διδασκαλία της ζωής και του έργου του Μ. Αλέξανδρου, με βίντεο και φύλλα εργασίας, έχει τους παρακάτω διδακτικούς στόχους:

 

  1. Ενίσχυση της Ιστορικής Κατανόησης: Το βίντεο με τη ζωντάνια της εικόνας μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές, δημιουργώντας οπτικές αναπαραστάσεις,να κατανοήσουν καλύτερα την εποχή και το περιβάλλον στο οποίο έζησε ο Μ. Αλέξανδρος, καθώς και τις ιστορικές επιδράσεις των πράξεών του.
  2. Ανάπτυξη της Κριτικής Σκέψης: Οι μαθητές μπορούν να προκαλέσουν συζητήσεις και να αξιολογήσουν τις πράξεις και τις αποφάσεις του Μ. Αλέξανδρου, ενθαρρύνοντας την ανάπτυξη της κριτικής τους σκέψης.
  3. Προαγωγή της Διαπολιτισμικής Κατανόησης: Το έργο του Μ. Αλέξανδρου εκτείνεται σε διάφορες περιοχές και πολιτισμούς, και μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές να κατανοήσουν τη σημασία της αλληλεπίδρασης μεταξύ διαφορετικών πολιτισμών και περιοχών.
  4. Ενίσχυση της Ηθικής Κατανόησης: Οι μαθητές μπορούν να συζητήσουν ηθικά ζητήματα που αφορούν τις πράξεις και τις αποφάσεις του Μ. Αλέξανδρου και να αναπτύξουν την ηθική τους κατανόηση.

 

Το video «Ο Μέγας Αλέξανδρος» εντάσσεται στην κατηγορία “ΙΣΤΟΡΙΑ”.

Μπορεί να λειτουργήσει ως αυτόνομο πληροφοριακό υλικό και ως αφόρμηση σε σχέδια εργασίας που αφορούν τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αλλά και άλλα γνωστικά αντικείμενα, όπως πχ. στη Γλώσσα,Ιστορία, Γεωγραφία

Πιο συγκεκριμένα το video μπορεί ν’ αξιοποιηθεί:

  1. Ως μέρος διαθεματικών projects Δημοτικού με θέμα την Προσέγγιση των Ιστορικών γεγονότωνΔιαπολιτισμικότητα.
  2. Ως ενισχυτικό υλικό σε γνωστικά αντικείμενα αναλυτικού προγράμματος σπουδών. Πχ. Γλώσσα, Ιστορία,Γεωγραφία, Μαθηματικά
  3. Στη θεματική των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων:Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική κληρονομιά Λέξεις κλειδιά:  τοπική πολιτιστική κληρονομιά, παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά

Υποθεματική: Πολιτιστική κληρονομιά

 

  • Να γνωρίσουν τη ζωή και το έργο του Μ. Αλεξάνδρου.
  • Να διαπιστώσουν τις ιστορικές και κοινωνικές συνθήκες που επηρέασαν τη ζωή και τις αποφάσεις του και να συνειδητοποιήσουν την τεράστια συνεισφορά του στην παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά.
  • Να αντιληφθούν τις ικανότητές του στο στρατηγικό σχεδιασμό, στη διπλωματία και στη διοίκηση.
  • Να αναπτύξουν την κριτική τους σκέψη μέσα από τη σύγκριση πηγών και συσχέτιση των γεγονότων με τις αιτίες και τα αποτελέσματά τους.

Μπορείτε να κατεβάσετε ΕΛΕΥΘΕΡΑ τα φύλλα εργασίας ΕΔΩ

ή να τα δείτε παρακάτω



Λήψη αρχείου


Ήταν έτσι ο Μέγας Αλέξανδρος;
Τι απαντά η αρχαιολόγος Αγγελική Κοτταρίδη

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να δείτε το άρθρο:

μεγας αλεξ

Ιστορίες της ζωής του Μεγάλου Αλεξάνδρου

Ένα από τα πολλά καλά τα οποία μπορούμε να αναγνωρίσουμε στον χαρακτήρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου ήταν και η εγκράτεια του. Πολύ πιο σημαντικό από το να νικά τους εχθρούς του θεωρήθηκε το να νικά τα πάθη του. Με την εγκράτεια του σώθηκε από πολλούς κινδύνους αλλά και πολλές δυστυχίες, όπως εξάλλου και κάθε άνθρωπος ο οποίος ζει με γνώμονα το σωστό και το δίκαιο νικώντας τα πάθη του.

agnostes istories tis zois megaloy alexandroy 3

Όταν ο Μέγας Αλέξανδρος κατέκτησε την Μικρά Ασία και  διόρισε βασίλισσα της Καρίας την Άδαν, αυτή ως ένδειξη ευγνωμοσύνης, έστελνε καθημερινά προς αυτόν φαγητά αλλά και διάφορα ζυμαρικά. Στο τέλος του έστειλε και τους καλύτερους μάγειρες και αρτοποιούς της θέλοντας με αυτό τον τρόπο να δείξει την ευγνωμοσύνη της προς τον μεγάλο της ευεργέτη.

Αλλά ο Μέγας Αλέξανδρος, ούτε τα ωραία πιάτα δοκίμασε αλλά ούτε τους μάγειρες δέχτηκε. Είπε ότι τους καλύτερους μάγειρες τους έδωσε ο παιδαγωγός του Λεωνίδας, και ήταν ο πρωινός περίπατος χαρακτηρίζοντας τον το νοστιμότατο γεύμα του και η ολιγοφαγία, ανοίγοντας την όρεξη για το δείπνο του.

Ενώ περνούσε με το ιππικό του μέσα από άνυδρους τόπους, και χωρίς νερό, κατά την καταδίωξη του Δαρείου, βασιλιά της Περσίας, και ο ίδιος αλλά και οι υπόλοιποι αναβάτες διψούσαν πολύ. Τότε μερικοί Μακεδόνες στρατιώτες που είχαν βρει νερό το μετέφεραν μέσα στα κράνη τους.

Οι Μακεδόνες, όταν είδαν τον Μέγα Αλέξανδρο να υποφέρει από δίψα, έδωσαν πρόθυμα το νερό τους στον βασιλιά. Ο Αλέξανδρος λαμβάνει το νερό στο χέρι, αλλά όταν γύρισε τα μάτια του προς το ιππικό του, είδε ότι το νερό δεν αρκεί για όλους, οπότε χωρίς να το ακουμπήσει στα χείλη του το επέστρεψε προς τους στρατιώτες, λέγοντας τους πως δεν μπορεί αυτός να πίνει ενώ όλοι οι υπόλοιποι Μακεδόνες να διψούν.

Βλέποντας την εγκράτεια του οι στρατιώτες του τον θαύμασαν πολύ και νιώθοντας την αγάπη του για εκείνους ξέχασαν και την δίψα τους αλλά και την κούραση τους και αμέσως μετά αφού μαστίγωσαν τα άλογα τους φώναξαν: «Εμπρός με αυτόν τον αρχηγό ούτε δίψα νιώθουμε ούτε κόπους, αλλά ούτε ότι είμαστε θνητοί πιστεύουμε».

Κατά την πορεία του Αλεξάνδρου μέσα στην έρημο, κάποια στιγμή συναντά έναν στρατιώτη ο οποίος ήταν κάθιδρος και κουρασμένος, μεταφέροντας το βασιλικό ταμείο με τους δασμούς από τις διάφορες επαρχίες. Βλέποντας τον ρώτησε τι μεταφέρει και είναι τόσο κουρασμένος. Εκείνος αποκρίθηκε ότι μεταφέρει το Βασιλικό ταμείο, τότε αμέσως ο Μέγα Αλέξανδρος τον διέταξε να πάρει ένα μέρος του ταμείου και να το στείλει στην οικογένεια αναγνωρίζοντας τον μεγάλο του κόπο.

Ο Αλέξανδρος υπήρξε αγνός και εγκρατής.

Ο Πλούταρχος τον έλεγε «ἄτρωτον ἐπιθυμίας» ενώ ο Αδριανός «ἐγκρατέστατος τῶν ἡδονῶν τοῦ σώματος» («Ἀλεξάνδρου Ἀνάβασις», 28,2)

Ποτέ δεν πλησίασε γυναίκα ούτε γνώρισε άλλη πριν το γάμο του, γιατί θεωρούσε πως το χρέος του ήταν να νικά του εχθρούς του «βασιλικώτερον τὸ κρατεῖν ἑαυτοῦ τοῦ νικᾶν τοὺς πολεμίους» («Ἀλεξάνδρου Ἀνάβασις», 21,7)

Απαιτούσε από τους στρατιώτες του να μην μιλάν άσχημα στις γυναίκες αιχμαλώτους αλλά ούτε να τους λένε καν υπονοούμενα , αντιθέτως να τις σέβονται σαν κορίτσια τα οποία ζουν μέσα σε ιερούς ναούς και Παρθενώνες. («Ἀλεξάνδρου Ἀνάβασις», 21,5).

Όταν ο Παρμενίων τον προέτρεψε να πλαγιάσει με μια όμορφη γυναίκα, εκείνος αποκρίθηκε, βλέποντας την ομορφιά εκείνης της γυναίκας ότι «τὸ τῆς ἰδίας ἐγκρατείας καὶ σωφροσύνης κάλλος» («Ἀλεξάνδρου Ἀνάβασις», 21,9-11).

Ο Μέγας Βασίλειος διηγείται το εξής:

Μετά την μάχη στα Γαυγάμηλα μπήκε μαζί με τον Ηφαιστίωνα στην σκηνή όπου βρισκόταν οι γυναίκες του Βασιλικού οίκου του Δαρείου. Μεταξύ των οποίων ήταν η μητέρα του , η γυναικά του , η οποία θεωρούταν η ομορφότερη γυναικά της Περσίας εκείνη την εποχή, αλλά και οι δύο πανέμορφες κόρες του Δαρείου. Μπαίνοντας έσκυψε το κεφάλι του προς την γη. Όταν αργότερα βγήκαν από την σκηνή και ενώ ο φίλος του είχε απορήσει αυτός αποκρίθηκε, ότι είναι αδύνατον για κάποιον που να θέλει να κυριεύσει τον κόσμο να υποδουλωθεί από την ομορφιά μιας γυναικάς, («αἰσχρὸν εἶναι κρίνων τὸν ἄνδρα ἑλόντα ὑπὸ γυναικῶν ἡττηθῆναι»).

Πηγή :
ΑΠΟ ΤΟ ΝΕΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΕΝΩΜΕΝΗΣ ΡΩΜΗΟΣΥΝΗΣ: ΄΄Μ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ – Ο ΒΑΣΙΛΕΥΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ΄΄ ΕΚΔΟΣΗ 2013
Γ. ΜΕΓΑ, Κ. ΡΩΜΑΙΟΥ Σ. ΔΟΥΦΕΞΗ, Θ. ΜΑΚΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΟΝ Δ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ, ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ ΑΘΗΝΑΙ, 1959

Ντοκιμαντέρ Παραγωγής 2005 Μεταγλωττισμένο στα Ελληνικά


Ο Μέγας Αλέξανδρος μέσα από τη συγγραφική ματιά του
Ν. Καζαντζάκη



Λήψη αρχείου

© ALEXANTER THE GREAT-ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥΣ ΥΠΟΤΙΤΛΟΥΣ (playlist)

πατήστε στην παρακάτω εικόνα

μεγας αλέξανδρος playlist

Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons Αναφορά δημιουργού4.0.

Σχετικά με ΤΣΑΟΥΣΙΔΟΥ ΜΑΙΡΗ

Γεια σας,Ονομάζομαι Τσαουσίδου Μαίρη.  Υπηρετώ εδώ και 29 έτη  ως εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής (ΠΕ11) στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Ανατολικής Θεσσαλονίκης.  Ευελπιστώ να δημιουργήσω αλλαγές στον εαυτό μου και στη συνέχεια και στο περιβάλλον μου για το κοινό καλό, μέσα από το θετικό μετασχηματισμό στις σύγχρονες κοινωνίες, ειδικά σε περιόδους κρίσης, όπως αυτή που βιώνουμε όλοι μας πλανητικά.

Είμαι παντρεμένη και έχω δυο παιδιά και ένα σκύλο και 2  γάτους!!!!! Μου αρέσει το θέατρο, τα ταξίδια, η κωπηλασία και το διάβασμα.
Αγαπώ πολύ τα παιδιά και εύχομαι να έχουμε ένα συναρπαστικό ταξίδι γνώσεων! Καλή αρχή σε όλους!

Αγαπημένο ρητό: «Το να ξεστομίζεις μια λέξη είναι σαν να χτυπάς μια νότα στο πληκτρολόγιο της φαντασίας.
Για όσα δεν μπορείς να μιλήσεις πρέπει να σωπαίνεις.»
Ludwig Wittgenstein


Περισσότερες πληροφορίες
Κατηγορίες: Εργαστήρια δεξιοτήτων. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.