Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση – Παράλληλη στήριξη / εκπαιδευτικό υλικό

τίτλο 16

Εδώ θα βρείτε δραστηριότητες και ασκήσεις για το  Ειδικό σχολείο και το Τμήμα ένταξης, καθώς και πολλά άλλα θέματα γύρω από την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.

7995524
Πατήστε στην παραπάνω εικόνα
για να διαβάσετε για την Maria Montessori

Maria Montessori:
“Ας διδάξουμε το παιδί με τον τρόπο που μπορεί να μάθει”

Η διασφάλιση της ισότιμης πρόσβασης και συμμετοχής όλων των παιδιών στην εκπαίδευση χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς πρέπει να αποτελεί βασική επιδίωξη του κάθε εκαπιδευτικού , ο οποίος σέβεται και αναγνωρίζει τη διαφορετικότητα κάθε παιδιού, καθώς και το θεμελιώδες δικαίωμά του στην εκπαίδευση.
Οι ιδιαίτερες ανάγκες των παιδιών με αναπηρίες ή με άλλες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες εξυπηρετούνται και αντιμετωπίζονται αποτελεσματικά μέσα από τις υπηρεσίες και τα προγράμματα που προσφέρει η Ειδική Εκπαίδευση, η λειτουργία των οποίων στοχεύει τόσο στην έγκαιρη διάγνωση όσο και στην παροχή της κατάλληλης θεραπευτικής παρέμβασης.

Δείτε το άρθρο :
Τι είναι το Τμήμα Ένταξης; Πώς λειτουργεί; Ποιοι μαθητές μπορούν να συμμετάσχουν


Πατήστε στην παρακάτω εικόνα

τμήμα ένταξης

 

 

Όλα τα παιδιά μπορούν να μάθουν αν τους τα μάθεις
με τον τρόπο που μπορούν να μάθουν!!!!!!

πατήστε στην εικόνα για να διαβάσετε το άρθρο της Δρ Αριστονίκη Θεοδοσίου-Τρυφωνίδου (Ψυχολόγος Εξελικτικής-Σχολικής κατεύθυνσης)

7995524 1

Ο «ξεχασιάρης», ο «ασυντόνιστος», ο «άτακτος», ο «κακός μαθητής», ο «ανυπόμονος». Ταμπέλες που χρησιμοποιούνται για να χαρακτηρίσουν παιδιά στα οποία παρατηρούνται μαθησιακά ή κοινωνικά προβλήματα. Παιδιά που απ’ την πλευρά τους νιώθουν να απογοητεύουν τους γονείς και τους δασκάλους τους καθημερινά.

 

Πώς θα βοηθήσουμε και θα στηρίξουμε επομένως το παιδί που μένει πίσω και αργεί να συμβαδίσει με την υπόλοιπη τάξη;

Είναι υποχρέωση γι’ αυτόν που επιβλέπει στο σπίτι τη μελέτη του παιδιού, να ενθαρρύνει την αποτυχία. Ναι, να την ενθαρρύνει. Να μάθει στο παιδί να μην κολλά στα λάθη του. Να τα αποδέχεται σαν ένα φυσικό σκαλοπάτι της μάθησης. Να τα βλέπει, σαν κομμάτι της διαδικασίας. Πώς αλλιώς θα γίνει το παιδί ατρόμητο μπροστά στις προκλήσεις της μάθησης, όταν τα άλλα παιδιά τρέχουν γρηγορότερα από το ίδιο;

Κι ακόμα,  είναι σημαντικό για τον γονιό, να επιβραβεύει συνέχεια με το μπράβο, κάθε τι που το παιδί κάνει σωστά και καλά.  Όχι μόνο στη μελέτη στο σπίτι, αλλά σε κάθε τι. Συχνά, αγχώνουμε τα παιδιά μας για ό,τι δεν καταφέρνουν, ενώ θεωρούμε αυτονόητη, κάθε τους πρόοδο στα μικρά και καθημερινά.

Οι μικρές καθημερινές νίκες τους, είναι το καύσιμο με το οποίο θα στηρίξουμε την αυτοεκτίμησή τους, το κουράγιο τους, το θάρρος, τη δύναμη να αντιμετωπίζουν τις μεγάλες προκλήσεις της ζωής. Κι αυτά τα εφόδια, είναι πολύ σημαντικότερα από το άν το παιδί θα μάθει γρηγορότερα, τα σχολικά διδακτικά αντικείμενα. Αργά ή γρήγορα, θα κατακτήσει τη γνώση. Το θέμα είναι να κατακτήσει και την τέχνη της ζωής…..

resourceclassroom

εικόνα Viber 2023 09 05 23 15 11 133

Δείτε πατώντας στην παρακάτω εικόνα τον ορισμό των διαταραχών από τα Κέντρα Ειδικών Θεραπειών ”ΛΟΓΟΣΥΝΘΕΣΗ”

eisagogi

Design D 8

ΑΤΥΠΑ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΤΕΣΤ


Άτυπα τεστ και φύλλα παρατήρησης από την ιστοσελίδα ” Η κασετίνα μου ” της Χριστίνας  Σμάρα

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να επισκεφθείτε το υλικό στο drive της συναδέλφου

χριστινα σμάρα τεστ

Design D 8

Ειδική Αγωγή – ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΜΕΣΑ:


Υλικό για ανίχνευση Μαθησιακών Δυσκολιών και άτυπη αξιολόγηση μαθητών στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση

 

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να επισκεφθείτε το υλικό στον ιστοχώρο της Δρ. Ράνια Χιουρέα 

1


Τεστ Ανίχνευσης Μαθησιακών Δυσκολιών Λ.Α.Μ.Δ.Α

lamda1 686x430 1

Τι είναι το ΛΑΜΔΑ ΤΕΣΤ;

Το ΛΑΜΔΑ τεστ είναι ένα  εργαλείο ανίχνευσης , δηλαδή ένα ογισμικό που επιχειρεί την αυτοματοποιημένη ανίχνευση μαθησιακών δυσκολιών στο γραπτό και προφορικό λόγο παιδιών σχολικής ηλικίας (Β’ – Δ’ Δημοτικού και Ε’ Δημοτικού – Β’ Γυμνασίου). Περιλαμβάνει ασκήσεις, με την μορφή παιχνιδιών, τα οποία εκτελούνται από τον μαθητή μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή. Με την ολοκλήρωση των δοκιμασιών, εξάγεται το προφίλ επιδόσεων του μαθητή.

Σκοπός του διαγνωστικού αυτού τεστ είναι η αυτοματοποιημένη ανίχνευση μαθησιακών δυσκολιών στο γραπτό και στο προφορικό λόγο. Τα αποτελέσματα της χορήγησης ελέγχονται αυτοματοποιημένα από τον υπολογιστή

Σκοπός του ΛΑΜΔΑ τεστ είναι η αυτοματοποιημένη ανίχνευση μαθησιακών δυσκολιών στο γραπτό και προφορικό λόγο. Συγκεκριμένα, το λογισμικό ελέγχεται πλήρως από τον ηλεκτρονικό υπολογιστή, τόσο κατά την χορήγηση των δοκιμασιών, όσο και κατά την έκδοση των αποτελεσμάτων. Να τονίσουμε σε αυτό το σημείο ότι το λογισμικό δεν παρέχει πλήρη κλινική εκτίμηση ή διάγνωση, αλλά μία αδρή σκιαγράφηση των τομέων ιδιαίτερης αδυναμίας του μαθητή.

Η χρήση του εργαλείου αυτού πραγματοποιείται από έμπειρο ειδικό παιδαγωγό που έχει ως αποτέλεσμα τον εντοπισμό μαθησιακών δυνατοτήτων αλλά και αδυναμιών ενός μαθητή και κατ’ επέκταση το σχεδιασμό εξατομικευμένου εκπαιδευτικού προγράμματος παρέμβασης εάν αυτό κριθεί αναγκαίο.
Επίσης η χρήση του , σε συνδυασμό με την Εκπαιδευτική Αξιολόγηση που διενεργείται από την Ειδική Παιδαγωγό, έχει ως αποτέλεσμα τον εντοπισμό των μαθησιακών δυνατοτήτων και αδυναμιών του παιδιού και κατ’ επέκταση το σχεδιασμό Εξατομικευμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος, εφόσον αυτό κριθεί αναγκαίο.

Αναλυτικά τα πεδία (τομείς ) που εξετάζονται από το ΛΑΜΔΑ ΤΕΣΤ είναι:

  • Ταχύτητα και ακρίβεια αναγνώρισης εικόνων και λέξεων
  • Ιστορική και γραμματική ορθογραφία
  • Προφορική και γραπτή κατανόηση
  • Μορφοσύνταξη: συμπλήρωση προτάσεων, αναλογίες
  • Φωνολογική ενημερότητα
  • Μνήμη
  • Λεξιλόγιο: επιλογή εικόνας, ορισμοί (αποκλειστικά για παιδιά Ε’ Δημοτικού – Β’ Γυμνασίου)
  • Εύρος προσοχής (μνήμη γραμμάτων)
  • Μη λεκτική νοημοσύνη: αλληλουχίες, μήτρες (αποκλειστικά για παιδιά Β’ – Δ’ Δημοτικού)
  • Μουσικές δεξιότητες: αναπαραγωγή ρυθμού (αποκλειστικά για παιδιά Β’ – Δ’ Δημοτικού)

 

Η χρήση του Λάμδα Τεστ

Το ΛΑΜΔΑ είναι πολύ απλό στην εγκατάσταση και τη χρήση, και παρέχει χρήσιμα αποτελέσματα μέσα σε μία σχολική ώρα. Μπορεί να αξιοποιηθεί μέσα στο σχολείο, στα Κέντρα Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ) καθώς και σε άλλους φορείς αρμόδιους για τον εντοπισμό μαθησιακών δυσκολιών.

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να το λάβετε
από το google drive

(Eυχαριστούμε την εκπαιδευτικό Εκίζογλου Δέσποινα για την ευγενική της χορηγία)

Σημείωση: Μέσα τον φάκελο που θα κατεβάστε υπάρχουν τα αρχεία για την εγκατάσταση του Λάμδα. Κατά την εγκατάσταση βάζετε τον αριθμό σειράς  κωδικό: 3063 

lamda1 800x500 1

Παρακάτω θα βρείτε μια παρουσίαση για την σωστή

χρήση του Λάμδα Τέστ

( Προσφορά και πάλι της δοτικότατης  κ. Εσκιόγλου !!!!!)



Λήψη αρχείου

Ειδική Διαπαιδαγώγηση:

Η Ειδική Παιδαγωγός είναι αρμόδια, με την ολοκλήρωση της εκπαιδευτικής αξιολόγησης, να ανιχνεύσει την ύπαρξη πιθανόν μαθησιακών δυσκολιών ή μαθησιακών κενών στο παιδί, αλλά και να αντιληφθεί εάν οι μαθησιακές δυσκολίες που παρουσιάζει το παιδί είναι ειδικές ή γενικευμένες.

Κατά τη διάρκεια της ειδικής εκπαιδευτικής αξιολόγησης, η Ειδική Παιδαγωγός εξετάζει το μαθησιακό, αλλά και το γνωστικό επίπεδο του παιδιού ανάλογα με την ηλικία του και την τάξη στην οποία φοιτά. Η ειδική εκπαιδευτική αξιολόγηση είναι εξατομικευμένη και διενεργείται με χρήση σταθμισμένων εργαλείων, αλλά και άτυπων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων.

Επιμέρους τομείς του γνωστικού επιπέδου, οι οποίοι εξετάζονται, είναι ο χωροχρονικός προσανατολισμός, η σωματογνωσία, η γνώση βασικών εννοιών και η ικανότητα συγκέντρωσης.

Όσον αφορά το μαθησιακό επίπεδο του παιδιού, εξετάζεται η αναγνωστική ικανότητα, η παραγωγή γραπτού λόγου, η ιστορική και γραμματική ορθογραφία, το εύρος και η χρήση λεξιλογίου, η δημιουργία αυθόρμητου γραπτού λόγου καθώς και η κατανόηση και επεξεργασία κειμένων. Επιπλέον, εξετάζονται και οι λογικομαθηματικές δεξιότητες του παιδιού.

Design D 8

λογο τι να σκεφτονται τα παιδιά

Εκπαιδευτικό / Υποστηρικτικό Υλικό
από το [Παιδαγωγικό Ινστιτούτο] (pi-schools.gr)

Στη σελίδα αυτή θα βρείτε γενικό εκπαιδευτικό και υποστηρικτικό υλικό, τα σχολικά εγχειρίδια σε επεξεργάσιμη μορφή, εκπαιδευτικό υλικό για μαθητές με προβλήματα όρασης και ακοής καθώς και πληροφορίες για τα ειδικά και προσβάσιμα εκπαιδευτικά λογισμικά.

Το διαθέσιμο υλικό εμπλουτίζεται διαρκώς, γι’ αυτό σας προτείνουμε να επισκέπτεσθε τακτικά αυτό το τμήμα της ιστοσελίδας .

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα και μετά στην υποενότητα  Εκπαιδευτικό/ Υποστηρικτικό Υλικό για να επισκεφθείτε το υλικό

υποστηρικτικό υλικό

Εκπαιδευτικό / Υποστηρικτικό Υλικό για την Ειδική
Δημοτική και Μέση Εκπαίδευση(moec.gov.cy) 

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να επισκεφθείτε  υλικό από το Υπουργείο  Παιδείας , Αθλητισμού και Νεολαίας

υποστηρικτικό υλικό από κύπρο

04 blending


Συλλογή από Προσαρμοσμένα Σχολικά Βιβλία και Λογισμικά

To εκπαιδευτικό υλικό και λογισμικό που είναι αναρτημένο και διαθέσιμο δωρεάν σε αυτήν την ιστοσελίδα, αποσκοπεί στην ενίσχυση και υποστήριξη του απαιτητικού έργου των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής εκπαίδευσης. Αποτελεί βασικό μέσο για τη διαφοροποίηση της διδασκαλίας και την εκπαίδευση μαθητών με αναπηρίες  ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με δυνατότητα εφαρμογής και χρήσης του σε όλους τους μαθητές και μαθήτριες.

προσβασιμο


Υλικό για Ειδική Αγωγή,,,, και όχι μόνο
από εκπαιδευτικούς 
ιστοτόπους

Εκπαιδευτικό υλικό από την ιστοσελίδα Ειδικός Παιδαγωγός
(eidikospaidagogos.gr) του Φώτη Παπαναστασίου

Ο Φώτης Παπαναστασίου είναι Ειδικός Παιδαγωγός, αριστούχος απόφοιτος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, με μεταπτυχιακό στη Σχολική Ψυχολογία. Από το 2006 εργάζεται ως ειδικός παιδαγωγός σε τμήματα ένταξης και ειδικά δημοτικά σχολεία. Έχει δουλέψει με τα παιδιά σε διαγνωστικό και θεραπευτικό πλαίσιο σε ένα ευρύ φάσμα δυσκολιών, όπως μαθησιακές δυσκολίες, ΔΕΠΥ, αυτισμός, κτλ

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα

ειδικός παιδαγωγός


Υλικό για το Σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα



Λήψη αρχείου


Εκπαίδευση μαθητών και μαθητριών με προβλήματα προσοχής και
συγκέντρωσης: Καλές πρακτικές για τη σχολική τους ένταξη.

Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Υλικό που αφορά μελέτες περίπτωσης
μαθητών του Δημοτικού σχολείου.



Λήψη αρχείου

Ασκήσεις Συγκέντρωσης – Φύλλα εργασίας



Λήψη αρχείου


Το βιβλίο της Α΄ Δημοτικού έγινε βίντεο!

Τα βίντεο βοηθούν τα παιδιά στην καλύτερη κατανόηση και δοκιμάστηκαν με πολύ καλά αποτελέσματα ,ειδικά στα  παιδιά με αναπηρίες και σε αλλοεθνή!

Κάθε βίντεο στην περιγραφή έχει εκπαιδευτικό υλικό που μπορεί να βοηθήσει στην καλύτερη κατάκτηση της γλώσσας.
Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να μεταφερθείτε στις playlist της κάθε ενότητας του βιβλίου της γλώσσας

ιπτάμενα γράμματα

Συντελεστές-Δημιουργοί των βίντεο:
🎬 Μαργαρίτη Δέσποινα (Ειδική Παιδαγωγός, Σκηνοθεσία, Μοντάζ)
🧞‍♀️ Σπύρου Γεωργία-Μαρία (Νηπιαγωγός- Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας, Καλλιτεχνική Επιμέλεια, Ηχητικά)
🖌️ Σταύρου Μανώλης (Digital Artist, Γραφικά-Σχέδιο)

Design D 8

Χρήσιμοι σύνδεσμοι με διαθέσιμο εκπαιδευτικό υλικό

© Εκπαιδευτικό υλικό για μαθητές και μαθήτριες στο φάσμα του αυτισμού

Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό Υλικό
http://prosvasimo.iep.edu.gr/el/

Υλικό Γλώσσας για μαθησιακές δυσκολίες
https://www.thrania.com/ekpaideytiko-yliko-glossas

Βιβλιοθήκη δωρεάν υλικού Δυσλεξίας!

Προσβάσιμες Οδηγίες για τον covid
http://prosvasimo.iep.edu.gr/el/de-fovomaste-prostateuomaste-aspida-mas-h-gnwsh

Τμήμα Α: Μονάδα Ειδικής και Συμπεριληπτικής Εκπαίδευσης
http://iep.edu.gr/el/epistimonika-grafeia/grafeio-epistimonikon-monadon-a-kyklou/monada-eidikis-kai-symperiliptikis-ekpaidefsis

Συμπεριληπτικά Σχολεία του 21ου αιώνα
https://inclusiveschools.net/gr/

Δραστηριότητες και Σχέδια Δράσης για τη Σχολική Συμπερίληψη
https://inclusiveschools.net/gr/resources/

Ειδικές Παιδαγωγικές Πρακτικές
http://iep.edu.gr/el/eidikes-anagkes-link/entaksiaki-ekpaidefsi

Εξειδικευμένοι Οδηγοί Διαφοροποίησης
http://iep.edu.gr/el/link-eniaia1/diaforopoiisi


Υλικό για Ειδική Αγωγή

Eξωτερικό άρθρο από τον ιστότοπο “about steam”

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα

Χωρίς τίτλο 35


H ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ του Τ. Ε. της κας Γεωργίας


Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής Κύπρου :


Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να βρείτε ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΑΞΗ ΥΠΟΔΟΧΗΣ

ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΉ ΚΎΠΡΟΥ


Παιδικά Παραμύθια & Ιστορίες στην Ελληνική Νοηματική

Οι Ιστορίες στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα περιέχουν αφήγηση στην ΕΝΓ και δημιουργήθηκαν στα πλαίσια του προγράμματος ΣΕΠΠΕ «Διδασκαλία της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας ως Πρώτης Γλώσσας και Εξατομικευμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για Κωφά Παιδιά» ΝΟΗΜΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. Περιλαμβάνει επιλεγμένες ιστορίες από τα Ανθολόγια της Δ΄ και της Ε΄ Δημοτικού, που είναι βασισμένες στην προφορική παράδοση, μύθους του Αισώπου και ανέκδοτα, την απόδοση μιας ιστορίας χωρίς λόγια και ιστορίες με εικόνες. Οι ιστορίες εμπλουτίζονται συνεχώς.

Ψηφιακό Αποθετήριο Ιστοριών στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα (ΕΝΓ)

Η ψηφιακή βιβλιοθήκη είναι διαθέσιμη μέσω της παρακάτω εικόνας

προσβασμο 2


Εργαστήριο Νοηματικής Γλώσσας (ΕΝΓ )-playlist
Πατήστε στην παρακάτω εικόνα
εργαστήριο νοηματικής

Τι είναι το Τμήμα Ένταξης;

Το τμήμα ένταξης, δεν είναι απλώς, μία ακόμη αίθουσα στο σχολείο. Αποτελεί μια σημαντική δομή του εκπαιδευτικού μας συστήματος, στην οποία το παιδί αφού βγει από τη γενική του τάξη πηγαίνει, για κάποιες ώρες της σχολικής του ημέρας.  Βοηθά κυρίως τα παιδιά που διασπώνται εύκολα στο πλαίσιο της γενικής τους τάξης και ιδιαίτερα, όταν σε αυτή εισάγονται οι καινούργιες έννοιες και στρατηγικές.
Το τμήμα ένταξης είναι μια ειδική δομή μέσα στα γενικά σχολεία και μπορεί να είναι μια τάξη ή ένας μικρότερος ακόμη χώρος ειδικά διαμορφωμένος, στον οποίο σχεδιάζεται και υλοποιείται ένα εξατομικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα (ΕΕΠ) για τον κάθε μαθητή είτε ατομικό είτε στο πλαίσιο μιας μικρής ομάδας μαθητών με κοινές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Έτσι, οι μαθητές υποστηρίζονται στο τμήμα ένταξης με βάση τις ατομικές τους ανάγκες ενώ παράλληλα παρακολουθούν το πρόγραμμα της γενικής τάξης με τις απαραίτητες βεβαίως και εκεί, προσαρμογές. Αυτό το μοντέλο βοηθά σημαντικά, την ένταξη των μαθητών στο γενικό πλαίσιο.

Ο ρόλος του Ειδικού Παιδαγωγού

Οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής, έχουν ένα ιδιαίτερα απαιτητικό ρόλο να διαδραματίσουν, καθώς καλούνται να σχεδιάσουν προσεκτικά την παρέμβασή τους ώστε να ανταποκρίνονται στις συγκεκριμένες (ατομικές) ανάγκες του κάθε μαθητή, με στόχο την βελτίωση της μαθησιακής του ετοιμότητας και απόδοσης.  Οι εκπαιδευτικοί του τμήματος ένταξης δουλεύουν στενά και συνεργάζονται με τους εκπαιδευτικούς των γενικών τάξεων καθώς και με τους γονείς των μαθητών.  Ο εκπαιδευτικός ειδικής μπορεί επίσης να συνεργάζεται με λογοθεραπευτές, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, εργοθεραπευτές και άλλους ειδικούς, ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε μαθητή.

Συναντώντας τις Ανάγκες τους…
Μερικοί μαθητές, ειδικά των μεγαλύτερων τάξεων  νιώθουν να στιγματοποιούνται πηγαίνοντας στο Τμήμα Ένταξης. Παρόλα αυτά, θεωρείται ότι τα οφέλη από την παρακολούθηση του τμήματος ένταξης είναι συγκριτικά περισσότερα. Το τμήμα ένταξης είναι λιγότερο διασπαστικό από τη γενική τάξη. Πολλά τμήματα ένταξης επίσης, υποστηρίζουν εξίσου τις κοινωνικό-συναισθηματικές ανάγκες των μαθητών στο πλαίσιο μικρών ομάδων, παρεμβαίνοντας με διάφορες συμπεριφορικές στρατηγικές.
Σπάνια ένα παιδί ξοδεύει το μισό της ημέρας του στο τμήμα ένταξης, παρόλα αυτά κάτι τέτοιο είναι δυνατό, εφόσον οι ανάγκες του μαθητή, το υπαγορεύουν. Οι μαθητές όπως επίσης και το εξατομικευμένο πρόγραμμά τους αξιολογούνται σε τακτά χρονικά διαστήματα.

Το Τμήμα Ένταξης δεν είναι ενισχυτική διδασκαλία

Το τμήμα ένταξης δεν είναι φροντιστήριο που ανταποκρίνεται αναγκαστικά στην ύλη της γενικής τάξης την οποία παρακολουθεί ο μαθητής.
Στο τμήμα ένταξης θα αξιολογηθούν ατομικά για κάθε μαθητή οι εκπαιδευτικές του ανάγκες και θα καταρτιστεί το ατομικό του μαθησιακό πρόγραμμα σύμφωνα με τις ελλείψεις που έχουν εντοπιστεί από την διαδικασία αξιολόγησης από τον ειδικό εκπαιδευτικό.

* Διαφορική διάγνωση ή διαφοροδιάγνωση είναι η διαγνωστική διαδικασία μέσω της οποίας αποκλείονται παθήσεις με παρόμοια συμπτώματα ώστε να καταλήξουμε στην επικρατέστερη διάγνωση. Η διαφορική διάγνωση αποτελεί μέρος της διεπιστημονικής αξιολόγησης με σκοπό τη συγκέντρωση των αναγκαίων δεδομένων για το σχεδιασμό και την εφαρμογή κατάλληλων εκπαιδευτικών προγραμμάτων και την παροχή κατάλληλων υποστηρικτικών δομών και υπηρεσιών.

** «Διάγνωση», κατά τις διατάξεις του Ν.3699/2008 είναι η εκπαιδευτική αξιολόγηση με σκοπό τη συγκέντρωση στοιχείων και δεδομένων που θα βοηθήσουν στο σχεδιασμό και την εφαρμογή εκπαιδευτικών προγραμμάτων – παρεμβάσεων.

Ποιο είναι το έργο του ΚΕΔΔΥ;

Το ΚΕ.Δ.Δ.Υ. αξιολογεί μαθητές που δεν έχουν συμπληρώσει το εικοστό δεύτερο (22ο) έτος της ηλικίας τους με σκοπό:

α. Την εισήγηση για εγγραφή και φοίτηση των μαθητών αυτών στην κατάλληλη σχολική μονάδα ή άλλο εκπαιδευτικό πλαίσιο ή πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, καθώς και την παρακολούθηση και αξιολόγηση της εκπαιδευτικής πορείας τους.

β. Την υποστήριξη των μαθητών αυτών, ώστε να προαχθούν σωματικά, νοητικά, συναισθηματικά, κοινωνικά, ηθικά, στο βαθμό που οι δυνατότητες τους επιτρέπουν να ενταχθούν στο σχολικό και κοινωνικό περιβάλλον μέσα σε κλίμα ισοτιμίας, ελευθερίας, ασφάλειας και σεβασμού της προσωπικότητάς τους. Σε αυτό το πλαίσιο ο μαθητής, ο εκπαιδευτικός και οι γονείς υποστηρίζονται από τη διεπιστημονική ομάδα του ΚΕ.Δ.Δ.Υ.

Η αξιολόγηση πραγματοποιείται από  διεπιστημονική ομάδα, που απαρτίζεται από έναν εκπαιδευτικό ΕΑΕ (προσχολικής ή πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης), έναν κοινωνικό λειτουργό, έναν ψυχολόγο και έναν λογοθεραπευτή. Στη διεπιστημονική ομάδα δύναται να συμμετέχει και εργοθεραπευτής ή μέλος του εξειδικευμένου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) του κλάδου ΠΕ 31 κατά περίπτωση, κατόπιν εισήγησης του Προϊσταμένου του  ΚΕΔΔΥ. Οι μαθητές που χρειάζονται αξιολόγηση από  παιδοψυχίατρο ή παιδίατρο με εξειδίκευση στην παιδονευρολογία ή νευρολόγο με εξειδίκευση στην παιδονευρολογία παραπέμπονται στα Δημόσια Νοσοκομεία του Νομού Ηρακλείου, στο Κέντρο Ψυχικής Υγιεινής Ηρακλείου και στο Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο Ηρακλείου. Οι απόφοιτοι άνω των δεκαοκτώ (18) ετών, που δεν έχουν αξιολογηθεί ως άτομα με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, δεν εμπίπτουν στην αρμοδιότητα των ΚΕΔΔΥ.

Η αξιολόγηση πραγματοποιείται από τη διεπιστημονική ομάδα του ΚΕΔΔΥ, η οποία εκδίδει γνωμάτευση με τον ορισμό και την περιγραφή της δυσκολίας που έχει ο μαθητής και συγκεκριμένες προτάσεις για την καλύτερη υποστήριξη του μαθητή. Συγκεκριμένα προτείνεται το σχολικό πλαίσιο στο οποίο είναι καλύτερα να φοιτήσει ο μαθητής (ειδικό σχολείο, Τμήμα Ένταξης, παράλληλη στήριξη, ενισχυτική διδασκαλία).

Η Γνωμάτευση επιδίδεται από το ΚΕΔΔΥ στους γονείς και στο σχολείο. Επισημαίνεται ότι ο φάκελος του μαθητή είναι αυστηρά απόρρητος και προσβάσιμος μόνο από τον διευθυντή και τους δασκάλους του σχολείου που εμπλέκονται στην εκπαίδευση του μαθητή.

Οι αξιολογήσεις  πραγματοποιούνται σύμφωνα με τη σειρά πρωτοκόλλησής τους. Σε περιπτώσεις που τίθεται αποκλειστική προθεσμία για υποβολή αξιολογήσεων, όπως για παράλληλη στήριξη ή συμμετοχή στις εισαγωγικές εξετάσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, οι αντίστοιχες αιτήσεις είναι δυνατό να εξετάζονται κατά προτεραιότητα.

AΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΚΕ.Δ.Δ.Υ (Άρθρο 4, παρ.1, Ν.3699/2008)

1. Καθορισμός του είδους των απαραίτητων για το μαθητή, εκπαιδευτικών βοηθημάτων και τεχνικών οργάνων, τα οποία διευκολύνουν την μαθησιακή διαδικασία, αλλά και την πρόσβαση στο σχολείο και για τα οποία δεν απαιτείται ιατρική γνωμάτευση ή συνταγή.
2. Διατύπωση προτάσεων για να διευκολύνει την πρόσβαση και τη φοίτηση των μαθητών στο σχολείο.
3. “Εισήγηση για την αντικατάσταση των γραπτών δοκιμασιών των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες με προφορικές ή άλλης μορφής δοκιμασίες, στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις των σχολείων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και στις εισαγωγικές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι εισηγήσεις αφορούν, εκτός των μαθητών που φοιτούν σε ΣΜΕΑΕ και μαθητές που φοιτούν σε σχολεία της γενικής εκπαίδευσης. Ειδικότερα για τους μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, όπως δυσλεξία, δυσαριθμησία, δυσγραφία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, εισηγείται τη μέθοδο διδασκαλίας και αξιολόγησης για τον έλεγχο και πιστοποίηση των γνώσεων του μαθητή στα μαθήματα που εξετάζεται, σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών. Επίσης εισηγείται τους εναλλακτικούς τρόπους εξέτασης των κωφών, βαρήκοων, τυφλών, με χαμηλή όραση και αυτιστικών μαθητών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, καθώς και τους εναλλακτικούς τρόπους της σχολικής αξιολόγησής τους εκτός εξετάσεων”.
4. Εξατομικευμένες εκθέσεις – προτάσεις για όλους τους μαθητές που έχουν αξιολογηθεί από το ΚΕ.Δ.Δ.Υ, στις οποίες αναφέρονται οι σύγχρονες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις, τα εκπαιδευτικά βοηθήματα, τα καινοτόμα προϊόντα ή οι υπηρεσίες που μπορούν να υποστηρίξουν τη λειτουργικότητα και τη συμμετοχή του κάθε μαθητή με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη διαδικασία της συνεκπαίδευσης
5. Προτάσεις για την εφαρμογή προγραμμάτων πρώιμης παρέμβασης όπου απαιτείται.
6. Την εισήγηση για την κατάταξη, εγγραφή και φοίτηση στην κατάλληλη σχολική μονάδα ή άλλο εκπαιδευτικό πλαίσιο καθώς και την παρακολούθηση και αξιολόγηση της εκπαιδευτικής πορείας των μαθητών, σε συνεργασία με το σχολικό σύμβουλο ΕΑΕ, τους αρμόδιους κατά περίπτωση σχολικούς συμβούλους προσχολικής αγωγής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας γενικής εκπαίδευσης, τους διευθυντές των σχολικών μονάδων, το εκπαιδευτικό προσωπικό που έχει την ευθύνη εφαρμογής του προγράμματος, καθώς και με το ΕΕΠ που υπηρετεί στις σχολικές μονάδες ΕΑΕ.
7. Την εισήγηση στις αρμόδιες υπηρεσίες της περιοχής αρμοδιότητάς τους για την ίδρυση, την κατάργηση, την προαγωγή, τον υποβιβασμό, τη μετατροπή ή τη συγχώνευση των ΣΜΕΑΕ και των Τμημάτων Ένταξης, την προσθήκη τομέων στα Επαγγελματικά Γυμνάσια, στα Επαγγελματικά Λύκεια και στην Επαγγελματική Σχολή και τμημάτων ειδικοτήτων, τη στελέχωσή τους και την
αύξηση ή μείωση των θέσεων.

Επίσης:
1. Οι σχολικές μονάδες και οι επιτροπές εξετάσεων μαθητών με αναπηρία και Ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες υποχρεούνται να εφαρμόζουν τις εισηγήσεις και τις προτάσεις, οι οποίες αναφέρονται στις αξιολογικές εκθέσεις που συντάσσουν οι αρμόδιες υπηρεσίες (άρθρο 5,παρ. 5. Ν.3699/2-10-2008).
2. Το ΚΕ.Δ.Δ.Υ καθορίζει τον χρόνο επαναξιολόγησης των μαθητών. Ο χρόνος επαναξιολόγησης αναγράφεται πάνω στην γνωμάτευση.
3. Οι εκπαιδευτικοί που έχουν στις τάξεις τους μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες με γνωμάτευση ΚΕ.Δ.Δ.Υ, μπορούν να απευθύνονται στην υπηρεσία μας για ενημέρωση και συμβουλευτική κατόπιν ραντεβού.
4. Οι γνωματεύσεις φυλάσσονται σε χωριστό φάκελο στο γραφείο του διευθυντή της σχολικής μονάδας και αποτελούν απόρρητα έγγραφα. Πρόσβαση στις γνωματεύσεις έχουν οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν το μαθητή, χωρίς όμως να μπορούν να φωτοτυπήσουν τη γνωμάτευση.
 

Δείτε περισσότερα για την παραπομπή & τη διαδικασία αξιολόγησης
στην ιστοσελίδα του Κέντρου Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών Ν. Ηρακλείου

10

Σύμφωνα με τον Ν. 4823 του 2021, «Σκοπός των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. είναι η υποστήριξη των μαθητών, των σχολικών μονάδων και των Ε.Κ. της περιοχής αρμοδιότητάς τους για τη διασφάλιση της ισότιμης πρόσβασης όλων ανεξαιρέτως των μαθητών στην εκπαίδευση και την προάσπιση της αρμονικής ψυχοκοινωνικής τους ανάπτυξης και προόδου».



Λήψη αρχείου

Κατηγορίες Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών (ΕΕΑ)

Σύμφωνα με το Άρθρο 3 του Νόμου 3699 (ΦΕΚ 199) 2-10-2008 μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θεωρούνται όσοι για ολόκληρη ή ορισμένη περίοδο της σχολικής τους ζωής εμφανίζουν σημαντικές δυσκολίες μάθησης εξαιτίας: αισθητηριακών, νοητικών, γνωστικών, αναπτυξιακών προβλημάτων, ψυχικών και νευροψυχικών διαταραχών οι οποίες, σύμφωνα με τη διεπιστημονική αξιολόγηση, επηρεάζουν τη διαδικασία της σχολικής προσαρμογής και μάθησης. Στους μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες συγκαταλέγονται ιδίως όσοι παρουσιάζουν:
1. νοητική αναπηρία,
2. αισθητηριακές αναπηρίες όρασης (τυφλοί, αμβλύωπες με χαμηλή όραση), καθώς και αισθητηριακές αναπηρίες ακοής (κωφοί, βαρήκοοι),
3. κινητικές αναπηρίες,
4. χρόνια μη ιάσιμα νοσήματα,
5. διαταραχές ομιλίας, λόγου,
6. ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία,
7. σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα,
8. διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (φάσμα αυτισμού),
9. ψυχικές διαταραχές και πολλαπλές αναπηρίες.
10. Οι μαθητές με σύνθετες γνωστικές, συναισθηματικές και κοινωνικές δυσκολίες, παραβατική συμπεριφορά λόγω κακοποίησης, γονεϊκής παραμέλησης και εγκατάλειψης ή λόγω ενδοοικογενειακής βίας, ανήκουν στα άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
11. Μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι και οι μαθητές που έχουν μία ή περισσότερες νοητικές ικανότητες και ταλέντα ανεπτυγμένα σε βαθμό που υπερβαίνει κατά πολύ τα προσδοκώμενα για την ηλικιακή τους ομάδα.
Στην κατηγορία μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες δεν εμπίπτουν οι μαθητές με χαμηλή σχολική επίδοση που συνδέεται αιτιωδώς με εξωγενείς παράγοντες, όπως γλωσσικές ή πολιτισμικές ιδιαιτερότητες.

 

Ψηφιακή Βιβλιοθήκη: Μαθησιακές Δυσκολίες
Aπό τον ιστότοπο Edweek

https://www.edweek.gr/psifiaki-bibliothiki-mathisiakes-dyskolies/

 

Οδηγίες για τις σχολικές εξετάσεις μαθητών με Αναπηρία και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να μεταφερθείτε στον ιστότοπο Edweek

τίτλο 33

Ο ιστότοπος Μαθησιακή Παρέμβαση ΠΕ 71

τίτλο 15

Το «Κύμα»: Μια αποτελεσματική μέθοδος στη δυσαναγνωσία

Η δυσαναγνωσία αποτελεί μια μαθησιακή δυσκολία που συναντάται αρκετά συχνά στους μαθητές. Με τον όρο «δυσαναγνωσία» περιγράφουμε στην ουσία τη δυσκολία στην αναγνωστική ικανότητα, σύμφωνα με την οποία το παιδί δεν αποδίδει το αναμενόμενο όριο στην ανάγνωση που αντιστοιχεί στην ηλικία του.

Υπάρχουν μερικά σημάδια που μας βοηθούν να καταλάβουμε ότι το παιδί έχει δυσαναγνωσία. Τα πιο σημαντικά από αυτά είναι τα παρακάτω:

  • Διαβάζει αργά και διστακτικά, πολλές φορές και συλλαβιστά.

  • Κομπιάζει κατά την ώρα της ανάγνωσης.

  • Συχνά χάνει τη σειρά του κειμένου.

  • Διαβάζει λάθος τις λέξεις, χωρίς να το αντιλαμβάνεται.

  • Δυσκολεύεται στην αποκωδικοποίηση των ήχων, κυρίως όπου υπάρχουν δίψηφα σύμφωνα (π.χ. -στ, -τσ, -τζ).

  • Παρουσιάζει δυσκολίες στην ανάγνωση πολυσύλλαβων λέξεων.

  • Προσθέτει επιπλέον γράμματα ή συλλαβές στις λέξεις που διαβάζει.

  • Δεν τονίζει σωστά.

  • Αγνοεί τα σημεία στίξης.

  • Η ανάγνωση γίνεται σε αργό ρυθμό.

  • Η ανάγνωση γενικά δεν έχει ροή.

  • Δεν μπορεί να αποδώσει την κεντρική ιδέα του κειμένου επαρκώς προφορικά ή γραπτά.

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να ενημερωθείτε για την μέθοδο του κύματος

το κύμα δυσαναγνωσία

Εκπαιδευτικό Υλικό Παράλληλης Στήριξης Δημοτικού Σχολείου

Στον ιστότοπο Eduboxθα βρείτε  ΔΩΡΕΑΝ και εκτυπώσιμο εκπαιδευτικό υλικό, για παράλληλη στήριξη των τάξεων Α΄ έως Ε΄ του δημοτικού σχολείου, για τα μαθήματα της Γλώσσας, των Μαθηματικών, της Ιστορίας και της Μελέτης Περιβάλλοντος.

Επίσης, περιέχεται επιπλέον υλικό και βίντεο από το κανάλι της ιστοσελίδας στο YouTube.

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να βρείτε το δωρεάν υλικό  για δασκάλους, γονείς και παιδιά (διαθέσιμες για online προβολή, λήψη και εκτύπωση).

τίτλο 26

Εκπαιδευτική Ένταξη Παιδιών με Μεταναστευτική Βιογραφία – Υποστηρικτικό υλικό

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα
προσβασμο 3 1


Mical /Μιχαήλ
μια βραβευμένη ταινία μικρού μήκους,

Η ταινία “Mical” είναι μια βραβευμένη ταινία μικρού μήκους,  βασισμένη σε μια αληθινή ιστορία επιμονής, που κυκλοφόρησε το 2017 και δημιουργήθηκε από τον Έλληνα σκηνοθέτη Σέργιο Ναστάζιο. Η ταινία επικεντρώνεται στη ζωή ενός δυσλεκτικού παιδιού με το όνομα Μιχάλης (Μικαέλ) και υμνεί την προσπάθειά του να μάθει να γράφει και να διαβάζει.
Απευθύνεται σε ανθρώπους όλων των ηλικιών και είναι ένα συγκινητικό έργο που υμνεί τη δύναμη της προσπάθειας και της αυτοπεποίθησης. Αναδεικνύει την αξία της αντίστασης στα εμπόδια και της πίστης στον εαυτό μας, παρά τις δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίσουμε. Η ταινία έχει κερδίσει πολλά βραβεία, συμπεριλαμβανομένου του Βραβείου Κοινού στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας το 2017 και του Βραβείου Καλύτερου Μικρού Μήκους Φιλμ στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης το 2018.

Σύνοψη ταινίας
Βασισμένη στην αληθινή ιστορία του Mike Jones η ταινία αναδεικνύει τον αγώνα του παιδιού να κατανοήσει τις λέξεις και τα όσα αποτυπώνονται στη σελίδα του βιβλίου και δημιουργήθηκε για να ευαισθητοποιήσει τον κόσμο αναφορικά με τα παιδιά με δυσλεξία.
Επειδή στο σχολείο οι δάσκαλοι δεν τον υποστήριζαν όπως έπρεπε, η μητέρα του Pat παίρνει την κατάσταση στα χέρια της  και αναλαμβάνει να τον βοηθήσει, δημιουργώντας τεχνικές για να μάθει ο Mike να γράφει και να διαβάζει, εκπληρώνοντας  τις πραγματικές του δυνατότητες.
Η προσπάθεια και η δουλειά της Pat Jones για το γιο της, την οδήγησαν να γίνει ειδική στη δυσλεξία και να διαμορφώσει σταδιακά το Bristol Dyslexia Centre και τα Belgrave School.
Παρακολουθήστε την εξαιρετική αυτή  ταινία βάζοντας Ελληνικούς υπότιτλους μέσω της αυτόματης μετάφρασης…

Πηγή: https://e-wall.net/35765/mical-vravevmeni-tainia-pou-ymnei-tin-prospatheia-enos-dyslektikou-paidiou-na-grafei-kai-na-diavazei/

 

Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons Αναφορά δημιουργού4.0.

Σχετικά με ΤΣΑΟΥΣΙΔΟΥ ΜΑΙΡΗ

Γεια σας,Ονομάζομαι Τσαουσίδου Μαίρη.  Υπηρετώ εδώ και 29 έτη  ως εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής (ΠΕ11) στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Ανατολικής Θεσσαλονίκης.  Ευελπιστώ να δημιουργήσω αλλαγές στον εαυτό μου και στη συνέχεια και στο περιβάλλον μου για το κοινό καλό, μέσα από το θετικό μετασχηματισμό στις σύγχρονες κοινωνίες, ειδικά σε περιόδους κρίσης, όπως αυτή που βιώνουμε όλοι μας πλανητικά.

Είμαι παντρεμένη και έχω δυο παιδιά και ένα σκύλο και 2  γάτους!!!!! Μου αρέσει το θέατρο, τα ταξίδια, η κωπηλασία και το διάβασμα.
Αγαπώ πολύ τα παιδιά και εύχομαι να έχουμε ένα συναρπαστικό ταξίδι γνώσεων! Καλή αρχή σε όλους!

Αγαπημένο ρητό: «Το να ξεστομίζεις μια λέξη είναι σαν να χτυπάς μια νότα στο πληκτρολόγιο της φαντασίας.
Για όσα δεν μπορείς να μιλήσεις πρέπει να σωπαίνεις.»
Ludwig Wittgenstein


Περισσότερες πληροφορίες
Κατηγορίες: Εργαστήρια δεξιοτήτων. Ετικέτες: . Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.