
Αν δεν ξέρετε τίποτα για το Robogirl, είναι πιθανό ο τίτλος του να σας παραπέμπει σε υπερηρωική ταινία. Μια τέτοια υπόθεση δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα – απλώς αντί για την ικανότητα να πετάει, να σταματάει κινούμενα τρένα με το ένα χέρι ή να ελέγχει τα καιρικά φαινόμενα, το κορίτσι του τίτλου διαθέτει λίγο διαφορετικές υπερδυνάμεις: μυαλό, αποφασιστικότητα και επιμονή.
Α, και πολύ καλούς φίλους (από μόνη της μια υπερδύναμη που ξεπερνάει όλες τις υπόλοιπες.)
Το Robogirl είναι η ταινία της COSMOTE, που στηρίζει εδώ και χρόνια την εκπαιδευτική ρομποτική, γεννήθηκε από τις εμπειρίες των παιδιών που συμμετέχουν στους διαγωνισμούς, κι απέκτησε τη μορφή μιας relatable ιστορίας.
Για να παρακολουθήσετε την ταινία κάνετε κλικ στην παρακάτω εικόνα
Η υπόθεση :
H Σοφία, ένα 14χρονο κορίτσι που δεν έχει καμία σχέση με τις θετικές επιστήμες, όπως μαθηματικά και φυσική, καταστρέφει άθελά της το ρομπότ του αριστούχου αδερφού της.
Στην προσπάθειά της να το ξαναφτιάξει, γράφεται στο μάθημα της εκπαιδευτικής ρομποτικής του σχολείου της, όπου με τη βοήθεια των φίλων της, ανακαλύπτει τις δυνατότητές της και αποδεικνύει σε όλους, αλλά κυρίως στον εαυτό της, ότι όλα είναι δυνατά, αρκεί να το πιστέψεις.
Η ταινία διδάσκει στα παιδιά να μην το βάζουν κάτω και να μην τα παρατάνε ποτέεεε!
Μπορεί το «Robogirl» να είναι μια ταινία με θέμα το τεχνολογικό θαύμα της ρομποτικής και την ενσωμάτωσή του στα σχολικά προγράμματα, αλλά ουσιαστικά, η 50λεπτη δραματική κομεντί του Βαρδή Μαρινάκη, πάνω σε μια ιστορία του Πάνου Σαμπράκου και σενάριο της Μυρτούς Κοντοβά, πραγματεύεται την προκατάληψη που αντιμετωπίζει ένα κορίτσι, από μια κοινωνία που επιμένει να κολλάει στο παραδοσιακό στερεότυπο περί «αρσενικής ηγεμονίας» στις θετικές επιστήμες.
Το έξυπνο twist είναι ότι η Σοφία καλείται να επιστρατεύσει την ευστροφία της και την προσωπικότητά της για να κερδίσει, όχι μόνο τον διαγωνισμό ή τη χαμένη αγάπη του αδελφού της (λανθασμένα νομίζοντας πως θα της κακιώσει επειδή του χάλασε το προϊόν του κόπου του), αλλά την εμπιστοσύνη στον εαυτό της. Πηγή: www.lifo.gr
Δείτε και το επόμενο ντοκιμαντέρ κάνοντας κλικ παρακάτω ….. και ίσως αλλάξει εντελώς τη γνώμη σας για την ρομποτική!
Ακολούθησε την πορεία προς τη νίκη, των αληθινών ROBOKIDS. Των ελληνικών ομάδων που κέρδισαν την πρόκριση για να εκπροσωπήσουν τη χώρα μας στην Παγκόσμια Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, στο Γκιόρ της Ουγγαρίας και πέτυχαν τη μεγαλύτερη νίκη για την Ελλάδα, στην ιστορία των Ολυμπιάδων Εκπαιδευτικής Ρομποτικής.
Ζήσε μαζί τους την ομαδικότητα, το πάθος, τη φαντασία, τη δημιουργικότητα, τις φιλίες και τον ενθουσιασμό της διαδρομής και δες πώς η ελληνική αποστολή κατάφερε να βρεθεί στην κορυφή της κατάταξης (μαζί με τη Ρωσία), κατακτώντας τα περισσότερα μετάλλια, ανάμεσα σε 73 χώρες.
Ίσως Σας Ενδιαφέρει
Τα Ρομπότ στην Εκπαίδευση
(πατήστε στην εικόνα)

Η λέξη Ρομπότ είναι γνωστή σε όλους μας. Οι περισσότεροι από εμάς όταν την ακούμε φανταζόμαστε ίσως κάποια ταινία στην οποία είδαμε κάτι αντίστοιχο ή μια μηχανή στη βιομηχανία. Η αλήθεια είναι πως μια δεκαετία πριν αυτή ήταν η αλήθεια. Δηλαδή τα ρομπότ ήταν γνωστά σε όλους αλλά σε ένα άλλο κόσμο, μακριά από την καθημερινότητά μας. Αυτό εδώ και λίγα χρόνια δεν ισχύει. Τα ρομπότ έχουν μπει στα σχολεία και χρησιμοποιούνται ως ένα ισχυρό εκπαιδευτικό εργαλείο. Ας δούμε λίγα εισαγωγικά ακόμη για τη Ρομποτική και τη χρήση της στην εκπαίδευση αντλώντας υλικό από τον Ιστότοπο http://edurobotics.weebly.com που δημιούργησε η Αλεξανδρίδου Παρασκευή (ΠΕ19) στα πλαίσια της διπλωματικής της εργασίας για το μεταπτυχιακό της.
Η Ρομποτική (Robotics) είναι κλάδος της τεχνολογίας που ασχολείται με τη σχεδίαση, την ανάπτυξη και τη μελέτη ρομπότ. Η επιστήμη της Ρομποτικής αποτελεί συνδυασμό πολλών επιστημών, κυρίως όμως της πληροφορικής, της ηλεκτρονικής και της μηχανολογίας. Η λέξη ρομπότ (Robot) προέρχεται από το Σλαβικό robota που σημαίνει εργασία. Τα ρομπότ είναι αυτόματες μηχανές με προγραμματισμένη συμπεριφορά, η χρήση των οποίων αποσκοπεί στην αντικατάσταση του ανθρώπου στην εκτέλεση έργου, τόσο σε φυσικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο λήψης αποφάσεων.
Η ρομποτική έχει ήδη προσφέρει αρκετά τεχνολογικά θαύματα και θα συνεχίσει να το κάνει . Τα ρομποτικά συστήματα συνεχώς εξελίσσονται και είναι ήδη μέρος της ζωής μας σε πολλούς τομείς όπως στη βιομηχανία, την ιατρική, τη διασκέδαση και την προσωπική βοήθεια. Κάνουν σχεδόν τα πάντα! Καθαρίζουν, σερβίρουν, χειρουργούν, σκουπίζουν, κατασκευάζουν αυτοκίνητα, παίζουν μουσική και ποδόσφαιρο και πολλά άλλα..
Γιατί η Ρομποτική στην Εκπαίδευση;
Η ρομποτική αφενός, είναι μία διασκεδαστική και ενδιαφέρουσα δραστηριότητα που δίνει τη δυνατότητα στο μαθητή να εμπλακεί με τη δράση, αφετέρου μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης για τη διδασκαλία διαφόρων εννοιών, κυρίως, από τις Φυσικές Επιστήμες και άλλα γνωστικά αντικείμενα.
- Φυσική (μελέτη της κίνησης, μελέτη της επίδρασης της τριβής, μελέτη της σχέσης των δυνάμεων, μεταφορά ενέργειας κ.α.)
- Μαθηματικά και Γεωμετρία (αναλογίες, μέτρηση αποστάσεων, κατανόηση βασικών γεωμετρικών ιδιοτήτων όπως η περίμετρος κ.α.)
- Μηχανική (κατασκευή, έλεγχος και αξιολόγηση μηχανικών λύσεων κ.α.)
- Τεχνολογία (τεχνολογικός αλφαβητισμός κ.α.)
- Ιστορία (πχ. με την κατασκευή ενός ρομπότ καταπέλτη – του Αρχιμήδη – τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν την ανάπτυξη της τεχνολογίας εκείνης της εποχής καθώς και το έργο και την προσωπικότητα του Αρχιμήδη κ.α.)
- Ο συνδυασμός εννοιών από διαφορετικές γνωστικές περιοχές (τεχνολογία, τέχνη, περιβάλλον, κοινωνία, μαθηματικά, φυσικές επιστήμες) με διαθεματικά project (συνθετικές εργασίες) κ.λ.π.
Η εκπαιδευτική Ρομποτική έχει θετικές επιπτώσεις εκτός από το γνωστικό τομέα και στο συναισθηματικό (αυτοεκτίμηση, αυτοπεποίθηση) και κοινωνικό (κοινωνικοποίηση, απομυθοποίηση).
Επιπλέον, με τη βοήθεια της ρομποτικής στη διδασκαλία του ο εκπαιδευτικός μπορεί να επικεντρωθεί στην ανάπτυξη και άλλων κρίσιμων δεξιοτήτων του 21ου αιώνα:
- ομαδική εργασία
- επίλυση προβλημάτων (ανάλυση, σχεδίαση, υλοποίηση, δοκιμή και πειραματισμός, αξιολόγηση)
- καινοτομία
- διαχείριση έργου (διαχείριση χρόνου, κατανομή έργου και πόρων κ.α)
- προγραμματισμός
- δεξιότητες επικοινωνίας
- πολύτιμες νοητικές δεξιότητες (αναλυτική και συνθετική σκέψη, δημιουργικότητα, κριτική σκέψη κ.α) κ.λπ.
Το όραμα της ρομποτικής είναι όλοι οι μαθητές να αναπτύξουν αυτές τις δεξιότητες, οι οποίες στα πλαίσια της παγκοσμιοποίησης αποτελούν επιτακτική ανάγκη για την προετοιμασία πολιτών του κόσμου που θα μπορούν να συνεισφέρουν θετικά σε παγκόσμια κλίμακα.
Το βασικό εκπαιδευτικό εργαλείο για ρομποτική στα σχολεία είναι το κιτ της Lego Mindstorms (NTX παλαιότερα και EV3 σήμερα), το οποίο είναι σχετικά προσιτό (περίπου 400€) τα χαρακτηριστικά του οποίου θα αναλύσουμε σε άλλο άρθρο. Ας δούμε τώρα ένα βίντεο με μαθητές να προγραμματίζουν τα ρομποτάκι της Lego, για να εμπνευστούμε…
..και ένα πολύ εντυπωσιακό βίντεο με τις δυνατότητες των Lego, σε προχωρημένο επίπεδο:
Τι σημαίνει STEM
Ο όρος “STEM” [Science, Technology, Engineering and Mathematics] είναι το ακρωνύμιο το οποίο χρησιμοποιείται κυρίως από άτομα σχετικά με την εκπαιδευτική πολιτική, για τα πεδία που αναφέρονται στις Φυσικές Επιστήμες, την Τεχνολογία, την Επιστήμη των Μηχανικών και τα Μαθηματικά.
Ο όρος “STEM” πρωτοεμφανίσθηκε το 2001 από τη βιολόγο Judith A. Ramaley, η οποία ως Διευθύντρια του Ιδρύματος Φυσικών Επιστημών των ΗΠΑ, ήταν υπεύθυνη για την ανάπτυξη νέων προγραμμάτων σπουδών.

Το “STEM” είναι μια προσέγγιση στην Εκπαίδευση που σχεδιάζεται ώστε στη διδασκαλία των Μαθηματικών και των Φυσικών Επιστημών, που είναι ζωτικής σημασίας για μια βασική κατανόηση του σύμπαντος, να εισαχθούν οι Τεχνολογίες και η Επιστήμη των Μηχανικών, που αποτελούν για τον άνθρωπο τα μέσα αλληλεπίδρασης με το σύμπαν.
Η εκπαίδευση STEM στην Ελλάδα –
Μαθήματα STEM για παιδιά
πατήστε στην παρακάτω εικόνα
Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons Αναφορά δημιουργού4.0.