
Πατήστε στην εικόνα για να δείτε ή να κατεβάσετε την ταινία
(Σημείωση:Μην βιάζεστε όταν πατάτε στον υπερσύνδεσμο γιατί η ταινία χρειάζεται λίγο χρόνο για να φορτώσει δυστυχώς δεν είναι σαν το You tube και το vimεo)
Είναι χαριτωμένοι… είναι αξιολάτρευτοι… και μόλις επέστρεψαν! Από τους δημιουργούς της «Μαδαγασκάρης» έρχεται αυτή η νέα ξεκαρδιστική ταινία κινουμένων σχεδίων, που αποδεικνύει ότι η παγκόσμια κατασκοπεία είναι για τα πουλιά! Οι περιπέτειες της σούπερ αποτελεσματικής ομάδας της ελίτ των κατασκόπων, του Σκίπερ, του Κοβάλσκι, του Ρίκο και του Στρατιώτη που ενώνουν τις δυνάμεις τους με τη μυστική, ειδική ομάδα δράσης «Βόρειος Άνεμος», αρχηγός της οποίας είναι ο επιβλητικός και όμορφος Πράκτορας Απόρρητος, ήρθαν στη μεγάλη οθόνη. Η δράση τους έχει στόχο τον μοχθηρό δρ Οκτάβιο Μυαλάτη, πριν εκείνος προλάβει να υλοποιήσει τα καταστροφικά του σχέδια για να εξαφανίσει τον κόσμο. Ανακαλύψτε τα μυστικά των καλύτερων και πιο ξεκαρδιστικών, “μυστικών”, φτερωτών κατασκόπων στην Ιστορία της παγκόσμιας κατασκοπίας!
Γνωρίστε έναν έναν τους «Πιγκουίνους της Μαδαγασκάρης»
Πρωταγωνιστές στους «Πιγκουίνους της Μαδαγασκάρης» είναι τέσσερις όχι και τόσο συνηθισμένοι πιγκουίνοι, ο Σκίπερ, ο Κοβάλσκι, ο Ρίκο και ο Στρατιώτης που στην προσπάθειά τους να εμποδίσουν τον αφανισμό του είδους τους από ένα ψυχικά τραυματισμένο χταπόδι (!) θα αποδείξουν πως οι υπερήρωες δεν ζουν μόνο στις σελίδες των κόμικς και στις live ταινίες του Χόλιγουντ.
O επικεφαλής της ομάδας είναι ο Σκίπερ. Είναι ο θεματοφύλακας της παρέας, υπεύθυνος για την τήρηση του αυστηρού τους πιγκουΐνο-κώδικα. Απαιτεί αφοσίωση, υπακοή και απόλυτη τήρηση της τάξης από το πειθαρχημένο κοπάδι του! Δεν επιτρέπει στους “στρατιώτες” του να κάνουν κάτι που δεν θα έκανε ο ίδιος. Το δεξί του χέρι – η το δεξί του πτερύγιο, αν θέλουμε να είμαστε ακριβείς, είναι ο Κοβάλσκι, το μυαλό της πιγκουΐνο-ομάδας και ο τύπος που μπορεί να προσφέρει λύσεις σε κάθε φαινομενικά άλυτο πρόβλημα που μπορεί να προκύψει. Το τρίτο μέλος της ομάδας ακούει στο όνομα Ρίκο. Ο Ρίκο ζει και αναπνέει για να ανατινάζει πράγματα. Υπό προσεκτική επιτήρηση και με σχετικά σφιχτή παρακολούθηση για να μην ξεφεύγει, ο Ρίκο είναι ένα φοβερά αποτελεσματικό όπλο, αν τον αφήσεις όμως έστω και λίγο από την προσοχή σου, μπορεί κάλλιστα να τινάξει τα πάντα στον αέρα! Την υπέρ-ομάδα συμπληρώνει ο Στρατιώτης. Αν και ο πιο μικρόσωμος όλων, έχει τη μεγαλύτερη καρδιά. Είναι πάντα έτοιμος και διψασμένος για νέες προκλήσεις, όμως τις περισσότερες φορές η ομάδα τον παραμερίζει γιατί στο μυαλό τους ο Στρατιώτης είναι πάντα ένα «μωρό».
Δείτε την ταινία
Λίγα λόγια για την ταινία:
Οι πολυταξιδεμένοι μας φτερωτοί πράκτορες, μεταφέρουν τη δράση από την Ανταρκτική, στη Βενετία, στην έρημο, στη Σαγκάη, στη Νέα Υόρκη, αλλά και στο Κεντάκι. Στο γεμάτο εκπλήξεις, υπέροχο ταξίδι τους καταφέρνουν να γνωρίσουν την απόλυτη δόξα, να εμπλακούν σε απρόβλεπτες κατασκοπικές περιπέτειες, να αποτρέψουν το καταστροφικό σχέδιο ενός σατανικού επιστήμονα – και να καταβροχθίσουν τις πιο νόστιμες τυρονοστιμίες – όπως κανένας άλλος πιγκουίνος δεν έχει καταφέρει στο παρελθόν.
Ανάλυση της ταινίας:
Οι πρωταγωνιστές της ταινίας είναι τα ζώα, το χταπόδι και οι πιγκουίνοι. Στη συνέχεια της ταινίας όμως εμφανίζεται και μια άλλη ομάδα ο Βόρειος Άνεμος που αποτελείται από έναν λύκο, μια αρκούδα και άλλα ζώα. Άνθρωποι στη συγκεκριμένη ταινία δεν υπάρχουν , αλλά όλα τα γεγονότα διαδραματίζονται κυρίως σε ένα ανθρωπογενές περιβάλλον που υπάρχουν άνθρωποι ως απλοί πολίτες, δρόμοι, καταστήματα, θησαυροφυλάκια, μηχανές και αυτοκίνητα.
Ο επιστήμονας Dave που θέλει να φυλακίσει τα πουλιά και να τα βάλει σε κλουβιά στο 14ο λεπτό στην πραγματικότητα δεν είναι άνθρωπος αλλά ένα χταπόδι που θέλει να πάρει εκδίκηση από τους πιγκουίνους που έγιναν πιο διάσημοι από αυτόν. Στο 10 λεπτό οι πιγκουίνοι εισβάλλουν σε ένα θησαυροφυλάκιο και στη συνέχεια προσπαθούν να ξεφύγουν από τα χταπόδι μέσα από τα στενά της Βενετίας και του Λονδίνου. Το φυσικό περιβάλλον απουσιάζει. Το μόνο σημείο στο οποίο εμφανίζεται είναι η αρχή μέχρι το 7ο λεπτό, όπου οι πιγκουίνοι είναι στον Ωκεανό, στους πάγους και διασκεδάζουν.
Στην ταινία το περιβαλλοντικό στοιχείο που προωθείται δεν είναι άμεσα εμφανές .Στο 14ο λεπτό ο επιστήμονας Dave λέει στους πιγκουίνους ότι τα πουλιά πρέπει να μπαίνουν σε κλουβιά και να μην είναι ελεύθερα. Αυτή η αναφορά μας παραπέμπει στη φυλάκιση των ζώων και στη στέρηση της ελευθερίας τους. Τα αίτια του προβλήματος αυτού είναι η εκδίκηση που θέλει να πάρει το χταπόδι από τους πιγκουίνους, ενώ το πρόβλημα αυτό δεν λύνεται παρά μόνο όταν οι πιγκουίνοι καταφέρουν με τη βοήθεια του Βόρειου Ανέμου να ξεφύγουν από τον κίνδυνο.
Ακόμη ένα θέμα που τίθεται είναι ο εγκλεισμός των ζώων σε κλουβιά και η φυλάκισή τους ή η μεταφορά τους σε άλλα μέρη όταν αυτά δεν είναι χρήσιμα και δεν τους αποφέρουν κέρδη. Στην ταινία, οι φύλακες και οι υπάλληλοι του ζωολογικού κήπου διώχνουν και κλείνουν το χταπόδι σε ένα κουτί , όταν αυτό δεν προσελκύει τους επισκέπτες του ζωολογικού κήπου. Αυτό το φαινόμενο αποδεικνύει την κακομεταχείριση των ζώων .
Επίσης, γίνεται αναφορά στα πειραματόζωα. Το χταπόδι Dave φυλακίζει σε κλουβιά πολλούς πιγκουίνους με σκοπό να τους μεταμορφώσει σε άσχημα τέρατα. Για το σκοπό αυτό έχει δημιουργήσει ένα καταστροφικό μηχάνημα και κάνει πειράματα με άλλα ζώα όπως σκαθάρια για να φτάσει στο τελικό προϊόν. Η χρήση ζώων για πειραματικούς σκοπούς έχει αντίκτυπο όχι μόνο στο περιβάλλον, αλλά και στον άνθρωπο και στην οικονομία, θέματα που δεν αναφέρονται στην ταινία. Ασθένειες όπως η λευχαιμία είναι πλέον θεραπεύσιμες λόγω των πειραμάτων που έγιναν σε ζώα. Παρά το γεγονός ότι ο ζωικός πειραματισμός δεν είναι η καλύτερη και η σωστότερη μεθοδολογία, η ζωική έρευνα συνεχίζει επειδή υπάρχει στους επιστήμονες και σε άλλους εμπλεκόμενους κλάδους το οικονομικό συμφέρον.
Όταν οι επιχειρήσεις φαρμάκων ανακαλύψουν μια νέα ένωση που έχει ενδεχομένως θεραπευτικά αποτελέσματα για τους ανθρώπους, θα δώσουν υπέρογκα χρηματικά ποσά σ’ ένα ακαδημαϊκό ερευνητικό ίδρυμα για να μελετήσουν το φάρμακο. Οι ερευνητές εξετάζουν τα φάρμακα στα ζώα πρώτα, και αν περάσει τις ζωικές δοκιμές κατευθύνεται προς τις κλινικές δοκιμές σε ανθρώπους και μετά στην αγορά που θα αποφέρει τεράστια κέρδη για τις επιχειρήσεις φαρμάκων. Οι ζωικές δοκιμές εδώ χρησιμοποιούνται σαν μέσω για την γρήγορη μεταπήδηση τους από τις κλινικές δοκιμές (Χαριτάκης, 1992).
Στην ταινία αυτή λοιπόν το χταπόδι χρησιμοποιεί όπλα μαζικής καταστροφής προκειμένου να αφανίσει τους πιγκουίνους για να πάρει εκδίκηση. Το παιδί ή ο εκπαιδευόμενος που παρακολουθεί αυτή την ταινία μπορεί να αποκομίσει γνώσεις σχετικά με τα πειραματόζωα , τη χρήση τους , το σκοπό που χρησιμοποιούνται και να εκφράσει τη γνώμη του σχετικά με το θέμα αυτό. Το πρόβλημα των πειραματόζωων στην ταινία έχει λύση, όταν ένα τυρογαριδάκι εκτοξεύεται πάνω στο τηλεχειριστήριο και οι πιγκουίνοι ξαναγίνονται όπως ήταν πριν τη μεταμόρφωση.
Το γεγονός ότι τα περιβαλλοντικά προβλήματα της ταινίας αναγνωρίζονται από τους ήρωες της ταινίας που είναι μόνο ζώα, δεν αναδεικνύει την εμπλοκή του ανθρώπινου είδους σε αυτά. Ο άνθρωπος δεν αναφέρεται πουθενά ως υπαίτιος των προβλημάτων, γεγονός που συγχέει τη συνείδηση των θεατών και πόσο μάλλον των μικρών παιδιών.
Εκτός από γνώσεις όμως μπορεί να υιοθετήσει και κάποιες αξίες και στάσεις. Η κυριότερη είναι η φιλία. Οι πιγκουίνοι είναι φίλοι μεταξύ τους, συνεργάζονται με σκοπό να σωθούν οι ίδιοι αλλά και να σώσουν και άλλους πιγκουίνους του κόσμου. Είναι σαν μια δεμένη ομάδα που πάνω απ’ όλα εκτιμούν τη φιλία, τις ηθικές αξίες και την αγάπη Επίσης, ο σεναριογράφος προσπαθεί να μας αποτρέψει από την επιδίωξη της εκδίκησης . Το χταπόδι θέλει να εκδικηθεί τους πιγκουίνους γιατί του πήραν τη δόξα και τη φήμη όταν ήταν στο ζωολογικό κήπο. Πέρασε σε δεύτερη μοίρα, κανένας δεν τον θαύμαζε, κανένας δεν τον ήθελε και έτσι αποφάσισε να κάνει τους πιγκουίνους άσχημους για να νιώσουν και αυτοί την ίδια περιφρόνηση. Όμως το τελικό αποτέλεσμα ήταν ότι η εκδίκηση δεν έχει θετικά αποτελέσματα . Η καλοσύνη, η προσπάθεια και η φιλία κερδίζει στο τέλος.
Ακόμη, προωθείται και η συλλογικότητα , η ομαδικότητα , αφού οι πιγκουίνοι προσπαθούν όλοι μαζί για την αποτροπή της φυλάκισης άλλων ζώων. Στην προσπάθεια τους αυτή έχουν και την ομάδα του Βόρειου Ανέμου , η οποία στην αρχή προτάσσει τον εγωισμό της , αλλά στη συνέχεια καταλαβαίνει ότι δεν πρέπει να υπάρχουν αρχηγοί σε μια ομάδα αλλά συμπαραστάτες και φίλοι.
Τέλος, καταλήγει στο συμπέρασμα ότι δεν έχει σημασία η εμφάνιση του κάθε ζώου ή ανθρώπου, αλλά ο χαρακτήρας του, η καρδιά ΄του, η συμπεριφορά του και οι πράξεις του. Πρέπει να κρίνουμε τον άλλον με βάση τις πράξεις του και να τον αποδεχόμαστε όπως είναι , χωρίς να τον απορρίπτουμε από την εξωτερική του εικόνα. ( 1:17)
Η ταινία δεν ενθαρρύνει τους θεατές να αναλάβουν δράση για κάποια περιβαλλοντικό πρόβλημα ή γενικότερα για κάποιο πρόβλημα αειφορίας , αλλά τους ενθαρρύνει να παραδέχονται τα λάθη τους, να κάνουν φιλίες, να δρουν συλλογικά σαν ομάδα και όχι ατομικά και να μην επιδιώκουν την εκδίκηση. Αυτοί είναι και οι στόχοι της ταινίας.
Σε περιβαλλοντικό επίπεδο η ταινία έχει σκοπό να αναπτύξει κάποιες στάσεις.
Δεν πρέπει να εκμεταλλευόμαστε τα ζώα για εμπορικούς και εκδικητικούς σκοπούς, αλλά πρέπει να τα σεβόμαστε ως όντα και να μην τα αλλοιώνουμε ή τα παραμορφώνουμε. Η ταινία αυτή έχει ηθικές διαστάσεις καθώς μπορεί να προβάλλει αυτό το ηθικό δίλημμα στους εκπαιδευόμενους. Πρέπει να χρησιμοποιούνται γενικά τα πειραματόζωα ή όχι; Οι εκπαιδευόμενοι μπορούν να εκφράσουν ελεύθερα την γνώμη τους επιχειρηματολογώντας την και έπειτα να χωριστούν σε δυο ομάδες και με τη μέθοδο της διαλογικής αντιπαράθεσης να συζητήσουν σεβόμενοι το διαφορετικό. Το πρόβλημα αυτό έχει δυο όψεις: από τη μια μπορεί να σώσει ανθρώπους από ασθένειες, , να οδηγήσει σε πρόοδο την οικονομία και την κοινωνία, να αναπτυχθεί η επιστήμη , από την άλλη τα ζώα βασανίζονται, υπάρχουν θάνατοι, στερείται βάσεων αληθινά σίγουρων και συντελούν στην παραπλάνηση του ανθρώπου , καθώς μπορεί να ωφελήσει τα ζώα αλλά όχι το ανθρώπινο είδος. Το πρόβλημα αυτό είναι άλυτο.
Συν τοις άλλοις, η ταινία ευαισθητοποιεί το θεατή σε σχέση με αυτό το θέμα , και μπορεί να διδαχθεί και διαθεματικά με το μάθημα της γεωγραφίας( οι πιγκουίνοι επισκέπτονται διάφορα μέρη και πόλεις όπως Βενετία, Λος Άντζελες, Λονδίνο) για να γνωρίσουν αξιοθέατα, ακριβή τοποθεσία στο χάρτη και γενικότερες πληροφορίες για τον τόπο αυτό και με το μάθημα της βιολογίας για τα πειράματα στα ζώα .
Γενικότερα , η ταινία έχει πολλά φανταστικά στοιχεία και μη ρεαλιστικά . Ένα από αυτά είναι στο τέλος, όπου ένα τυρογαριδάκι εκτοξεύεται πάνω στο τηλεχειριστήριο της μηχανής , πιέζει το κουμπί και οι πιγκουίνοι γίνονται όπως ήταν στην αρχή. ( 1:12)
Η ταινία προσεγγίζεται συστημικά αφού μας βοηθάει να κατανοήσουμε καλύτερα πως οι αποφάσεις επηρεάζουν τη συνολική συμπεριφορά ( οι αποφάσεις που παίρνουν οι πιγκουίνοι και η ομάδα του Βόρειου Ανέμου να σώσουν τα άλλα ζώα καθορίζει τις συμπεριφορές τους και τις πράξεις τους) , μελετά πολύπλοκα ζητήματα όπως αυτά των πειραματόζωων και των όπλων μαζικής καταστροφής που έχουν εκτός από περιβαλλοντικές επιπτώσεις και διαστάσεις (παραμόρφωση ζώων ) και οικονομικές .
Σε συναισθηματικό επίπεδο τέλος ο θεατής νιώθει λύπη που φυλακίζονται και παραμορφώνονται οι πιγκουίνοι, αγωνία για το τελικό αποτέλεσμα και ανακούφιση και χαρά που στο τέλος όλοι παρέμειναν μια ομάδα και δεν άφησαν την εκδίκηση και τον ανταγωνισμό να κυριαρχήσει.|
Αξιολόγηση ταινίας Πιγκουίνοι Μαδαγασκάρης
Πρόσωπα: Πιγκουίνοι, χταπόδι, ομάδα Βόρειου ανέμου (λύκος, αρκούδα κ.α.)
Αναφορά στην αειφορία:Εμπλέκει το φυσικό περιβάλλον με την κοινωνία και την οικονομία
γνώσεις : Γνώσεις σχετικά με τα πειραματόζωα και την εκμετάλλευση των ζώων
Ευθύνη προβλήματος : Υπάλληλοι ζωολογικού κήπου, χταπόδι
Συνέπειες :Δυστυχία ζώων, καταπάτηση δικαιωμάτων, θάνατοι
Τρόποι αντιμετώπισης και ποιοι βοηθούν για τη λύση: Ελευθερία ζώων, σεβασμός
αξίες : Προωθεί τη φιλία, την επιμονή, τη συλλογικότητα και την ελευθερία, το κοινό καλό και τη σημασία που πρέπει να δίνουμε στο χαρακτήρα
στάσεις : Παρουσιάζει στάσεις για το σεβασμό στα ζώα
ευαισθητοποίηση : Προωθεί την ευαισθητοποίηση σχετικά με περιβαλλοντικό θέμα ,
Συστημική προσέγγιση : Αλληλεπιδρούν πολλοί παράγοντες (εκμετάλλευση ζώων , όπλα μαζικής καταστροφής, πειραματόζωα)
Ενθάρρυνση ενεργούς συμμετοχής : Ενθαρρύνει το θεατή να συμμετέχει
ενεργά για την προστασία των ζώων
Συνεργασία- συλλογικότητα : Προωθεί τη συνεργασία και τη συλλογικότητα ανάμεσα σε φίλους και στην οικογένεια
Στόχοι ταινίας : Στόχοι ταινίας είναι κοινωνικοί και περιβαλλοντικοί
Ρεαλισμός : Δείχνει ρεαλιστικές καταστάσεις με κάποια φανταστικά στοιχεία
διαθεματικότητα : Σύνδεση με τη βιολογία και τη γεωγραφία
Ηθικά διλήμματα : Τίθεται το ηθικό δίλημμα σχετικά με τη χρήση πειραματόζωων ή όχι
Πρόκληση συναισθημάτων : Συναισθήματα χαράς, λύπης και ανακούφισης
προκαταλήψεις : Προκαταλήψεις κάποιων ανάλογα με την εξωτερική εμφάνιση
Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons Αναφορά δημιουργού4.0.