Το δέντρο που έδινε του Σελ Σίλβερσταϊν

1a14bddfae64667ee7908e030bad7b35Σήμερα θα ακούσουμε και θα διαβάσουμε ένα υπέροχο παραμύθι.

Με δυνατά μηνύματα για το “δόσιμο”, τη γενναιοδωρία, την πλεονεξία, την ακόρεστη μανία που οδηγεί στην ανικανοποίηση και αχόρταγη απαίτηση για όλο και περισσότερα, μέχρι που η ζωή φτάνει στο τέλος…

Το δέντρο που έδινε του Σελ Σίλβερσταϊν

είναι μια ιστορία αγάπης μεταξύ ενός αγοριού και μιας Μηλιάς.
Μια φορά και έναν καιρό ήταν μια μηλιά…κι αγαπούσε ένα αγοράκι. Έτσι αρχίζει αυτό το όμορφο παραμύθι που το διάβασμα του αφήνει τη γεύση μιας αξέχαστης ευαισθησίας. Κάθε μέρα το αγόρι πήγαινε στη μηλιά κι έτρωγε τα μήλα της,έκανε κούνια στα κλαδιά της,σκαρφάλωνε στον κορμό της…κι μηλιά ήταν ευτυχισμένη.Μα το αγόρι όσο μεγάλωνε τόσα περισσότερα ζητούσε από το δέντρο και το δέντρο έδινε,έδινε,έδινε αδιάκοπα. Είναι μια συναισθηματική ερμηνεία του χαρίσματος που έχουν εκείνοι που ξέρουν να δίνουν κι εκείνοι που ξέρουν να ανταποδίδουν με αγάπη.

Δείτε το βίντεο και κατόπιν κάντε τις παρακάτω ασκήσεις:

1634076933859 εικόνα Viber 2021 09 23 20 40 28 060

Αν θέλεις  μπορείς να διαβάσεις προσεκτικά το βιβλίο:

Το δέντρο που έδινε



Λήψη αρχείου

Βάλε στη σωστή σειρά τις εικόνες 

Τράβηξε γραμμές και αντιστοίχισε 

Tο δέντρο που έδινε, καρτέλες και φύλλα εργασίας

Κάνε το κουϊζ

Shel Silverstein

Shel 1

 

Πριν από 88 χρόνια γεννήθηκε ο δημιουργός του Δέντρου που έδινε . Εκτός όμως από συγγραφέας παιδικών βιβλίων, ο Silverstein υπήρξε και πολλά άλλα πράγματα Πατήστε στην εικόνα του για να δείτε  λίγα λόγια γι αυτόν.

Και τώρα ας κάνουμε μερικές άλλες Δραστηριότητες

1.Χειροτεχνία – Η μηλιά

Υλικά

Χρωματιστά χαρτιά ή χαρτόνια (αν δεν έχετε, χρωματίστε λευκά χαρτιά στα χρώματα που χρειάζονται για τη χειροτεχνία)

Κόλλα, ψαλίδι

Οδηγίες

Κόψτε ένα ορθογώνιο σχήμα για τον κορμό του δέντρου. Στο κάτω μέρος βάλτε και τις ρίζες του δέντρου. Κολλήστε τα σε ένα άλλο κενό μεγάλο χαρτί. Κόψτε μικρότερα ορθογώνια και κολλήστε τα για κλαδιά. Κόψτε με όποιο τρόπο θέλετε τα φύλλα και κολλήστε τα πάνω στο δέντρο. Ύστερα, κόψτε μικρά κόκκινα χαρτάκια για μήλα, τσαλακώστε τα και κολλήστε τα πάνω στα φύλλα.

Τέλος, γράψτε κι εσείς τα μέρη του δέντρου δίπλα.

2.Ζωγραφική – Οι 4 εποχές

Χωρίστε ένα φύλλο ζωγραφικής σε 4 ίσα μέρη όπως δείχνει η εικόνα ή 4 στήλες. Σε κάθε μέρος ζωγραφίστε ένα δέντρο σε κάθε εποχή. Πώς είναι ένα δέντρο τον χειμώνα; Έχει φύλλα; Πώς είναι την άνοιξη; Πώς είναι το καλοκαίρι; Τι βγάζει τότε; Πώς είναι το φθινόπωρο;

Δείτε ένα βίντεο με μια μηλιά και πως αλλάζει στις 4 εποχές. Μπορείτε να καταλάβετε κάθε φορά ποια εποχή είναι;

Μπορείτε να ζωγραφίσετε με τέμπερες και μπατονέτες.

3. Ζωγραφική με σκιές

Το αγόρι ξάπλωνε στη σκιά της μηλιάς όταν κουραζόταν. Ξέρετε πως δημιουργείτε μια σκιά; Το δέντρο σταματά το φως του ήλιου και πίσω από αυτό δεν έχει φως. Έτσι ο χώρος που είναι πίσω από το δέντρο και δεν φωτίζεται, ονομάζεται σκιά.

Πάρτε τα παιχνίδια σας, φύλλα χαρτιού και μολύβια ή χρώματα και βγείτε στο μπαλκόνι ή στον κήπο σας. Φυσικά όπου έχει ήλιο. Τοποθετείστε το παιχνίδι στην άκρη του χαρτιού ώστε να σχηματιστεί πάνω του η σκιά του παιχνιδιού. Σχεδιάστε το περίγραμμα που σχηματίζεται. Ζωγραφίστε όσα παιχνίδια θέλετε!!!

4. Πείραμα – Τα φρούτα κολυμπούν

Υλικά

Πορτοκάλια, μήλα, μανταρίνια, λεμόνια

Δοχείο (διαφανές κατά προτίμηση)

Νερό

Οδηγίες

1. Γεμίστε το διαφανές δοχείο με νερό λίγο πάνω από τη μέση

2. Σκεφτείτε και συζητήστε τι μπορεί να συμβεί όταν ρίξετε τα φρούτα μέσα

3. Αφήστε τα φρούτα να «πάνε για κολύμπι». Γιατί μερικά επιπλέουν καλύτερα από τα άλλα;

4. Ξεφλουδίστε τα φρούτα πολύ προσεχτικά – έτσι ώστε η φλούδα να παραμείνει ένα συμπαγές κομμάτι – και αφαιρέστε όλη την άσπρη ψίχα από τα φρούτα.

5. Συζητήστε τι μπορεί να συμβαίνει όταν τα φρούτα ξαναρίχνονται στο νερό χωρίς την φλούδα τους.

6. Αφήστε να φρούτα να «κολυμπήσουν» ξανά και δείτε τι γίνεται. Συζητήστε τι έχει αλλάξει και γιατί μπορεί αυτό να συμβαίνει.

7. Πάρτε κάθε φρούτο και βάλτε του το «σωσίβιό» του (την φλούδα του) και μετά ξαναβάλτε τα στο νερό. Τι αλλάζει με τη φλούδα;

8. Συζητήστε τι θα συμβεί όταν ρίξετε τις φλούδες στο νερό χωρίς το φρούτο – μετά δοκιμάστε το και δείτε.

Τι συμβαίνει!

Τα περισσότερα εσπεριδοειδή (πορτοκάλια, λεμόνια, μανταρίνια) επιπλέουν στο νερό όταν είναι ολόκληρα, αλλά αυτό αλλάζει όταν αφαιρεθεί η φλούδα τους. Τα φρούτα που είναι ολόκληρα επιπλέουν γιατί υπάρχει αέρας στην άσπρη ψίχα. Εάν η φλούδα αφαιρεθεί ως ένα κομμάτι, μπορούμε να την βάζουμε και να την βγάζουμε από το φρούτο, σαν ένα σωσίβιο και έτσι φαίνεται η διαφορά όταν το φρούτο παραμένει στην επιφάνεια του νερού.Βλέπετε τη διαφορά στο μήλο; Διαπιστώσαμε ότι η φλούδα του μήλου δεν έχει αυτή την ιδιότητα. Η φλούδα του πορτοκαλιού αν και χοντρή είναι πιο ελαφριά. Ακόμα και μόνη της επιπλέει στο νερό σαν να έχει μέσα της αέρα.

Τι θα συμβεί αν δοκιμάσουμε το ίδιο με άλλα φρούτα και λαχανικά;

Πηγή: science in school

5. Πείραμα – Φυτεύω σπόρους

Υλικά

Μια θήκη για παγάκια

Βαμβάκι

Σπόροι μήλων, μανταρινιών, λεμονιών

Νερό

Οδηγίες

1. Σκεφτείτε και συζητήστε τι θα συμβεί στους σπόρους, εάν τους βάλετε σε βρεγμένο βαμβάκι;

2. Βάζετε σε κάθε θήκη, βρεγμένο βαμβάκι και 3-4 σπόρους από κάθε φρούτο.

3. Τα αφήνετε σε φωτεινό μέρος.

4. Σε λίγες ημέρες, ελέγχετε την πορεία του πειράματος.

5. Παρατηρήστε τις αλλαγές στους σπόρους. Τι συμβαίνει;

Βλέπετε ότι σπάει το εξωτερικό περίβλημα του σπόρου και αρχίζει να ξεπροβάλει μια μικρή μυτούλα; Αυτό γίνεται ένας μικρός μίσχος.

Διαπιστώνουμε ότι οι σπόροι όταν βρεθούν σε υγρό μέρος, αναπτύσσουν ρίζες και μίσχο.

Μπορείτε να μεταφέρετε τους σπόρους, σε μικρά γλαστράκια με χώμα!

Πηγή: info kids

6. Πείραμα – Γιατί όλα πέφτουν κάτω;

Υλικά

Φρούτα, χαρτιά, ελαφριά ή βαριά αντικείμενα

Σχοινί ή σπάγκος

Οδηγίες

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί τα πράγματα πέφτουν κάτω;

Δοκιμάστε κι εσείς. Πάρτε ένα φρούτο και αφήστε το από το χέρι. Τι θα συμβεί; Δοκιμάστε το και με άλλα αντικείμενα. Τι παρατηρείτε;

Τώρα δέστε ένα φρούτο ή ένα άλλο αντικείμενο από ένα σπάγκο. Κρατήστε το σπάγκο από την άκρη και αφήστε το αντικείμενο να πέσει κάτω. Τι συμβαίνει;

Ξέρετε γιατί; Μπορείτε να υποθέσετε;

Τώρα δείτε την ιστορία ενός άλλου αγοριού με μια μηλιά ο οποίος ανακάλυψε αυτό το μυστήριο! Ισαάκ Νεύτων και η θεωρία της βαρύτητας για παιδιά

https://vimeo.com/404312427

7. Κατασκευή & Δημιουργική γραφή

Το αγόρι την τελευταία φορά που γύρισε για να πάρει κάτι, πήρε τον κορμό του δέντρου ώστε να φτιάξει μία βάρκα. Άφησε έτσι τη μηλιά χωρίς κορμό.

Το ξέρετε ότι από το δέντρα φτιάχνετε το χαρτί;

Δείτε το παρακάτω βίντεο για να καταλάβετε.

Τώρα καταλαβαίνετε γιατί κάνουμε ανακύκλωση τα χαρτιά; Για να μη χρειάζεται να κόβουμε πολλά δέντρα.

Δείτε πώς από χαρτί γίνεται ξανά χαρτί.

Στο τέλος θα σας ζητήσω να φτιάξετε μία χάρτινη βάρκα ή για να μην χαλάμε χαρτί μία φρουτένια βάρκα!

Δείτε πως φτιάχνετε μία χάρτινη βάρκα

Φρουτένια βάρκα

Υλικά

φέτα από μήλο ή αχλάδι

οδοντογλυφίδες

Οδηγίες

Μετατρέψτε τη φέτα από το φρούτο σε βάρκα. Βάλτε 4 οδοντογλυφίδες για κουπιά και μία για σημαία. Μπορείτε να κολλήσετε κάτι για σημαία.

Πηγή: Οι παραμυθένιες

Μόλις τελειώσετε σκεφτείτε που θα θέλατε να ταξιδέψετε με αυτή τη βάρκα. Γράψτε στο τετράδιο σας με τι θα ταξιδέψετε, που θα πάτε, τι θέλετε να δείτε και τι θα πάρετε μαζί σας.

Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons Αναφορά δημιουργού4.0.

Σχετικά με ΤΣΑΟΥΣΙΔΟΥ ΜΑΙΡΗ

Γεια σας,Ονομάζομαι Τσαουσίδου Μαίρη.  Υπηρετώ εδώ και 29 έτη  ως εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής (ΠΕ11) στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Ανατολικής Θεσσαλονίκης.  Ευελπιστώ να δημιουργήσω αλλαγές στον εαυτό μου και στη συνέχεια και στο περιβάλλον μου για το κοινό καλό, μέσα από το θετικό μετασχηματισμό στις σύγχρονες κοινωνίες, ειδικά σε περιόδους κρίσης, όπως αυτή που βιώνουμε όλοι μας πλανητικά.

Είμαι παντρεμένη και έχω δυο παιδιά και ένα σκύλο και 2  γάτους!!!!! Μου αρέσει το θέατρο, τα ταξίδια, η κωπηλασία και το διάβασμα.
Αγαπώ πολύ τα παιδιά και εύχομαι να έχουμε ένα συναρπαστικό ταξίδι γνώσεων! Καλή αρχή σε όλους!

Αγαπημένο ρητό: «Το να ξεστομίζεις μια λέξη είναι σαν να χτυπάς μια νότα στο πληκτρολόγιο της φαντασίας.
Για όσα δεν μπορείς να μιλήσεις πρέπει να σωπαίνεις.»
Ludwig Wittgenstein


Περισσότερες πληροφορίες
Κατηγορίες: Εθελοντισμός- διαμεσολάβηση, Εργαστήρια δεξιοτήτων, Θεματική 3 :ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ, Μαθητές - εκπαιδευτικό υλικό, Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός- διαφορετικότητα. Ετικέτες: , . Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.