10 Δεκεμβρίου :Παγκόσμια Ημέρα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων/”Καλυμμένοι, όχι φιμωμένοι … η φωνή μας έχει δύναμη” για μεγάλα παιδιά

hartis dikaiomaton paidioy sto nosokomeio

cropped 12987013 812475955563067 4114199491087017926 n

Η ζωή είναι ένα καταπληκτικό ταξίδι. Ταξιδεύουμε με πολλούς ανθρώπους στο δρόμο που ανοίγεται μπροστά μας και όλοι θέλουμε το ταξίδι μας να είναι όσο γίνεται πιο ασφαλές, συναρπαστικό και ευτυχισμένο. Ένας πολύ καλός τρόπος για να συμβεί αυτό είναι να σεβόμαστε τα δικαιώματα των συνανθρώπων μας. Και αυτό ισχύει για όλους – τόσο για τους ενήλικους όσο και για τα παιδιά.
Στη σημερινή εποχή, η οποία όπως είναι πλέον ευρέως γνωστό χαρακτηρίζεται από κρίση αξιών, τα ανθρώπινα δικαιώματα και η διασφάλισή τους περνούν σε δεύτερη μοίρα.

1552843443 orig 1

Ένα φαινόμενο που αντιμετωπίζει τις τελευταίες δεκαετίες το εκπαιδευτικό μας σύστημα αφορά την πληθώρα των παιδιών μεταναστών που φοιτούν στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αποτέλεσμα των ισχυρών μεταναστευτικών ρευμάτων που έχουν την κατάληξή τους στη χώρα μας. Αυτή η κατάσταση έχει ως αποτέλεσμα οι Έλληνες να συμβιώνουν με ανθρώπους ποικίλων εθνικοτήτων σε όλο και περισσότερα κοινωνικά πλαίσια, ένα εκ των οποίων είναι και το σχολείο.
Ο προβληματισμός που αφορά την αντιμετώπιση μαθητών/μαθητριών διαφορετικής πολιτισμικής προέλευσης στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών θεσμών δεν αποτελεί πρόσφατο φαινόμενο. Σε πολλές περιπτώσεις που ολοένα και πληθαίνουν, οι Έλληνες μαθητές στο σχολικό περιβάλλον, λόγω του αρνητικού κλίματος που επικρατεί στην ευρύτερη κοινωνία αλλά και της πιθανής ξενοφοβικής στάσης των γονέων τους αντιμετωπίζουν με αρνητική και απορριπτική στάση τους αλλοδαπούς μαθητές, με αποτέλεσμα αυτά τα παιδιά να είναι μονίμως περιθωριοποιημένα και αποξενωμένα. Σε ένα τέτοιο περιβάλλον συνύπαρξης πολλών και διαφορετικών πολιτισμών και εθνικοτήτων προκαλούνται πολύ συχνά συγκρούσεις ανάμεσα στους έλληνες και στους μετανάστες που μπορεί να οδηγήσουν και σε έντονα επεισόδια βίας.

Toronto Inaugurates Speakers Bureau at Chinguacousy Secondary School

Οι εκπαιδευτικοί είναι αυτοί που καλούνται να αποτρέψουν και, κυρίως, να προλάβουν τέτοιου είδους επεισόδια καλλιεργώντας τον αλληλοσεβασμό και την αλληλεγγύη στους μαθητές τους. Βασικό τους καθήκον θα έπρεπε να είναι να αυξήσουν τη γνώση και την κατανόηση των παιδιών σε θέματα διαφορετικότητας και ανθρωπίνων δικαιωμάτων και να καλλιεργήσουν δεξιότητες επικοινωνίας και κοινωνικής ευαισθησίας. Αυτοί οι στόχοι θα οδηγήσουν σταδιακά σε αλλαγή των όποιων πιθανών στρεβλών στάσεων και απόψεων οδηγώντας, εν τέλει, στην εξάλειψη των αρνητικών προκαταλήψεων και στην ανάληψη δράσης από μέρους των μαθητών για την ειρηνική συμβίωση και συναναστροφή με τους συμμαθητές τους.

Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσα από παιχνίδια και δραστηριότητες ανάλογα με την ηλικία των μαθητών με βασικό στόχο να μάθουν πως η διαφορετικότητα δεν σημαίνει πως άλλοι είναι ανώτεροι και άλλοι κατώτεροι, όλοι είμαστε ίσοι ανεξάρτητα από τα εξωτερικά μας χαρακτηριστικά που μπορεί να διαφέρουν.

Αρχικά, η ελευθερία και η ισότητα του ανθρώπου είναι συστατικά στοιχεία του δημοκρατικού πολιτεύματος.Με άλλα λόγια, τα ανθρώπινα δικαιώματα και ο σεβασμός σε αυτά βρίσκουν την πλήρη έκφρασή τους μόνο σε μία δημοκρατική κοινωνία.
Η δημοκρατία -και μόνο αυτή- έχει ως θεμέλιο της τη λαϊκή κυριαρχία, στηρίζεται δηλαδή στην ελευθερία έκφρασης της βούλησης των πολιτών, στη συμμετοχή τους στην πολιτική, κοινωνική και οικονομική ζωή της χώρας αλλά και στο αναφέρετο δικαίωμα τους να «αμύνονται» απέναντι σε ενδεχόμενες αυθαιρεσίες των οργάνων της κρατικής εξουσίας.
Ως εκ τούτου, ο σεβασμός και η προστασία των ανθρώπων και των δικαιωμάτων τους γίνονται δυνατές μόνο στις κοινωνίες με συνταγματικά κατοχυρωμένο δημοκρατικό πολίτευμα.5d8626272100003400d6fae0

Επιπρόσθετα, εξέχοντα ρόλο στην ενημέρωση και στη συνειδητοποίηση της σημασίας των ανθρώπινων δικαιωμάτων για την ειρηνική συμβίωση μεταξύ των πολιτών οφείλει να διαδραματίσει η εκπαίδευση.

Μια σύνοψη για τα ανθρώπινα δικαιώματα 



Λήψη αρχείου

Μάθετε για την ιστορία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων 

παρατηρώντας  παρακάτω την ιστοριογραμμή και  πατώντας στο βίντεο που βρίσκεται στο πάνω αριστερό μέρος της πρώτης σελίδας της ιστοριογραμμής.

τίτλο 33

Η εκπαιδευτική διαδικασία πρέπει να εντείνει την ενημέρωση των μαθητών για τα ανθρώπινα δικαιώματα ώστε να αντιληφθούν τη δεσπόζουσα θέση τους στη σύγχρονη κοινωνία. Προς την κατεύθυνση αυτή, τα σχολεία μπορούν να αναπτύξουν συλλογικές δράσεις και να συμμετάσχουν σε διάφορα προγράμματα μη κυβερνητικών οργανώσεων που πρεσβεύουν και μάχονται για την προάσπιση των ανθρώπινων δικαιωμάτων.
Το σχολείο είναι ο χώρος από όπου ξεκινούν όλα τα όνειρα των μαθητών, μπαίνει ο πρώτος λίθος για τη μετέπειτα πορεία τους.

«Με τα μάτια στραμμένα στο παιδί-πολίτη»
/ Δίπλα σε κάθε παιδί!

Στις μέρες μας οι κοινωνικές ανισότητες και διακρίσεις γίνονται ακόμη πιο σκληρές όταν παίρνουν τη μορφή πολιτισμικών διακρίσεων και στιγματίζουν τα παιδιά μέσα και έξω από το σχολείο.

Στο στόχαστρο βρίσκεται κάθε διαφορετικό χαρακτηριστικό, συμπεριφορά, ευαισθησία. Οι διακρίσεις γλώσσας, φυλής, φύλου, χρώματος, θρησκευτικής πεποίθησης, σεξουαλικού προσανατολισμού κάνουν την καθημερινή ζωή πολλών ανηλίκων δυσβάσταχτη. Απέναντι σε αυτά οφείλουμε να πάρουμε θέση, να μιλήσουμε δυνατά και καθαρά. Οι προκαταλήψεις και τα φαινόμενα λεκτικής και σωματικής βίας δεν αφορούν μόνο τους θύτες και τα θύματα αλλά καθένα και καθεμιά μας. Στις προκλήσεις των καιρών η θετική απάντηση που έχουμε να αντιτάξουμε είναι η ελεύθερη έκφραση, η συμμετοχικότητα, η συνεργασία, η δημιουργικότητα, η φαντασία, ο σεβασμός στη διαφορετικότητα και η αλληλεγγύη. Καθώς στις νεαρές ηλικίες συγκροτείται η ιδιαίτερη πολιτισμική ταυτότητα, είναι σημαντικό το περιβάλλον που δημιουργούμε για τα παιδιά μας να τους προσφέρει ελευθερία γνώμης, κριτική ματιά και υπεύθυνη στάση.

ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
Ενημερωτικό υλικό και φύλλα εργασίας



Λήψη αρχείου

Καλωσόρισες σε ένα ταξίδι

Σαν αγόρι ή κορίτσι ηλικίας κάτω των 18 ετών, έχεις ορισμένα συγκεκριμένα δικαιώματα. Ένας κατάλογος των δικαιωμάτων αυτών μαζί με τις ενέργεις που πρέπει να κάνουν οι κυβερνήσεις για να σε βοηθήσουν να ασκήσεις τα δικαιώματα αυτά υπάρχει στη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών του 1989 για τα Δικαιώματα του Παιδιού.

Το παρακάτω διαβατήριο θα σε ταξιδέψει μέσα σε κάποια από τα
δικαιώματά σου. Το ταξίδι έχει έξι ενδιάμεσες στάσεις στο
δρόμο προς τον τελικό προορισμό. Σε κάθε στάση, θα μαθαίνεις
περισσότερα πράγματα για το ποια είναι τα δικαιώματά σου
και θα σου ζητάμε να κάνεις μια μικρή άσκηση. Μόλις γίνει
αυτό, μπορείς να συλλέξεις μια βίζα για τα δικαιώματα που
μόλις εξερεύνησες. Αυτό σημαίνει ότι μπορείς να υπερασπιστείς
τον εαυτό σου καλύτερα όταν οι άλλοι δεν σέβονται τα
δικαιώματά σου αυτά και ότι επίσης θα μπορείς να βοηθήσεις
και άλλα παιδιά να κάνουν το ίδιο.

Πάτησε εδώ ή στην παρακάτω εικόνα  για να το επισκεφθείς

τίτλο 80

Ποιος είναι ο Ευρωπαϊκός Καταστατικός Χάρτης των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων και γιατί είναι σημαντικός;

 

Ερωτήσεις προς απάντηση:

• Ποια επισήμανση κάνει το βίντεο;
• Ποιες είναι οι επτά περιοχές του Ευρωπαϊκού Καταστατικού Χάρτη των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων;
• Ποια είναι τα ζητήματα που συμβαίνουν στη χώρα σας από αυτές τις επτά περιοχές;
• Είναι οι διακρίσεις κατά ανθρώπων με διαφορετικό χρώμα δέρματος, θρησκεία, εθνότητα κ.λπ. ζήτημα στη χώρα σας; Τα δικαιώματα στον Καταστατικό Χάρτη γίνονται σεβαστά;

Το παιδί-πολίτης, ένα υπό διαμόρφωση μέλος της δημοκρατικής κοινωνίας, δικαιούται να έχει ισότιμη πρόσβαση στις κοινωνικές διεργασίες, να συμμετέχει και να παίζει ενεργό ρόλο στη διαμόρφωση της ζωής και του μέλλοντός του. Έχουμε υποχρέωση να φροντίσουμε και να υποστηρίξουμε ιδιαίτερα τα παιδιά που ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες, όπως τα παιδιά σε κατάσταση φτώχειας, τα παιδιά που εγκαταλείπουν πρώιμα το σχολείο, τα έγκλειστα παιδιά σε ιδρύματα, φυλακές ανηλίκων και κέντρα κράτησης, τα παιδιά με αναπηρίες, τα παιδιά Ρομά, τα παιδιά πρόσφυγες και μετανάστες, καθώς και όλες τις άλλες ομάδες που κινδυνεύουν με αποκλεισμό.

Είμαστε-παιδιά-και-έχουμε-δικαιώματα

Τα περισσότερα παιδιά έχουν χρησιμοποιήσει τουλάχιστον μια φορά την φράση «είμαι και εγώ παιδί κι έχω δικαιώματα». Το ερώτημα είναι από ποτέ υπάρχουν αυτά τα δικαιώματα ή μήπως υπήρχαν και από πάντα;

Αρχικά παιδί θεωρείται ο κάθε άνθρωπος από την αρχή της ζωής του μέχρι να κλείσει τα 18 του χρόνια. Αυτό είναι και το πρώτο άρθρο της Διεθνούς Σύμβασης  που κατοχυρώνει τα δικαιώματα του παιδιού. Στην ίδια σύμβαση βρίσκονται όλα τα δικαιώματα που πρέπει να απολαμβάνουν τα παιδιά όλου του κόσμου και τα οποία είναι συνολικά 54.
Όλα τα παιδιά της γης έχουν τα ίδια δικαιώματα μα δυστυχώς δεν είναι πάντα εύκολο να τα διεκδικήσουν ίσως και λόγω παραγόντων πέρα από τις δυνάμεις τους . Εδώ παίζει μεγάλο ρόλο το κράτος πρόνοιας και δικαίου.

 

Παιδιά και δικαιοσύνη – Τα δικαιώματά σου!

Κάνε κλικ στην εικόνα για να δεις το βίντεο

other icon66

 

Παρουσίαση για την παραβίαση των βασικών δικαιωμάτων

 Δες την παρουσίαση κάνοντας  κλικ στον τίτλο ή στην παρακάτω εικόνα: 

ethiopian girl

Τα δικαιώματά σου σε κάρτες

(πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο-εικόνα)

.jpg

Εγχειρίδιο για καθηγητές  με εκπαιδευτικό υλικό θεμάτων που αφορούν τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις διακρίσεις.

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα

τίτλο2 5

 

 

Μαθαίνοντας σε βάθος για τα Θεμελιώδη Ανθρώπινα Δικαιώματα:

Επιλέξτε από την ακόλουθη λίστα: https://www.youtube.com/playlist     ένα θέμα πάνω στο οποίο θα θέλατε να εργαστείτε. Κατόπιν δημιουργήστε με την ομάδα σας μια παρουσίαση για ένα από τα θεμελιώδη δικαιώματα. Η παρουσίαση θα περιλαμβάνει μια γενική εισαγωγή στο τι είναι τα Θεμελιώδη Δικαιώματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθώς και παρουσιάσεις της ομάδας σας για το πώς αυτό το συγκεκριμένο θεμελιώδες δικαίωμα επηρεάζει τις ζωές σας δίνοντας κάποια παραδείγματα από το περιβάλλον σας.
Η παρουσίαση μπορεί επίσης να είναι ένα βίντεο ή μια ηχογράφηση κ.λπ.

CHILDREN AT WORK…
ΠΑΙΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ-Ένα ατιμώρητο έγκλημα!!!

Κάνε κλικ στην εικόνα για να μάθεις περισσότερα για την παιδική εκμετάλλευση

childrenworkkabulbrickfactory euxfjic91rl 2

O «χάρτης» δικαιωμάτων των παιδιών στον αθλητισμό:

Απλές και χρήσιμες συμβουλές που δεν πρέπει να ξεχνάνε οι εμπλεκόμενοι ενήλικες γύρω από ένα παιδί που αποφασίζει να ασχοληθεί ή ασχολείται με τον αθλητισμό :

  1. Το δικαίωμα να παίζει ως παιδί και όχι ως ενήλικος
  2. Το δικαίωμα να συμμετέχει σε αθλήματα, άσχετα με το επίπεδο της ικανότητας του
  3. Το δικαίωμα να παίρνει μέρος σε επίπεδο αντίστοιχο με το επίπεδο ανάπτυξής του
  4. Το δικαίωμα της ισότιμης ευκαιρίας να αγωνιστεί για την επιτυχία
  5. Το δικαίωμα να αντιμετωπίζεται με αξιοπρέπεια από όλους τους εμπλεκομένους
  6. Το δικαίωμα να διασκεδάζει με το αθλητισμό

Εργαστήριο : Δικαιώματα του παιδιού και παιδική εργασία



Λήψη αρχείου

Τα ασυνόδευτα παιδιά &
το δικαίωμα στην ασφαλή στέγη
(κλικ στην εικόνα για να μεταφερθείτε στο άρθρο)

prosfygakia2

 

Και επειδή το πιο σημαντικό ΔΙΚΑΙΩΜΑ είναι πως κάθε παιδί έχει το δικαίωμα να γνωρίζει τα δικαιώματά του.Ενημερωθείτε για τα δικαιώματά των παιδιών μέσω των δύο παρακάτω βίντεο:( βάλτε Ελληνικά από τις ρυθμίσεις )

What are the universal human rights? – Benedetta Berti

#HumanRights4BC

Κάνε κλικ στον παρακάτω τίτλο- υπερσύνδεσμο:

ΠΙΝΑΚΕΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

Η σκληρή πραγματικότητα της σύγχρονης σκλαβιάς

 Η φωτογράφος Λίσα Κριστίν έχει ταξιδέψει ανά τον κόσμο, καταγράφοντας την αβάσταχτα σκληρή πραγματικότητα της σύγχρονης σκλαβιάς. Μοιράζεται βασανιστικά όμορφες φωτογραφίες — εξορυκτές στο Κονγκό, τουβλάδες στο Νεπάλ — ρίχνοντας φως στη συμφορά των 27 εκατομμυρίων σκλαβωμένων ψυχών παγκοσμίως. Το video που παρακολουθούμε συλλογιζόμενοι τους αγώνες για τα ανθρώπινα δικαιώματα και την τραυματική πορεία της ανθρωπότητας, γυρίστηκε στο TEDxMaui.)

Δείτε το βίντεο εδώ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΜΑΣΤΟΡΟΠΟΥΛΟΥ
Η εκπαίδευση  είναι  ένα βασικό εργαλείο, ώστε να δημιουργηθούν οι
απαιτούμενες αλλαγές στη γνώση, στις αξίες, στις συμπεριφορές και στον τρόπο ζωής
προκειμένου να επιτευχθεί η βιωσιμότητα και η σταθερότητα στη ζωή των ανθρώπων και
των κοινωνιών. Αυτή η συνειδητοποίηση προϋποθέτει κατανόηση και αντιμετώπιση του
προβλήματος μέσω της ίδιας της παιδείας και όχι απλά αναγνώριση των προβλημάτων που υπάρχουν. Κατά συνέπεια, τα παιδιά πρέπει  να μάθουν να επιδεικνύουν σεβασμό στο δικαίωμα των άλλων, να εκφράζουν τις απόψεις τους, να αναδεικνύουν τις δικές τους ιδέες μέσω της συζήτησης σε μικρές ή/και μεγαλύτερες ομάδες, να αντιμετωπίζουν συγκρουσιακές καταστάσεις με διάλογο και να προβαίνουν σε κρίσεις και αποφάσεις που συνάδουν με τις προσωπικές τους αξίες.

What are the universal human rights? – Benedetta Berti


(Για να δείτε το βίντεο στην Ελληνική γλώσσα επιλέξτε την από τις ρυθμίσεις: Ρυθμίσεις-Υπότιτλοι-Αυτόματη μετάφραση- Ελληνικά)

Ta paidia echoyn dikaiomata icon1
Πρέπει  να αποκτήσουν επίγνωση των αξιών που πρεσβεύουν οι ίδιοι και οι κοινωνίες στις οποίες ζουν, να αναστοχαστούν πάνω σε αυτές, ώστε να αναπτύξουν τις
κοινωνικές, κυρίως, δεξιότητες που θα τους ενδυναμώσουν και θα τους βοηθήσουν να ανταποκριθούν στη ζωή τους, και, με διάθεση προσφοράς, στις ανάγκες, στις απαιτήσεις και στην πολυμορφία των κοινωνιών που ζουν.
Το κάθε σχολείο πρέπει να γίνει ένας αέναος “Φάρος αγάπης και υποστήριξης!!!” Αξίζει να μετατρέψουμε τις σκέψεις μας σε πράξη και να σχεδιάσουμε παρεμβάσεις που θα φέρουν αλλαγές στο λόγο, τις συνειδήσεις και τις καθημερινές κοινωνικο-πολιτισμικές πρακτικές μας. Μην ξεχνάμε ότι η διεκδίκηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων είναι μια συνεχής διαδικασία και υπόθεση όλων μας! .

Τραγούδια για τα ανθρώπινα δικαιώματα μπορείτε να βρείτε και από την παιδική χορωδια Σπύρου Λάμπρου “Μικρά παιδιά μεγάλα όνειρα” (έχει 17 τραγούδια)

ένα από αυτά είναι και το Μια Νέα Αρχή (We Are The World). Δείτε το παρακάτω

Ανθρώπινα δικαιώματα _
Εκπαιδευτικό Υλικό ευαισθητοποίησης

Μετάβαση στο padlet.com


Πατήστε πάνω στην εικόνα ή στον τίτλο για να μεταφερθείτε στο SWAY
για πληρέστερη ενημέρωση

τίτλο111


Τα δικαιώματα των παιδιών μέσα από τα μάτια τους

Τα παιδιά έχουν πολύ καλές ιδέες. Σκέφτονται πράγματα που δεν μπορούν να τα σκεφτούν οι μεγάλοι. Και πάνω απ’όλα, ο απόλυτος σεβασμός των ύψιστων συμφερόντων του παιδιού, που αποτελεί καθοριστικό στοιχείο στην προστασία των δικαιωμάτων του, απαιτεί να δίνονται στα παιδιά ευκαιρίες να εκφράζουν τις απόψεις τους πάνω σε θέματα που τα αφορούν.

Η Γενική Διεύθυνση Δικαιοσύνης της Επιτροπής ζήτησε τη γνώμη των παιδιών, αγοριών και κοριτσιών και από τα 27 κράτη μέλη, πάνω στο θέμα των δικαιωμάτων του παιδιού. Νεαρά άτομα από διαφορετικά περιβάλλοντα συζήτησαν πάνω στο ερώτημα του τί σημαίνει να είναι κανείς παιδί σήμερα, στο έτος 2010. Μίλησαν για τα εμπόδια που συναντάνε κατά την άσκηση των δικαιωμάτων τους και για τις ενέργειες που θα ήθελαν να δουν να γίνονται από τους μεγάλους.

Τον Φεβρουάριο 2011, η Επιτροπή θέσπισε το «Θεματολόγιο της ΕΕ για τα δικαιώματα του παιδιού». Κατά την εκπόνηση αυτού του εγγράφου, η Επιτροπή άντλησε ιδέες από τη διαβούλευση που είχε με τα παιδιά, τα αποτελέσματα της οποίας εκτίθενται στην παρούσα έκδοση.

Τα παιδιά εξήγησαν με τα δικά τους λόγια ότι θέλουν από τους μεγάλους να έχουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη σε αυτά, να σέβονται τις απόψεις τους και να τους επιτρέπουν να συμμετέχουν στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων. Τα παιδιά θέλουν να συμμετέχουν ενεργά όταν λαμβάνονται αποφάσεις που τα αφορούν και να νιώθουν πως οι απόψεις τους εισακούονται.

Δείτε παρακάτω το  e-book 



Λήψη αρχείου


Περισσότερο υλικό στο άρθρο “Σέβομαι και αγαπώ τη διαφορετικότητα (Δευτεροβάθμια εκπάιδευση)”

Δείτε το πατώντας στην παρακάτω εικόνα:

didaskoume ti diaforetikotita sto sxoleio icon1


Οι διακρίσεις πρέπει να σταματήσουν να είναι σκληρές  και να στιγματίζουν τα παιδιά .
Ας ακούσουμε την άγρια γλώσσα των αριθμών που δε γνωρίζει από συναισθήματα, όμοια όπως η γλώσσα του κέρδους, να μετρήσουμε για μια ακόμα φορά τ’ άδικα του κόσμου μας και ν’ αντικρύσουμε την άλλη όψη του φεγγαριού, εκεί που δεν υπάρχουν γιαγιάδες ν’ αφηγούνται παραμύθια αλλά ασυνείδητοι ενήλικες που εκμεταλλεύονται παιδιά.
ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΜΠΑΛΤΖΗ ΚΥΡΙΑΚΗ
Design D

Επιπλέον υλικό για την διδασκαλία των δικαιωμάτων παιδιού και ανθρώπου
Διδάσκοντας μέσα από Ιστορίες

Στην παρακάτω διαδραστική εικόνα θα βρούμε σχέδια παρέμβασης και ενίσχυσης της αυτοπεποίθησης των μικρών πολιτών για να δυναμώσει η φωνή τους καθώς θα διεκδικούν τα όνειρά τους για έναν κόσμο πιο δίκαιο και πιο συμμετοχικό.

 

“Καλυμμένοι, λοιπόν όχι φιμωμένοι … η φωνή τους έχει δύναμη”

 

Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons Αναφορά δημιουργού4.0.

Σχετικά με ΤΣΑΟΥΣΙΔΟΥ ΜΑΙΡΗ

Γεια σας,Ονομάζομαι Τσαουσίδου Μαίρη.  Υπηρετώ εδώ και 29 έτη  ως εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής (ΠΕ11) στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Ανατολικής Θεσσαλονίκης.  Ευελπιστώ να δημιουργήσω αλλαγές στον εαυτό μου και στη συνέχεια και στο περιβάλλον μου για το κοινό καλό, μέσα από το θετικό μετασχηματισμό στις σύγχρονες κοινωνίες, ειδικά σε περιόδους κρίσης, όπως αυτή που βιώνουμε όλοι μας πλανητικά.

Είμαι παντρεμένη και έχω δυο παιδιά και ένα σκύλο και 2  γάτους!!!!! Μου αρέσει το θέατρο, τα ταξίδια, η κωπηλασία και το διάβασμα.
Αγαπώ πολύ τα παιδιά και εύχομαι να έχουμε ένα συναρπαστικό ταξίδι γνώσεων! Καλή αρχή σε όλους!

Αγαπημένο ρητό: «Το να ξεστομίζεις μια λέξη είναι σαν να χτυπάς μια νότα στο πληκτρολόγιο της φαντασίας.
Για όσα δεν μπορείς να μιλήσεις πρέπει να σωπαίνεις.»
Ludwig Wittgenstein


Περισσότερες πληροφορίες
Κατηγορίες: Ανθρώπινα δικαιώματα, Εκπαιδευτικά thinglink, Εργαστήρια δεξιοτήτων, Θεματική 3 :ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ, Μαθητές - εκπαιδευτικό υλικό, Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός- διαφορετικότητα. Ετικέτες: . Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.