Μουσικές Ιστορίες & Χορός

7995524
60839296 cute and colorful element of music and instrument

Τα παιδιά έχουν δικαίωμα στην τέχνη, όπως και στην αναπνοή. Mark Rothko.

Η μουσική είναι ένας πολύ σημαντικός τρόπος διδαχής και εσωτερίκευσης ενός μηνύματος. Επομένως, χρειάζεται να δίνουμε προσοχή σε αυτό που ακούμε και στο τι παίρνουμε από αυτό, ακριβώς επειδή μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που σκεφτόμαστε.

Είναι γνωστό ότι η μουσική τονώνει το μεταιχμιακό σύστημα του εγκεφάλου μας, το τμήμα που είναι υπεύθυνο για την ανταπόκριση στα εξωτερικά ερεθίσματα όπως τα συναισθήματα.

Η εσωτερίκευση ενός μηνύματος μπορεί να συμβεί μέσω διαφόρων τύπων επικοινωνίας. Η μουσική, ως αναπόσπαστο κομμάτι του πολιτισμού και του τρόπου ζωής μας, είναι ένας από αυτούς. Υπάρχουν πολλά είδη που μπορεί να σας ταιριάζουν ή ακόμα και να επηρεάζουν τον τρόπο που σκέφτεστε και αισθάνεστε. Υπάρχουν ακόμη και τραγούδια που κάποιοι άνθρωποι τα θεωρούν ως δείγματα σύγχρονης ποίησης.

Οι στίχοι των τραγουδιών είναι ένας τρόπος μεταφοράς ενός μηνύματος στον κόσμο. Αυτό το μήνυμα, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, παραμένει στο μυαλό μυαλό μας, ειδικά αν το τραγούδι είναι επιτυχημένο. Ως αποτέλεσμα, κάνει τους ανθρώπους να αισθάνονται ότι είναι μέρος ενός μεγαλύτερου συνόλου.

Πώς επηρεάζει η μουσική το σώμα σας;

Η μουσική μπορεί να έχει τεράστια επίδραση στη γνωστική σας ανάπτυξη. Είναι ένα εργαλείο χαλάρωσης που χρησιμοποιείται από την αρχαιότητα. Αλλά πώς επηρεάζει το σώμα μας;

Αυτό που οι νευροεπιστήμονες ονομάζουν συναισθηματικός εγκέφαλος, είναι υπεύθυνος για τη ρύθμιση των συναισθημάτων. Περιλαμβάνει την αμυγδαλή, τον υποθάλαμο και τον θάλαμο. Επίσης γνωστό ως μεταιχμιακό σύστημα, αυτό το τμήμα του εγκεφάλου είναι υπεύθυνο για τη διαχείριση όλων των αποκρίσεων του σώματός μας σε διαφορετικά περιβαλλοντικά ερεθίσματα όπως ο φόβος, η αηδία, η χαρά, η ντροπή, η ευφορία, η θλίψη κ.λπ.

Όταν ακούμε μουσική, διάφορες χημικές ουσίες ενεργοποιούνται στο κεντρικό νευρικό μας σύστημα. Αυτές οι ουσίες ενθαρρύνουν την απελευθέρωση διαφορετικών νευροδιαβιβαστών, όπως η ντοπαμίνη και οι ενδορφίνες, που μας παρέχουν μια αίσθηση ευεξίας και χαράς.

Κάποια τραγούδια είναι ικανά να δημιουργήσουν συναισθήματα. Με αυτόν τον τρόπο, ο άνθρωπος που ταυτίζεται με ένα συγκεκριμένο μελωδικό μήνυμα, μπορεί να αισθανθεί την ενεργοποίηση του μεταιχμιακού του συστήματος.

Η μουσική μπορεί να επηρεάσει τον τρόπο σκέψης μας

Όπως έχουμε ήδη αναφέρει, η μουσική μπορεί να διεγείρει συναισθήματα και να επηρεάσει τον τρόπο που σκεφτόμαστε. Για παράδειγμα, σε μια κατάσταση που απαιτεί να εκλογικεύσετε ή να λάβετε μία απόφαση, μπορεί να μειώσει το επίπεδο ενέργειας που απαιτείται. Σε έναν βαθμό, το μήνυμα που ακούτε σε ένα τραγούδι μπορεί να επηρεάσει και τον τρόπο συμπεριφοράς σας.

Σε κοινωνικό επίπεδο, οι μελωδίες έχουν τη δύναμη να δημιουργούν δεσμούς ανάμεσα στους ανθρώπους. Έτσι, η μουσική ουσιαστικά ενισχύει την αίσθηση του ανήκειν σε μια ομάδα, ειδικά όταν τραγουδάμε τραγούδια που αντικατοπτρίζουν τις αξίες μίας συγκεκριμένης ομάδας.

Στην πραγματικότητα, αυτό το επιτυγχάνουν πολλοί ύμνοι. Εν τέλει, μια μελωδία και μερικοί στίχοι μπορεί να ενώσουν μια ομάδα ανθρώπων, καθιστώντας το τραγούδι σύμβολο όσων τους αντιπροσωπεύουν και τους ορίζουν.

Παρέα με τον Μπετόβεν
Ο Λούι, ένα παιδί διαφορετικό από τα άλλα, βρίσκει διέξοδο στον μαγικό κόσμο της μουσικής. Εκεί, όμως, αρχίζει η πραγματική περιπέτεια! Με πρωταγωνιστή τη μουσική, ένας αφηγητής και μία κούκλα ξεναγούν τα παιδιά στο μαγικό κόσμο του Μπετόβεν

Είμαι παιδί (τραγούδι και φύλλο εργασίας)

Children

Λένε ότι ο πιο σημαντικός άνθρωπος είναι αυτός που δεν χάνει την παιδική του ψυχή.
Ο Βραζιλιάνος συγγραφέας Πάουλο Κοέλο προτείνει  στους μεγάλους να μάθουν από τα παιδιά τρία πράγματα: πώς να είναι ευτυχισμένοι χωρίς ιδιαίτερο λόγο, πώς να είναι διαρκώς απασχολημένοι με κάτι και πώς να διεκδικούν με όλη τους τη δύναμη αυτό που θέλουν.
Στο σημερινό τραγούδι θα απολαύσετε μια συνεργασία ανάμεσα σε μικρούς μαθητές και δασκάλους, γονείς και παππούδες/γιαγιάδες, που δεν θέλουν να χάσουν την παιδική τους ψυχή.
Ακούστε το τραγούδι Είμαι παιδί σε στίχους και μουσική του Νίκου Συμεωνίδη.
Τραγουδούν οι μαθητές της Πέμπτης Τάξης του 56ου Δημοτικού σχολείου Αθήνας και πρωταγωνιστούν οι δάσκαλοί τους!

Θα βρείτε τα λόγια του τραγουδιού και μερικές εργασίες στον επόμενο σύνδεσμο.
Φτιάξτε και παρουσιάστε το δικό σας βίντεο “Είμαι παιδί”
Μπορείτε κι εσείς να ετοιμάσετε το δικό σας βίντεο με το τραγούδι, να το παρουσιάσετε στο τέλος της σχολικής χρονιάς και να το κρατήσετε σαν ενθύμιο.
Συνεργαστείτε μαθητές, δάσκαλοι, γονείς και παππούδες, μοιράστε ρόλους, τραγουδήστε ηχογραφήστε, βιντεοσκοπήστε.
Στον επόμενο σύνδεσμο θα βρείτε τη μουσική του τραγουδιού Είμαι παιδί χωρίς λόγια.
Πάνω σε αυτή θα ηχογραφήσετε τη φωνή σας.

ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
(BOOK CREATOR)

Μαθήματα Μουσικής μέσα από την εφαρμογή Book Creator
από την ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑΚΗ

τίτλο 24

Κύματα – Χρήστος Π.

Μουσική: Χρήστος Παπαγεωργόπουλος (Χρήστος Π.)

Στίχοι: Ράνια Παπαδοπούλου

Στίχοι:

Σκέψεις στο χαρτί Ήχος και σιωπή
Και το όνειρό μας χάνεται από εμπρός μας
΄ Μια αγάπη αληθινή χαμένη κι αυτή Ήταν ο Θεός μας, ένας οδηγός μας στη σιωπή.
Νιώθω τόσα αισθήματα, χαμένα συναισθήματα, που ένιωσα για εσένα,
και όχι εσύ για εμένα τελικά. Νιώθω τόσα αισθήματα, να φεύγουν σαν τα κύματα.
Παίρνουν μαζί το φως μου Μα η ζωή είναι εμπρός μου ξαφνικά.
Έφυγε μακριά το χθες που με πονά. Κι είμαι απέναντι σου, λέξεις στη σιωπή σου.
To όνειρο ξανά Που έφυγε πονά Θάρρος και αλήθεια και μια μικρή βοήθεια πουθενά
Design D 5

Κάντε κλικ
και επισκεφτείτε τα παρακάτω:


©
Ο Πέτρος και ο λύκος του Προκόφιεβ
(από τον ιστότοπο Χρωματιστή τάξη)
Design D 8

Θ’ άλλαζες;

Αλλαγή

Αν οι μέρες περνούσαν χωρίς σκοπό
κι αν ο θάνατος σου λεγε έλα εδώ
θ’ άλλαζες;  θ’ άλλαζες;

Πες πως γνώριζες ότι θα σβήσει το φως
κι απ΄το σώμα σου θ΄ανθίσει νέος καρπός
θ’ άλλαζες;  θ’ άλλαζες;

Καλός ή κακός σημασία καμιά
αλήθεια ή ψέμα δεν μ΄αφορά,
πόσες υπήρχαν στη ζωή σου αλλαγές
πόσα πάθη σου
πόσες δύσκολες στιγμές
πόσες ενοχές
όλα αυτά σε έκαναν να κλαις
μια αλλαγή

Αν τα χρόνια σε βρήκαν στη μοναξιά
κι αν τα λάθη σου καίγανε την καρδιά
θ’ άλλαζες;  θ’ άλλαζες;

Πες πως ήξερες που η αλήθεια ζει
μα η καρδιά σου ήταν ακόμα θολή
θ’ άλλαζες;  θ’ άλλαζες;Καλός ή κακός σημασία καμιά
αλήθεια ή ψέμα δεν μ΄αφορά,
πόσες υπήρχαν στη ζωή σου αλλαγές
πόσα πάθη σου
πόσες δύσκολες στιγμές
πόσες ενοχές
όλα αυτά σε έκαναν να κλαις
μια αλλαγή…
images 38

 

 

 

Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons Αναφορά δημιουργού4.0.

Σχετικά με ΤΣΑΟΥΣΙΔΟΥ ΜΑΙΡΗ

Γεια σας,Ονομάζομαι Τσαουσίδου Μαίρη.  Υπηρετώ εδώ και 29 έτη  ως εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής (ΠΕ11) στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Ανατολικής Θεσσαλονίκης.  Ευελπιστώ να δημιουργήσω αλλαγές στον εαυτό μου και στη συνέχεια και στο περιβάλλον μου για το κοινό καλό, μέσα από το θετικό μετασχηματισμό στις σύγχρονες κοινωνίες, ειδικά σε περιόδους κρίσης, όπως αυτή που βιώνουμε όλοι μας πλανητικά.

Είμαι παντρεμένη και έχω δυο παιδιά και ένα σκύλο και 2  γάτους!!!!! Μου αρέσει το θέατρο, τα ταξίδια, η κωπηλασία και το διάβασμα.
Αγαπώ πολύ τα παιδιά και εύχομαι να έχουμε ένα συναρπαστικό ταξίδι γνώσεων! Καλή αρχή σε όλους!

Αγαπημένο ρητό: «Το να ξεστομίζεις μια λέξη είναι σαν να χτυπάς μια νότα στο πληκτρολόγιο της φαντασίας.
Για όσα δεν μπορείς να μιλήσεις πρέπει να σωπαίνεις.»
Ludwig Wittgenstein


Περισσότερες πληροφορίες
Κατηγορίες: Εργαστήρια δεξιοτήτων. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.