What would Christmas be without love?/ Τι θα ήταν τα Χριστούγεννα χωρίς αγάπη;(Παιδαγωγική και κινηματογραφική Προσέγγιση)

4cfb7d45f76dd65c536e990b8dbb12e4 9

hedgehogs playing music forest with guitar generative ai 927978 28349

Πρωταγωνιστής της παρακάτω ταινίας ένας μικρός σκαντζόχοιρος που περνά τις μέρες του απομονωμένος…. είναι καινούργιος στο σχολείο. Τα αγκάθια του, ως φυσικό χαρακτηριστικό του, τον εμποδίζουν να ταιριάξει με τους υπόλοιπους συμμαθητές του.
Στεναχωριέται γι αυτό και το καταλαβαίνει και ο μοναδικός του φίλος. Ένας μικρός σκίουρος. Τι θα μπορούσε να γίνει για να αλλάξει αυτό; Και ποιος θα μπορούσε να το αλλάξει;

Eνα αλληγορικό βίντεο για τη μοναξιά και τη διαφορετικότητα, που δείχνει πως αν καλύψουμε λίγο τα “αγκάθια” που βλέπουν άλλοι πάνω μας, μπορεί και να μας αγκαλιάσουν γεμίζοντας την καρδιά μας με αισιοδοξία!!!!

Σημείωση : Βάλτε ελληνικούς υποτίτλους από τις ρυθμίσεις του βίντεο 

Όταν υπάρχει αγάπη, οι λύσεις βρίσκονται και όλα αντιμετωπίζονται……

Παιδαγωγική αξιοποίηση:

Οι δάσκαλοι μπορούν να επιλέξουν αυτήν την ταινία για να εξερευνήσουν πώς το animation μπορεί να μεταφέρει αποτελεσματικά συναισθήματα και να δημιουργήσει μια σύνδεση με το κοινό.

Τεχνικές οπτικής αφήγησης: Οι ταινίες κινουμένων σχεδίων παρέχουν μια εξαιρετική ευκαιρία να συζητηθούν τεχνικές οπτικής αφήγησης, όπως για παράδειγμα να  αναλυθεί η χρήση κινούμενων εικόνων και χρωμάτων   για να μεταδώσουν την αφήγηση και να προσελκύσουν το κοινό οπτικά.

Δομή αφήγησης: Η ιστορία για τον μικρό σκαντζόχοιρο έχει μια αφηγηματική δομή με αρχή, μέση και τέλος. Οι δάσκαλοι μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτήν την ταινία για να συζητήσουν αφηγηματικά στοιχεία, ανάπτυξη χαρακτήρων και εξέλιξη της πλοκής.

Εξερεύνηση θεμάτων: Το θέμα της αγάπης στο πλαίσιο των Χριστουγέννων είναι κεντρικό στοιχείο αυτής της ταινίας ηοποία κάλλιστα μπορεί να γίνει  σημείο εκκίνησης για συζητήσεις σχετικά με θέματα όπως η αγάπη, η καλοσύνη, η γενναιοδωρία και το πνεύμα των Χριστουγέννων.

Πολιτιστική Επίγνωση: Μπορεί ακόμη να χρησιμοποιηθεί  για να εξερευνήσει διαφορετικές πολιτιστικές πρακτικές και παραδόσεις που σχετίζονται με την περίοδο των διακοπών, ενισχύοντας την  πολιτιστική συνείδηση και κατανόηση.

Ανάλυση χαρακτήρων:  Οι δάσκαλοι μπορούν να ενθαρρύνουν τους μαθητές να αναλύσουν την  ξεχωριστή προσωπικότητα  και τα  χαρακτηριστικά του μικρού σκαντζόχοιρου και άλλων χαρακτήρων, διερευνώντας πώς αυτά τα χαρακτηριστικά συμβάλλουν στη συνολική ιστορία.

Τεχνικές Παραγωγής:όπως όλες οι ταινίες  κινουμένων σχεδίων έτσι κι αυτή μπορεί να μας βοηθήσει σε μια συζήτηση για τις  διάφορες τεχνικές παραγωγής, συμπεριλαμβανομένου του σχεδιασμού χαρακτήρων, του στυλ κινουμένων σχεδίων και της σχεδίασης ήχου.

Διαφήμιση και αφήγηση: η ταινία μπορεί επίσης να χρησιμεύσειγια να να συζητήσουμε  τη διασταύρωση της αφήγησης και του μάρκετινγκ, διερευνώντας πώς η αφήγηση χρησιμοποιείται για τη μετάδοση μηνυμάτων και τη δημιουργία συνδέσεων με την επωνυμία επιχειρήσεων .

Συζήτηση για τις αξίες: Η ταινία διευκολύνει  τις συζητήσεις σχετικά με τη σημασία αξιών που σχετίζονται με τα Χριστούγεννα, όπως η αγάπη, η συμπόνια και η συντροφικότητα. Οι δάσκαλοι μπορούν να ρωτήσουν τα παιδιά  για τον  τρόπο με τον οποίο απεικονίζονται στην ταινία.

Δέσμευση και απόλαυση: Οι ταινίες κινουμένων σχεδίων είναι συχνά ευχάριστες και ελκυστικές για τους μαθητές. Η επιλογή μιας ταινίας με μαγευτική ιστορία και γραφικά μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση του ενδιαφέροντος και του ενθουσιασμού των μαθητών για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα κινηματογράφου.

Δείτε μια πρόταση διδακτικής αξιοποίησης του βίντεο πατώντας στην παρακάτω εικόνα
(μπορείτε να κατεβάσετε το αρχείο,  πατώντας Λήψη πάνω δεξιά στο μενού)

bi1

Πηγή :© Tania Manesi

Επεξεργασία της ταινίας σε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα κινηματογράφου:

Κατά την προβολή της ταινίας κινουμένων σχεδίων “Τι θα ήταν τα Χριστούγεννα χωρίς αγάπη; ”  που είναι μια διαδικτυακή διαφήμιση του  2018, σε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα κινηματογράφου, ένας εκπαιδευτικός  μπορεί να κάνει παύσεις σε κάποια σημεία της ταινίας διατυπώνοντας  διάφορες ερωτήσεις για να εμπλέξει τους μαθητές σε κριτική σκέψη, συζήτηση, και ανάλυση. Εδώ είναι μερικά ερωτήματα που θα μπορούσαν να τεθούν:

Εισαγωγή και παρατήρηση:

Ποιες είναι οι αρχικές σας εντυπώσεις από την ταινία κινουμένων σχεδίων;
Πώς συμβάλλει το στυλ κινουμένων σχεδίων στη συνολική διάθεση της ταινίας;
Τι παρατηρείτε για το σκηνικό, τους χαρακτήρες και τα οπτικά στοιχεία;

Αφηγηματικά στοιχεία:

Πώς είναι δομημένη η ιστορία; Μπορείτε να προσδιορίσετε την αρχή, τη μέση και το τέλος;
Ποια είναι τα κύρια γεγονότα ή τα σημεία πλοκής της ιστορίας;
Πώς η ταινία καθιερώνει και αναπτύσσει τον χαρακτήρα του μικρού σκαντζόχοιρου;

Εξερεύνηση θέματος:

Ποια θέματα υπάρχουν στην ταινία, ειδικά που σχετίζονται με τα Χριστούγεννα και την αγάπη;
Πώς μεταδίδει η ταινία το θέμα της αγάπης και με ποιους τρόπους συνδέεται με τα Χριστούγεννα;
Υπάρχουν πολιτιστικά στοιχεία που σχετίζονται με τα Χριστούγεννα που μπορείτε να εντοπίσετε;

Ανάλυση χαρακτήρων:

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του μικρού σκαντζόχοιρου;
Πώς αλλάζει ή πώς μεγαλώνει ο χαρακτήρας σε όλη την ιστορία;
Υπάρχουν άλλοι χαρακτήρες που παίζουν σημαντικούς ρόλους στην αφήγηση;

Συναισθηματική επίδραση:

Πώς προκαλεί η ταινία συναισθήματα και ποιες σκηνές έχουν ιδιαίτερα συναισθηματικό αντίκτυπο;
Μπορείτε να συνδεθείτε με τους χαρακτήρες συναισθηματικά και αν ναι, πώς το πετυχαίνει αυτό η ταινία;

Τεχνικές οπτικής αφήγησης:

Ποιες τεχνικές οπτικής αφήγησης χρησιμοποιούνται στο animation;
Πώς η χρήση του χρώματος, του φωτισμού και των κινούμενων σχεδίων συμβάλλει στην αφήγηση;
Υπάρχουν συγκεκριμένες σκηνές ή πλάνα που ξεχωρίζουν οπτικά;

Πτυχές παραγωγής:

Τι πιστεύετε για την ποιότητα παραγωγής του animation;
Πώς η σχεδίαση ήχου βελτιώνει την εμπειρία θέασης;
Υπάρχουν στιγμές που η μουσική ή τα ηχητικά εφέ παίζουν καθοριστικό ρόλο;

Μήνυμα και αξίες:

Ποια μηνύματα ή αξίες μεταφέρονται στην ταινία, ειδικά που σχετίζονται με τα Χριστούγεννα και την αγάπη;
Πώς μπορεί τα θέματα της ταινίας να έχουν απήχηση σε διαφορετικό κοινό;

Κινηματογραφικές τεχνικές:

Μπορείτε να προσδιορίσετε συγκεκριμένες κινηματογραφικές τεχνικές, όπως γωνίες κάμερας ή καδράρισμα, που χρησιμοποιούνται στην ταινία;
Πώς συμβάλλουν αυτές οι τεχνικές στη συνολική κινηματογραφική εμπειρία;

Ερμηνεία κοινού:

Πώς πιστεύετε ότι το κοινό στο οποίο απευθύνεται (θεατές) θα μπορούσε να ερμηνεύσει ή να ανταποκριθεί σε αυτήν την ταινία;
Υπάρχουν στοιχεία στην ταινία που θα μπορούσαν να επιδέχονται διαφορετικές ερμηνείες;

Διαθεματικές συνδέσεις:

Πώς μπορεί η ταινία να συνδεθεί με άλλα θέματα ή τομείς σπουδών, όπως η λογοτεχνία, η τέχνη ή οι πολιτιστικές σπουδές;
Μπορείτε να δημιουργήσετε συνδέσεις μεταξύ των θεμάτων της ταινίας και των δικών σας  εμπειριών του πραγματικού κόσμου;
Η ενθάρρυνση των μαθητών να μοιραστούν τις σκέψεις τους, να συμμετάσχουν σε συζητήσεις και να εκφράσουν τις ερμηνείες τους για την ταινία θα εμβαθύνει την κατανόηση και την εκτίμησή τους τόσο για τα κινηματογραφικά όσο και για τα θεματικά στοιχεία.

Πατήστε εδώ για να δείτε και να κατεβάσετε  μια Διδακτική αξιοποίηση του βίντεο με μια Παρουσίαση Sway δημιουργία της κας Τάνιας Μανέση

Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons Αναφορά δημιουργού4.0.

Σχετικά με ΤΣΑΟΥΣΙΔΟΥ ΜΑΙΡΗ

Γεια σας,Ονομάζομαι Τσαουσίδου Μαίρη.  Υπηρετώ εδώ και 29 έτη  ως εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής (ΠΕ11) στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Ανατολικής Θεσσαλονίκης.  Ευελπιστώ να δημιουργήσω αλλαγές στον εαυτό μου και στη συνέχεια και στο περιβάλλον μου για το κοινό καλό, μέσα από το θετικό μετασχηματισμό στις σύγχρονες κοινωνίες, ειδικά σε περιόδους κρίσης, όπως αυτή που βιώνουμε όλοι μας πλανητικά.

Είμαι παντρεμένη και έχω δυο παιδιά και ένα σκύλο και 2  γάτους!!!!! Μου αρέσει το θέατρο, τα ταξίδια, η κωπηλασία και το διάβασμα.
Αγαπώ πολύ τα παιδιά και εύχομαι να έχουμε ένα συναρπαστικό ταξίδι γνώσεων! Καλή αρχή σε όλους!

Αγαπημένο ρητό: «Το να ξεστομίζεις μια λέξη είναι σαν να χτυπάς μια νότα στο πληκτρολόγιο της φαντασίας.
Για όσα δεν μπορείς να μιλήσεις πρέπει να σωπαίνεις.»
Ludwig Wittgenstein


Περισσότερες πληροφορίες
Κατηγορίες: Εργαστήρια δεξιοτήτων, Θεματική 1 :ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ, Θεματική 3 :ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ, Κινηματογραφική παιδεία, Μαθητές - εκπαιδευτικό υλικό, Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός- διαφορετικότητα, Χριστούγεννα, Ψηφιακή βιβλιοθήκη και ταινιοθήκη, Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία – Πρόληψη. Ετικέτες: , . Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.