Pupils in Twin Space

ΟΜΑΔΑ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ ΣΤΟ ΤWINSPACE

Αθηνά, Όλγα, Σταυρούλα, Μαρία, Στέλλα, Παντελής, Κυριάκος, Θοδωρής , Δημήτρης

Με τον κωδικό που θα πάρετε , θα μπαίνετε http://new-twinspace.etwinning.net

Θα ακολουθήσει άρθρο με σαφείς αδηγίες για την είδοδό σας στον ιστότοπο Twin Space.

 


Επιστολή προς γονείς- The hour of Code

Αγαπητοί γονείς ,

Ζούμε στον κόσμο της τεχνολογίας. Οι περισσότεροι πλέον τομείς της ζωής μας υποστηρίζονται από τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές .

Η Πληροφορική είναι, κατά κύριο λόγο, η επιστήμη που διδάσκει πως από την σύλληψη μιας ιδέας φθάνει κανείς στην υλοποίησή της με μια σειρά τυπικών λογικών βημάτων και αξιοποιώντας τις δυνατότητες των ηλεκτρονικών υπολογιστών και του Διαδικτύου. Η εκπαίδευση στην Πληροφορική δεν περιορίζεται στην απλή χρήση εργαλείων και εφαρμογών περιορισμένου ειδικού σκοπού αλλά βοηθά τον αυριανό πολίτη της σύγχρονης κοινωνίας της πληροφορίας να γίνει ικανός να καινοτομεί και να υλοποίει τις σκέψεις και τις ιδέες του.

 

 

Οι ώρες διδασκαλίας της Πληροφορικής στο σχολείο επαρκούν για να μάθουν οι μαθητές μόνο για ένα μέρος από το σύνολο των γνώσεων της επιστήμης των υπολογιστών όπως: τη βασική λειτουργία των υπολογιστών, τη δημιουργία λογισμικού, εφαρμογών ή ιστοσελίδων.

Η Επιστήμη των Υπολογιστών παρέχει τη βάση για σχεδόν οποιαδήποτε καριέρα ή επάγγελμα και ο καθένας μπορεί να επωφεληθεί από την εκμάθηση των αρχών και γνώσεων της επιστήμης των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής.

Γνωρίζατε ότι:

Οι θέσεις εργασίας στην Πληροφορική υπολογίζεται διεθνώς ότι ξεπερνούν όσους σπουδάζουν Πληροφορική με σχέση 3 προς 1 . Στις Η.Π.Α. θα υπάρχει χάσμα ενός (1) εκατομμυρίου θέσεων εργασίας για τα επόμενα 10 χρόνια – και αρκετές απ’ αυτές είναι από τις υψηλότερα αμειβόμενες θέσεις εργασίας.
Τα βασικά στοιχεία για την Πληροφορική μπορεί να τα μάθει καθένας, αρχίζοντας από το δημοτικό σχολείο. Ωστόσο, λιγότεροι από το 10 % των μαθητών προσπαθούν .

Ο προγραμματισμός είναι ένα από τα κλειδιά για το μέλλον του παιδιού σας. Γι’ αυτόν τον λόγο αυτό συμμετέχουμε σε μία παγκόσμια προσπάθεια ευαισθητοποίησης της κοινωνίας στην ανάγκη προετοιμασίας των μαθητών και αυριανών πολιτών για την Πληροφορική του 21ου αιώνα κατά την διάρκεια της Εβδομάδας Επιστήμης Υπολογιστών και Πληροφορικής στην Εκπαίδευση (9-15 Δεκεμβρίου 2013).

Η Ώρα κώδικα έχει ένα τολμηρό στόχο : να εισαγάγει 10 εκατομμύρια μαθητές – φοιτητές σε όλο τον κόσμο με μία ώρα διδασκαλίας της επιστήμης των υπολογιστών . Τα παιδιά σας θα έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν στο σχολείο. Μπορείτε και εσείς να μάθετε τα βασικά μόνοι σας στο σπίτι ή στην εργασία σας.

Δείτε http://cseduweek.wordpress.com/ & http://hourofcode.org για λεπτομέρειες . Εγγραφείτε για να συμμετέχετε!

Με εκτίμηση ,

Η καθηγήτρια Πληροφορικής


ΘΕΜΑΤΑ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ

ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ ΟΜΑΔΑ : ΘΕΜΑ 1 : Γυναίκες βασανισμένες από τη ζωή

 ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ

Να παρουσιάσετε την εικόνα που σχηματίζετε για τη θέση της γυναίκας [σε οικονομικό, κοινωνικό, πολιτικό, μορφωτικό επίπεδο] στην Ελλάδα στα τέλη του 19ου αι.. Συγκρίνοντας τη θέση της γυναίκας στα τέλη του 19ου αι. με αυτή της εποχής μας, να σημειώσετε ορισμένους τομείς στους οποίους εντοπίζετε ομοιότητες ή διαφορές. Αξιοποιήστε ειδικότερες γνώσεις για το θέμα, αναζητώντας τες σε βιβλία ή στο διαδίκτυο.

 

ΠΡΑΣΙΝΗ ΟΜΑΔΑ : ΘΕΜΑ 2 : Πατριαρχική οικογένεια

ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ

  Με βάση τα κείμενα που σας δόθηκαν αλλά κι τις γενικότερες γνώσεις σας, ποια άποψη σχηματίσατε για τη δομή και τα χαρακτηριστικά της πατριαρχικής οικογένειας; Αξιοποιήστε και ειδικότερες γνώσεις για το θέμα, αναζητώντας τες σε βιβλία ή στο διαδίκτυο.

 

ΚΙΤΡΙΝΗ ΟΜΑΔΑ : ΘΕΜΑ 3 : Προίκα

ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ

α) Ποια αντίληψη σχηματίσατε για το ρόλο της προίκας στη ζωή των γυναικών παρελθόντων καιρών; Αναζητήστε και ειδικότερες γνώσεις για το θεσμό της προίκας σε βιβλία ή στο διαδίκτυο. β) Στις μέρες μας το φαινόμενο της προίκας με την επίσημη μορφή του προικοσύμφωνου έχει καταργηθεί. Ωστόσο, μήπως έχει πάρει άλλη μορφή; Αξιοποιήστε ειδικότερες γνώσεις για το θέμα, αναζητώντας τες σε βιβλία ή στο διαδίκτυο.

ΜΠΛΕ ΟΜΑΔΑ : ΘΕΜΑ 4 : Μητρική αγάπη

ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ

Να αναπτύξετε τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η μητέρα σε κάθε ένα από τα παραπάνω ποιήματα. Στη συνέχεια να παρουσιάσετε την άποψή σας για τα σημαντικότερα προβλήματα που απασχολούν μια σημερινή μητέρα. Αξιοποιήστε ειδικότερες γνώσεις για το θέμα, αναζητώντας τες σε βιβλία ή στο διαδίκτυο.

ΡΟΖ ΟΜΑΔΑ : Θέμα 5: Η δύναμη του έρωτα

  Να αναζητήσετε τέσσερα (4) πεζά αποσπάσματα ή ποιήματα με θέμα τον έρωτα και να τα παρουσιάσετε στην τάξη, επικεντρώνοντας στον τρόπο ανάδειξης του θέματος από τους δημιουργούς τους.


Πήραμε την eTwinning label

Για την eTwinning συνεργασία μας με θέμα SOS-4-CO2 , με 2 ρουμάνικα και 1 ελληνικό σχολείο, πήραμε την eTwinning Label.

Δείτε το στο slideshare.net

Ο ιστότοπος του προγράμματος στο Twinspace είναι ανοιχτός και μπορείτε να τον δείτε.




Διαμορφωτική αξιολόξηση του project “Καρβουνικό αποτύπωμα”

Αγαπητοί μαθητές της Α΄τάξης,

έχουμε προσπεράσει ήδη το πρώτο μισό της παραγωγικής περιόδου του project για το 1ο τετράμηνο. Στο σημείο αυτό, και πριν ξεκινήσει ο σχεδιασμός της δομής και η συγγραφή της ερευνητικής σας έκθεσης -research report- που θα κάνει η κάθε ομάδα ξεχωριστά, καλείσθε να αξιολογήσετε τη λειτουργικότητα της ομάδας σας αλλά και την προσωπική σας συμβολή σε αυτή, ώστε οι ομάδες να ανασυνταχθούν και να ξεκινήσουν το έργο της  έκθεσης που είναι ογκώδες , επηρρεάζει την τελική βαθμολόγηση όλων και σε καμμία περίπτωση δεν μπορεί να γίνει από έναν.

Για το λόγο αυτό, θα συμπληρώσετε τα δύο αντίστοιχα ερωτηματολόγια on-line .

Υπάρχει και ένα τρίτο, αναφορικά με την συμμετοχή του καθενός στις δραστηριότητες , πέραν από ομάδες.

Και τα 3 ερωτηματολόγια , απαιτούν λίγα λεπτά για τη συμπλήρωσή τους. Είναι καρφιτσωμένα, στο οριζόντιο μενού , στο αποθετήριο. Οι απαντήσεις σας δεν θα δημοσιοποιηθούν και είναι προσβάσιμες μόνο από εμένα. Οι πληροφορίες που θα προκύψουν από την στατιστική τους επεξεργασία, θα αποτελέσουν εργαλείο για τη κάθε ομάδα, και όλο το τμήμα, σε μία από κοινού επισκόπηση που θα κάνουμε .

ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΟΙΧΤΑ, ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 8 ΔΕΚ. 2013!

Η καθηγήτρια σας, Στέλλα Τρυφωνίδου

 

 


Γίνε μέλος του blog

Θέλετε να υποβάλλετε σχόλιο σε ένα δημοσιευμένο άρθρο; Θέλετε να υποβάλλετε εσείς ένα άρθρο; Θέλετε να συμμετέχετε στις συζητήσεις του Blog;

Για να έχετε αυτή τη δυνατότητα θα πρέπει να γίνεται μέλη του blog μας. Πώς:κατάλογος

1) Πρέπει να είστε εκπαιδευτικός ή μαθητής του σχολείου μας.

2) Να διαθέτετε λογαριασμό στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (πχ να έχετε e-mail της μορφής someone@sch.gr).

Εγγραφή στις υπηρεσίες του ΠΣΔ για εκπαιδευτικούς: Εδώ

Εγγραφή στις υπηρεσίες του ΠΣΔ για μαθητές : μέσω του σχολείου, απευθυνθείτε στη δ/νση του σχολείου μας.

3) Nα έχετε επισκεφτεί συνδεδεμένος το ιστολόγιό μας , τουλάχιστον μία φορά.

4) Να εκδηλώστε το ενδιαφέρον σας στο διαχειριστή του blog, μέσω e-mail : tryfonid@sch.gr

5) Σε αυτή την περίπτωση, θα λάβετε μέσω e-mail πρόσκληση που αποδεχόμενοί της , γίνεστε μέλη και έχετε την δυνατότητα να σχολιάζετε , να αρθρογραφείτε,να “ανεβάζετε” και δημοσιεύετε  εργασίες , δράσεις , προτάσεις , βίντεο, εικόνες, παρουσιάσεις κα.

 

 

 


Το δέντρο του ενεργού πολίτη

Σε συνέχεια της σημερινής δραστηριότητας “Το δέντρο του ενεργούπολίτη”, και προκειμένου να κατασκευάσουμε το φηφιακό δέντρο, θα συγκεράσουμε τις ιδέες των ομάδων αλλά και θα τις εμπλουτίσουμε. Για το σκοπό, κάθε ομάδα, θα υποβάλει τις προτάσεις εδώ, ως σχόλιο στο παρόν άρθρο. Σας υπενθυμίζω τα επιμέρους θέματα:

1. Ρίζες : παρόγοντες, δομές που διαμορφώνουν το ενεργό πολίτη

2. Κορμός: στάσεις, συμπεριφορές , ενέργειες μέσα από τις οποίες εκφράζεται η ιδιότητα αυτή

3. Κλαδιά: οι αξίες του ενεργού πολίτη

Οδηγίες υποβολής σχολίων : Πρέπει να είστε μέλοι του ιστολογίου με συγκεκριμένα δικαιώματα που θα σας αποδοθούν από το διαχειριστή. Διαβάστε το σχετικό άρθρο  .

Μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία  εγγραφής μελών -μαθητών , για την καταγραφή των προτάσεών σας, θα χρησιμοποιήσουμε ένα κοινόχρηστο σημειωματάριο.

Οδηγίες

1) Κάνε κλικ στον παραπάνω σύνδεσμο

2) Από τη δεξιά μπάρα, επιλέξτε από την παλέτα το χρώμα της ομάδας σας, ώστε τα κείμενά σας να επισημαίνονται με το αντίστοιχο χρώμα (εγώ χρησιμοποιήσα το μωβ)

3) Γράψτε το μικρό σας όνομα στο πλαίσιο

4) Μπείτε στην αριστερή στήλη , στο σημειωματάριο και καταγράψτε τις ιδέες σας στη σωστή περιοχή (ρίζες, κορμός, κλαδιά)

5) Αποθηκεύστε


Οδηγίες για την καταγραφή προτάσεων μείωση ανθρακικού αποτυπώματος

[forum:960]Τρόποι μείωσης του ανθρακικού μας αποτυπώματος
Έρευνα: “Καταγραφή, κατηγοριοποίηση και τεκμηρίωση τρόπων και παρεμβάσεων για τη μείωση του ανθρακικού μας αποτυπώματος.”

1) Θα δουλέψουμε πάνω στο On lline ερωτηματολόγιο του Stanford , που δεν είναι μόνο ερωτηματολόγιο αλλά και μετρητής . Θα το βρείτε εδώ http://footprint.stanford.edu/footprint.html. Για την έρευνα αυτή δεν χρειάζεται να δώσετε στοιχεία , ούτε χώρα, ούτε να αποθηκεύσετε τα δεδομένα.

2) Όσοι δυσκολεύονται με την Αγγλική γλώσσα, θα έχουν παράλληλα ανοιχτό και το παράθυρο της ελληνικής μετάφρασης που σας έκανα, και είναι http://lyk-tycher.evr.sch.gr/autosch/joomla15/index.php/project/2013-14/2013-09-21-12-17-20/2013-09-21-12-18-33/stanford-iscfc.html

3) Ξεκινάμε από την Ενότητα ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ. Για κάθε ερώτηση, είμαστε ήδη υποψιασμένοι ποια επιλογή είναι η πιο περιβαλλοντικά φιλική (λιγότερα κιλά CO2) , την επιλέγουμε, σημειώνουμε τα κιλά, χρησιμοποιώντας το κουμπί που δείχνει η εικόνα, και μετά κάνουμε μία άλλη επιλογή, που θα μπορούσε κάποιος να υιοθετήσει και σημειώνουμε πάλι τα κιλά. ΔΕΝ ΚΟΙΤΑΜΕ ΚΑΤΩ ΣΤΗΝ ΜΠΑΡΑ ΤΟ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΑΘΡΟΙΣΜΑ!

4) Συμπληρώνουμε με αυτόν τον τρόπο, ένα φύλλο εργασίας, όπως το υπόδειγμα , (αρχείο σε Excel) ή εδώ (σε εικόνα με Ζωγραφική) όπου αναφέρεται η πρόταση, η κατηγορία της και η τεκμηρίωσή της , όπως προέκυψε από το βήμα 3.

5) Συνεχίζουμε με τις υπόλοιπες 3 ενότητες , το ίδιο. Σε κάποιες ερωτήσεις μπορεί να μην έχετε να καταγράψετε κάποια πρόταση, ή να είναι βοηθητικές ερωτήσεις που αποτελούν ομάδα για να βγάλουν ένα συνολικό νούμερο, όπως συμβαίνει στην ενότητα “HOME/ ΣΠΙΤΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑ”, για την οποία θα δούμε στη συνέχεια .

6)Μην ξεχνάτε να καταγράφετε ρεαλιστικές προτάσεις , που ταιριάζουν στη ζωή σας. Πχ: Δεν έχει νόημα να προτείνουμε να μην ανεβαίνουμε σε αεροπλάνο , ή να αλλάξουμε κατοικία. Καταγράψτε τις προτάσεις σας , σαν να πρόκειτε να τις δώσετε σε κάποιον φίλο ή συγγενή σας που ζει στο περιβάλλον σας.

7) Ειδικά για την ενότητα “ΗΟΜΕ/ ΣΠΙΤΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑ”. Αποτελείται από τις ερωτήσεις 6-34 , που η κάθε μία δεν δίνει ξεχωριστά ποσό CO2.

Για τη θέρμανση : ερωτήσεις 6-9 : Εδώ θα τρέξετε 3 σενάρια . Θα έχετε ως σταθερές τις παραμέτρους : πλήθος ατόμων, είδος κατοικίας, επιθυμητή θερμοκρασία, τετραγωνικά σπιτιού , μήνες θέρμανσης και στην ερώτηση 9 θα κάνετε 2-3 επιλογές : πετρέλειο, ξύλο , ξύλο σε αποδοτική εστία(στην επιλογή ξύλο, υπάρχει κάτω ένα ακόμη κουτάκι , το τσεκάρουμε για ξύλο που καίγεται σε ενεργειακά αποδοτικές εγκαταστάσεις πχ καυστήρας, ενεργειακά τζάκια, άρα την μία φορά θα το κλικάρετε, την άλλη όμως όχι) και θα σημειώσετε τα 3 ποσά , ώστε να βρείτε την επιλογή με τη λιγότερη έκλυση CO2.

Το ίδιο θα κάνετε και με την ψύξη (ομάδα ερωτήσεων).

Μετά στις ερωτήσεις 15-34 συνεχίζετε κανονικά , ανά ερώτηση.

8) Η κατηγοριοποίηση μπορεί να γίνει ως εξής :

α) προτάσεις μηδενικού κόστους , που επιτυγχάνονται με αλλαγή των συνηθειών μας

β) προτάσεις με κόστος , που αφορούν σε τεχνικές παρεμβάσεις (πχ αγορά εξοπλισμού, μαστορικά κοκ) αν μπορείτε δοκιμάστε να κάνετε μία εκτίμηση.

9) Στο τέλος , θα είστε σε θέση να αθροίσετε τα εξοικονομούμενα ποσά CO2 της κατηγορίας α) και να αποδείξετε ότι αλλάζοντας κάποιες καθημερινές μας συνήθειες μπορούμε να μειώσουμε το καρβουνικό μας αποτύπωμα κατά …..(άθροισμα) ποσό.

10) Σαφώς, κάθε ομάδα θα παρουσιάσει και άλλη εργασία, άλλη με περισσότερες ή λιγότερες προτάσεις. Άλλοι θα ακολουθήσουν τις οδηγίες άλλοι ίσως όχι. Αυτό θα κρίνει και το επίπεδο κάθε εργασίας.

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ,

είμαι στη διάθεσή σας για κάθε απορία, διευκρίνηση ή βοήθεια, αρκεί να υποβληθεί έγκαιρα και όχι στις 4 Νοεμβρίου, που κάθε ομάδα θα παρουσιάσει στην ολομέλεια την δουλειά της.

Στέλλα Τρυφωνίδου

tryfonid@sch.gr


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση