4η Συνάντηση Ομίλου Γαλλικών – Γερμανικών
Αυτή μας η σ
υνάντηση…συναντά πια τις Νέες Τεχνολογίες. Είναι η πρώτη φορά που μπαίνουμε στην αίθουσα της πληροφορικής για να δημιουργήσουμε το προφίλ μας.
Τα παιδιά του ομίλου άνοιξαν τους υπολογιστές και περιπλανήθηκαν στην εφαρμογή Toondoo όπου δημιούργησαν τα δικά τους κόμικ. Επέλεξαν μια φιγούρα που τους άρεσε, τη τοποθέτησανστο αγαπημένο τους περιβάλλον και το διακόσμισαν με αντικείμενα της αρεσκείας τους. Πρόσθεσαν λεζάντες μιλώντας για τον εαυτό τους χρησιμοποιώντας είτε τα Γαλλικά είτε τα Γερμανικά.
Οι δημιουργίες τους επι της οθόνης:
Χριστουγεννιάτικος διαγωνισμός ζωγραφικής 2014
Η
Γερμανική Πρεσβεία σε συνεργασία με τους Ερευνητές της Καθημερινής, σας προσκαλεί και φέτος να συμμετάσχετε σε διαγωνισμό ζωγραφικής για τη δημιουργία της ευχετήριας κάρτας Χριστουγέννων της Πρεσβείας. Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 6 έως 12 ετών.
Το θέμα του διαγωνισμού είναι «η Μουσική των Χριστουγέννων».
Η κάρτα που θα διακριθεί στο διαγωνισμό θα ταξιδέψει με τη σφραγίδα της Πρεσβείας σε πάρα πολλούς παραλήπτες για να μεταφέρει τις πιο όμορφες ευχές της χρονιάς.
Για περισσότερες πληροφορίες κάντε κλικ εδώ
3η Συνάντηση Ομίλου Γαλλικών – Γερμανικών
Η τρίτη μας συνάντηση αποτέλεσε συνέχεια της προηγούμενης. Άλλωστε εξαρχής τονίσαμε την ύπαρξη άφθονου φωτογραφικού υλικού στον οδηγό μας.
Με σύμμαχο λοιπόν τον καλό καιρό και τον μεσημεριανό ήλιο να συνεχίζει να μας ζεσταίνει, βγήκαμε από την αίθουσα και περπατήσαμε προς την δυτική πλευρά της πόλης όπου συγκεντρώνονται oι περισσότερες αθλητικές εγκαταστάσεις.
Αυτή τη φορά οι μαθητές είχαν μαζί τους από ένα φύλλο χαρτιού χωρισμένο σε 3 στήλες. Στις δυο πρώτες υπήρχαν γραμμένες στα γαλλικά και στα γερμανικά λέξεις που δήλωναν τα μέρη που θα συναντούσουμε καθοδόν. Η τρίτη στήλη έπρεπε να συμπληρωθεί από τα παιδιά στα ελληνικά.
Ξεκινώντας από το σχολείο, πρώτη μας στάση ήταν το κλειστό γυμναστήριο της πόλης. Εύκολα ανακάλυψαν τη λέξη στα γαλλικά και στα γερμανικά καθ’ ότι παρουσιάζει πολλές ομοιότητες με την ελληνική γλώσσα. Κατόπιν κάναμε μια στάση στα γήπεδα του τένις, στο στάδιο «ΦΩΤΗΣ ΚΟΣΜΑ», στο Πάρκο Προσκόπων και τέλος στο κηποθέατρο.
Χαλαρώνοντας στην παιδική χαρά του πάρκου αναφερθήκαμε ακόμη στον ποδηλατόδρομο που υπάρχει στη πόλη μας και εντοπίσαμε ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα στις 3 γλώσσες.
Τέλος παίξαμε όλοι μαζί BINGO!!! Νικήτρια στη γαλλική εκδοχή αναδείχθηκε η
Φωτεινή ενώ στη γερμανική η Μαρία –Θεοδώρα. Νικητές και ηττημένοι γλυκαθήκαμε με καραμελίτσες και παίξαμε λίγο στο πάρκο.
Επειδή όμως όλα τα όμορφα πράγματα τελειώνουν γρήγορα, αφήσαμε το πάρκο και πήραμε το δρόμο της επιστροφής.
Ανυπομονούμε όλοι για την επόμενη συνάντηση…
2η Συνάντηση Ομίλου Γαλλικών – Γερμανικών

Κάντε κλικ στην εικόνα για περισσότερες φωτογραφίες.
Klicken Sie auf das Foto, um weitere Fotos unserer Stadt zu sehen
Ένα βασικό κομμάτι στη δημιουργία ενός ταξιδιωτικού οδηγού είναι η ύπαρξη φωτογραφιών όπου απεικονίζονται τα βασικά μνημεία της πόλης. Με αφορμή αυτή τη διαπίστωση που κάναμε στη πρώτη μας κιόλας συνάντηση με τους μαθητές, αποφασίσαμε η δεύτερη συνάντηση να γίνει εκτός σχολικής τάξης. Δώσαμε το καθιερωμένο μας ραντεβού στις 14:30 και με δυο φωτογραφικές μηχανές ξεκινήσαμε την εκπαιδευτική μας βόλτα.
Με σύμμαχο την υπέροχη μέρα, σκεφτήκαμε να ξεκινήσουμε τον περίπατο μας από τη παραλιακή οδό της πόλης αφού συγκεντρώνονται στο συγκεκριμένο δρόμο πολλά σημεία του ενδιαφέροντος μας. Σε κάθε παιδί μοιράστηκαν καρτούλες με το όνομα των κτιρίων στις δυο γλώσσες.
Πρώτη μας στάση το πάρκο Εθνικής Ανεξαρτησίας. Τα παιδιά ρωτήθηκαν αν κρατούν καρτούλες με τη λέξη «πάρκο» και πως ονομάζεται στα γαλλικά και στα γερμανικά. Κάναμε ακόμη στάση στην Εθνική Τράπεζα, στο Ταχυδρομείο, στη Νομαρχεία, στο Λουνα Παρκ, στο Φάρο, στο λιμάνι. Εντοπίσαμε μέρη διαμονής και ξεκούρασης για τον ταξιδιώτη όπως ξενοδοχεία, καφέ, ταβέρνες. Κι εκεί κάτω από το φάρο που αποτελεί το έμβλημα της πόλης, αφού βγάλαμε φωτογραφίες , παίξαμε σε ομαδουλες ένα παιχνίδι μνήμης, το γνωστό σε όλους memory!!!
Με χαρά επιστρέψαμε στο σχολείο και ελπίζουμε ο καιρός να σταθει και πάλι σύμμαχος μας για μια δεύτερη «εξόρμηση».
1. Συνάντηση του ομίλου Γαλλικών και Γερμανικών
Αυτήν την εβδομάδα πραγματοποιήθηκε η πρώτη συνάντηση με τους μαθητές του ομίλου «Όταν τα Γαλλικά και Γερμανικά συναντούν τις Νέες Τεχνολογίες… ζωντανεύουν την πόλη μας».
Στον όμιλο συμμετέχουν μαθητές από διαφορετικά σχολεία της πόλης μας και γι’ αυτό ξεκίνησε η συνάντηση με ένα παιχνίδι γνωριμίας.
Στη συνέχεια οι μαθητές ενημερώθηκαν για το πλαίσιο εργασίας, έγινε καθορισμός των στόχων και του πλάνου εργασίες και ακολούθησε συζήτηση για την ανάγκη ενασχόλησής μας με το συγκεκριμένο θέμα, που είναι η δημιουργία ενός έντυπο και ηλεκτρονικού οδηγού πόλης.
Έπειτα έγινε προβολή εικόνων από διάφορους οδηγούς πόλης με σκοπό οι μαθητές να γνωρίσουν τα χαρακτηριστικά ενός οδηγού. Αφού συζητήσαμε τι πρέπει να υπάρχει σ’ έναν οδηγό και τι θεωρούν οι ίδιοι σημαντικό θεωρήσαμε σκόπιμο να γίνει εισαγωγή και εμπέδωση λεξιλογίου που αφορούσε βασικά σημεία αναφοράς της πόλης με την χρήση της εφαρμογής german-games.net/germantutorials. Με την χρήση του διαδραστικού πίνακα οι μαθητές έπαιξαν με τις λέξεις και έμαθαν με ευχάριστο και διασκεδαστικό τρόπο το νέο λεξιλόγιο.
Στη συνέχεια οι μαθητές μετέφεραν τις νέες λέξεις σε καρτέλες πλαισιωμένες με τα χρώματα της Γαλλικής και Γερμανικής σημαίας, τις οποίες στην επόμενη συνάντηση θα τοποθετήσουν δίπλα στα κτίρια της χάρτινης «πόλης μας».
Τέλος φτιάξαμε τις πρώτες σελίδες από το «βιβλιαράκι» που θα έχουν οι μαθητές και στο οποίο θα συγκεντρώνεται το βασικό λεξιλόγιο που μαθαίνουν κατά τις συναντήσεις, πληροφορίες, εντυπώσεις κ.ά.
Να ευχαριστήσουμε τα παιδιά για την συμμετοχή τους, τα χαμόγελά τους, την διάθεση για μάθηση και δημιουργία και τη χαρά που έδειξαν για τη συμμετοχή τους στον όμιλο.
Όμιλος Γερμανικών & Γαλλικών
Λίγα λόγια για τον όμιλο…
Είναι στ’ αλήθεια η Αλεξανδρούπολη μια από τις ομορφότερες πόλεις της Ελλάδας; Για μας τους κατοίκους της η ερώτηση είναι εύλογα ρητορική, ωστόσο αυτή τη χρονιά καλούμαστε 2 καθηγητές με μαθητές από διάφορα Δημοτικά Σχολεία της πόλης μας να σας αποδείξουμε πως αν και είναι μια πόλη ακριτική αξίζει να την επισκεφτείτε όχι μόνο για τις απαράμιλλες ομορφιές της αλλά και για τη φιλόξενη διάθεση των κατοίκων της.
« Όταν τα γαλλικά και τα γερμανικά συναντούν τις νέες τεχνολογίες… ζωντανεύουν την πόλη μας» είναι ο τίτλος του ομίλου που θα πραγματοποιηθεί στο 1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης. Πρόκειται για μια δραστηριότητα που λειτουργεί στο πλαίσιο του νέου θεσμού των ομίλων στην δημόσια εκπαίδευση και αποτελεί μια καινοτόμο διαδικασία του Προγράμματος Σπουδών των Πειραματικών Σχολείων. Διαβάστε όλο το άρθρο »
Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών – Tag der europäischen Sprachen
Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών
Με αφορμή τον εορτασμό της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών στις 26 Σεπτεμβρίου 2014 που στόχο έχει την προώθηση της εκμάθησης γλωσσών και της πολυγλωσσίας στην Ευρώπη οι μαθητές της Δ’, Ε’ και ΣΤ’ τάξης του 1ου Πρότυπου Πειραματικού Δ. Σ. Αλεξανδρούπολης συμμετείχαν στο eΤwinning–project με τίτλο: «Tag der Europäischen Sprachen».
Πρόκειται για ένα project το οποίο αρχικά θα υλοποιούνταν στο πλαίσιο του μαθήματος των Γερμανικών και στο οποίο θα συμμετείχαν μαθητές από 30 διαφορετικά σχολεία της Ευρώπης. Στην συνέχεια όμως ολοένα και περισσότερα σχολεία εξέφραζαν την επιθυμία τους να συμμετάσχουν στο συγκεκριμένο project και ο τελικός αριθμός συμμετεχόντων έφτασε τα 100 σχολεία από 27 ευρωπαϊκές χώρες.
Για το λόγο αυτό ζητήθηκε «ενίσχυση» από τις συναδέλφους των Αγγλικών (κα Καφετζή Άθη και Κοσμά Γεωργία ) και των Γαλλικών (κα Δούρου Ραλλού) οι οποίες αγκάλιασαν το πρόγραμμα και πρόσφεραν τα μέγιστα προκειμένου να υλοποιηθεί με επιτυχία η όλη προσπάθεια.
Online-Übungen
Αν έχετε διάθεση για επανάληψη ή λίγη πρακτική εξάσκηση των Γερμανικών σας τώρα το καλοκαίρι επισκεφτείτε την παρακάτω σελίδα και ασχοληθείτε με ευχάριστες και διασκεδαστικές ασκήσεις.
Viel Spaß!
Zum Thema Familie…
επισκέψ
ου τη σελίδα http://www.educationscotland.gov.uk/c4modernlanguages/henning/main/german_main_menu.asp
όταν βρεθείς στην παραπάνω σελίδα επέλεξε το εικονίδιο ![]()
Zahlen…
επισκέψου τη σελίδα http://www.educationscotland.gov.uk/c4modernlanguages/henning/main/german_main_menu.asp
όταν βρεθείς στην παραπάνω σελίδα επέλεξε το εικονίδι
και στη συνέχεια επέλεξε level 3
die Farben…
επισκέψου τη σελίδα http://www.educationscotland.gov.uk/c4modernlanguages/henning/main/german_main_menu.asp όταν βρεθείς στην παραπάνω σελίδα επέλεξε το εικονίδι
και στη συνέχεια επέλεξε level 1
Wer ist wer?…
Frau Holle
Στο τελευταίο μέρος των συναντήσεων του ομίλου οι μαθητές ασχολήθηκαν με το παραμύθι Frau Holle.
Αρχικά δόθηκε στους μαθητές μια αφίσα, που περιείχε τις βασικές σκηνές του παραμυθιού, με βάση την οποία έκαναν υποθέσεις για το περιεχόμενο του παραμυθιού.
Με την βοήθεια των εικόνων έγινε εισαγωγή του βασικού λεξιλογίου, όπως: der Brunnen, die Spule, das Gold, das Pech, spinnen, springen u.s.w.
Έπειτα οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και αφού τους δόθηκε το παραμύθι σε απλοποιημένη μορφή η κάθε ομάδα ανέλαβε να παρουσιάσει μέρος του καινούργιου λεξιλογίου στους υπόλοιπους μαθητές.
Έτσι για παράδειγμα η μια ομάδα ανέλαβε να παρουσιάσει τα επίθετα του κειμένου χρησιμοποιώντας μπαλόνια. Σε κάθε μπαλόνι υπήρχε τοποθετημένο ένα χαρτάκι στο οποίο αναγραφόταν ένα επίθετο στα Γερμανικά π.χ. schön = όμορφος. Οι μαθητές αφού έσκαγαν με μια βελόνα το μπαλόνι παρουσίαζαν με παντομίμα την σημασία της λέξης.
Μια άλλη ομάδα ανέλαβε να παρουσιάσει τα ουσιαστικά του κειμένου ετοιμάζοντας κάρτες memory.
Με τον τρόπο αυτό έγινε εύκολα και ευχάριστα η παρουσίαση και εμπέδωση του λεξιλογίου.
Στη συνέχεια οι μαθητές είδαν την ταινία «Frau Holle» και τέλος αποφασίσαμε να παρουσιάσουμε το παραμύθι σε μορφή μικρού θεατρικού. Έτσι μοιράστηκαν οι ρόλοι, άρχισαν οι πρόβες και παρουσιάσαμε στην «Γιορτή Ομίλων» την δουλεία μας.
Να μου επιτραπεί σ’ αυτό το σημείο να πω ένα μεγάλο μπράβο σε όλα τα παιδιά που συμμετείχαν στον όμιλο και να τους συγχαρώ για το τελικό αποτέλεσμα.





















