2. April: Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου
Εμείς γιορτάζουμε την ημέρα αυτή με τους αγαπημένους μας Αδερφούς Γκριμ που ήταν δύο ιδιαίτερα δημοφιλείς συλλέκτες παραδοσιακών παραμυθιών. Γεννήθηκαν στις 4 Ιανουαρίου του 1785 και στις 24 Φεβρουαρίου του 1786, αντίστοιχα, στο Χάναου (Hannau) της Γερμανίας.
Με τη βοήθεια του escape room μπορείτε να γνωρίσετε με ευχάριστο τρόπο κάποια από τα παραμύθια τους.
17η συνάντηση Ομίλου: Διαδικτυακά
Η σημερινή συνάντηση μας βρήκε όλους στο σπίτι καθώς τα σχολεία παραμένουν και πάλι κλειστά λόγω Covid-19 😥
Παρ’ όλα αυτά εμείς συνεχίζουμε και περνάμε και πάρα πολύ καλά!
Για να ξεπιαστούμε και για να μπούμε στο επόμενο θέμα ξεκινήσαμε με το τραγούδι:
Χορεύοντας μάθαμε τα μέλη του σώματος και ακολούθησε η εξάσκηση με τις παρακάτω δραστηριότητες:
Χρησιμοποιώντας την εφαρμογή Image Reveal(classtools.com) ανακαλύψαμε τους πρωταγωνιστές του επόμενου παραμυθιού των Αδερφών Γκριμ:
Der Hase und der Igel
και τέλος παρακολουθήσαμε στο youtube το παραμύθι στα ελληνικά.
Κάπως έτσι τελείωσε μια ακόμη καραντινάτη συνάντηση 😛
Der gestiefelte Kater: der Film
Der gestiefelte Kater – ο Παπουτσωμένος Γάτος είναι ένα παραμύθι των αδερφών Γκριμ, το οποίο οι μαθητές απολαμβάνουν σαν ταινία στο πλαίσιο του μαθήματος των Γερμανικών.
Μετά την ταινία οι μαθητές συμπληρώνουν το φύλλο εργασίας, το οποίο περιλαμβάνει βασικές λεξούλες της ταινίας και μια σύντομη περίληψη.
Επίσης μπορούν να παίξουν τα παρακάτω παιχνίδια για την εμπέδωση του λεξιλογίου.
15η συνάντηση του ομίλου
Εσείς το ξέρατε ότι και τα ζώα μιλούν ξένες γλώσσες; 😆
Οι μαθητές ξεφύλλισαν το βιβλίο: Die Bremer Stadtmusikanten – Karabatos Verlag και έψαξαν να βρουν τους χαρακτηριστικούς ήχους που βγάζουν ο γάιδαρος, ο σκύλος, η γάτα και ο πετεινός στα Γερμανικά.
Ανακάλυψαν λοιπόν ότι
ο σκύλος κάνει Wau – Wau
η γάτα Miau – Miau
και ο πετεινός Kikeriki
Έπειτα φτιάξαμε τις μασκούλες μας για να μπούμε στο πνεύμα των ημερών και κλείσαμε την συνάντησή μας με ένα χαρακτηριστικό τραγούδι των Γερμανών για τις ημέρες του Καρναβαλιού
πατήστε επάνω στην εικόνα για να δείτε το βίντεο με το τραγούδι Tschu Tschu Wa
Das bin ich
Οι μαθητές της Ε’ τάξης ολοκλήρωσαν την ενότητα 5 του διδακτικού μας βιβλίου Luftballons DaF 1 και παρουσιάζουν τον εαυτό τους με την χρήση της εφαρμογής toonytool.
Επιλέγουν το background και τον χαρακτήρα (charakter) που επιθυμούν και γράφουν ένα κειμενάκι με τις εξής πληροφορίες:
α) το όνομά τους β) από που κατάγονται γ) ποια είναι η μητρική τους γλώσσα και δ) ποιες άλλες γλώσσες μιλάνε.
Prima Kinder!
13η και 14η συνάντηση του ομίλου
Η συνάντηση μας ξεκίνησε με παιχνίδια για την επανάληψη των ζώων στα Γερμανικά. Τα παιχνίδια αφορούσαν τόσο διαδικτυακά όσο και παιχνίδια μνήμης και μίμησης.
Έπειτα ετοιμάσαμε τις εικόνες για το εικονογραφημένο μας βιβλίο με θέμα:
«Τα ζώα στα Γερμανικά»
κάντε κλικ στην εικόνα για να δείτε το ηλεκτρονικό μας βιβλίο
Στην 13η συνάντηση ξεκίνησε η γνωριμία με τους ήρωες του παραμυθιού μας:
der Esel, der Hund, die Katze und der Hahn
Φτιάξαμε παζλ της Γερμανίας και ψάξαμε να βρούμε την πρωτεύουσα της Γερμανίας:
BERLIN
και φυσικά την πόλη:
BREMEN
στην οποία οι φίλοι μας ήθελαν να πάνε για να γίνουν μουσικοί.
Και για να γίνουν μουσικοί τι χρειάζονται; Μα φυσικά μουσικά όργανα!
Στον χώρο της βιβλιοθήκης υπήρχαν κρεμασμένες οι λέξεις με τα μουσικά όργανα στα Γερμανικά, τις οποίες έπρεπε να αναγνωρίσουν και να τις γράψουν στο φύλλο εργασίας.
Escape room: Die Familie
Ας θυμηθούμε το λεξιλόγιο και την γραμματική της ενότητας 3 του διδακτικού μας βιβλίου Luftballons 2 παίζοντας μαζί το escape room.
Viel Spaß!
κάντε κλικ πάνω στην εικόνα
και μια άλλη μορφή:
Κάντε κλικ πάνω στην εικόνα για να ξεκινήσετε με το παιχνίδι!
12η συνάντηση του ομίλου – δια ζώσης
Αφού ολοκληρώσαμε την προηγούμενη ενότητά μας με το παραμύθι «Hänsel und Gretel» ανοίξαμε εκ νέου τις πύλες της χώρας των παραμυθιών που θα μας οδηγούσαν αυτή τη φορά σε νέες περιπέτειες με τέσσερα ζωάκια!
Μήπως καταλάβατε για ποιο παραμύθι πρόκειται; Είναι το παραμύθι «Die Bremer Stadtmusikanten« δηλαδή «Οι μουσικοί της Βρέμης».
Τι μπορούμε να μάθουμε με αφορμή το συγκεκριμένο παραμύθι; Τα ζώα στα Γερμανικά φυσικά!
Οι μαθητές με τα tablets ανά χείρας σκάναραν τα QR codes που βρίσκονται κρεμασμένα σε διάφορα σημεία του σχολείου, έκαναν τις διάφορες δραστηριότητες και συμπλήρωναν τα φύλλα εργασίας που τους είχαν δοθεί.
Οι μαθητές δουλεύοντας με τον δικό τους ρυθμό, φτιάχνοντας παζλ, λύνοντας κρυπτόλεξα και άλλες ασκήσεις κατάφεραν να γνωρίσουν με ευχάριστο και διασκεδαστικό τρόπο κάποια βασικά ζώα στα Γερμανικά.
Παρακάτω μπορείτε να βρείτε τις δραστηριότητες της συνάντησής μας:
Aktivität 1: https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=114608bfdd9b
Aktivität 2: https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=190532cec504
Aktivität 3: https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=280fcb8b9241
Aktivität 4: https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=18ed8ca11460
Aktivität 5: https://quizlet.com/565399664/flashcards
Aktivität 6: https://learningapps.org/display?v=p1rjpm1fn21
Aktivität 7: https://learningapps.org/display?v=pe61q19nj21
Aktivität 8: https://learningapps.org/display?v=pguofyw5c21
10η και 11η συνάντηση – δια ζώσης
Τι ωραία που μπορούμε και βρισκόμαστε όλοι μαζί στο σχολείο!
- Στο πρώτο μέρος της συνάντησής μας περιγράψαμε με πολύ απλές προτασούλες (μην ξεχνάτε είμαστε μαθητές της Γ’ και Δ’ τάξης) τις κατασκευές μας.
Δείτε εδώ το βιντεάκι μας:
- Στο δεύτερο μέρος
- έγινε μια πρώτη γνωριμία με τα χρώματα στα Γερμανικά.
Θέλετε να μάθετε και εσείς τα χρώματα; Παρακολουθείστε το βίντεο που ακολουθεί:
https://www.youtube.com/watch?v=3ehbv6aA8Tg
- Έπειτα παίξαμε το παιχνίδι «Farbensalat» και
- Τέλος στολίσαμε το μπισκοτόσπιτο της μάγισσας- das Lebkuchenhaus der Hexe με λιχουδιές, τις οποίες βάψαμε στο αντίστοιχο χρώμα.
8η και 9η συνάντηση ομίλου – δια ζώσης
Ιανουάριος 2021: Η νέα χρονιά μάς βρίσκει επιτέλους στον φυσικό μας χώρο, το σχολείο.
Ξεκινήσαμε την συνάντησή μας συζητώντας για τα χαρακτηριστικά στοιχεία του παραμυθιού «Hänsel und Gretel» και συνεχίσαμε με όμορφα ομαδικά παιχνίδια και δραστηριότητες.
DAS FLIEGENKLATSCHENSPIEL – Το παιχνίδι με τις μυγοσκοτώστρες
Σκοπός του παιχνιδιού: Οι μαθητές πρέπει να πετύχουν με την μυγοσκοτώστρα τη σωστή λέξη.
Διαδικασία παιχνιδιού:
Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες των δύο ή τριών ατόμων. Σε ένα θρανίο κάθονται/ στέκονται κάθε φορά δύο αντίπαλες ομάδες.
Πάνω στο θρανίο τοποθετούνται εικονογραφημένες κάρτες σχετικά με το παραμύθι μας.
Με τις μυγοσκοτώστρες ανά χείρας το παιχνίδι μπορεί να ξεκινήσει.
Ο δάσκαλος φωνάζει μια από τις λέξεις και οι μαθητές προσπαθούν να «τσακώσουν» με την μυγοσκοτώστρα την αντίστοιχη εικόνα. Η ομάδα που πετυχαίνει πρώτη τη λέξη κρατάει την κάρτα.
Κερδίζει η ομάδα που στο τέλος έχει μαζέψει τις περισσότερες κάρτες.
Μετά το παιχνιδάκι οι μαθητές χωρίστηκαν και πάλι σε μικρές ομάδες. Έβαψαν και έκοψαν τα στοιχεία για το διόραμά τους και στη συνέχεια τα κόλλησαν σε ένα χαρτόκουτο.
Τι όμορφα που έγιναν! Δεν συμφωνείτε;