Με το τέλος των Αποκριών να πλησιάζει, μιας από τις πιο αγαπημένες περιόδους της χρονιάς των μικρών (αλλά και μεγάλων) παιδιών, η Δ’ τάξη του Δημοτικού Σχολείου Πέτα Άρτας άδραξε την ευκαιρία να ασχοληθεί με το έθιμο της κυρά Σαρακοστής, άλλα και το έθιμο του πετάγματος του χαρταετού την Καθαρά Δευτέρα, που αποτελεί και την αρχή της νηστείας και της Σαρακοστής.
Την κυρά Σαρακοστή
που ΄ναι έθιμο παλιό
οι γιαγιάδες μας τη φτιάχναν
με αλεύρι και νερό.
Για στολίδι, της φορούσαν
στο κεφάλι ένα σταυρό
μα το στόμα της ξεχνούσαν
γιατί νήστευε καιρό.
Και τις μέρες, τις μετρούσαν
με τα πόδια της τα επτά.
Κόβαν ένα τη βδομάδα
μέχρι να ΄ρθει η Πασχαλιά.
Οι μαθητές κατασκεύασαν την κυρά Σαρακοστή με τον τρόπο που την έφτιαχναν οι γιαγιάδες μας και θα τη χρησιμοποιήσουν για να μετράνε τις εβδομάδες μέχρι να έρθει το Πάσχα. Τέλος, έφτιαξαν χαρταετούς από χαρτόκουτα και στόλισαν την τάξη με τις δημιουργίες τους.
Πέταξε τα όνειρά σου στο άπειρο σαν χαρταετό, και δεν ξέρεις τι θα φέρουν πίσω, μια καινούργια ζωή, έναν καινούργιο φίλο, μια καινούργια αγάπη ή μια καινούργια χώρα… ”
Αναΐς Νιν



































