Η 4 Απριλίου, έχει θεσπιστεί ως Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων το 2010 για την ευαισθητοποίηση σχετικά με την τύχη των εκατομμυρίων αδέσποτων που υπολογίζεται ότι ζουν κάτω από πολύ κακές συνθήκες στον πλανήτη μας. Στα πλαίσια της παγκόσμιας ημέρας αδέσποτων ζώων, οι μαθητές της Γ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Πέτα, αρχικά, συζήτησαν για την σημασία της υπενθύμισης όλων αυτών που μπορούμε να κάνουμε για να μην υπάρχουν αδέσποτα ζώα, για το σημαντικό έργο των φιλοζωικών οργανώσεων και για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Ακόμη, έγραψαν μια σύντομη ιστορία, προσπαθώντας να μπουν στη θέση των ζώων αυτών και να εκφράσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματα που θα είχαν, καθώς και σκέφτηκαν τρόπους με τους οποίους μπορεί ο καθένας να τα βοηθήσει. Στη συνέχεια, φτιάξαμε ένα δικό μας κόμικ, στο οποίο συμπλήρωσαν οι μαθητές τους διαλόγους, με το τι φαντάζονται ότι συζητούν τα αδέσποτα ζώα. Επίσης, έλυσαν το σταυρόλεξο των αδέσποτων ζώων. Τέλος, δημιουργήσαμε μια αφίσα με συνθήματα για την προστασία τους, με σκοπό να ευαισθητοποιηθούν και οι υπόλοιποι μαθητές.
Απρ 04
Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων
Απρ 04
Διδακτική Επίσκεψη στην Αθήνα και στη Βουλή των Ελλήνων
Την Τρίτη και την Τετάρτη 1-2 Απριλίου 2025 οι μαθητές της Στ’ τάξης του σχολείου μας επισκέφθηκαν την Αθήνα και συμμετείχαν στο πρόγραμμα εκπαιδευτικών επισκέψεων στη Βουλή των Ελλήνων το οποίο οργανώνεται από το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία. Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε από κοινού με τα Δημοτικά Σχολεία Χαλκιάδων, Γραμμενίτσας, Κιρκιζατών και Κορφοβουνίου.
Στα πλαίσια της διήμερης επίσκεψής τους οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να κάνουν ένα συναρπαστικό ταξίδι γνωριμίας με τους πλανήτες και τους δορυφόρους του Ηλιακού μας συστήματος παρακολουθώντας την παράσταση «Πέρα από τη Γη» στο Ίδρυμα Ευγενίδου και στον ημισφαιρικό θόλο που διαθέτει το Πλανητάριο. Στη συνέχεια, επισκεφθήκαμε τον ιερό βράχο της Ακρόπολης για να θαυμάσουμε από κοντά τον Παρθενώνα, τα Προπύλαια, το Ερέχθειο και τις Καρυάτιδες.
Το πρόγραμμα της επόμενης ημέρας ξεκίνησε με ξενάγηση στο μουσείο της Ακρόπολης όπου ακούσαμε με ενδιαφέρον την ιστορία της αρχαίας Αθήνας και της Ελλάδας μέσω των εκθεμάτων και των ψηφιακών δημιουργιών που διαθέτει το μουσείο. Στη συνέχεια περιπλανηθήκαμε στα γραφικά σοκάκια του ιστορικού κέντρου της Αθήνας για ψώνια και φαγητό. Η βόλτα μας στο κέντρο της πόλης κατέληξε στην πλατεία Συντάγματος όπου μας υποδέχτηκαν οι υπεύθυνοι του προγράμματος και μας μίλησαν για την ιστορία του κτιρίου, της Ελλάδας καθώς και τη λειτουργία του δημοκρατικού πολιτεύματος. Έπειτα μας οδήγησαν στην αίθουσα της Ολομέλειας της Βουλής όπου παρακολουθήσαμε από τα θεωρεία τη συνεδρίαση για λίγα λεπτά.
Μαρ 29
Διδακτική επίσκεψη στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Την Παρασκευή 28 Μαρτίου 2025 οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων στους Κωστακιούς Άρτας. Στην αρχή της επίσκεψής μας βρεθήκαμε στην Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου όπου η υπεύθυνη μας ξενάγησε στους χώρους της, μας μίλησε για τον τρόπο ταξινόμησης των βιβλίων και την ιστορία τους. Επίσης, μας έδειξε το αναγνωστήριο με 120 θέσεις ανάγνωσης και τα κυλιόμενα συνεπτυγμένα ράφια ενώ ιδιαίτερη εντύπωση μας έκανε ο εκτυπωτής γραφής Braille που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από άτομα με προβλήματα όρασης.
Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε το Τμήμα Πληροφορικής και συγκεκριμένα το Κέντρο Εικονικής, Επαυξημένης και Μικτής Πραγματικότητας. Οι υπεύθυνοι μας επέδειξαν τις ευφυείς τεχνολογίες και συσκευές που διαθέτουν, δημιουργούν και συνεχώς βελτιώνουν όπως το σύστημα cave, τις μάσκες MR, τον 3D εκτυπωτή, τους προσομοιωτές κίνησης και το ρομποτικό βραχίονα. Μαθητές και εκπαιδευτικοί είχαν την τύχη να δοκιμάσουν κάποιες από τις συσκευές αυτές στην πράξη. Ιδιαίτερα σημαντική είναι η έρευνα των καθηγητών και των φοιτητών στη Βιοϊατρική Τεχνολογία, Ιατρική Πληροφορική, Επιστήμη Υπολογιστών, Τηλεπικοινωνίες, Ιατρική, Ψυχολογία και Εκπαίδευση. Όσον αφορά στην εκπαίδευση, το τμήμα διοργανώνει summer camps για μαθητές και συμμετέχει στο πρόγραμμα Kids save lives μέσω του οποίου εκπαιδεύει σχολεία στην παροχή πρώτων βοηθειών και ΚΑΡΠΑ.
Μαρ 19
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ «MAKE A WISH»
Σε δύο διδακτικές ώρες, στο μάθημα των Καλλιτεχνικών, και συγκεκριμένα στις 16 και 17 Ιανουαρίου 2025 ολοκληρώσαμε τη συμμετοχή μας στον Δημιουργικό Διαγωνισμό “Make A Wish”. Συγκεκριμένα συμμετείχαν οι τάξεις Α΄, Β΄ και Ε΄ στις κατηγορίες «Δημιουργική κατασκευή» Γενικής Αγωγής Α΄& Β΄ και «Δημιουργική Κατασκευή» Γενικής Αγωγής Ε΄& ΣΤ΄ αντίστοιχα.
Αναλυτικότερα:
«Δημιουργική κατασκευή» Γενικής Αγωγής Α΄& Β΄:
Ξεκινήσαμε με μία εισαγωγή για τον Δημιουργικό Διαγωνισμό «Make a wish», συζητήσαμε για τις έννοιες της προσφοράς και του εθελοντισμού, το μήνυμα που πρεσβεύει το Αστέρι της Ευχής, το έργο του οργανισμού, αλλά και τις ιστορίες παιδιών ευχής. Οι μαθητές εμπνεύστηκαν από όλα τα παραπάνω και προχώρησαν σε μία δημιουργική κατασκευή. Αρχικά στους μαθητές/τριες της Α΄ και Β΄ τάξης δόθηκαν εκτυπωμένα αστέρια σε χαρτί Α4. Οι μαθητές/τριες τα έκοψαν και αυτά αποτέλεσαν το πρότυπο για να σχεδιάσουν αστέρια σε κίτρινο χαρτόνι. Στη συνέχεια έκοψαν τα κίτρινα αστέρια και τα κόλλησαν επάνω στο περίγραμμα μίας μεγάλης καρδιάς που ήταν σχεδιασμένη σε ένα μπλε χαρτόνι. Στο μέσο της καρδιάς, ο κάθε μαθητής/τρια έγραψε με λαδοπαστέλ από ένα γράμμα, σχηματίζοντας την φράση «Make a Wish».
«Δημιουργική Κατασκευή» Γενικής Αγωγής Ε΄& ΣΤ΄
Αρχικά, στους μαθητές/τριες της Ε΄ τάξης δόθηκε ένα αστέρι σε χαρτί Α4 και αφού το έκοψαν, αποτέλεσε το πρότυπο με το οποίο σχεδίασαν ένα αστέρι σε χρωματιστό χαρτόνι της επιλογής τους. Στη συνέχεια το έκοψαν και το κάθε παιδί έγραψε μία ευχή ή μία λέξη αντλώντας έμπνευση από τις ιστορίες των παιδιών ευχής. Σε μία στενή λωρίδα χαρτονιού οι μαθητές/τριες έγραψαν την φράση ‘Make a wish”. Στο κάτω μέρος της, με κορδέλες σε ρόζ και μπλε χρώμα κρέμασαν τα αστέρια με τις ευχές τους.
Οι μαθητές ανέπτυξαν την ενσυναίσθηση και εξέφρασαν τα συναισθήματά τους. Μέσα από την καλλιτεχνική δραστηριότητα κατάφεραν να συναισθανθούν, να κατανοήσουν, να εξελίξουν κριτικές, επικοινωνιακές, δημιουργικές και καλλιτεχνικές δεξιότητες.
(Οι δηλώσεις συμμετοχής έκλεισαν στις 13 Μαρτίου γι’ αυτό δεν δημοσιοποιήθηκαν οι συμμετοχές μας νωρίτερα!)
Καλή επιτυχία!!!
Η εκπαιδευτικός
Μαρία Τοτού – Εικαστικός
Μαρ 15
Το Σχολείο του μαζί!
Μαθαίνοντας την Αποδοχή και την Εμπιστοσύνη
Στο πλαίσιο των δράσεων του σχολείου μας για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού, πραγματοποιήθηκε μια σημαντική συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης Νόμου Άρτας. Οι μαθητές των Δ’ και Ε’ τάξεων συμμετείχαν σε βιωματικές δραστηριότητες με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους και της κυρίας Μαρίας Μπακέλα από το ΚΠΝΑ.
Μέσα από ομαδικές εργασίες που ενθάρρυναν την κριτική σκέψη και την επίλυση προβλημάτων, τα παιδιά εξερεύνησαν την αξία της διαφορετικότητας, της αποδοχής, βίωσαν συναισθήματα και εξέφρασαν τις απόψεις τους. Μια ξεχωριστή δραστηριότητα ήταν η “υιοθεσία” λεμονιών, όπου κάθε ομάδα δημιούργησε μια ιστορία για το λεμόνι της δίνοντας του ανθρώπινα χαρακτηριστικά, το ζωγράφισε και περιέγραψε τα χαρακτηριστικά του, την ιστορία του, αναδεικνύοντας έτσι τη μοναδικότητα. Στη συνέχεια τα λεμόνια τοποθετήθηκαν όλα μαζί στο κέντρο του κύκλου, που είχε δημιουργηθεί, με σκοπό κάθε ομάδα να εντοπίσει και να διακρίνει το δικό της. Τέλος, ο πραγματικός καταιγισμός ιδεών, απόψεων και αντιλήψεων πραγματοποιήθηκε όταν στην ομάδα των λεμονιών προστέθηκε ένα μήλο..
Επιπλέον, οι μαθητές συμμετείχαν σε μια άλλη άκρως ενδιαφέρουσα δράση: χωρισμένοι σε ζευγάρια, ο ένας καθοδηγούσε τον άλλον ενώ ο δεύτερος είχε κλειστά τα μάτια, βιώνοντας την αίσθηση της οπτικής ανεπάρκειας και την ανάγκη για εμπιστοσύνη και φροντίδα.
Οι δράσεις αυτές βοήθησαν τα παιδιά να κατανοήσουν βαθύτερα τη σημασία της ενσυναίσθησης και της δημιουργίας ενός συμπεριληπτικού και δημοκρατικού σχολικού περιβάλλοντος. Μέσα από την αλληλεπίδραση και την προσωπική εμπειρία, έμαθαν πως “το μαζί” είναι η δύναμή μας για ένα καλύτερο σχολείο και μια καλύτερη κοινωνία.
Μαρ 13
Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού
Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού. Στα πλαίσια αυτής της μέρας, οι μαθητές της Α΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Πέτα διάβασαν το παραμύθι «Τα χέρια δε χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε». Ένα παραμύθι με χέρια που αγγίζουν το φαινόμενο της βίας αλλά και χέρια που δίνουν απλόχερα την αγάπη. Στη συνέχεια έγινε συζήτηση για τα πράγματα που πρέπει ή δεν πρέπει να κάνουμε με τα χέρια μας. Τέλος, μέσα από ομαδική εργασία δημιούργησαν αφίσα με τα σχέδια των χεριών τους, εμπνευσμένη απ’΄ το βιβλίο.
Μαρ 11
Διάλεξε ποιο δρόμο θες να πάρεις..
Σ
το πλαίσιο της πανελλήνιας ημέρας κατά της Σχολικής Βίας και του σχολικού εκφοβισμού, οι μαθητές της Δ’ τάξης παρακολούθησαν ένα βίντεο για τον σχολικό εκφοβισμό. Έπειτα, μέσα από καταιγισμό ιδέων εξέφρασαν τα συναισθήματα τους, τις σκέψεις τους, τα συνέδεσαν με χρώματα και μίλησαν για το πώς οι ίδιοι θα ένιωθαν αν ήταν θύματα εκφοβισμού. Στη συνέχεια δημιούργησαν μια αφίσα συνδέοντας το μάθημα της ιστορίας και τον μύθο για τη συνάντηση του Ηρακλή με την Αρετή και την Κάκια. Ο δρόμος της Αρετής οδηγεί σε ένα σχολείο αγάπης, κατανόησης, ισότητας, δικαιοσύνης και δημοκρατίας, όπου ο κάθε μαθητής είναι σημαντικός και η φωνή του ακούγεται, ενώ ο δρόμος της Κακιάς οδηγεί σε ένα σχολείο όπου οι μαθητές είναι θύματα σχολικού εκφοβισμού και σχολικής βίας.
Μαρ 07
Ανακοίνωση για Εγγραφές στην Α΄ Δημοτικού
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2025-2026
Για το σχολικό έτος 2025-2026, οι αιτήσεις εγγραφής των μαθητών/τριών που φοιτούν για πρώτη φορά στην Α ́ τάξη του δημοτικού σχολείου θα πραγματοποιηθούν από 6 έως 26 Μαρτίου 2025.
Σύμφωνα με την υπό στοιχεία Φ.6/23967/Δ1/4-3-2025 (B’ 979) ΚΥΑ, oι εγγραφές στα δημόσια Δημοτικά σχολεία γενικής εκπαίδευσης δύναται να πραγματοποιούνται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) στην ειδική ψηφιακή πλατφόρμα «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού» στη διεύθυνση https://adimotikou.eservices.minedu.gov.gr, με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής, την οποία υποβάλλει ένας εκ των δύο γονέων/κηδεμόνων/εχόντων την επιμέλεια των μαθητών/τριών που συμπληρώνουν την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής την ηλικία των έξι (6) ετών. Οδηγίες για τη χρήση της πλατφόρμας παρέχονται στην παραπάνω ηλεκτρονική διεύθυνση.
Κατά το σχολικό έτος 2025-2026 στην Α’ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου θα φοιτήσουν οι μαθητές/τριες που γεννήθηκαν από 1-1-2019 έως και 31-12-2019.
Τηλέφωνο επικοινωνίας: 2681083209
Πληροφορίες: Τάτση Αλίκη
Δικαιολογητικά εγγραφής
- Συμπλήρωση ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής.
- Βιβλιάριο Υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών.
- Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (ΑΔΥΜ).
- Αποδεικτικό στοιχείο από το οποίο προκύπτει η διεύθυνση κατοικίας του μαθητή/τριας (απόδειξη Δ.Ε.Η, Ο.Τ.Ε. ή Ε.Υ.Δ.Α.Π ή άλλο έγγραφο που πιστοποιεί την διεύθυνση).
- Βεβαίωση Φοίτησης Νηπιαγωγείου (χορηγείται από το Νηπιαγωγείο Φοίτησης).
Εγγραφές στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Τμήμα Πρωινής Ζώνης
Οι μαθητές/τριες εγγράφονται στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα ηλεκτρονικά κατόπιν συμπλήρωσης της σχετικής αίτησης-δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους. Όλες οι αιτήσεις γίνονται δεκτές ανεξαιρέτως, χωρίς προϋποθέσεις.
- Όλα τα απαραίτητα έντυπα μπορείτε να τα βρείτε στην ιστοσελίδα του Σχολείου στην ενότητα «έντυπα».
https://blogs.sch.gr/dimpetas/
Εκ της Δ/νσεως του Σχολείου
Μαρ 06
Ενημέρωση για την Παροχή Πρώτων Βοηθειών
Tο Υπουργείο Υγείας σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτωνκαι Αθλητισμού συντονίζει και υλοποιεί δράσεις και παρεμβάσεις στο πλαίσιο αγωγής υγείας σε σχολικές μονάδες σε εθνικό επίπεδο με στόχο την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση του μαθητικού πληθυσμού σε θέματα δημόσιας υγείας.
Στο πλαίσιο αυτό, την Τετάρτη 5 Μαρτίου 2025 οι μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ενημέρωση από τις υπεύθυνες του Κέντρου Υγείας Άρτας με θέμα τις Πρώτες Βοήθειες. Είναι σημαντικό οι μαθητές να παραμένουν ψύχραιμοι σε περιπτώσεις εκτάκτων αναγκών και τραυματισμών και να γνωρίζουν τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν για να βοηθήσουν το τραυματισμένο πρόσωπο. Είτε στο σχολείο είτε στο σπίτι ή και στον δρόμο μπορεί να χρειαστεί να δώσουν τις πρώτες βοήθειες σε περίπτωση πνιγμονής, καταγμάτων, εγκαυμάτων, μικροτραυματισμών από αντικείμενα ή τσιμπημάτων. Είναι επίσης χρήσιμο να γνωρίζουν τους τηλεφωνικούς αριθμούς που πρέπει να καλέσουν για να ζητήσουν βοήθεια.
- 112 – Ευρωπαϊκός αριθμός κλήσης έκτακτης ανάγκης
- 100 – Αριθμός της Ελληνικής Αστυνομίας
- 199 – Αριθμός του Πυροσβεστικού Σώματος
- 166 – Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοήθειας (ΕΚΑΒ)
- 210 7793777 – Κέντρο Δηλητηριάσεων



















