Την Πέμπτη, 6 Απριλίου 2017 και ώρα 10.00, η Εφορεία Αρχαιοτήτων Πέλλας με χαρά φιλοξένησε στον αρχαιολογικό χώρο της Πέλλας τη δράση του Δημοτικού Σχολείο Παραλίμνης, στο πλαίσιο προγράμματος σχολικών δραστηριοτήτων Αγωγής Υγείας και Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης :
«Ο εθελοντισμός και η ολυμπιακή του διάσταση» -1η Εκπαιδευτική Εθελοντική Δράση για Δότες Αίματος και Μυελού των Οστών»
Σημαντικός ο ρόλος της Εφορίας Αρχαιοτήτων Πέλλας για την ανάπτυξη της Ολυμπιακής-Αθλητικής κληρονομιάς
Ένας κλάδος της ιστορίας του πολιτισμού και της εκπαίδευσης είναι και η ιστορία του αθλητισμού, της φυσικής αγωγής και γενικότερα της άθλησης και των σπορ.
Η φιλοξενία του εκπαιδευτικού προγράμματος στο Μουσείο και τον Αρχαιολογικό Χώρο της Πέλλας 6 Απριλίου , ημέρα Ολυμπισμού, ήταν ακόμη πιο σημαντική, αφού ο αθλητισμός αποτελεί επινόηση του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού.
Στόχος της εκδήλωσης που διοργάνωσε το Δημοτικό Σχολείο Παραλίμνης, της Π.Ε. Πέλλας στον Αρχαιολογικό Χώρο ήταν η δημιουργία «κουλτούρας εθελοντισμού για την Υγεία» και «Αθλητικής ΠΑΙΔΕΙΑς» α) στο περιβάλλον του σχολείου αλλά και β) σε συνεργασία με την Εφορία Αρχαιοτήτων Πέλλας , τον Δήμο Πέλλας, την Οργανωτική Επιτροπή Σχολικών Αγώνων(Ο.Ε.Σ.Α) Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πέλλας, του Φορέα Υγείας «Σύλλογος Όραμα-Ελπίδα», τον κ. Χρήστο Σμία, Διοικητή στο Νοσοκομείο Πέλλας –Ιατρού Αιματολόγου, στην ομάδα μεταμοσχεύσεων μυελού των οστών του Γ.Π. Νοσοκομείου «Γ. Παπανικολάου» Θεσσαλονίκης , της Εθελοντικής ομάδας “ NOIAZOMAI” Δήμου Πέλλας, της Εθνικής Ολυμπιακής Ακαδημίας, τους Ολυμπιονίκες της Ζωής (Αποστόλη Χαριτωνίδη, Εφη Βλάμη), και σχολεία του Δήμου Πέλλας (το Δημοτικό σχολείο Πέλλας, το Γυμνάσιο Πέλλας το 1ο Επαγγελματικό Λύκειο Γιαννιτσών)
Η έκθεση με τα έργα των μαθητών που δημιούργησαν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, εγκαινιάστηκε στις 5 Μαΐου στις 7 μ.μ. στην Εταιρία Μακεδονικών Σπουδών, στη Θεσσαλονίκη, με πολύ μεγάλη επιτυχία!!! Οι δημιουργίες τους εκτίθενται σε πολύ ωραίο σημείο, κοντά στην είσοδο της καλύτερης αίθουσας της πόλης, και έχετε ακόμη την ευκαιρία να τα θαυμάσετε και από κοντά!! Η έκθεση θα λειτουργεί πρωινές ώρες 9:00 με 14:00, καθημερινά και Κυριακές, (εκτός Σαββάτου)εως και τις 15 Μαΐου. Βρίσκεται στο μέγαρο απέναντι ακριβώς από το Λευκό Πύργο, όπως θα δείτε και στο βίντεο.Τα γλυπτά των παιδιών της Ε΄και Στ΄ του δημοτικού σχολείου Παραλίμνης επαινέθηκαν από τον αρμοδιότερο να ασκήσει κριτική επί του θέματος, τον Καθηγητή του τμήματος της Γλυπτικής της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης, και διάσημο καλλιτέχνη της Ελλάδας, κύριο Γιώργο Τσάρα!! Και τα έργα των άλλων μαθητών στα σχολεία όπου διδάσκω, επαινέθηκαν από τον διευθυντή της Πινακοθήκης, κύριο Ιωάννη Τσούτσα, και της Σχολικής Συμβούλου επί των Εικαστικών θεμάτων , κυρίας Ελένης Κάρτσακα, η οποία, μας έκανε την μεγάλη τιμή να φωτογραφίζει τα έργα μας με την προσωπική της φωτογραφική μηχανή!! Έργα που θα φυλάξουμε όλοι μας σαν γλυκιά ανάμνηση, στην καρδιά και το μυαλό μας!! Ευχαριστώ όλους τους μαθητές μου, γιατί δούλεψαν εντατικά και με μεγάλο ενθουσιασμό, και έτσι ευελπιστώ να είναι από εδώ και πέρα,και στο ταξίδι της ζωής που έχουν μπροστά τους , και να καταφέρνουν με τον κόπο και τον ενθουσιασμό τους να διακρίνονται σε όποιους τομείς επιλέξουν οι ίδιοι!!Συγχαρητήρια στους γονείς τους, που πρέπει να νιώθουν περήφανοι, όπως νιώθω και εγώ που τους βοήθησα να ξεδιπλώσουν το ταλέντο τους!!
Η υπεύθυνη καθηγήτρια Εικαστικών: Καίτη Λιαλιαμπίδου. Καλή θέαση!!
Όπως γνωρίζουμε το ψωμί, είναι ένα από τα βασικότερα είδη της διατροφής του ανθρώπου από την αρχαιότητα ως σήμερα και ειδικότερα των Ελλήνων. Σε δύσκολους καιρούς, όταν κάθε άλλη τροφή έλειπε, το ψωμί ήταν αυτό που κρατούσε τους ανθρώπους στη ζωή.
Οι μαθητές και οι δάσκαλοι –ες, του Δημοτικού Σχολείου Παραλίμνης Γιαννιτσών, προσέγγισαν και επεξεργάστηκαν βιωματικά το θέμα, με στόχο να μάθουν και να κατανοήσουν την διατροφική αξία του ψωμιού και να γνωρίσουν το ζύμωμα και το φούρνισμα σε παλιότερες εποχές, αλλά και στη σύγχρονη εποχή. Τελικά μετά από την επίσκεψή μας στα εργαστήρια αρτοποιίας Demis Bakery του κυρίου Χαχούδη, οι μαθητές μας, μέσα από τη βιωματική μάθηση, κατάφεραν να πλάσουν και να δημιουργήσουν τα δικά τους ψωμιά.
Ευχαριστούμε πολύ τα Demis Bakery, την υπεύθυνη κα Γαβριέλα Παπαβασιλείου για την ξενάγηση στους χώρους, καθώς και τους εργαζόμενους για την κατατοπιστική τους ενημέρωση!
Τα παιδιά ζυμώνουν το ζυμάρι.Τα παιδιά ζυμώνουν το ζυμάρι.Τα παιδιά ζυμώνουν το ζυμάρι.Οι καλλιτεχνικές δημιουργίες των παιδιών.
Οι καλλιτεχνικές δημιουργίες των παιδιών.
Οι καλλιτεχνικές δημιουργίες των παιδιών.Οι καλλιτεχνικές δημιουργίες των παιδιών.Οι καλλιτεχνικές δημιουργίες των παιδιών.Οι καλλιτεχνικές δημιουργίες των παιδιών.Οι καλλιτεχνικές δημιουργίες των παιδιών.Οι καλλιτεχνικές δημιουργίες των παιδιών.
Παρουσίαση, πως γίνεται το κουλούρι.Τα κουλούρια στα ταψιά έτοιμα για ψήσιμο.Τα ψωμάκια των παιδιών στον φούρνο.Τα παιδιά παρακολουθούν πως ψήνεται το ψωμίΟι καλλιτεχνικές δημιουργίες των παιδιών.Οι καλλιτεχνικές δημιουργίες των παιδιών.Οι καλλιτεχνικές δημιουργίες των παιδιών.
Ερώτηση 1. Υπάρχει αυξημένος κίνδυνος για την υγεία των παιδιών της χώρας μας από τη φοίτηση παιδιών προσφύγων/μεταναστών στα σχολεία;
♦ Οι ανησυχίες όλων των γονέων είναι σεβαστές. Πρέπει, όμως, να λαμβάνονται υπόψη τα επιστημονικά δεδομένα.
♦ Η εμπειρία και τα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι η συμμετοχή στο σχολείο
παιδιών από χώρους φιλοξενίας προσφύγων/μεταναστών ΔΕΝ αυξάνει τους κινδύνους για την υγεία των παιδιών που φοιτούν στα σχολεία μας.
♦ Σημειώνεται ότι το ΚΕΕΛΠΝΟ εφαρμόζει συστηματική επιτήρηση των νοσημάτων στη χώρα, που δίνει τη δυνατότητα να εντοπιστούν εξάρσεις νοσημάτων ή άλλα προβλήματα και να ληφθούν μέτρα εφόσον παρουσιαστεί ανάγκη. Ερώτηση 2. Τι περιλαμβάνει το πρόγραμμα εμβολιασμών σε χώρους φιλοξενίας προσφύγων/μεταναστών του Υπουργείου Υγείας;
♦ Τα εμβόλια αφορούν όλα τα παιδιά και γίνονται κυρίως για την προστασία των ίδιων, αλλά και για την προστασία του περίγυρού τους.
♦ Στους χώρους φιλοξενίας προσφύγων/μεταναστών το Υπουργείο Υγείας της Ελλάδας εφαρμόζει πρόγραμμα εμβολιασμού με εμβόλια προτεραιότητας. Προβλέπεται ότι σταδιακά θα εφαρμοστεί το σύνολο του Εθνικού Προγράμματος Εμβολιασμών.
♦ Τα εμβόλια προτεραιότητας για παιδιά που διαμένουν σε χώρους φιλοξενίας έχουν οριστεί έγκυρα από την Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμών.
♦ Το πρόγραμμα εμβολιασμού που εφαρμόζεται περιλαμβάνει εμβόλια για 10 νοσήματα:
1) Ιλαρά-Ερυθρά-Παρωτίτιδα (εμβόλιο MMR), σε παιδιά 12 μηνών έως 15 ετών.
2) Διφθερίτιδα-Τέτανο-Κοκκύτη-Πολιομυελίτιδα, σε παιδιά ηλικίας 2 μηνών έως 5 ετών, κυρίως με τη μορφή του Εξαδύναμου εμβολίου το οποίο περιέχει επίσης εμβόλια για Αιμόφιλο ινφλουέντσας τύπου b και για Ηπατίτιδα Β.
3) Πνευμονιόκκο (συνδεδεμένο εμβόλιο), σε παιδιά ηλικίας 2 μηνών έως 5 ετών.
♦ Έχει ήδη ολοκληρωθεί ο πρώτος κύκλος εμβολιασμού (1 η δόση), έχουν γίνει πάνω από 30.000 εμβόλια (έως αρχή Φεβρουαρίου 2017) και συνεχίζονται πρόσθετοι εμβολιασμοί.
♦ Προϋπόθεση για να μετάσχουν τα παιδιά πρόσφυγες στο πρόγραμμα εκπαίδευσης στα σχολεία είναι να έχει εφαρμοστεί το πρόγραμμα εμβολιασμού στον χώρο φιλοξενίας όπου διαμένουν και, επίσης, τα ίδια τα παιδιά που θα φοιτήσουν να έχουν εμβολιαστεί ανάλογα με την ηλικία τους.
♦ Σημασία έχει όχι μόνο ο εμβολιασμός των παιδιών ηλικίας σχολείου, αλλά και ο εμβολιασμός των παιδιών προσχολικής και βρεφικής ηλικίας, γιατί συμβάλλει στην προστασία όλων των παιδιών του χώρου φιλοξενίας.
♦ Ο εμβολιασμός που γίνεται στην Ελλάδα (με το παραπάνω πρόγραμμα) προστίθεται
στον εμβολιασμό που έχουν κάνει τα παιδιά στις χώρες προέλευσης. Τα επίπεδα εμβολιασμού στις χώρες αυτές είναι μέτρια έως σχετικά καλά (60–90%, σύμφωνα με στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας).
♦ Ωστόσο, εάν ένα παιδί δεν έχει κάρτα ή άλλο έγγραφο εμβολιασμού αντιμετωπίζεται σαν να ήταν ανεμβολίαστο και ο εμβολιασμός ξεκινά από την αρχή. Ερώτηση 3. Μπορεί τα προσφυγόπουλα που πάνε σχολείο να μεταδώσουν φυματίωση;
♦ Η φυματίωση ΔΕΝ μεταδίδεται από παιδιά. Μεταδίδεται από ενήλικες που νοσούν με πνευμονική μορφή της φυματίωσης. Άρα, τα παιδιά πρόσφυγες που πηγαίνουν σχολείο δεν μπορούν να αποτελέσουν κίνδυνο μετάδοσης της φυματίωσης.
♦ Υπάρχουν συχνά παρανοήσεις για την εξέταση Μαντού. Η εξέταση Μαντού δείχνει αν, κάποτε στο παρελθόν, κάποιος έχει έρθει σε επαφή* με το μικρόβιο της φυματίωσης.
♦ Θετική Μαντού δεν σημαίνει ότι κάποιος ήρθε πρόσφατα σε επαφή* με το μικρόβιο, ούτε ότι νοσεί με φυματίωση, πολύ περισσότερο δεν σημαίνει ότι κάποιος μεταδίδει φυματίωση. Για να εξακριβωθούν αυτά απαιτούνται πρόσθετοι έλεγχοι.
* Σημείωση. Το μικρόβιο (ή “μυκοβακτηρίδιο”) της φυματίωσης έχει την ιδιότητα να μπαίνει στον οργανισμό του ανθρώπου και να παραμένει σε ορισμένα κύτταρα, χωρίς αναγκαστικά να προκαλεί νόσο. Αυτή η κατάσταση μπορεί να εξελιχθεί σε νόσο μετά από άλλοτε άλλο χρονικό διάστημα (από εβδομάδες έως δεκαετίες), ενώ μπορεί και να μην εξελιχθεί σε νόσο ποτέ. Η εξέταση Μαντού δείχνει αν –κάποτε στο παρελθόν– έχει υπάρξει τέτοια επαφή με το μικρόβιο της φυματίωσης (“μόλυνση”, όπως είναι ο ιατρικός όρος) ή εμβολιασμός με το εμβόλιο BCG.
♦ Το 2016, σταμάτησε να εφαρμόζεται στη χώρα μας εμβολιασμός για φυματίωση στα παιδιά Α΄ Δημοτικού (εμβόλιο BCG), γιατί η Ελλάδα είναι χώρα χαμηλής ενδημικότητας για φυματίωση. BCG σε παιδιά Δημοτικού δεν γίνεται πλέον σε καμία Ευρωπαϊκή χώρα.
♦ Σήμερα, στην Ελλάδα και σε πολλές άλλες χώρες, η σύσταση εμβολιασμού για
φυματίωση (BCG) επικεντρώνεται στα νεογέννητα που βρίσκονται σε υψηλό κίνδυνο φυματίωσης, αποκλειστικά για την ατομική τους προστασία.
Ερώτηση 4. Τι κίνδυνοι υπάρχουν για τη μηνιγγίτιδα;
♦ Η μικροβιακή μηνιγγίτιδα, που είναι σοβαρή αρρώστια, εμφανίζεται κυρίως με τη μορφή σποραδικών κρουσμάτων και η συχνότητά της στην Ελλάδα είναι σχετικά χαμηλή.
♦ Στους χώρους φιλοξενίας προσφύγων/μεταναστών εφαρμόζεται από το ΚΕΕΛΠΝΟ πρόγραμμα συστηματικής καταγραφής των μεταδοτικών νοσημάτων (πρόγραμμα επιδημιολογικής επιτήρησης, όπως λέγεται), το οποίο δεν έχει δείξει κανένα περιστατικό μικροβιακής μηνιγγίτιδας έως σήμερα (αρχές Φεβρουαρίου 2017).
♦ Σποραδικά περιστατικά μηνιγγίτιδας είναι αναμενόμενα. Ερώτηση 5. Ποια είναι τα δεδομένα για την ιλαρά;
♦ Η ιλαρά μπορεί –αν και όχι συχνά– να έχει σοβαρή εξέλιξη και αποτελεί κύριο στόχο των προγραμμάτων εμβολιασμού.
♦ Το συστηματικό πρόγραμμα επιδημιολογικής επιτήρησης στους χώρους φιλοξενίας προσφύγων/μεταναστών που εφαρμόζεται από το ΚΕΕΛΠΝΟ δεν έχει δείξει κανένα περιστατικό ιλαράς έως σήμερα (αρχές Φεβρουαρίου 2017).
♦ Εμβολιασμός για ιλαρά γίνεται με το μικτό εμβόλιο ιλαράς-ερυθράς-παρωτίτιδας (MMR) που περιλαμβάνεται στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών της χώρας μας και όλα τα παιδιά σχολικής ηλικίας πρέπει να έχουν κάνει 2 δόσεις.
♦ Το εμβόλιο MMR περιλαμβάνεται, επίσης, στα εμβόλια προτεραιότητας για πρόσφυγες/μετανάστες.
Ερώτηση 6. Ποια είναι η κατάσταση με την ανεμοβλογιά;
♦ Στους χώρους φιλοξενίας προσφύγων/μεταναστών έχουν εμφανιστεί περιστατικά ανεμοβλογιάς, στη μεγάλη πλειονότητά τους σε παιδιά.
♦ Η ανεμοβλογιά είναι κατά κανόνα ήπια στην παιδική ηλικία. Μάλιστα, οι γενιές των σημερινών γονέων πέρναγαν σχεδόν όλοι ανεμοβλογιά όταν ήταν παιδιά.
♦ Η εμφάνιση ανεμοβλογιάς είναι αναμενόμενη σε πληθυσμούς που δεν εμβολιάζονται στην παιδική ηλικία, όπως συμβαίνει στις χώρες προέλευσης αυτών που διαμένουν σε χώρους φιλοξενίας.
♦ Σήμερα το εμβόλιο της ανεμοβλογιάς περιλαμβάνεται στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών της Ελλάδας, γίνεται στον 2 ο χρόνο ζωής και τα παιδιά που πηγαίνουν σχολείο πρέπει να έχουν εμβολιαστεί.
Ερώτηση 7. Τι συμβαίνει με την ηπατίτιδα και τι κίνδυνοι υπάρχουν;
♦ Δεν πρέπει να συγχέουμε την ηπατίτιδα Α με τις ηπατίτιδες Β ή C, που μεταδίδονται κυρίως με σεξουαλική επαφή ή μολυσμένο αίμα και μπορεί να έχουν σοβαρή εξέλιξη. Έτσι, το επίκεντρο μιας συζήτησης για τους κινδύνους στο σχολείο είναι η ηπατίτιδα Α.
♦ Η ηπατίτιδα Α είναι κατά κανόνα ήπια στην παιδική ηλικία και δεν εξελίσσεται ποτέ σε χρόνια μορφή (όπως μπορεί να συμβεί με τις ηπατίτιδες Β ή C). Όσοι ανήκουν στη γενιά των σημερινών παππούδων ή γιαγιάδων σε μεγάλο ποσοστό πέρναγαν ηπατίτιδα Α στην παιδική ηλικία, πολλές φορές χωρίς συμπτώματα, όπως είναι συχνό στα παιδιά.
♦ Η ηπατίτιδα Α μεταδίδεται με τη λεγόμενη «εντερο-στοματική οδό» και η εμφάνισή της σχετίζεται με κακές συνθήκες υγιεινής. Κλειδί για την πρόληψη είναι η τήρηση κανόνων υγιεινής στην τουαλέτα και η καλή λειτουργία του αποχετευτικού συστήματος.
♦ Σήμερα υπάρχει εμβόλιο για την ηπατίτιδα Α, που περιλαμβάνεται στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών της Ελλάδας, γίνεται στον 2 ο χρόνο ζωής και πρέπει να έχει γίνει στα παιδιά σχολικής ηλικίας.
Ερώτηση 8. Τι γίνεται με τον σκεπτικισμό ορισμένων γονέων για τα εμβόλια;
♦ Πράγματι, ορισμένοι γονείς έχουν σήμερα σκεπτικισμό έως αρνητισμό για τα εμβόλια των παιδιών. Όμως, τα δεδομένα είναι ξεκάθαρα: τα σημερινά εμβόλια είναι ασφαλή.
♦ Τα επιστημονικά δεδομένα δεν έχουν τεκμηριώσει τους ισχυρισμούς που κυκλοφορούν σε διάφορα μπλογκ για βλάβες από τα εμβόλια.
♦ Οι πραγματικοί κίνδυνοι από τις αρρώστιες που μπορούν να προληφθούν με τα εμβόλια ζυγίζουν σαφώς περισσότερο από κάποιους θεωρητικούς, υποθετικούς και ατεκμηρίωτους κινδύνους που συχνά προβάλλονται.
♦ Αποτελεί απαράδεκτη αντίφαση ορισμένοι γονείς να αρνούνται τον εμβολιασμό των δικών τους παιδιών και, ταυτόχρονα, να απαιτούν τον εμβολιασμό άλλων παιδιών.
♦ Τα εμβόλια του Εθνικού Προγράμματος Εμβολιασμών της χώρας είναι και απαραίτητα και ασφαλή για τα παιδιά.
Ερώτηση 9. Υπάρχουν εμβόλια που πρέπει να κάνει το προσωπικό των κέντρων φιλοξενίας ή οι εκπαιδευτικοί;
♦ Από αρκετά χρόνια, θεωρείται ότι τα εμβόλια δεν αφορούν μόνο τα παιδιά αλλά και τους ενήλικες. Έτσι, υπάρχει και στην χώρα μας Πρόγραμμα Εμβολιασμών Ενηλίκων, ενώ για τα άτομα που εργάζονται σε δομές φιλοξενίας έχουν γίνει σχετικές υπομνήσεις.
♦ Το Πρόγραμμα Εμβολιασμών Ενηλίκων προβλέπει μεταξύ άλλων ότι οι ενήλικοι στη χώρα μας πρέπει να έχουν κάνει 2 δόσεις εμβολίου ιλαράς-ερυθράς-παρωτίτιδας (MMR) εφόσον δεν έχουν τεκμηρίωση προστατευτικού τίτλου αντισωμάτων ή νόσησης στο παρελθόν και έχουν γεννηθεί μετά το 1970 (εάν έχουν γεννηθεί πριν από το έτος αυτό, κατά πάσαν πιθανότητα έχουν ανοσία από φυσική νόσηση)· επίσης, πρέπει να
έχουν κάνει 2 δόσεις εμβολίου ανεμοβλογιάς εφόσον δεν έχουν ιστορικό της νόσου.
♦ Επιπλέον, τα άτομα που έχουν πιθανότητα να μολυνθούν μέσω της λεγόμενης «εντερο-στοματικής» οδού συστήνεται να εμβολιαστούν με 2 δόσεις εμβολίου ηπατίτιδας Α.
♦ Σημειώνεται ότι μία δόση εμβολιασμού με τα παραπάνω εμβόλια παρέχει προστασία σε υψηλό ποσοστό όσων εμβολιάζονται (αν και όχι στο σύνολο σχεδόν, όπως οι 2 δόσεις).
♦ Εμβολιασμός με τα προαναφερόμενα εμβόλια κατά το παρελθόν (τον οποίο ενδεχομένως ο ενδιαφερόμενος αγνοεί) δεν αποτελεί αντένδειξη εμβολιασμού.
Ερώτηση 10. Τι γενικά μέτρα πρόληψης πρέπει να λαμβάνονται στα σχολεία;
♦ Πλήρης εμβολιασμός σύμφωνα με το Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. Από το 2016, τα εμβόλια διατίθενται δωρεάν στην Ελλάδα σε ασφαλισμένους και ανασφάλιστους (μέσω ιατρικής συνταγογράφησης με βάση το ΑΜΚΑ).
♦ Μέτρα ατομικής υγιεινής, όπως πλύσιμο χεριών (π.χ. με την επιστροφή στο σπίτι, πριν από γεύμα, μετά την τουαλέτα).
♦ Καθαριότητα σε σχολικές αίθουσες, τουαλέτες (π.χ. με χλωρίνη) και άλλους χώρους, συχνός αερισμός αιθουσών, υποδομή για πλύσιμο χεριών στο σχολείο (π.χ. σαπούνι).
♦ Τα παιδιά και οι μεγάλοι που είναι άρρωστοι δεν πρέπει να πηγαίνουν στο σχολείο μέχρι να γίνουν τελείως καλά.
♦ Τα γενικά μέτρα πρόληψης πρέπει να λαμβάνονται σε όλα τα σχολεία ούτως ή άλλως, ανεξάρτητα από τη φοίτηση σε αυτά παιδιών από κέντρα φιλοξενίας προσφύγων/μεταναστών.
Ερώτηση 11. Τελικά γιατί τα παιδιά πρόσφυγες να πηγαίνουν στα σχολεία της χώρας μας;
♦ Για τα παιδιά από τρίτες χώρες, με εμπειρίες βίας, πολέμου και σοβαρών αποχωρισμών, η συμμετοχή στην εκπαίδευση σηματοδοτεί τη μετάβαση στην ομαλή ζωή και οδηγεί στη θετική σχέση με την ελληνική κοινωνία.
♦ Για τα παιδιά της χώρας μας η συναναστροφή με παιδιά από άλλους τόπους αποτελεί πλούτο μάθησης και οδηγεί στην ανάπτυξη της ικανότητας να κατανοούν άλλους κώδικες επικοινωνίας και άλλες στάσεις απέναντι στα πράγματα, μια πολύ σημαντική δεξιότητα στις μέρες μας.
♦ Η εμπειρία και τα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι η συμμετοχή στο σχολείο παιδιών από χώρους φιλοξενίας προσφύγων/μεταναστών ΔΕΝ αυξάνει τους κινδύνους για την υγεία των παιδιών που φοιτούν στα σχολεία μας.
Φεβρουάριος 2017
Επιστημονική επιμέλεια:
Τομέας Υγείας του Παιδιού
Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας
www.esdy.edu.gr
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
Πηγές για πρόσθετες πληροφορίες
Εγκύκλιοι του Υπουργείου Υγείας σχετικά με εμβολιασμούς:
– Πρόγραμμα Εμβολιασμών Παιδιών και Εφήβων
Αναζητήστε το: ΑΔΑ 73ΟΖΘ-ΔΟΗ
– Πρόγραμμα Εμβολιασμών Ενηλίκων
Αναζητήστε το: ΑΔΑ Ω5Φ6Θ-46Π
– Εμβόλια προτεραιότητας για πρόσφυγες, αιτούντες άσυλο και μετανάστες
Αναζητήστε το: ΑΔΑ 63ΤΚ465ΦΥΟ-ΠΘΖ
– Εμβολιασμοί ενηλίκων που εργάζονται σε δομές φιλοξενίας προσφύγων/μεταναστών
Αναζητήστε το: ΑΔΑ 7ΗΒΔ465ΦΥΟ-6ΝΨ
Εμβολιαστική κάλυψη παιδιών στις χώρες προέλευσης:
WHO-UNICEF review of national immunization coverage. Στο:
http://apps.who.int/immunization_monitoring/globalsummary/wucoveragecountrylist.html
Πληροφορίες για επιδημιολογική επιτήρηση σε σημεία φροντίδας υγείας προσφύγων/
μεταναστών:
Στο: www.keelpno.gr/el-
gr/επιδημιολογικάστατιστικάδεδομένα/εκθέσειςαπόσυστήματαεπιτήρησης/epidemsurvepointsofca
rerefugeesmigrants.aspx
Οι μαθητές της Ε’ τάξης ταξιδεύουν με τη φαντασία τους σε άλλους πλανήτες και συναντούν εξωγήινους.
Η πολυθρόνα του παππού
Γεια.
Γεια.
Πώς σε λένε;
Δήμητρα, εσένα;
Ρίτσαρντ… Δήμητρα, εσύ δεν είσαι πράσινη όπως οι εξωγήινοι.
Ε! τι θέλεις να είμαι φούξια;
Όχι! Εννοώ πως όλοι οι εξωγήινοι είναι πράσινοι.
Το κατάλαβα, αλλά εγώ είμαι άνθρωπος.
Ουάου!!! Και με τι ήρθες εδώ;
Με την ιπτάμενη πολυθρόνα του παππού μου.
Θα μου πεις λίγα λόγια για το ταξίδι σου;
Φυσικά. Λοιπόν κάθισα πάνω στην πολυθρόνα του παππού μου και τότε άρχισε να πετάει!!! Εκείνη τη στιγμή μου ήρθε η ιδέα να ταξιδέψω μέχρι τον Άρη.
Να πεις στον παππού σου να μου πάρει και εμένα μία τέτοια πολυθρόνα.
Καλά… Που λες, η πολυθρόνα άρχισε να πετάει, σε λίγα μόνο λεπτά ήμουν έξω από την ατμόσφαιρα της γης.
Είχες δυσκολίες στο ταξίδι σου;
Βέβαια και δεν εξαιρώ τις 5 μέρες που κράτησε το ταξίδι μου.
Εντάξει, συνέχισε όμως τώρα…
Καθώς μου είχαν απομείνει άλλες 7 ώρες ταξιδιού, ένα κοπάδι από άγριες καραμέλες κομήτες άρχισε να με κυνηγάει… Ευτυχώς κατάφερα και ξέφυγα…
Ναι, είναι αλήθεια, όλοι στο διάστημα ξέρουν πως αυτές οι καραμέλες κομήτες είναι φριχτές.
Και το χειρότερο ήταν ότι ξαφνικά εκεί που όλα ήταν ήρεμα, άνοιξε μπροστά μου μια μαύρη γλειφιτζουρότρυπα. Παραλίγο να με καταπιεί. Πάλι καλά που η πολυθρόνα του παππού μου είχε ένα κόκκινο κουμπί που την έκανε να ταξιδεύει πολύ γρήγορα.
Και μετά;
Όταν τελείωσαν οι κίνδυνοι, σταμάτησα στη Σελήνη για έναν καφέ.
Μη μου πεις ότι σου άρεσε ο καφές στη Σελήνη, διότι είναι απαίσιος;
Ναι, μόλις ήπια μία γουλιά τον πέταξα.
Ωραίο ταξίδι είχες!!!
Ναι, ναι πολύ ωραίο. Ωχ! Πέρασε η ώρα, πρέπει να επιστρέψω πίσω στη γη.
Δήμητρα να σε ρωτήσω κάτι;
Ναι, Ρίτσαρντ.
Τι είναι η γη;
Η γη είναι ένας πλανήτης που έχει νερό, αέρα, τροφή και άλλα πολλά.
Ακούγεται πολύ ωραίος, μακάρι να μπορούσα να έρθω κι εγώ!!!
Μα και βέβαια μπορείς.
Πώς;
Θα σε πάρω μαζί μου.
Ναιιιιι!!!!!!!!!!!!!!!
Ανέβα στην πολυθρόνα και φυυυυυυυύγαμεεεεεεεε!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Της μαθήτριας Δήμητρας Ω.
Ε΄τάξη
Ο εξωγήινος εξερευνητής
Γεια σου, είμαι η Κωνσταντίνα.
Εγώ είμαι ο Ρόμπι. Χάρηκα πολύ.
Κι εγώ. Λοιπόν, το ταξίδι σου ήταν καλό;
Ναι ήταν. Πρώτα έτσι όπως ερχόμουν με το διαστημόπλοιο, σταμάτησα σε έναν άλλο πλανήτη γιατί πεινούσα.
Και μετά τι έγινε;
Μετά εκεί βρήκα ένα περίπτερο και το πήρα όλο…
Γιατί;
Γιατί δεν το ήθελε κανείς άλλος.
Μέχρι να φτάσεις ως εδώ μόνο αυτό έκανες;
Όχι, Πέρασα κάτι πολύ τρομακτικό.
Τι;
Έτσι όπως ερχόμουν στον πλανήτη σου ένας εξωγήινος μου επιτέθηκε χωρίς λόγο. Ευτυχώς όμως εγώ του ξέφυγα.
Μπράβο σου. Για πες μου από μας έρχεσαι;
Από τη Γη.
Τι είναι η Γη;
Είναι ένας πλανήτης όπως ο δικός σου, μόνο που είναι λίγο διαφορετικός.
Δηλαδή;
Δηλαδή, έχει χωριά, πόλεις και χώρες, έχεις θάλασσες, βουνά και πεδιάδες.
Πάντως εδώ δεν έχει τίποτα τέτοιο.
Το ξέρω. Λοιπόν, μίλα μου για σένα.
Εγώ κάθε μέρα εξερευνώ νέα πράγματα.
Τι πράγματα;
Πηγαίνω κάθε μέρα σε διαφορετικούς πλανήτες. Χθες πήγα στον Άρη και ανακάλυψα νερό. Προχθές πήγα στην Αφροδίτη και αύριο θα πάω στον Δία.
Ουάαααααου!!!!! Τέλειο!!! Λοιπόν τώρα πρέπει να φύγω. Γεια σου!!!
Γεια!!!
Της μαθήτριας Κωνσταντίνας Π.
Ε΄τάξη
Ο Plan ο εξωγήινος
Γεια σου, είμαι η Ζέτα. Εσένα πως σε λένες
Με λένε
Ααααα, ωραίο όνομα! Πού μένεις;
Μένω στον πλανήτη Άρη, εσύ;
Εγώ μένω στη Γη και συγκεκριμένα στην Ελλάδα.
Τι είναι η Γη;
Η Γη είναι ένας μεγάλος πλανήτης με πολλ’ες χώρες.
Η δικιά σου χώρα πώς είναι;
Η χώρα μου δεν είναι πολύ μεγάλη αλλά έχει πολλά βουνά, πεδιάδες, λίμνες, ποτάμια και πολλές πόλεις και χωριά.
Σε ποια πόλη μένεις;
Δε μένω σε πόλη, μένω στο χωριό Παραλίμνη.
Αααααααα!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Εσένα πώς είναι ο πλανήτης σου;
Εμένα ο πλανήτης μου δεν έχει τίποτα, μόνο κάτι βράχους που είναι τα σπίτια μας.
Δεν πειράζει!!!
Πώς ήρθες μέχρι εδώ;
Είναι μεγάααααλη ιστορία!!!
Πες την μου.
Καλά.
Ωραία!
Ήρθα με το διαστημόπλοιό μου, αλλά εκεί που σταμάτησα σε έναν φούρνο να φάω κάτι, ξαφνικά το βλέπω να φεύγει μόνο του!!!! Πήγα να τρέξω, αλλά μέχρι να βγω από τον φούρνο είχε εξαφανιστεί!!!
Χαχαχαχαχα!
Περίμενε δεν τελείωσα. Στην αρχή φοβήθηκα, αλλά μετά είδα ένα διαστημικό ταξί να περνάει. Καθώς πήγα να ανοίξω την πόρτα, βλέπω 3 κυρίους και 1 κυρία να μπαίνουν μέσα και το ταξί να φεύγει…. Ευτυχώς από πίσω του ερχόταν ένα άλλο. Μόλις μπήκα μέσα ο οδηγός γυρνάει το κεφάλι του να με δει. Ήταν πολύ παράξενος.
Δηλαδή, πώς ήταν;
Είχε 3 μάτια και 2 στόματα.
Έτσι είμαστε εμείς οι εξωγήινοι.
Κι εσύ γιατί δεν είσαι έτσι;
Έτυχε! Και μετά δε μου είπες τι έγινε;
Τίποτα!!!
Ήταν πολύ περιπετιώδες το ταξίδι σου.
Ναι, ήταν διασκεδαστικό παρόλο που υπήρχαν κίνδυνοι.
Έτσι είναι τα ταξίδια.
Εσύ τι κάνεις στον ελεύθερο χρόνο σου;
Δεν έχω ελεύθερο χρόνο, όλη την ώρα είμαι στη δουλειά.
Τι δουλειά κάνεις;
Φτιάχνω διαστημόπλοια.
Μόνος σου;
Όχι, είναι κι άλλοι εκεί.
Ουάου!! Κάνεις ωραία δουλειά.
Ευχαριστώ! Εσύ τι κάνεις στον ελεύθερο χρόνο σου;
Ταξιδεύω σε διάφορες χώρες και εδώ και πολύ καιρό ήθελα να έρθω στον πλανήτη Άρη και επιτέλους μπόρεσα και ήρθα.
Το πρωί της Παρασκευής, μετά το πρώτο διάλειμμα, μία έκπληξη περίμενε τους μαθητές της Α΄και Β΄τάξης…
Ένας κρυμμένος θησαυρός... ένα παιχνίδι σχεδιασμένο γι αυτούς από τους μαθητές της Ε΄τάξης…
Τα πεμπτάκια οργάνωσαν το παιχνίδι, σχεδίασαν τον χάρτη, έγραψαν τις οδηγίες στοιχεία και στη συνέχεια τις έκρυψαν στην αυλή του σχολείου. Στη συνέχεια ζήτησαν από τους μικρούς τους συμμαθητές να δουλέψουν ομαδικά και ακολουθώντας τις οδηγίες να ανακαλύψουν τον κρυμμένο θησαυρό.
Το αποτέλεσμα ήταν πολλή χαρά, διασκέδαση, συνεργασία και τεράστια χαμόγελα
από τα μικράκια όταν τελικά κατάφεραν να ανακαλύψουν τις λιχουδιές του θησαυρού…
Όσο για εμάς τους μεγάλους… η ικανοποίηση ότι καταφέραμε να στίσουμε ένα παιχνίδι από μόνοι μας ήταν αρκετά μεγάλη ανταμοιβή!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Στις 26 Νοεμβρίου 2015 το σχολείο μας πραγματοποίησε διδακτική επίσκεψη στο Αλεξάνδρειο Δημοτικό Ωδείο Γιαννιτσών. Οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν από τους μουσικούς του Ωδείου για τη λειτουργία του, αλλά και να έρθουν σε επαφή με το χώρο του ωδείου, τα μουσικά όργανα και όλη τη διδακτική διαδικασία της μουσικής. Οι δάσκαλοι της μουσικής μας έπαιξαν μουσική και προέτρεψαν τους μαθητές μας να πειραματιστούν με τα μουσικά όργανα. Θέλουμε να ευχαριστήσουμε θερμά τους μουσικούς κ.κ. Μάχη (διευθύντρια του Ωδείου), Όλγα και Θανάση για την υπέροχη φιλοξενία..
Οι μαθητές της Δ΄και Ε’ τάξης αποφάσισαν φέτος, στα πλαίσια του μαθήματος της Ευέλικτης Ζώνης, να δημιουργήσουν το δικό τους λαχανόκηπο… Η απόφαση πάρθηκε με ευκολία, καθώς η αυλή μας είναι ο ιδανικός χώρος για ένα τέτοιο εγχείρημα… Αφού λοιπόνενημερωθήκαμεσχετικά με το θέμα, καλέσαμε σε βοήθεια γονείς και συγχωριανούς…
Οργώσαμε, φρεζάραμε, συγκεντρώσαμε σπόρους, δημιουργήσαμε το δικό μας σπορείο και έπεται συνέχεια…Με την πολύτιμη βοήθεια των γονέων και των κατοίκων του χωριού ελπίζουμε ο λαχανόκηπός μας να αποδώσει σύντομα καρπούς…
Οπλιστείτε λοιπόν με όρεξη, πάρτε τα τσαπάκια, τα φτυαράκια και τα ποτιστηράκια σας και ξεκινάμε…
Την Παρασκευή 30 Νοεμβρίου 2015, επισκέφτηκε το σχολείο μας η πρόεδρος του Συλλόγου Ζωόφιλων Γιαννιτσών κ. Γέργου Άννα με τη συνεργάτιδά της και μέλος του Συλλόγου κ. Λίνα, για μια προγραμματισμένη ενημερωτική συνάντηση με μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς.
Μέσα από μια πολύ εμπεριστατωμένη και παραστατική παρουσίαση που αφορά στην αντιμετώπιση και τη διαχείριση των αδέσποτων ζώων, ενημερωθήκαμε για όσα πρέπει να γνωρίζουμε για τα συμπαθή αυτά κατοικίδια που για διάφορους λόγους έμειναν απροστάτευτα στους δρόμους.
Όπως είναι γνωστό, ένα τέτοιο αδέσποτο ζώο βρέθηκε πριν από έναν ακριβώς χρόνο να τριγυρνά στην αυλή του σχολείου πεινασμένο και ταλαιπωρημένο. Ήταν η συμπαθητική και χαριτωμένη μας «Ήρα», γνωστή σ’ όλο το χωριό και όχι μόνο, αφού η φήμη της πλέον είναι πανελλαδική καθώς έγινε γνωστή μέσα από τη δημοσιότητα των ΜΜΕ. Ήταν τότε που σε συνεργασία με τον Σύλλογο Ζωόφιλων Γιαννιτσώνη τύχητης χαμογέλασε πλατιά και βρήκε όχι ένα αλλά πολλά αφεντικά -όλα τα παιδιά του σχολείου- αφού την υιοθέτησαν και της έδειξαν όλη τους την αγάπη και τη φροντίδα.
Εμείς σαν σχολείο θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε από καρδιάς τον Σύλλογο Ζωόφιλων Γιαννιτσών και προσωπικά την Πρόεδρό του κ. Γέργου Άννα για την αμέριστη στήριξη και βοήθεια που προσφέρει στην προσπάθειά μας αυτή, η οποία πιστεύουμε ότι θα συμβάλει στο να γίνουμε όλοι μας πιο ευαίσθητοι και φιλικοί με τα αδέσποτα αλλά συμπαθή τετράποδα.
H πρόεδρος του Συλλόγου Ζωόφιλων Γιαννιτσών κ. Γέργου Άννα με τη συνεργάτιδά της και μέλος του Συλλόγου κ. Λίνα, μαζί με την Ήρα, το σκυλάκι του σχολείου μας.
Για τον απαιτούμενο συντονισμό της επιστροφής των μαθητών από την παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου στα Γιαννιτσά παρακαλούμε να συμπληρώσετε την παρακάτω φόρμα εγγραφής κάνοντας κλικ πάνω στη φωτογραφία.
Την Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2015 στις 9:00 π.μ. θα πραγματοποιηθεί ο Αγιασμός για την έναρξη της Σχολικής Χρονιάς του Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Παραλίμνης.
Ο Διευθυντής και το Διδακτικό προσωπικό του Δημοτικού Σχολείου Παραλίμνης εύχονται στα παιδιά του σχολείου μας καλή και δημιουργική σχολική χρονιά.
Ημέρα θλίψης για τον Ποντιακό Ελληνισμό. Το Σχολείο μας σήμερα αφιέρωσε τη μέρα αυτή στην ιστορική μνήμη της τραγωδίας του Πόντου. Τα παιδιά μέσα από ιστορικές μαρτυρίες, χορούς και τραγούδια ξαναέφεραν στη μνήμη μας τις θηριωδίες που προκάλεσαν οι Τούρκοι στους Έλληνες του Πόντου.Σαν σήμερα, στις 19 Μαΐου 1919 ο Μουσταφά Κεμάλ αποβιβάζεται στη Σαμψούντα για να ξεκινήσει τη δεύτερη και πιο άγρια φάση της Ποντιακής Γενοκτονίας, υπό την καθοδήγηση των Γερμανών και σοβιετικών συμβούλων του. Μέχρι τη Μικρασιατική Καταστροφή το 1922 οι Ελληνοπόντιοι που έχασαν τη ζωή τους ξεπέρασαν τους 200.000, ενώ κάποιοι ιστορικοί ανεβάζουν τον αριθμό τους στις 350.000.
Η ποντιακή φυλή ,πιστή πάντα στις ρίζες της και στις παραδόσεις της, θα συνεχίσει να θυμάται και να μεγαλουργεί.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή