Την τελευταία μέρα πριν τις πασχαλινές διακοπές, “χαλαρώσαμε” με ένα επιτραπέζιο παιχνίδι: Το πασχαλινό παζλ της ομάδας μας!
Λίγα λόγια για τα οφέλη των παζλ:Έχει αποδειχτεί ότι φτιάχνοντας παλζ βοηθάμε στη μνήμη, στη συγκέντρωση, στην παρατηρητικότητα καθώς και στη μείωση του άγχους. Η διαδικασία των παζλ απαιτεί τη λειτουργία και των δύο ημισφαιρίων του εγκεφάλου, τόσο του δεξιού που είναι υπεύθυνο για τη δημιουργικότητα, τα συναισθήματα και τη διορατικότητα όσο και του αριστερού που είναι υπεύθυνο για τη λογική, την αντικειμενικότητα και τη μεθοδικότητα. Με δυο λόγια, χρησιμοποιείται όλος ο εγκέφαλος και αυξάνεται η διανοητική λειτουργία! Επιπλέον, τα παιχνίδια με τα παζλ βοηθούν στην αύξηση της παραγωγικότητας καθώς και στην ικανότητα επίλυσης προβλημάτων. Βελτιώνουν τη διάθεση λόγω της παραγωγής της ντοπαμίνης και βοηθούν στην χαλάρωση του οργανισμού.
Οι ευχές μας για ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ!
Είθε το ανέσπερο φως της Ανάστασης του Χριστού μας να φέρει την Ειρήνη και την Αγάπη στον κόσμο και σε προσωπικό επίπεδο να φωτίσει κάθε πτυχή μας ώστε να λάμψουμε με την καλοσύνη, την αγάπη και τα θετικά επιτεύγματά μας! Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση!
Η Φιλαρμονική της Κέρκυρας παίζει Αμλέτο (την ιταλική όπερα βασισμένη στο έργο του Σαίξπηρ, Άμλετ).
Το Πάσχα είναι προ των πυλών στη χώρα μας και εμείς σε πυρετώδεις ρυθμούς ετοιμαστήκαμε να το υποδεχτούμε.
Είναι γεγονός πως το Πάσχα, είναι μια γιορτή, με βαρύ συναισθηματικό φορτίο, συχνά δύσκολο κατανοητό από τα παιδιά νηπιακής ηλικίας και χρήζει ιδιαίτερη προσοχή η εξιστόρηση και η προσέγγιση των γεγονότων από τους/τις εκπαιδευτικούς.
Μέσα από εκπαιδευτικά βίντεο και το βιβλίο «Η ιστορία του Πάσχα» των εκδόσεων Ψυχογιός, που προσεγγίζουν το θέμα του Πάσχα, με απόλυτο σεβασμό στο αναπτυξιακό στάδιο και στην συναισθηματική ετοιμότητα των νηπίων, μιλήσαμε για τον συμβολικό χαρακτήρα του Πάσχα και τον κύκλο της ζωής, καταλύοντας την έννοια του φόβου του θανάτου, που κουβαλάει η εβδομάδα των Παθών.
Η μεγαλύτερη γιορτή της Χριστιανοσύνης, η γιορτή της Αγάπης και της Συγχώρησης,η νίκη του Φωτός και της Αλήθειας, έναντι του Ερέβους και του Σκοταδισμού, η νίκη της ίδιας της Ζωής, έναντι του Θανάτου,αναβίωσε στη τάξη μας μέσα από ήθη και έθιμα σε Ελλάδα και εξωτερικό, αλλά και μέσα από εικαστικές δημιουργίες.
Το πασχαλινό μας εργαστήρι στήθηκε στη τάξη και πασχαλινές κάρτες, πασχαλινά στεφανάκια, κοτοπουλάκιακαι λαγοί, είναι έτοιμα να καλωσορίσουν τη Λαμπρή! Μα πώς γιορτάζεται το Πάσχα στην Ελλάδα;
Το μήνυμα της Αγάπης μεταφέρεται από άκρη σε άκρη, με το Άγιο Φως, που ανάβει στη λαμπάδα! Τα παιδάκια μας φιλοτέχνησαν μοναδικές λαμπάδες, με το μονόγραμμα τους και κατασκεύασαν αρωματικούς σταυρούς από κανέλα.Βάψαμε τα πασχαλινά μας αβγουλάκια με χρώμα ζαχαροπλαστικής και τα τοποθετήσαμε τα καλαθάκια μας μαζί με πασχαλινά κουλουράκια και σοκολατένια αβγουλάκια.
Φυσικά δε παραλείψαμε να ζυμώσουμε τα Λαζαράκια μας, τα μικρά νηστίσιμα κι αφράτα κουλουράκια, που μοιάζουν με κουκλίτσες, που σύμφωνα με τη παράδοση φτιάχνουν οι νοικοκυρές το Σάββατο του Λαζάρου, προς τιμήν του, ενώ τα παιδάκια τραγουδούν τα κάλαντά του, μεταφέροντας το χαρμόσυνο μήνυμα της νίκης της ζωής.
Και από τα ελληνικά πασχαλινά έθιμα, μεταφερόμαστε στο εξωτερικό και συγκεκριμένα στις γερμανόφωνες χώρες,όπου την ημέρα του Πάσχα, αναβιώνει το αγαπημένο παιχνίδι μικρών και μεγάλων παιδιών, το κυνήγι του κρυμμένου θησ…αυγού! Ο πασχαλινός λαγός, που συμβολίζει τη γονιμότητα και τα αβγά την αναγέννηση, είναι ένα έθιμο που εμφανίστηκε πριν από χρόνια στη Γερμανία και έγινε δάνειο σε πολλές χώρες του δυτικού κόσμου. Με τον δάσκαλο Αγγλικών , κύριο Παναγιώτη, αναβιώσαμε το διασκεδαστικό πασχαλινό έθιμο στην αυλή του σχολείου μας, όπου μετατραπήκαμε σε πασχαλινούς λαγούς. Τα παιδιά χωρισμένα σε δυο ισάριθμες ομάδες, με τους αρχηγούς-λαγούς τους και με τα καλαθάκια τους, επιδόθηκαν σε ένα ξέφρενο κυνήγι αβγών!Οι οδηγίες απλές… η λέξη «hot» έδειχνε στα παιδιά ότι βρίσκονταν κοντά στην ανακάλυψη του αβγού, ενώ η λέξη «cold» έδειχνε ότι είχαν απομακρυνθεί από τον στόχο. Νικητήρια ομάδα ήταν αυτή που θα συγκέντρωνε τα περισσότερα αβγά στο καλαθάκι της. Κι αφού το παιχνίδι έληξε με ισοπαλία, ευχηθήκαμε στα αγγλικά «Happy Easter»!!
Τα παιδάκια μας όλες αυτές τις μέρες μέσα από το πασχαλινό εργαστήρι και τα διάφορα πασχαλινά δρώμενα εξάσκησαν τη λεπτή κι αδρή τους κινητικότητα, καλλιέργησαν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους, αναβίωσαν πασχαλινά έθιμα και φώτισαν τα γεγονότα, που διαδραματίστηκαν από την Εβδομάδα των Παθών μέχρι την Ανάσταση του Κυρίου, με τον δικό τους τρόπο! Τελευταία μέρα, μοιράσαμε ευχές και το φιλί της Αγάπης, μεταφέροντας το πανάρχαιο αισιόδοξο μήνυμα της Αγάπης, της Αιώνιας Ζωής και Αναγέννησης, που μεταφέρει το Πάσχα!
Απ’ όλους εμάς εγκάρδιες ευχές για Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση!!
Στην ελληνορθόδοξη παράδοση το βάψιμο των κόκκινων αυγών συνδέεται συνήθως με τον ελληνορθόδοξο εορτασμό του Πάσχα, όπου τα κόκκινα αυγά ανταλλάσσονται μεταξύ της οικογένειας και των φίλων ως σύμβολο της ανάστασης του Χριστού. Λέγεται ότι το κόκκινο χρώμα αντιπροσωπεύει το αίμα του Χριστού και τη νίκη της ζωής επί του θανάτου. Τα κόκκινα αυγάευλογούνται από ιερείς κατά τη διάρκεια της πασχαλινής λειτουργίας, συμβολίζοντας την ανανέωση της ζωής και την υπόσχεση της σωτηρίας (Πηγή: https://www.animahealing.gr).
Βάψαμε τα πασχαλινά μας αυγουλάκια με βρώσιμη μπογιά από χρώματα ζαχαροπλαστικής!
Ώρα για παραμύθι, μύθι, μύθι: https://youtu.be/ugt9y71buqQ?t=115,
Παίξαμε και το κυνήγι του ΚΡΥΜΜΕΝΟΥ ΚΟΚΚΙΝΟΥ ΑΥΓΟΥστην αυλή του σχολείου μας: Χωριστήκαμε σε δύο ομάδες και……..
Μιλήσαμε για τον πλανήτη μας που μας φιλοξενεί χαρίζοντάς μας απλόχερα τη ζωή και υποσχεθήκαμε να φροντίζουμε τον πλανήτη μας, τη ΓΗ.
Τιμήσαμε τη Διεθνή Ημέρα για τη Γη μας με τα δικά μας συνθήματα, όπως:
Σ΄αγαπάμε ΓΗ,
Η καλή μας η ΓΗ,
Τα παιδιά της ΓΗΣ….
Μια και τη φετινή ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ ! θα βρισκόμαστε στις πασχαλινές μας διακοπές, φτιάξαμε τα μαγιάτικα στεφάνια μας με ανακυκλώσιμα υλικά όπως είναι τα κομμάτια από παλιά παζλ.
Στο πλαίσιο της Συνεργατικής Παιδαγωγικής Φρενέ πραγματοποιήσαμε δράση διαδικτυακής επικοινωνίας με τα νήπια του Γεννάδιου Ιδιωτικού Νηπιαγωγείου.
Κατά τη διάρκεια της δια-σχολικής μας επικοινωνίας παρουσιάσαμε τις ομάδες μας, ανταλλάξαμε τραγούδια, διηγηθήκαμε τα αυτοσχέδια παραμύθια μας, πραγματοποιήσαμε δραστηριότητα anti-bulling και ευχηθήκαμε όλοι μας να βρεθούμε ξανά διαδικτυακά αλλά και δια ζώσης…..
Η παραπάνω δράση αποτελεί μια μορφή εισαγωγής της “σχολικής αλληλογραφίας” μεταξύ των παιδιών των δύο σχολικών μονάδων, όπως εφαρμόζεται στην Συνεργατική Παιδαγωγική ΦΡΕΝΕ.
Θεωρητικό πλαίσιο της Παιδαγωγικής Φρενέ: Εισάγοντας τη σχολική αλληλογραφία στην εκπαιδευτική μας διαδικασία, ανοίγουμε πόρτες και παράθυρα του σχολείου προς τον κόσμο και την κοινωνία. Καλλιεργούμε τις ανθρώπινες σχέσεις, τόσο σημαντικές για την διαμόρφωση της προσωπικότητας και της γνώσης του εαυτού μέσα από τον άλλον, την καλλιέργεια της αλληλεγγύης και της ειρήνης. (Σ. Λάχλου, 2017-πηγή: πλαστελίνη blog)
Είμαστε όλοι ευγνώμονες για τη σημερινή μας συνάντηση
Οι Εκπαιδευτικοί του 9ου Νηπιαγωγείου Καλλιθέας και τα παιδάκια ! Η Προϊσταμένη και Εκπαιδευτικός του Γεννάδιου Ιδιωτικού Νηπιαγωγείου, κ. Καραντζή Κ. και τα παιδάκια!.
Η βιωματική εκπαίδευσηεπιδιώκει την ενεργό συμμετοχή των παιδιών στη μάθηση. Έτσι, τα παιδιά βρίσκονται στο επίκεντρο του μαθήματος ως οι πρωταγωνιστές της εκπαιδευτικής διαδικασίας με απώτερο σκοπό να μαθαίνουν κάνοντας συνδέσεις ανάμεσα στις προϋπάρχουσες γνώσεις τους και τις εμπειρίες που αποκτούν.
Με τη συνεισφορά των Γονέων της μαθήτριάς μας Κωνσταντίνας και φέτος, αναβιώσαμε το έθιμο των ΛΑΖΑΡΙΝΩΝ και τα κάλαντα του Λαζάρου, όπως αυτό λαμβάνει χώρα στα χωριά της Θεσσαλίας, τόπος καταγωγής τους.
Τα κάλαντα του Λαζάρου Ήρθε ο Λάζαρος , ήρθαν τα βάγια Ήρθε και η Κυριακή , που τρων τα ψάρια . -Πού σαι Λάζαρε ; Πού είναι η φωνή σου ; Που σε γύρευε η μάνα κι η αδελφή σου ;
Ήμουνα στη γη βαθιά χωμένος Κι από τους εχθρούς , εχθρούς βαλαντωμένος. Βάγια βάγια των βαγιών τρώνε ψάρια και κολιό και την άλλη Κυριακή τρώνε το ψητό αρνί
Το ανθοστόλιστο καλαθάκι της μικρής μας ΛΑΖΑΡΙΝΑΣ όπως το αναβιώνει στο χωριό της, στη Θεσσαλία!
Δεν θα μπορούσαμε να μη ζυμώσουμε και τα δικά μας Λαζαράκια, με γλυκιά ζύμη ψωμιού.
Με τα δυο μικρά μας χεράκια πλάσαμε τα ΛΑΖΑΡΑΚΙΑ μας!
Για ακόμη μία σχολική χρονιά καταφέρατε και μας γεμίσατε δύναμη και έμπνευση μέσα από τις δημιουργίες των παιδιών. Η αγάπη που δείχνετε στη δράση αυτή, τόσο εσείς με τη καθοδήγησή σας όσο και τα παιδιά με την φαντασία και την προσπάθειά τους, κάθε χρόνο μεγαλώνει όλο και περισσότερο. Σας ευχαριστούμε πολύ που μικροί και μεγάλοι «αγκαλιάζετε» τη δράση με τις συγκινητικές δημιουργίες των μαθητών σας!
Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα αποτελέσματα του διαγωνισμού, κατόπιν ψηφοφορίας της κριτικής επιτροπής μας, μαζί με όλες τις συμμετοχές έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του προγράμματος, και μπορείτε να τις δείτε πατώντας εδώ.
Στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος «Αγωγή Υγείας»η σχολική μας νοσηλεύτρια κυρία Κέλλυκαι η Κοινωνική μας Λειτουργός κυρία Αγγελική, συνεργατικά μίλησαν στα παιδιά για τα μέρη του σώματος που είναι επιτρεπτό και αυτά που απαγορεύεται να αγγίζει κάποιος άλλος, κάνοντας αναφορά στον κανόνα του εσώρουχου, μέσα από κατάλληλα εκπαιδευτικά βίντεο και εποπτικό υλικό. Η σεξουαλική αγωγή στο Νηπιαγωγείο, δεν έρχεται να δαιμονοποιήσει το σώμα μας, αλλά να μάθει στα παιδιά, από την πιο μικρή ηλικία, όλους εκείνους τους βασικούς κανόνες και προφυλάξεις, που απαιτείται να γνωρίζουν, ώστε να είναι σε θέση να βάζουν όρια και να προστατεύουν την ιδιωτικότητα του σώματός τους, όταν αυτή κινδυνεύσει να παραβιαστεί. Είναι απαραίτητο τόσο η οικογένεια, όσο και το σχολείο, να διδάξουν στο παιδί πώς να προστατεύει τον εαυτό του, πώς να ξεχωρίζει ένα καλό από ένα κακό άγγιγμα και πώς να εκφράζει τα συναισθήματά του, χωρίς να αισθάνονται ενοχές ή/και ντροπή.
Παρακάτω επισυνάπτεται έντυπο για γονείς, κηδεμόνες, εκπαιδευτικούς και οποιονδήποτε ενήλικασυναναστρέφεται με παιδιά και καλείται να τους μάθει τους τρόπους, με τους οποίους μπορεί να προστατεύει το σώμα του.
Το φυλλάδιο «Ο Κανόνας του Εσώρουχου», αναρτήθηκε στην επίσημη σελίδα «ΕΝΑ στα ΠΕΝΤΕ», η οποία υλοποιεί καμπάνια, στα πλαίσια του Συμβουλίου της Ευρώπης, για τον τερματισμό της παιδικής σεξουαλικής κακοποίησης.
Ολοκληρώνοντας τα εργαστήρια δεξιοτήτωνγια φέτος, κάναμε στάση στον τελευταίο θεματικό άξονα με τίτλο: «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία/ STE(A)Μ-Ρομποτική» με τίτλο «Πλανήτες- Ηλιακό Σύστημα».
Στη τάξη μας πραγματοποιήθηκε μια ιδεοθύελλα γνώσεωνγια το τί γνωρίζουμε και τι θέλουμε να μάθουμε γύρω από το διάστημα. Μέσα από αυτή τη διαδικασία καταφέραμε να ανασύρουμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών, αλλά και να σχεδιάσουμε πάνω σε αυτές, τις δραστηριότητες που θα λάβουν μέρος, σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα των παιδιών της τάξης μας.Με τους μικρούς μας εξερευνητές, μιλήσαμε πρώτα για τον δικό μας πλανήτη, τη Γη και τις συνθήκες που επικρατούν εκεί.Γνωρίσαμε τη δομή και σύσταση της, και μάθαμε τους λόγους για τους οποίους θεωρείται ο κατάλληλος για ζωή πλανήτης.Εμπλουτίσαμε το λεξιλόγιο μας μέσα από λέξεις που σχετίζονται με το διάστημαόπως: τροχιά, περιστροφή, άξονας, περιφορά, δορυφόρος. Βιωματικά και μέσω της μουσικοκινητικής, αντιληφθήκαμε την αδιάκοπη κίνηση της Γης γύρω από τον ήλιο, αλλά και γύρω από τον εαυτό της, καθώς και τη κίνηση του φεγγαριού γύρω από τη Γη, που αποτελεί δορυφόρος της, συνθήκη που μας χαρίζει το φαινόμενο της μέρας και της νύχτας,αναλόγως από το ποια πλευρά της Γης φωτίζεται από τον λαμπερό ήλιο.
Και από τον δικό μας πλανήτη, ήρθε η ώρα να ανακαλύψουμε τους υπόλοιπους πλανήτες του ηλιακού συστήματος και όλα τα κρυμμένα μυστικά του διαστήματος. Μέσα από κατάλληλα εκπαιδευτικά βίντεο, μιλήσαμε για τους υπόλοιπους πλανήτες και τη θέση/ απόσταση που έχουν από τον ήλιο, συνθέτοντας όλοι μαζί την οικογένεια του ηλιακού μας συστήματος.Με τη τεχνική του τυπώματος με σφουγγάρι, κάθε παιδί δημιούργησε τον δικό του πλανήτη, ενώ φιλοτέχνησε το δικό του ηλιακό σύστημα και template πλανητών, με όλες τις χρήσιμες πληροφορίες για τον καθένα ξεχωριστά.
Εκτός φυσικά από τους πλανήτες, το διάστημα, κοσμείται από δισεκατομμύρια αστέρια κι αστερισμούς, που χαρίζουν το φως τους στον ουρανό και συνθέτουν κι αυτά το διαστημικό σκηνικό. Η ιστορία των αστερισμών, ξεκινάει από πολύ παλιά, τότε που οι άνθρωποι τα παρατηρούσαν για να κατανοήσουν τον καιρό, τις αλλαγές των εποχών και του χρόνου γενικότερα. Στην αρχαία Ελλάδα, είθισται να παρομοιάζουν τους αστερισμούς με μορφές ζώων ή ανθρώπων. Με τα παιδιά, ταξιδέψαμε πίσω στον χρόνο και συναντήσαμε τον Ωρίωνα, μαθαίνοντας την ιστορία του όμορφου και φιλάρεσκου τοξότη, που η έπαρση και η αλαζονεία του, του επιφύλασσαν άδοξο τέλος. Αφού μιλήσαμε για τους αστερισμούς, φιλοτεχνήσαμε τους πιο γνωστούς με αγάπη περισσή!
Μα για μια στιγμή… ποιο είναι αυτό το πράσινο περίεργο πλάσμα, που μας κοιτάει με τα τεράστια μάτια του; Ο Εξ- Εξ φυσικά, το πράσινο εξωγηινάκι που μας καλεί σε μια απίθανη και ανεπανάληπτη εμπειρία!!
«Καλώς ήρθατε στο κέντρο εκπαίδευσης Αστροναυτών! Φορέστε την αστροναυτική σας στολή και τοποθετήστε τη παλάμη σας στο σύστημα αναγνώρισης υψηλών προδιαγραφών! Το μαγικό ταξίδι ξεκινάει! Βάλτε ζώνη κι ετοιμαστείτε… 3,2,1, Εκτόξευσηηηηηη!!!!».
Μα πού να βρισκόμαστε άραγε; Σκοτάδι παντού.. Μα στο διάστημα φυσικά! Βοηθός μας στην εξερεύνηση και στο πρώτο μας διαστημικό ταξίδι, ήταν ο Εξ- Εξ, το πράσινο εξωγηινάκι, που παρέα με τον Άρη και την αδερφή του, μας προ(σ)κάλεσαν σε μια γαλαξιακή αποστολή, για να μάθουμε τα πάντα γύρω από το διάστημα, μέσω της Augmented Reality, δηλαδή της Επαυξημένης Πραγματικότητας!
Στα παιδιά δόθηκε ένα παραμύθι σε έντυπη μορφή, όπου σε ορισμένες σελίδες είχε πραγματοποιηθεί επαύξηση των εικόνων. Τα σημεία αυτά ήταν ο διαστημικός πύραυλος, όλοι οι πλανήτες και το ηλιακό σύστημα. Η επαύξηση τους έγινε με τη χρήση δύο λογισμικών προγραμμάτων Unity και Vuforia με δείκτες που δημιουργήθηκαν, προκειμένου να τους «διαβάσει» η κάμερα οποιουδήποτε κινητού ή ταμπλέτας, που είχε εγκατεστημένη την επαυξημένη εφαρμογή. Δεδομένου πως τα παιδιά δεν είχαν έρθει σε επαφή ξανά με περιβάλλον Επαυξημένης Πραγματικότητας, στα πρώτα λεπτά παρουσίασαν άγχος επίδοσης κι ανασφάλεια για τις ικανότητές τους. Συχνά στην αρχή δυσκολεύονταν στο σωστό χειρισμό εστίασης κι απόστασης της κάμερας του κινητού, από το βιβλίο, προκειμένου να αναγνωριστούν οι επαυξημένοι δείκτες. Παρά τις αρχικές δυσκολίες, τα παιδιά κατόρθωσαν γρήγορα να αποκτήσουν τον έλεγχο της συσκευής και να κατανοήσουν τη διαδικασία, ενώ έδειξαν τεράστιο ενθουσιασμό, «βουτώντας» μέσα στο διάστημα. Η χρήση της Επαυξημένης Πραγματικότητας σε εκπαιδευτικό περιβάλλον νηπιακής ηλικίας, φάνηκε αφενός να έχει θετική επίδραση, αναπτύσσοντας πολλαπλές δεξιότητες στους μαθητές, που δεν ήξεραν ότι έχουν ή δεν είχαν ακόμη ανακαλύψει και αφετέρου να τους εμπλέκει περισσότερο στη μαθησιακή διαδικασία, ανεξαρτήτως του μαθησιακού τους προφίλ ή ιδιαιτερότητας, καθότι η Επαυξημένη Πραγματικότητα, αποτελεί ένα ισχυρό και χρήσιμο εκπαιδευτικό εργαλείο ακόμη και για μαθητές στο φάσμα του Αυτισμού.
Τόσο το έντυπο παραμύθι, όσο και η επαύξηση του, αποτελούν πνευματική δημιουργία και ιδιοκτησία της Νηπιαγωγού Φωτοπούλου Κονδυλία, στα πλαίσια της Διϊδρυματικής Μεταπτυχιακής της Έρευνας με τίτλο: «Όταν το διάβασμα γίνεται… παιχνίδι! Οι επιδράσεις των βιβλίων επαυξημένης πραγματικότητας σε παιδιά προσχολικής ηλικίας», του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών και Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία) σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Τμήμα της ΑΣΠΑΙΤΕ κι ως εκ τούτου, απαγορεύεται ρητά η χρήση, αναπαραγωγή, ή/και αντιγραφή, ολόκληρου ή μέρους αυτού, χωρίς την ενυπόγραφη συγκατάθεση της δημιουργού και του ιδρύματος.
Στην ελληνική λαογραφία, ο λαός αποκαλεί το μήνα Απρίλη καιΛαμπριάτη, από τη μεγάλη θρησκευτική εορτή του Πάσχα που συνήθως τελείται μέσα σ΄αυτόν.
Το καλαντάρι-ημερολόγιο του Απρίλη! (πηγή: wikipedia)
Στην τάξη μας στήσαμε την Πινακοθήκη του Πάσχα, με τους πίνακες του έλληνα ζωγράφου Δομήνικου Θεοτοκόπολου- Ελ Γκρέκο που αφορούν στη ζωή και τα πάθη του Χριστού μας.
Η Πινακοθήκη της τάξης μας!
Πιετά: «Αποκαθήλωση», το μαρμάρινο γλυπτό της Αναγέννησης, του Μιχαήλ Άγγελου.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή