Σε συνέχεια των δράσεων μας για την ευαισθητοποίηση των μαθητών μας απέναντι στα άτομα με ορατές ή αόρατες αναπηρίες, σε συνεργασία με τη σχολική μας νοσηλεύτρια κυρία Κέλλυ, μιλήσαμε για τον Αυτισμό, την αόρατη αυτή διαταραχή, για την οποία πολύ γίνεται λόγος, αλλά λίγοι τόλμησαν να μιλήσουν γι’ αυτήν ανοιχτά, πόσο μάλλον σε μια τόσο τρυφερή ηλικία, όπως αυτή του Νηπιαγωγείου.
Ο Αυτισμός, ή αλλιώς η Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (σύμφωνα με το διαγνωστικό σύστημα κατάταξης ψυχιατρικών και νευροαναπτυξιακών νοσημάτων DSM-5), χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά περί του 1911 από τον ψυχίατρο Eugen Bleuler, για να περιγραφεί κατά κύριο λόγο η ελλειμματική κοινωνική και επικοινωνιακή συνδιαλλαγή των ατόμων αυτών, με τους άλλους. Με το πέρασμα των χρόνων, τα διαγνωστικά και ανιχνευτικά εργαλεία, είναι σε θέση να διαγνώσουν έγκαιρα την αναπτυξιακή διαταραχή και να σχεδιαστεί ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα παρέμβασης για τα αυτιστικά άτομα, με σκοπό τη Συμπερίληψη τους στον εκπαιδευτικό και κοινωνικό ιστό
Πηγή: https://www.mitera.gr/arthra-ygeias/ti-einai-o-aytismos-kai-oi-diataraches-sto-fasma-toy-aytismoy/
Αν και το να αντιληφθεί ένα νήπιο, τη φύση του αυτισμού και τη ποικιλομορφία του, φαντάζει δύσκολο, θεωρούμε πως ακόμη και τόσο δυσνόητες έννοιες, μπορούν να κατανοηθούν από τα παιδιά, εάν τους εξηγηθούν με το κατάλληλο λεξιλόγιο και από τα κατάλληλα καταρτισμένα άτομα! Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως τα παιδιά είναι ικανά να αντιληφθούν και να αγκαλιάσουν πράγματα και καταστάσεις με τη καρδιά τους κι όχι πάντα με το μυαλό τους, αρκεί η όποια πληροφορία να διοχετεύεται σε αυτά απαλλαγμένη από κάθε είδους στερεότυπο ή προκατάληψη, με απόλυτο σεβασμό στη ψυχοσύνθεση και στη μοναδικότητα του καθενός.
Στο δύσκολο αυτό εγχείρημα, σημαντική ήταν η αρωγή της χοροθεατρικής παράστασης «Παράλληλες Κίτρινες Γραμμές». Ορμώμενοι από την Παγκόσμια Ευαισθητοποίησης για τα Άτομα με Αυτισμό, στις 2 Απριλίου, μας βοήθησαν να αντιληφθούμε με βιωματικό τρόπο, πως το αυτιστικό άτομο, πολλές φορές μπορεί να φαντάζει διαφορετικό από τους υπόλοιπους, να έχει αυξημένες φοβίες ή δυσκολίες στην επικοινωνία, σαν μια παράλληλη γραμμή, που δυσκολεύεται να βρει τον δρόμο της, που μοιάζει σαν να μην τέμνεται σε κανένα σημείο με εμάς…αλλά είναι ικανό να αναπτύξει κλίσεις και ταλέντα!
Γραμμές πολλές και διαφορετικές.. άνθρωποι πολλοί και διαφορετικοί, αυτιστικοί ή μη αυτιστικοί, με φοβίες, κοινές ή διαφορετικές δυσκολίες, όνειρα, συναισθήματα, ταλέντα και μια αστείρευτη διάθεση για ζωή, για αποδοχή, για αγάπη.
Οι μικροί μας φίλοι, διδάχθηκαν πως τα άτομα με αυτισμό, δεν μας απομακρύνουν από τον κόσμο τους, αλλά μας ζητούν να μπούμε εμείς στον δικό τους.. με αγάπη και ενσυναίσθηση. Μέσω της Αποδοχής και της Συμπερίληψης, τα παιδιά μαθαίνουν τον τρόπο να δομούν υγιείς διαπροσωπικές σχέσεις, απαλλαγμένες από μισαλλοδοξία και ρατσισμό, σε ένα Σχολείο και μια Κοινωνία για Όλους!
Οι δράσεις μας για τα άτομα με ορατές και αόρατες αναπηρίες, ολοκληρώθηκαν με τη δημιουργία ομαδικής αφίσας, μεταφέροντας το μήνυμα πως όλα τα άτομα έχουν ίσα δικαιώματα στην Εκπαίδευση, στο Παιχνίδι, στη Διασκέδαση, στην Εργασία, στην ίδια τη Ζωή. Η Κοινωνία οφείλει να Αγκαλιάζει και να Προασπίζεται τα αναφαίρετα αυτά δικαιώματα όλων των πολιτών χωρίς διακρίσεις, προκειμένου να ζουν όλοι ποιοτικά και ευτυχισμένοι!