«Εγώ είμαι εγώ κι εσύ είσαι εσύ.. μια ύπαρξη μοναδική!!» (Τμήμα 2ο)

 

1715425972279

 

Σε συνέχεια των δράσεων μας για την ευαισθητοποίηση των μαθητών μας απέναντι στα άτομα με ορατές ή αόρατες αναπηρίες, σε συνεργασία με τη σχολική μας νοσηλεύτρια κυρία Κέλλυ, μιλήσαμε για τον Αυτισμό, την αόρατη αυτή διαταραχή, για την οποία πολύ γίνεται λόγος, αλλά λίγοι τόλμησαν να μιλήσουν γι’ αυτήν ανοιχτά, πόσο μάλλον σε μια τόσο τρυφερή ηλικία, όπως αυτή του Νηπιαγωγείου.

Ο Αυτισμός, ή αλλιώς η Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (σύμφωνα με το διαγνωστικό σύστημα κατάταξης ψυχιατρικών και νευροαναπτυξιακών νοσημάτων DSM-5), χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά περί του 1911 από τον ψυχίατρο Eugen Bleuler, για να περιγραφεί κατά κύριο λόγο η ελλειμματική κοινωνική και επικοινωνιακή συνδιαλλαγή των ατόμων αυτών, με τους άλλους. Με το πέρασμα των χρόνων, τα διαγνωστικά και ανιχνευτικά εργαλεία, είναι σε θέση να διαγνώσουν έγκαιρα την αναπτυξιακή διαταραχή και να σχεδιαστεί ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα παρέμβασης για τα αυτιστικά άτομα, με σκοπό τη Συμπερίληψη τους στον εκπαιδευτικό και κοινωνικό ιστό

Πηγή: https://www.mitera.gr/arthra-ygeias/ti-einai-o-aytismos-kai-oi-diataraches-sto-fasma-toy-aytismoy/ 

 

Αν και το να αντιληφθεί ένα νήπιο, τη φύση του αυτισμού και τη ποικιλομορφία του, φαντάζει δύσκολο, θεωρούμε πως ακόμη και τόσο δυσνόητες έννοιες, μπορούν να κατανοηθούν από τα παιδιά, εάν τους εξηγηθούν με το κατάλληλο λεξιλόγιο και από τα κατάλληλα καταρτισμένα άτομα! Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως τα παιδιά είναι ικανά να αντιληφθούν και να αγκαλιάσουν πράγματα και καταστάσεις με τη καρδιά τους κι όχι πάντα με το μυαλό τους, αρκεί η όποια πληροφορία να διοχετεύεται σε αυτά απαλλαγμένη από κάθε είδους στερεότυπο ή προκατάληψη, με απόλυτο σεβασμό στη ψυχοσύνθεση και στη μοναδικότητα του καθενός.

 

1714402360244

 

Στο δύσκολο αυτό εγχείρημα, σημαντική ήταν η αρωγή της χοροθεατρικής παράστασης «Παράλληλες Κίτρινες Γραμμές».                                                                                                                                                                                           Ορμώμενοι από την Παγκόσμια Ευαισθητοποίησης για τα Άτομα με Αυτισμό, στις 2 Απριλίου, μας βοήθησαν να αντιληφθούμε με βιωματικό τρόπο, πως το αυτιστικό άτομο, πολλές φορές μπορεί να φαντάζει διαφορετικό από τους υπόλοιπους, να έχει αυξημένες φοβίες ή δυσκολίες στην επικοινωνία, σαν μια παράλληλη γραμμή, που δυσκολεύεται να βρει τον δρόμο της, που μοιάζει σαν να μην τέμνεται σε κανένα σημείο με εμάς…αλλά είναι ικανό να αναπτύξει κλίσεις και ταλέντα!

Γραμμές πολλές και διαφορετικές.. άνθρωποι πολλοί και διαφορετικοί, αυτιστικοί ή μη αυτιστικοί, με φοβίες, κοινές ή διαφορετικές δυσκολίες, όνειρα, συναισθήματα, ταλέντα και μια αστείρευτη διάθεση για ζωή, για αποδοχή, για αγάπη.

Οι μικροί μας φίλοι, διδάχθηκαν πως τα άτομα με αυτισμό, δεν μας απομακρύνουν από τον κόσμο τους, αλλά μας ζητούν να μπούμε εμείς στον δικό τους.. με αγάπη και ενσυναίσθηση. Μέσω της Αποδοχής και της Συμπερίληψης, τα παιδιά μαθαίνουν τον τρόπο να δομούν υγιείς διαπροσωπικές σχέσεις, απαλλαγμένες από μισαλλοδοξία και ρατσισμό, σε ένα Σχολείο και μια Κοινωνία για Όλους!

Οι δράσεις μας για τα άτομα με ορατές και αόρατες αναπηρίες, ολοκληρώθηκαν με τη δημιουργία ομαδικής αφίσας, μεταφέροντας το μήνυμα πως όλα τα άτομα έχουν ίσα δικαιώματα στην Εκπαίδευση, στο Παιχνίδι, στη Διασκέδαση, στην Εργασία, στην ίδια τη Ζωή. Η Κοινωνία οφείλει να Αγκαλιάζει και να Προασπίζεται τα αναφαίρετα αυτά δικαιώματα όλων των πολιτών χωρίς διακρίσεις, προκειμένου να ζουν όλοι ποιοτικά και ευτυχισμένοι!

 

1714382342990

 

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου – Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων (Τμήμα 2ο)

 

1714382186429

 

Με αφορμή τη Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, που γιορτάζεται ετησίως στις 2 Απριλίου, ως φόρο τιμής στον σπουδαίο παραμυθά, Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, αλλά και σε συνδυασμό με την Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων, δύο μέρες αργότερα, στις 4 Απριλίου, η τάξη μας παρακολούθησε μαζί με τα παιδάκια του άλλου τμήματος, τη παρουσίαση του παιδικού βιβλίου «Είσαι Μαυρόγατα» της συγγραφέως Ειρήνης Κουρουνιώτη, σε εικονογράφηση της Ιωάννας Πολίτη.

 

1714382074723     1714382074698

 

1715424948955

Μέσα από την ιστορία της Νουάρ και τις περιπέτειες της, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τον θαυμαστό κόσμο του βιβλίου, έγιναν κοινωνοί της ενεργητικής ακρόασης και εμπλούτισαν το λεξιλόγιο τους, μαθαίνοντας τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα και μέρη του βιβλίου (συγγραφέας, εικονογράφος, εξώφυλλο, σαλόνι κ.α.). Επιπλέον, έθεσαν τους προβληματισμούς τους και ήρθαν αντιμέτωπα με ηθικά διλλήματα και αξίες, όπως είναι η διαφορετικότητα και η αποδοχή της.  Με συνοδοιπόρους τη Φαντασία και τη Τέχνη, εμπνευσμένοι από την ιστορία της μαυρόγατας Νουάρ και έχοντας μιλήσει στη τάξη, για τα δικαιώματα των ζώων, καθώς και τη σπουδαία πράξη υιοθεσίας αδέσποτων ζώων, τα παιδάκια μας, φιλοτέχνησαν τη δική τους υιοθετημένη γατούλα, για να βρει μια γλυκιά και ζεστή γωνιά στο σπίτι τους.

 

1714382074672               1714382074647

Τέλος, φιλοτεχνήσαμε τους σελιδοδείκτες μας και ομαδοσυνεργατικά, για να τιμήσουμε το Παιδικό Βιβλίο, φτιάξαμε τη δική μας αφίσα. Τα παιδιά φαντάστηκαν τα βιβλία σαν λουλούδια, που ανθίζουν στον κήπο της γνώσης και που όλοι μπορούμε να θαυμάσουμε, να περιπλανηθούμε μέσα τους και να ταξιδέψουμε σε κόσμους μαγικούς και ονειρεμένους!

1714405265628 1714382144397