Είμαστε πια ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΕΣ…!

20230929 124605

Παγκόσμια Ημέρα Αθλητισμού με οδηγίες στα Αγγλικά!!!   

Ο κ. Παναγιώτης, ο καθηγητής των  Αγγλικών, με το βοηθό του τον Μπέντζαμιν τον σκαντζοχοιράκο, μας έμαθε τις οδηγίες για τις αθλητικές μας δραστηριότητες στα Αγγλικά, όπως:

jump: πηδώ

walk: περπατώ

in: μέσα στο στεφάνι

out: έξω από το στεφάνι

20230929 122137  20230929 122553      20230929 122601    20230929 122443

«Φύλλα φθινοπωρινά…Κίτρινα, καφέ, πορτοκαλιά» (Τμήμα 2)

 

received 1296725044361911

Η πρώτη αποστολή που μας έθεσε ο Άκης Φθινοπωράκης, ήταν να γίνουμε μικροί εξερευνητές και να συλλέξουμε από την αυλή μας ξερά φύλλα και φύλλα που έχουν χάσει το πράσινο χρώμα τους. Αφού τα επεξεργαστήκαμε και μιλήσαμε για το ξεχωριστό αυτό φαινόμενο, αποφασίσαμε να παίξουμε ένα παιχνίδι με τα φύλλα του φθινοπώρου. Στη συνέχεια κάναμε τη καταμέτρηση και γνωρίσαμε τις έννοιες «περισσότερα» – «λιγότερα», τα χωρίσαμε σε ομάδες, ανάλογα με το χρώμα τους (κόκκινο, καφέ ανοικτό, καφέ σκούρο, κίτρινο, πορτοκαλί). Το θέαμα ήταν μοναδικό, σαν ένας ζωγράφος να είχε απλώσει τη παλέτα του και να είχε ζωγραφίσει όλα τα φύλλα. Πώς άραγε να άλλαξαν χρώμα τα φύλλα και ποια άλλα χρώματα υπάρχουν στη φύση; Τι θα συμβεί εάν τα αναμείξουμε; Με αφορμή τη φθινοπωρινή πανδαισία χρωμάτων, πειραματιστήκαμε με τα χρώματα, κάναμε μοναδικές προσμίξεις και ανακαλύψαμε βιωματικά τη δημιουργία των συμπληρωματικών χρωμάτων, με απλά υλικά, όπως λίγο νερό και γκοφρέ χρωματιστά χαρτιά. Το πείραμα στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία και οι μικροί χημικοί το διασκέδασαν πολύ!! Κι αφού μάθαμε πλέον τα χρώματα, έφτασε και η στιγμή που φιλοτεχνήσαμε τα δικά μας φθινοπωρινά δεντράκια!

received 337433525525839    received 638907161764303

 

received 263002460047245      received 991978795245800

 

«Το πλατύφυλλο δεντρί με τα 4 κλωνάρια» (Τμήμα 2)

 

received 1039848897201997

Το δεύτερο μισό του Σεπτέμβρη κύλησε και με τα παιδάκια μας μέσα σε τόσο λίγο διάστημα, καταφέραμε να φυτέψουμε τους πρώτους σπόρους της συνεργασίας, της αγάπης και του ανήκειν, για να έχουμε μια δυνατή ομάδα. Και τώρα που είπαμε σπόρους… ποια εποχή να είναι άραγε αυτή που ξεκινάει ο γεωργός τη σπορά του στο χωράφι; Μα φυσικά το Φθινόπωρο!

Μέσω της τέχνης του κουκλοθεάτρου, γνωρίσαμε τις 4 εποχές που είχαν χτίσει στα κλαδιά ενός πλατύφυλλου δέντρου τα σπιτάκια τους: το Φθινόπωρο, τον Χειμώνα, την Άνοιξη και το Καλοκαίρι, όπου η καθεμία ξεχωριστά φάνταζε τον εαυτό της για καλύτερη και πιο ωφέλιμη για τους ανθρώπους και μας προ(σ)καλούσε να ψηφίσουμε το δικό της δώρο ως το πιο ξεχωριστό, για να το προσφέρει στα γενέθλια του πατέρας τους, του γερο- Χρόνου. Μέσα από αυτή την ιστορία, εξοικειωθήκαμε με τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της κάθε εποχής, προβληματιστήκαμε, εκφράσαμε τα συναισθήματά μας και κατανοήσαμε πως το κάθε στοιχείο και πλάσμα σε αυτή τη Γη, είναι μοναδικό, ξεχωριστό, χρήσιμο και φέρει τη δική του προστιθέμενη αξία και ταυτότητα. Τέλος, διαβάσαμε την ιστορία της γατούλας Μίνκα, που βίωνε τις αλλαγές της φύσης με μια ξεχωριστή μελωδία, από την περίφημη σύνθεση «4 εποχές» του Antonio Vivaldi. Η μουσική μας συνεπήρε και παραδοθήκαμε στο ρυθμό της. Χορεύοντας πότε αργά κι άλλοτε πιο ζωηρά, μεταμορφωθήκαμε σε ψιχάλες βροχής και καταιγίδα, σε δέντρα που ξεκινούν να χάνουν τα φύλλα τους, σε δυνατό αέρα και χιονάνθρωπους, σε λουλούδια που ξεπροβάλλει το πρώτο μπουμπουκάκι και σε ψάρια που κολυμπούν στο βυθό της θάλασσας.

Για να μας ευχαριστήσουν οι 4 εποχές που τους μάθαμε την ομόνοια και την συνεργασία, λίγο πριν αποχωρήσουν μας χάρισαν ένα παιχνίδι ταξινόμησης – ομαδοποίησης, με διάφορα στοιχεία της καθεμίας, ώστε όταν επιστρέψουν πάλι, η καθεμία στον κατάλληλο χρόνο, να μπορούμε να τις αναγνωρίσουμε. Όμως κάποιος κοντοστάθηκε στη πόρτα και θέλησε να μας γνωρίσει καλύτερα.. ήταν ο Άκης ο Φθινοπωράκης, που ζήτησε να τον φιλοξενήσουμε για λίγο καιρό και αυτός σαν αντάλλαγμα θα μας χάριζε πολλά φθινοπωρινά δώρα. Τι να μας επιφυλάσσει άραγε;

received 289661837286992        387538144 324562233509821 7021600002677678402 n

Τα μάθατε τα νέα… του 2ου τμήματος ;

Τα σχολεία ξεκίνησαν κι αυτή τη σχολική χρονιά και βρεθήκαμε ξανά μικροί και μεγάλοι στου Νηπιαγωγείου την αγκαλιά.

Διανύσαμε ήδη δύο εβδομάδες με τα παιδάκια μας και ήδη οι πρώτες σχέσεις εμπιστοσύνης και αγάπης άρχισαν να ζυμώνονται και να φωλιάζουν μέσα στις παιδικές ψυχές των μικρών μας φίλων!

Μέρα με τη μέρα, βήμα – βήμα, μαθαίνουμε να συνεργαζόμαστε, να δομούμε υγιείς φιλίες, να αντέχουμε και να υπομένουμε τη μοναδικότητα του τόσο σημαντικού άλλου! Αυτές τις πρώτες μέρες γίναμε ομάδα, μοιραστήκαμε πληροφορίες για τον εαυτό μας, γνωριστήκαμε για πρώτη φορά ή ξανασυστηθήκαμε!

Φιλοτεχνήσαμε το αρχικό του ονόματός μας, αφού πρώτα περπατήσαμε πάνω του και το “χτίσαμε” σαν καλοί οικοδόμοι της γνώσης! Το όνομά μας είναι μοναδικό, η ταυτότητα μας και η ιστορία μας!

Μιλήσαμε για τα αγαπημένα μας χρώματα, το αγαπημένο μας φαγητό και συνήθειες και διαπιστώσαμε πως αν και διαφορετικοί έχουμε πολλά κοινά σημεία, που πολλές φορές συγκλίνουν! Κι έτσι πολύ γρήγορα κατανοήσαμε ότι ανήκουμε στην ίδια παρέα, σε αυτή του Νηπιαγωγείου.

 Κοινός τόπος συνάντησης; Η τάξη μας!

 Γλώσσα επικοινωνίας; Τα τραγούδια, τα παιχνίδια, τα βιβλία μας, μα πάνω απ’όλα η αγάπη και η φροντίδα του ενός για τον άλλον…

Μέσα από τις διδακτικές ιστορίες συναισθηματικής ανάπτυξης, “Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε”, “Δεν είναι όλοι φίλοι σου”, “Δεν θέλω να παίξω όμορφα “, “Μα γιατί όχι; γρήγορα περάσαμε από το εγώ στο εμείς και κάναμε μια πρώτη γνωριμία με τις αξίες της συνεργασίας, της υπομονής, της εμπιστοσύνης, της φιλίας.

Ο φίλος μας είναι πολύτιμος θησαυρός, γι αυτό τον προσέχω και τον αγαπώ! 

 Φυσικά δε θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε και στην νέα μαθήτρια της τάξης μας, τη μικρή Φωτεινή, τη κούκλα – χαρακτήρα, που θα μας συντροφεύει σε κάθε μάθημα μαζί με την παρέα της, ώστε να μας βοηθήσει να εκφράσουμε τις σκέψεις μας και να ταυτιστούμε ,ίσως, με τα βιώματα και τις ιστορίες της!!

Μέσα από παιχνίδια συνεργασίας, οργανωμένα αλλά και ελεύθερα, δόθηκε η αφορμή να μιλήσουμε για τους κανόνες της τάξης μας και δημιουργήσαμε το συμβόλαιο της τάξης, όπου υπογράψαμε παιδιά και δασκάλες με το δακτυλικό μας αποτύπωμα και υποσχεθήκαμε να το τηρούμε, ώστε να είμαστε μια ομάδα δυνατή και αγαπημένη!

Μια ξεχωριστή στιγμή ήταν και η επαφή με το μάθημα Αγγλικών, όπου τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τις γνώσεις του κυρίου Παναγιώτη και τα υπέροχα τραγούδια του, που έφερε από τη μακρινή Αγγλία!!

Πόσα πολλά πράγματα καταφέραμε σε τόσες λίγες μέρες αγαπημένα μας παιδιά;

Πάμε λοιπόν να δημιουργήσουμε μαζί μια ονειρεμένη σχολική χρονιά!!

Μια υπέροχη σχέση δασκάλων και μαθητών!!

Σας υποσχόμαστε άφθονο ΓΕΛΙΟ που τόσο έλειψε αυτά τα χρόνια από τα προσωπάκια σας, απόλυτο ΣΕΒΑΣΜΟ στο ψυχισμό και στη προσωπικότητα του καθενός από εσάς, ΜΟΝΑΔΙΚΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ και ΤΑΞΙΔΙΑ πνεύματος και ψυχής μέσα από πολύ θεατρικό και βιωματικό παιχνίδι και παραμυθο-μαγειρέματα!!!

Ραντεβού στο σχολείο μας για νέες περιπέτειες!!

 Με τρυφερότητα,

Οι Νηπιαγωγοί του 2ου τμήματος 

IMG 20230918 133006  IMG 20230922 174801 IMG 20230914 163029 IMG 20230922 175759  IMG 20230922 131430

Χτίζουμε σχέσεις φιλίας, εμπιστοσύνης, αγάπης….

Με μια δραστηριότητα γνωριμίας:  “Παρουσιάζω το αγαπημένο μου λούτρινο παιχνίδι”.

Δ. : -Είμαι ο Δ.  και αυτή είναι η Ντίνα η τίγρης. Μου αρέσει να κοιμάμαι μαζί της.
Κ.: – Αυτός είναι ο μονόκερος μου. Μου αρέσει να πηγαίνω στην θάλασσα μαζί με τον μονόκερο μαζί με την μαμά και τον μπαμπά.
Άγ.: – Αυτό είναι το χταπόδι. Μου αρέσει να παίζω με το χταπόδι μου και να κοιμάμαι μαζί του.
Ν.: – Αυτή είναι η χελώνα μου ο Νικηφόρος. Μου αρέσει να κοιμάμαι μαζί της, να πηγαίνω βόλτα.
Ρ.: – Είμαι η Ρ. Είναι η Μίνι Μάους. Μου αρέσει να κοιμάμαι, να ξαπλώνω στο κρεβάτι μου και να πάω βόλτα με τον μπαμπά μου.
Ι. Α.:  – Η σκυλίτσα μου Νεφέλη. Μόνο κοιμάται.
Μ.: – Το Πάντα ο γλυκούλης. Μου αρέσει να παίζω και να κοιμάμαι μαζί. Έχω κι άλλον έναν γλυκούλη. Είναι Σκύλος και με  αυτόν τα ίδια.

Ένα φιλάκι, μα τι φιλάκι; Ένα “μαγικό” φιλάκι!

Για τις πρώτες μέρες στο σχολείο αξιοποιήσαμε την ιστορία του ΤΣΕΣΤΕΡ-ΤΟ ΜΑΓΙΚΌ ΦΙΛΑΚΙ- https://youtu.be/FivPoYnhG_M,

Όπως και ο Τσέστερ που αγαπούσε πολύ το μαγικό φιλάκι στην παλάμη του, ζωγραφίσαμε τα δικά μας μαγικά φιλάκια στις παλαμίτσες μας!

Τώρα ξέρουμε  πως η αγάπη της μανούλας μας θα βρίσκεται μαζί μας  όπου κι αν πηγαίνουμε….. ..ακόμα και στο σχολείο!

τετσερ

Η νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε!!!!

 

Αγαπητοί μας Γονείς και Αγαπημένα μας παιδάκια!!!

Ακούσατε, ακούσατε:

Η σχολική χρονιά 2023-24 ξεκινά τη Δευτέρα 11-9-2023, στις 8.30 το πρωί,  με τον καθιερωμένο Αγιασμό που  θα παρακολουθήσουμε, από κοινού με το συστεγαζόμενο 12ο ΔΣ Καλλιθέας, στο προαύλειο του  Δημοτικού.

Καλή μας αντάμωση!!!

1696595926111

Το ποιηματάκι καλωσορίσματος

Τα Ποιηματάκια καλωσορίσματος της κ.  Κονδυλίας σε διασκευή του ποιήματος “Πρώτη μέρα μαθητής” της Ρένας Καρθαίου.