Ουπς! Οι 4 εποχές μπερδεύτηκαν!

Καθώς η σχολική χρονιά, 2022-2023, βαδίζει προς το τέλος της προσεγγίσαμε –ΒΙΩΜΑΤΙΚΑ– τη χρονική αλληλουχία των τεσσάρων εποχών με απώτερο σκοπό να  συνοψίσουμε κάποιες από τις γνωστικές δεξιότητες των λιλιπούτειων μαθητών/τριών μας..

Δραματοποιήσαμε, λοιπόν, το ΓΕΡΟ ΧΡΟΝΟ με τα  4 παιδιά του, τις ΕΠΟΧΕΣ.

Παίξαμε  μπερδεύοντας τη σειρά των  4 εποχών…

Τελικά τα καταφέραμε και βάλαμε τις εποχές σε σωστή σειρά!!

0. Ο ΓΕΡΟ ΧΡΟΝΟΣ ΚΑΙ ΟΙ 4 ΕΠΟΧΕΣ

Ο Γέρο Χρόνος και οι 4 Εποχές.

2. οι εποχες μπερδευτηκαν

Παίζουμε: Οι εποχές μπερδεύτηκαν!

!3 1

1. ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΑΛΛΗΛΟΥΧΙΑΣ ΚΑΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΕΠΟΧΩΝ

Επιτέλους! Οι 4 εποχές στη σωστή σειρά με βάση τα χαρακτηριστικά τους.

Μαθαίνουμε να φροντίζουμε τα δόντια μας με το πρόγραμμα: “Βουρτσίζουμε μαζί”!

20230526 105946

 Ο Γκαρής ο γαϊδαράκος, σε δράση….

20230526 111455  20230526 105504      20230526 105558

Με τη βοήθεια του Γκαρή του γαϊδαράκου, το πρόγραμμα “Βουρτσίζουμε μαζί” ενημέρωσε τα παιδάκια για τη φροντίδα των δοντιών τους και τη στοματική υγιεινή, γενικότερα.

Οι θεματικοί άξονες που αναπτύχθηκαν κατά τη διάρκεια του προγράμματος είναι οι εξής:

  • Τα δόντια μας
    • Από τι αποτελείται το δόντι
  • Μικρόβια και οξέα από τις τροφές στην στοματική κοιλότητα
    • Ποια είναι τα μικρόβια
    • Πως δημιουργούνται
    • Τι προκαλούν στα δόντια
  • Υγιεινή και Βασικοί κανόνες
    • Σωστό βούρτσισμα των δοντιών πρωι και βράδυ
    • Χρόνος βουρτσίσματος των δοντιών
    • Κάθε πότε πρέπει να αλλάζουμε την οδοντόβουρτσα
    • Κάθε πότε πρέπει να πηγαίνουμε στον Οδοντίατρο – Πρόληψη
20230526 111054

Το Ημερολόγιο: “ΒΟΥΤΣΙΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”

 ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΓΟΝΕΙΣ_ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ

Μικροί Κηπουροί: Φυτεύουμε το Βασιλικό μας!!!!

20230524 122925 300x225 1     Γίναμε ΜΙΚΡΟΙ ΚΗΠΟΥΡΟΙ και φυτέψαμε το ΒΑΣΙΛΙΚΟ μας, για να απομακρύνουμε τα κουνούπια από την τάξη μας!!!

ΒΑΣΙΛΙΚΟΣ: Το όνομα «βασιλικός» προέρχεται από την ελληνική λέξη «βασιλεύς», που σημαίνει «βασιλιάς».

Ο βασιλικός θεωρείται από πολλούς συγγραφείς μαγειρικής ως ο «βασιλιάς των βοτάνων».

Δώσε μου δυόσμο να μυρίσω
λουίζα και βασιλικό
Μαζί μ’ αυτά να σε φιλήσω                                                                                                                                                               
και τι να πρωτοθυμηθώ.                                                                                                                                                                                                                       Οδ. Ελύτη: Τα ρω του Έρωτα

 

Έτοιμοι Ξεκινάμε

Έτοιμοι! Ξεκινάμε!

πετραδακι

Βήμα 1:  Τοποθετούμε πετραδάκια στη βάση της γλάστρας!

1     Βήμα 1ο   Βήμα 1ο 1 1

20230524 123213

Βήμα 2: Προσθέτουμε το χώμα!

      20230524 123227 20230524 123235  βήμα 2ο

 

20230524 123607

Βήμα 3: Επιτέλους, ο Βασιλικός μας στη γλάστρα!

20230524 123721 Κι άλλο χώμα!!!

20230524 123546   20230524 123809  20230524 123846

20230524 123645

Βήμα 3: Δροσερό νεράκι για το Βασιλικό μας!

    20230524 123619

 

Δραστηριότητα καλλιέργειας ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗΣ στο Φρουτονηπιαγωγείο!!!

Καλλιεργούμε την “Ενσυναίσθηση”! Πώς;;;

Μα πώς αλλιώς;;;;; “Μπαίνοντας στα παπούτσια του Άλλου”

Η έννοια της  Ενσυναίσθησης περιγράφει ουσιαστικά, σύμφωνα με τη σύγχρονη νευροψυχολογία, την αινιγματική ικανότητά μας να μοιραζόμαστε από κοινού και να βιώνουμε σε πρώτο πρόσωπο τα συναισθήματα ενός τρίτου προσώπου.

Όταν, μια φορά κι έναν ανοιξιάτικο καιρό, στο «Φρουτονηπιαγωγείο» ήρθαν δύο καινούργιοι μαθητές- Μηλαράκια (εικόνα 1).

1

Εικόνα 1: Οι δύο νέοι φίλοι-Μηλαράκια….

Να πως έγιναν  οι  “μηλοκαρδούλες”  τους (εικόνα 3  και 5) όταν τα φρουτοπαιδάκια τους μίλησαν με όμορφα και άσχημα λογάκια!

3

4

Εικόνα 3: Τα ευγενικά λογάκια ομόρφυναν τις μηλοκαρδούλες!!!!

2

5

Εικόνα 5: Τα “αρνητικά” σχόλια- λογάκια μάραναν τις μηλοκαρδούλες.

 

 

Ταξίδι -πίσω- στο χρόνο με στάση στην Εποχή των ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΩΝ!!!

Με τη βοήθεια της χρονομηχανής μας ταξιδέψαμε -πίσω- στο χρόνο και συναντήσαμε τους φανταστικούς!!!! Δεινόσαυρους.       20230517 174150

Τα μικρά μας μαθητούδια έφεραν σχετικά βιβλία, μεγάλους Δεινόσαυρους, μικρά Δεινοσαυράκια και φόρεσαν τα  ρουχαλάκια τους με  τους Δεινόσαυρους…

Γίναμε μικροί Παλαιοντολόγοι και φτιάξαμε τα απολιθώματα των ποδιών των Δεινόσαυρών μας,  αυγουλάκια με μικρούς σκελετούς Δεινόσαυρων τα οποία ανακαλύψαμε μέσα σε θαλασσινή άμμο, αλλά και το δικό μας μουσείο Φυσικής Ιστορίας με τους φανταστικούς μας!!!! Δεινόσαυρους….20230517 154655   20230518 210001

Ο μπαμπάς Δεινόσαυρος προσέχει τα αυγουλάκια…

       

Να και ο κινούμενος Δεινόσαυρος του Παναγιώτη μας!!!  στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://sketch.metademolab.com/share/d867c991a1b64dad81ff22878cdab570/running_jump

Το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας με τους φανταστικούς μας!!! Δεινόσαυρους.        

 

Μια γιορτή για τη Μάνα, τη Μητέρα, τη Μανούλα, τη Μαμά!!!

Στο σχολείο μας τιμήσαμε  στο πρόσωπο των Μαμάδων μας, το πιο αγαπημένο και ξεχωριστό πρόσωπο όλων μας, τη ΜΑΝΑ, τη ΜΗΤΕΡΑ, τη ΜΑΝΟΥΛΑ, τη ΜΑΜΑ!!!
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΜΑΝΟΥΛΕΣ!!!
“Κι ένα τέταρτο μητέρας αρκεί για δέκα ζωές,
 και πάλι κάτι θα περισσέψει που να το ανακράξεις σε στιγμή μεγάλου κινδύνου”.

– Οδυσσέας Ελύτης “Εκ του πλησίων”

IMG 20230511 091340   IMG 20230511 090037  20230511 134620

Το έθιμο του κλήδονα στις γειτονιές της Θεσσαλίας!!!

ΚΛΗΔΟΝΑΣεθιμο κληδονα 1Το γκούμι: μεταλλικό δοχείο στολισμένο με λουλούδια

Η Μανούλα και ο Μπαμπάς της Κωνσταντίνας μας,  παρουσίασαν το έθιμο του  του Κλήδονα όπως γιορτάζεται στις
γειτονιές  της Θεσσαλίας, συγκεκριμένα στα χωριά των  Τρικάλων Θεσσαλίας από όπου και κατάγονται. Στις παραπάνω περιοχές, το έθιμο του κλήδονα συμπεριλαμβάνεται στη γιορτή της Πρωτομαγιάς.

Όπως μας ανέφεραν οι Γονείς της Κωνσταντίνας μας, η λέξη κλήδονας σημαίνει προφητεία και θεωρούσαν ότι στον κλήδονα εμφανιζόταν στις ελεύθερες κοπέλες τ΄ όνομα του αγοριού που θα παντρευτούν. Στις μέρες μας,  το έθιμο αυτό παραμένει μόνο ως παράδοση.

Έτσι, με την καθοδήγηση της μανούλας βίωσαν τα στάδια του εθίμου του κλήδονα, αγόρια και κορίτσια παρέα: είδαν το Γκιούμι, θαύμασαν τα όμορφα λουλούδια που το στόλιζαν,  το γέμισαν με νερό, τα κορίτσια διάλεξαν δαχτυλίδια τα οποία τοποθέτησαν στο Γκιούμι και στη συνέχεια τα αναζήτησαν….

Τα δαχτυλίδια στο γκιούμι.

διαλεγω το δαχτυδιδι μουριχνω το δαχτυλιδι στο γκιουμιτα δαχτυλιδια στο γκιουμι

τα κορίτσια ψάχνουν τα δαχτυλίδια

Ψάχνω το δαχτυλίδι που θα μου φανερώσει τον ΚΑΛΟ μου!!

Γεμίζουμε με νερό, το γκιούμι.

     

Ευχαριστούμε τους Γονείς της Κωνσταντίνας μας για την προσφορά τους στο “πολιτισμικό κεφάλαιο” των παιδιών μας μέσω της βιωματικής εμπειρίας της λαϊκής παράδοσης του τόπου τους !!!

 

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ σε ομιλία-συζήτηση.

Πρόσκληση Ομιλίας 12 Μαΐου 2023

Με την υποστήριξη της Ψυχολόγου-μανούλας της Μελίτας μας, η Εταιρία Κοινωνικής Ψυχιατρικής Π. Σακελλαρόπουλου θα πραγματοποιήσει ομιλία- συζήτηση για τους Γονείς των παιδιών προσχολικής ηλικίας με θέμα την οριοθέτηση στα παιδιά νηπιακής ηλικίας και τη συμβολή της στην υγιή σωματική τους ανάπτυξη.

Σας προσκαλούμε και σας περιμένουμε όλους!

Μυρμηγκομανία….

Με αφορμή το βιβλίο της κ. Διονυσίας Σκούτα: ΜΥΡΜΗΓΚΙ ΦΑΡΑΩ, εμπνευστήκαμε…..

Εκπαιδευτικοί, Γονείς και   Παιδάκια  με περίσσια εργατικότητα και υπομονή , όπως τα εργατικά και υπομονετικά Μυρμήγκια, συνεργαστήκαμε για την υλοποίηση του μικρής διάρκειας  project με θέμα τη ζωή των Μυρμηγκιών.

 !20230504 202641

Αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειάς μας, αποτελεί η εφημερίδα τοίχου Μυρμηγκομάνια!! 

Αλλά και η δημιουργία του ηλεκτρονικού βιβλίου “O Τζίτζικας και ο Μέρμηγκας”, όπου τα παιδάκια μας δίνουν το δικό τους τέλος στο  μύθο του παππού Αισώπου μέσα από τη  δημιουργική τους αφήγηση…(Δραστηριότητα γλωσσικού εγγραμματισμού).

https://read.bookcreator.com/bnol8s1HEYOA40wHOXODF8cr6Ai2/m_wYcb-STbO9bYVbxzFO6w

Καθώς πλησιάζουν και οι βουλευτικές εκλογές, είπαμε να ψηφίσουμε τη Μυρμηγκοφωλιά-Λαβύρινθο που μας αντιπροσωπεύει…. 20230503 123003με 4 ψηφαλάκια-φασολάκια.

Η ζωή των Μυρμηγκιών σε πραγματικές συνθήκες, από το μαθητή μας, Παναγιώτη:
” Στον κήπο της γιαγιάς είδα μία μυρμηγκοφωλιά. Τους έριξα ψωμί να φάνε. Τα μυρμηγκάκια το πήραν για να το πάνε στην φωλιά τους….”