Νοέμβρη οργώματα κι ελιές… δεν απολείπουν οι δουλειές (Τμήμα 2)

400132594 2571441179696848 2788644978590133987 n 384858989 1556156398520085 331338840843490523 n

Την εβδομάδα που μας πέρασε τα παιδάκια μας ήρθαν σε επαφή με τη παράδοση και τη λαογραφία. Μέσα από το χρονοντούλαπο ξεπρόβαλαν μπροστά μας εικόνες μιας άλλης εποχής, τότε που οι άνθρωποι έφτιαχναν το ψωμί τους μόνοι τους και μάζευαν τις ελιές με τα χέρια. Ο κάματος ήταν μεγάλος εκείνα τα χρόνια, καθότι μηχανήματα δεν υπήρχαν πολλά ή δεν είχαν εφευρεθεί. Η σπορά και το λιομάζωμα ήταν δυο αγροτικές ασχολίες των ανθρώπων του χωριού, όπου ξεκινούσαν τέλη Νοεμβρίου και ολοκληρωνόταν τέλος Μαρτίου. Οι μικροί μας φίλοι έμαθαν μέσα από το μουσικοκινητικό τραγούδι «Ο Γεωργός» και το παραμύθι Ο Σταρένιος και η Ψωμούλα τη διαδικασία της σποράς και σαν άλλοι αγρότες, αφού έμαθαν τα μέρη του φυτού και τι χρειάζεται για να αναπτυχθεί ένα σποράκι, έριξαν τους δικούς τους σπόρους στη Γη για να δώσουν σιγά σιγά τους πρώτους καρπούς την Άνοιξη.

400825181 215655391573874 1025225472749686248 n    376518422 838199074980252 9215187632951178300 n

  368049440 735942205259863 1032703793714986840 n       370288159 879400440178673 8391742996077050010 n

Μέσα από τους πίνακες ζωγραφικής του Θεόφιλου, γνωρίσαμε τη θεά της γεωργίας, Δήμητρα, περιεργαστήκαμε το δρεπάνι της και γνωρίσαμε και άλλα γεωργικά εργαλεία, που ελάχιστοι γνώριζαν ή είχαν δει από κοντά. Μάθαμε το Ψψ του ψωμιού, μέσα από προγραφικές ασκήσεις και δημιουργήσαμε σύνθετες λέξεις με β- συνθετικό τη λέξη ψωμί (πχ ελιά +ψωμί= ελιόψωμο). Τέλος, μαζί με τα παιδιά του άλλου τμήματος, είδαμε μαζί το παραμύθι «Το πιο γλυκό ψωμί», μια ιστορία αρκετά διδακτική, όπου μιλάει για την αξία της δουλειάς και του μόχθου, δοσμένη στα παιδιά με απλό τρόπο μέσα από τα στάδια παρασκευής του ψωμιού.

Η ελιά η ευλογημένη, είχε κι αυτή τη τιμητική της αυτές τις μέρες. Το ιερό της κλωνάρι, ήρθε ως δώρο στη τάξη μας, από τη θεά Αθηνά, όπου αναβίωσε τη μονομαχία που είχε με τον θεό Ποσειδώνα, για το νέο όνομά της πόλης της Κεκροπίας. Τα παιδιά με βιωματικό τρόπο, πήραν μέρος σε αυτή τη μονομαχία και μάλιστα άσκησαν και το εκλογικό τους δικαίωμα για να παρθεί η πιο δίκαιη απόφαση. Η ψηφοφορία ξεκίνησε… Ο κύβος ερρίφθηΤο δώρο της Αθηνάς, η ελιά,  θεωρήθηκε πιο ωφέλιμο για τους κατοίκους, σε αντίθεση με το θαλασσινό νερό και το άλογο του Ποσειδώνα.

400871986 882019426586439 265932740510464502 n  385529678 700314998740587 6611890361062278254 n   395085385 7087840131277094 2964448665706941959 n

Και από την αρχαία Ελλάδα, ταξιδέψαμε στη σύγχρονη! Μεταφερθήκαμε με τη φαντασία μας σε έναν ελαιώνα για να δούμε πώς γίνεται το μάζεμα της ελιάς και πώς αυτή καταλήγει να δώσει το χρυσαφένιο θησαυρό στο πιάτο μας, που νοστιμίζει τα φαγητά μας, που δεν είναι άλλος από το λάδι. Μάθαμε το γράμμαΕε της ελιάς, εξασκηθήκαμε στη γραφή του, βρήκαμε λέξεις που ξεκινούν από το γράμμα Εε, γνωρίσαμε τα προϊόντα που παράγονται από το λάδι και στη συνέχεια φτιάξαμε τις δικές μας ελίτσες από ανακυκλώσιμα υλικά.      

398418445 293161999787598 7716396710776519988 n     393186363 1733253463858578 3561645260891851377 n

386892226 1050604979425302 3283075397008712920 n       393970410 1102005984502825 1110277711745117472 n

385526740 1692465174574137 997368980677221265 n        371494092 1522180805271766 906014763221923731 n

Αυτά κι άλλα πολλά μαθαίνουμε με τα παιδάκια μας στη τάξη μας με τρόπο βιωματικό και παιγνιώδη. Ραντεβού την επόμενη εβδομάδα για να υποδεχτούμε τον νέο μήνα με τα χειμωνιάτικα δώρα και τις εκπλήξεις του! Μείνετε συντονισμένοι!

 

 

 

 

Να τι θα έκαναν οι λιλιπούτειοι μαθητές και μαθήτριές μας, αν ερχόταν στη χώρα μας η μικρή Ειρήνη, παιδί πρόσφυγας!

Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες.

https://www.youtube.com/watch?v=WQJhuAfVTqo&t=317s&ab_channel=unhcrgreece

Κατά την επεξεργασία της παραπάνω ιστορίας, τα μικρά μας μαθητούδια μίλησαν με ενσυναίσθηση, εκφράζοντας τα συναισθήματά τους, τις ιδέες και τις απόψεις τους…. αλλά και συνάμα προβληματίστηκαν  και προσπάθησαν να δώσουν  λύσεις στο πρόβλημα της μικρής προσφυγοπούλας, της Ειρήνης και έκαναν προτάσεις…  κάποιες από τις οποίες αναφέρονται στον παρακάτω εννοιολογικό χάρτη:

Εννοιολογικός χάρτης Ειρήνη -παιδί πρόσφυγας .doc (1)

Τι θα έκανες αν ερχόταν στη χώρα μας η μικρή Ειρήνη, παιδί πρόσφυγας;;;

Άγγελος: Θα της έλεγα να πάρει ένα από τα πράγματα μου για να παίξουμε μαζί. Θα της έδινα τα αρκουδάκια μου. Θα της έλεγα να πάμε μαζί σχολείο…

Αγγελική: Θα της έδινα cup cake και θα την φρόντιζα. Θα της έδινα και φιλάκι.

 Αλέξανδρος: Θα της αγοράσω γλυκό. 

Ειρήνη: Θα της έδινα στολίδια.

Νίκος: Θα της έδινα καρδιά καλοσύνης από χειροτεχνία.

Νικηφόρος: Θα της έδινα Καρμπονάρα και λίγο ψωμάκι για να φάει. Θα την πήγαινα στο «Νιάρχο» για να κάνει λίγο ποδήλατο. Θα της έλεγα  «Γειά σου» και σ΄αγαπάω για να έχει κάπου να ζήσει.  

Παναγιώτα: Θα της έδινα σπίτι- θα το πάρω από ένα μαγαζί- που πουλάει σπίτια- χωρίς σκάλες για να μην κουράζεται.

Ιωάννα Θ.: Αγκαλίτσα

Κωνσταντίνα: Θα της έδινα ένα παιχνίδι skye paw patrol για να παίξει. Θα την πήγαινα στο Λούνα Παρκ για να παίξει και να κάνει «Ρόδα».

Άνταμ: Θα της έδινα ψωμί, χυμό, θα της έλεγα να μείνει σπίτι μου γιατί κρυώνει.

Μάνος: Εγώ θα έπαιζα μαζί της παιχνίδι. Στην κουζίνα θα μαγειρεύαμε. Θα πήγαινα μαζί της στη θάλασσα να κολυμπήσουμε.

Νάγια:  Σοκολάτα.

Ράνια: Θα της έδινα καραμέλες, σοκολάτες, σοκοφρέτες και τσίχλες.

Ιωάννα Ανδ.:Θα της έδινα μια καραμέλα. Θα την πήγαινα παιδική χαρά για να παίξει.

Τα λογάκια των μικρών μαθητών/τριών μας μας συγκίνησαν βαθιά!
Αποδεικνύουν ότι τα παιδάκια μας βαδίζουν το δρόμο της Καρδιάς, της Αγάπης και της Καλοσύνης!

Αποχαιρετώντας το ΦΘΙΝΟΠΩΡΑΚΙ !!!!

Αποχαιρετήσαμε την εποχή του Φθινοπώρου κάνοντας ένα πάρτι με πρωτότυπες λιχουδιές ως κεράσματα!

Τι λιχουδιές;;

Μα τι άλλο από μια πολύχρωμη φρουτοσαλάτα με ζουμερά ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΑ ΦΡΟΥΤΑ!

φρουτοσαλάτα

Το πάρτι εμπλουτίστηκε  με τραγούδι και κατασκευή: Ζωγραφίσαμε τα δικά μας ΣΟΥΠΛΑ για να απολαμβάνουμε την καθημερινή μας φρουτοσαλάτα....

“Το λεωφορείο της Καλοσύνης”

Στο πλαίσιο του 2ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων της Θεματικής ενότητας: Ενδιαφέρομαι κι ενεργώ- κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη- Ανθρώπινα Δικαιώματα με τίτλο: «Καραβάνια χωρίς σύνορα: Αναζητώντας την πατρίδα της καρδιάς μας» διαβάσαμε το παραμύθι «Η καλοσύνη» των εκδόσεων Ψυχογιός. Στη συνέχεια παίξαμε στην τάξη μας, το βιωματικό παιχνίδι «Το λεωφορείο της Καλοσύνης» με στόχο την καλύτερη κατανόηση της έννοιας.

“Στο λεωφορείο της Καλοσύνης”, οι επιβάτες συμπεριφέρονται με  αγάπη και καλοσύνη απέναντι στο συνάνθρωπο που αντιμετωπίζει δυσκολίες….

“Στο λεωφορείο της Καλοσύνης”, εκτυλίσσονται  πράξεις καλοσύνης και σεβασμού απέναντι στους συνανθρώπους  μας….

“Στο λεωφορείο της Καλοσύνης”, οι επιβάτες έχουν ενσυναίσθηση …

“Στο λεωφορείο της Καλοσύνης”, η αγάπη, σεβασμός και η καλοσύνη περισσεύουν…..

 

Τα παραπάνω αποτυπώνονται στο ηλεκτρονικό μας βιβλίο με τίτλο: Το λεωφορείο της Καλοσύνης”, στο σύνδεσμο που ακολουθεί:

https://read.bookcreator.com/ bnol8s1HEYOA40wHOXODF8cr6Ai2/ qJfLrzz5TRaMPjfXS6C8gQ\

 

Με ένα βιβλίο ταξιδεύω σε κόσμους μαγικούς… που δε τους χωράει ανθρώπου νους! (Τμήμα 2)

 

Θέλω βιβλία φτερωτά!

Δε θέλω εγώ φτερά πουλιού
ψηλά να φτερουγίσω.
Μήτε καράβια ωκεανού
τη γη μας να γυρίσω.
Θέλω βιβλία φτερωτά
Αυτό μονάχα δωσ΄ μου.
Να ταξιδεύω με το νου
στα πέρατα του κόσμου.

Σ. Παράσχου

 

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού και με νωπή τη μνήμη από την ιστορία της Μαλάλα, της μικρής ηρωίδας, που διεκδίκησε το δικαίωμα της για μάθηση, αποφασίσαμε να μιλήσουμε στα παιδιά, για το πώς μπορούν κι αυτά να διεκδικήσουν το δικαίωμα τους σε αυτή και μέσα από συζήτηση κι ερωτήσεις, καταλήξαμε στο συμπέρασμα πως τα βιβλία, είναι το μαγικό μας παράθυρο στον κόσμο της Φαντασίας και της Γνώσης, που μπορεί να μας χαρίσει πολύτιμες συμβουλές και διδάγματα μέσα από τις ιστορίες του.

Μιλήσαμε για τα μέρη του βιβλίου (εξώφυλλο, οπισθόφυλλο, σαλόνι κ.α.) καθώς και τις πρώτες πληροφορίες που μπορούμε να αντλήσουμε από την εικόνα ή τον τίτλο του. Εξοικειωθήκαμε με νέες λέξεις όπως: Συγγραφέας, Εικονογράφος, Εκδόσεις. Στη συνέχεια μιλήσαμε για τα είδη των βιβλίων και αναγνωρίσαμε ότι δεν είναι όλα τα βιβλία για ανάγνωση από όλες τις ηλικίες, αλλά πρέπει πάντα να υπάρχει η ένδειξη ηλικίας καταλληλότητας ανάγνωσης. Συμπεράναμε ότι τα παραμύθια και η παιδική λογοτεχνία είναι τα πλέον κατάλληλα για εμάς και φυσικά εγκαινιάσαμε το πρόγραμμα της δανειστικής μας βιβλιοθήκης. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με το γεγονός ότι θα διαβάζουν ένα βιβλίο την εβδομάδα και θα αποτυπώνουν σε εργασία, αυτά που τους έκαναν εντύπωση! Ειδικές τσάντες ήρθαν στη τάξη μας, για να γεμίσουν με τον πολύτιμο μας φίλο, και εμείς υποσχεθήκαμε να τον σεβόμαστε και να τον προσέχουμε, σαν φυλαχτό ακριβό, αφού μιλήσαμε για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του καλού αναγνώστη.

387323390 213741891767382 4884453312990953703 n                      398377024 1063791511309167 5062340255196283301 n

 

Ευγενική προσφορά η Λογοπεδική Αξιολόγηση από τη Λογοπεδικό-μανούλα κ. Δώρα.

Η λογοπεδικός και μανούλα της μαθήτριας μας Άρτεμις -2ο τμήμα του 9ου νγ Καλλιθέας , η κ. Δώρα, επισκέφτηκε το σχολείο μας και προσέφερε ως δώρο τη “λογοπεδική αξιολόγηση” σε 17 από τα παιδάκια του σχολείου μας, με τη συγκατάθεση των Γονιών τους. 

20231123 114939           20231123 114936            

Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ που ακολουθήθηκε ήταν η παρακάτω:

Τα παιδιά προσέρχονταν σε ομάδες των δύο με την  παρουσία μίας από τις δασκάλες  του τμήματός τους.
Ζητήθηκε από τα παιδιά να καθίσουν στις καρέκλες και στη συνέχεια ξεκίνησε η διαδικασία
αξιολόγησης, κατά την οποία -αρχικά- τέθηκαν  προσωπικές ερωτήσεις στο κάθε παιδάκι ξεχωριστά, όπως η ηλικία, αν έχουν αδέρφια, αγαπημένα χρώματα,  ήρωες κ.λπ.  

Στη συνέχεια τους δόθηκε εικόνα περιγραφής και ιστορία σειροθέτησης  τριών (3) εικόνων 
διαφορετική στο κάθε παιδί. Μέσα από αυτή τη διαδικασία ελέγχθηκε το λεξιλόγιο, ο τρόπος 
περιγραφής , η ομιλία, η κατανόηση ερωτήσεων και οι κοινωνικές/πραγματολογικές δεξιότητες ( 
περιμένω τη σειρά μου, κάθομαι στην καρέκλα, διατήρηση θέματος συζήτησης).
Ευχαριστούμε! κ. Δώρα για την πολύτιμη βοήθειά σας.

 

 

Το θέατρο ήρθε στο σχολείο μας: “Ένα βήμα τη φορά..” και ο ΤΡΟΜΑΡΑΣ προχωρά!!!

Η πρώτη μας Δράση μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό με σημείο αναφοράς το θέατρο και τον πολιτισμό, πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων και θεάτρου του 12ου ΔΣ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ.  

Σε συνεργασία, λοιπόν,  του 9ου ΝΓ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ με τις Α και Β τάξεις του 12ου ΔΣ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ, η θεατρική ομάδα ΛΩΤΙΝΟΣ ΗΛΙΟΣ (https://lotinosilios.gr/) έφερε το θέατρο στο σχολείο μας και μας παρουσίασε την παράσταση: «Ο  Τρομάρας» του Γ. Βιζυηνού.

20231122 091321 1

Τρεις παραμυθάδες κι ένας μουσικός με το σαντούρι και το βιολί του,  περιπλανιούνται σαν πειρατές μέσα στη θάλασσα…..

20231122 090729 1

Ο ήρωας-ΤΡΟΜΑΡΑΣ “παλεύει” με τους φόβους του…

«Ο  Τρομάρας» του Γ. Βιζυηνού, πρωτοδημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Η Διάπλασις των Παίδων» το 1884.

Σύμφωνα με το σημείωμα της Σκηνοθέτιδας κ. Παπαμάρκου Α., η  πορεία του Τρομάρα, από το σκοτάδι του φόβου  στη χαρά της ζωής, είναι ένα ταξίδι αυτογνωσίας.
Ο ήρωας, υπερνικώντας τα εμπόδια, κερδίζει την αυτοεκτίμηση, την αποδοχή και την αγάπη.
«Δε θέλω να φοβάμαι! Θέλω να ζήσω!», φωνάζει ο ήρωας μας!
«Ένα βήμα τη φορά», λέει στον εαυτό του, και τολμά να δοκιμάσει τις δυνάμεις του .
Άλλωστε: «Θαρραλέος δεν είναι αυτός που δεν φοβάται, αλλά αυτός που αντιμετωπίζει τους φόβους του και προχωρά…»

20231122 094957

20231122 094107 1

Πάνω σε μια σχεδία με πανί χωρέσανε σπίτια και βουνά, άνθρωποι και θηρία..

   20231122 094955     20231122 092630

 

 

 

 

20 Νοεμβρίου – Με το βλέμμα στο παιδί – (Τμήμα 2)

386875320 275710538370437 392375815122213433 n

Με αφορμή τη Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού, που καθιερώθηκε από τον ΟΗΕ να γιορτάζεται στις 20 Νοεμβρίου κάθε έτους, ξεκινήσαμε να ασχολούμαστε με το 2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων της φετινής σχολικής χρονιάς στα πλαίσια της θεματικής ενότηταςΕνδιαφέρομαι κι ενεργώ- κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη- Ανθρώπινα Δικαιώματα με τίτλο: «Κι αν ήμουν εγώ», όπου διαβάσαμε το παραμύθι «Δικαίωμα στη Μάθηση. Η Ιστορία της Μαλάλα Γιουσαφζάι» των εκδόσεων Λιβάνη. Ένα βιβλίο ύμνος για τα δικαιώματα του παιδιού και δη του κοριτσιού στην εκπαίδευση, που δυστυχώς, καταπατάται τεχνηέντως και στη σημερινή εποχή, σε πολλά μέρη του κόσμου.

Ήταν μόλις δεκαεφτά χρονών και δεν είχε καλά καλά ούτε ενάμισι μέτρο ύψος, όταν η μαθήτρια από το Πακιστάν πήρε τον λόγο και μίλησε στο μικρόφωνο. Το θάρρος της ήταν απαράμιλλο. Ηγέτες από όλες τις χώρες του κόσμου την άκουγαν με μεγάλη προσοχή. Την ώρα που η Μαλάλα Γιουσαφζάι παραλάμβανε το Νόμπελ Ειρήνης στο Όσλο της Νορβηγίας, οι τηλεοπτικές κάμερες μετέδιδαν το μήνυμά της σε ολόκληρο τον κόσμο.Στην πατρίδα της, μια γυναίκα θα μπορούσε να ξυλοκοπηθεί άγρια αν την έπιαναν να μιλά δημοσίως. Η Μαλάλα όμως δε φοβόταν. Η δύναμη, το κουράγιο και το σθένος της την εμψύχωναν. Στις 10 Δεκεμβρίου 2014, η Μαλάλα έγινε η νεαρότερη κάτοχος Νόμπελ Ειρήνης. Η φωνή της ακούστηκε σε κάθε γωνιά της Γης, εκπροσωπώντας τα παιδιά όλου του κόσμου.

401289761 3527548727497464 71279738870506247 n
“Αυτό το βραβείο δεν είναι μόνο δικό μου. Ανήκει σε όλα εκείνα τα ξεχασμένα παιδιά που θέλουν να μορφωθούν σε όλα εκείνα τα τρομαγμένα παιδιά που επιθυμούν ειρήνη σε όλα εκείνα τα παιδιά που τους έχουν στερήσει τον λόγο και λαχταρούν την αλλαγή”. […](Από την έκδοση).

 

 

Το εργαστήρι αυτό, που θα συνεχιστεί ως τα τέλη Ιανουαρίου, φιλοδοξεί να βοηθήσει τα παιδιά να κατανοήσουν τα δικαιώματά τους και να τους εμφυσήσει τις αρχές της ενσυναίσθησης απέναντι στην καταπάτηση των βασικότερων δικαιωμάτων που βιώνουν καθημερινά εκατομμύρια παιδιά ανά τον κόσμο, καθώς και της αναγνώρισης της ισότητας και της αποδοχής όλων των παιδιών ανεξαρτήτως συνθηκών διαβίωσης ή άλλων χαρακτηριστικών. Αρχικά, αφού παρατηρήσαμε εποπτικό υλικό με τα βασικά δικαιώματα των παιδιών και παρακολουθώντας εικόνες με καταπάτηση αυτών, προβληματιστήκαμε και προτείναμε λύσεις αλλαγής αυτής της κατάστασης. Επιπλέον δημιουργήσαμε τη δική μας Χάρτα Δικαιωμάτων του Παιδιού, όπως αυτά εκφράστηκαν από τα νήπια υπό τη μορφή ιστογράμματος και το παζλ των Δικαιωμάτων του Παιδιού.

398304861 833974895148620 4525241273018008878 n 385490824 1405800787023375 574196277246091816 n 370235058 989021092159477 8626617732882722589 n

Μέσα από το βιβλίο «Τα παιδιά του Κόσμου», μπήκαμε στη θέση άλλων παιδιών και συνειδητοποιήσαμε πως όλοι είμαστε ίσοι αν και διαφορετικοί, ωστόσο, η υπεράσπιση και πόσο μάλλον η θεμελίωση ενός δικαιώματος, είναι ανάλογη πολλές φορές του πολιτιστικού και κοινωνικού πλαισίου, στο οποίο μεγαλώνουμε. Εξάλλου, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Νέλσον Μαντέλα: «Ο πραγματικός χαρακτήρας μίας κοινωνίας διαφαίνεται στον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει τα παιδιά της». Η ημέρα μας έκλεισε με το μουσικοκινητικό τραγούδι «Αν Όλα τα Παιδιά της Γης», ένα τραγούδι που υμνεί όσο κανένα άλλο το παιδί και το δικαίωμα του στην Ισότητα, στην Αποδοχή, στην ίδια τη Ζωή.

370288170 367523129166668 1700123994547703391 n 370221168 1041941337007879 4676268102512038343 n 370144823 868524785275890 4569328878024295177 n

Luis Braille, Om Prakash Gurjar, Nkosi Johnson, Alex Scott, Ryan Hreljac, Anna Frank, Samantha Smith, Seven Cullis- Suzuki, Malala Yousafzai…Όλα παιδιά!!

Οι μικροί μαχητές της ζωής, που κόντρα σε όλους, προσπάθησαν με τη φωνή και το όραμά τους, να διεκδικήσουν ένα καλύτερο αύριο. Έναν κόσμο με ισότητα και ίσα δικαιώματα για όλους. Κι ενώ αρκετοί από εμάς συχνά νιώθουμε ανήμποροι για μια τέτοια αλλαγή, υπήρξαν αυτοί οι μικροί ήρωες ανά τον κόσμο, που δεν θέλησαν να βάλουν ταφόπλακα στα όνειρα τους, αλλά και στα όνειρα κανενός παιδιού!

Είναι παιδιά που τα περισσότερα γνώρισαν κακουχίες κι οι ιστορίες τους έχουν πόνο… Παιδιά που έκαναν έναν ολόκληρο πλανήτη, να σταματήσει να μιλάει, αλλά να σκέφτεται, ακόμη και για μόνο πέντε λεπτά!

Παιδιά Σύμβολα Ζωής!!

Χρόνια πολλά σε όλα τα παιδιά μας!!

 

Εδώ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ!!! Παιδιά, πάμε θέατρο! Πάμε Ντενεκεδούπολη!

Σήμερα, 50 χρόνια μετά, η  καρδιά του Πολυτεχνείου χτυπάει σε κάθε πράξη αλληλεγγύης  διεκδικώντας έναν κόσμο χωρίς πολέμους και εκμετάλλευση !

Σήμερα, 50 χρόνια μετά, η καρδιά του Πολυτεχνείου χτυπάει  στους μικρούς και μεγάλους αγώνες για ψωμί-παιδεία-ελευθερία-υγεία !  (Σύλλογος Εκπ/κών Καλλιθέας)

Σήμερα, 50 χρόνια μετά, στο σχολείο μας η καρδιά του Πολυτεχνείου χτύπησε μέσα από τα μηνύματα της  «Ντενεκεδούπολης» της συγγραφέας Ευγενίας Φακίνου.

“Η Ντενεκεδούπολη είναι μια πολιτεία αλλιώτικη απ’ τις άλλες. Δεν είναι φτιαγμένη από τούβλα, πέτρες, τσιμέντο ή γυαλί. Είναι ολόκληρη φτιαγμένη από ντενεκέδες. Και μένουν σ’ αυτή, τι… άλλο; Ντενεκεδάκια. Άδεια, σκουριασμένα, παλιά ντενεκεδάκια. Βρέθηκαν όλα πεταμένα σ’ ένα σκουπιδότοπο κι αποφάσισαν να φτιάξουν τη δική τους πολιτεία, για να μένουν μόνα τους και να ‘χουν την ησυχία τους…Ώσπου ένας πελώριος ντενεκές λαδιού, ο Λαδένιος, καταπιέζει τα μικρά ντενεκεδάκια και επιβάλλει την παρουσία του και το καθεστώς του…)

 

IMG 20231117 090221

Στο αντικείμενο-θέατρό μας έλαβαν μέρος οι ήρωες: Σαρδέλας, Σοφός, Βουτυρένιος, η Μηλίτσα,  Οκέι Μπαμ-Μπαμ, Λαδένιος και ο Ήλιος της Ντενεκεδούπολης!

Η συγγραφέας  Ευγενία Φακίνου  παρουσίασε στο κοινό την  «Ντενεκεδούπολη», λίγο μετά το τέλος της Δικτατορίας, το 1975. 
Τα ζητήματα που θίγει η συγγραφέας στην «Ντενεκεδούπολη» είναι κατά βάση η εξουσία του μεγάλου προς τον μικρό, οι ταξικές διαφορές, η δωρεάν εκπαίδευση και η μετανάστευση…
Με αυτό το πρωτότυπο αυτό  “αντικειμενοθέατρο” δίνεται η δυνατότητα στα παιδιά για μια εύκολη και κυρίως μη ακριβή ψυχαγωγία, αφού θα μπορούσαν στα σπίτια τους να δημιουργούν παραστάσεις χρησιμοποιώντας μόνο τη φαντασία τους και άδεια κουτιά από γάλα, μέλι, καφέ, κονσέρβες και να πλάθουν διαλόγους και χαρακτήρες…

 

 

 

Ένα γαρύφαλλο για το Πολυτεχνείο! (Τμήμα 2)

400141244 346989527918560 6435525847764996374 n Την εβδομάδα που μας πέρασε αναφερθήκαμε στα γεγονότα του Πολυτεχνείου, που οδήγησαν στην εξέγερση της 17ης Νοεμβρίου 1973, μια μέρα που καθόρισε τις μετέπειτα γενιές κι ανέδειξε υψηλές αξίες, όπως τη Δημοκρατία, τη Δικαιοσύνη και τη προάσπιση της Ελευθερίας. Έννοιες αρκετά σύνθετες και γεγονότα που φαντάζουν δύσκολα να γίνουν αντιληπτά από τα μικρά παιδιά και πολλές φορές αποτελούν γκρίζα ζώνη για τους εκπαιδευτικούς που προσπαθούν να τις εμφυσήσουν στους μαθητές, με τρόπο που να μην βάλλει τη παιδικότητά τους, αλλά ταυτόχρονα να  μεταφέρουν  την ιστορία του παρελθόντος, στο σήμερα, για να χτιστεί ένα καλύτερο αύριο.

Έτσι λοιπόν, με βοηθό τη τέχνη της ζωγραφικής, προσπαθήσαμε να προσεγγίσουμε τα γεγονότα του Πολυτεχνείου, μέσα από τους αλληγορικούς πίνακες του Γιάννη Γαϊτη. Οι πίνακες μας μετέφεραν πολλά χρόνια πίσω και με τη δύναμη της φαντασίας, μας διηγήθηκαν μια μοναδική ιστορία. Τα παιδιά ξετύλιξαν το κουβάρι εκείνης της ημέρας και κλήθηκαν να αφουγκραστούν τη κάθε δημιουργία του ζωγράφου, να εκφράσουν τα συναισθήματά τους, να αποκρυπτογραφήσουν τα μηνύματα του κάθε έργου τέχνης και στη συνέχεια να παραλληλίσουν τα έργα αυτά με το χρονικό της εξέγερσης του Πολυτεχνείου. Το κόκκινο γαρύφαλλο, στον πίνακα του Γαϊτη, μας έφερε στον νου τους φοιτητές, που ύψωσαν τη φωνή τους απέναντι στο σκοτάδι και πέρασαν στο πάνθεον της ιστορίας με το σύνθημα <<Ψωμί – Παιδεία- Ελευθερία>>.

Ως φόρο τιμής φιλοτεχνήσαμε για εκείνα τα παιδιά κόκκινα γαρύφαλλα καταλήγοντας στο συμπέρασμα πως εκείνη την ιστορική μέρα κέρδισε το Παιδί… Κέρδισε η Νιότητα Ιδανικάη Παιδείαη Δημοκρατία…και είναι χρέος μας όλα αυτά να τα προστατεύουμε πάντα και για πάντα!!

370233499 314863087995603 6951291322699508195 n      370221343 665297135728298 3763172971230766701 n

 

370244373 312641724879284 7549999228931074998 n                      398344905 874560827317136 3688259810085354151 n

 

398428688 1553687225368137 35396326034525158 n