Άρθρα ανά μήνα: Νοέμβριος 2024
Τα συναισθήματά μου
Στο πλαίσιο της συναισθηματικής αγωγής, στη τάξη μας ασχοληθήκαμε με τα συναισθήματα προκειμένου να τα αναγνωρίζουμε σε εμάς και στους άλλους και να καταφέρνουμε να τα διαχειριζόμαστε εποικοδομητικά. Κάθε μέρα ήταν αφιερωμένη σε ένα από τα συναισθήματα…ΧΑΡΑ, ΛΥΠΗ, ΦΟΒΟΣ, ΘΥΜΟΣ! Αναγνωρίσαμε το πως εκδηλώνεται το κάθε συναίσθημα στο κεφαλάκι μας, στη καρδιά μας και στο υπόλοιπο σώμα και μιλήσαμε για τα προσωπικά μας βιώματα.
Χορέψαμε στους ήχους χαρούμενης και θλιμμένης μουσικής και ζωγραφίσαμε σα τον Πικάσο για τη χαρά και λύπη όπως τα αποτύπωσε ο ίδιος στη “Μπλε” και στη”Ροζ” περίοδο της καλλιτεχνικής του πορείας.
Μοιραστήκαμε τους φόβους μας, τους ζωγραφίσαμε και τους κλείσαμε σε ένα κουτί. Τους παρατηρήσαμε και αγκαλιάζοντας τους, ξεπεράσαμε τις όποιες δυσκολίες και καταφέραμε να τους ελέγξουμε!
Φοβηθήκαμε…
Λυπηθήκαμε…
Θυμώσαμε…
Χαρήκαμε…
Όλα τα συναισθήματά μας τα “κλείσαμε” σε ένα ωραίο βιβλιαράκι…το βιβλίο με τα “Συναισθήματά μου”!
Επέτειος του Πολυτεχνείου
Για τον επικείμενο εορτασμό της 17 Νοεμβρίου, διαβάσαμε το παραμύθι “Η κυρά Δημοκρατία”. Μέσα από ερωτήσεις κατανόησης και παραδείγματα προσαρμοσμένα στα παιδικά βιώματα, καταλάβαμε πως θα νιώθαμε αν είχαμε την ηρωίδα της ιστορίας, τη Ρία, τη Δικτατορία να αποφασίζει για εμάς και πώς αν ήταν φίλη μας η κυρά Δημοκρατία. Εντοπίσαμε τα συναισθήματά μας για την καθεμία ηρωίδα και συνεργαστήκαμε σε μικρές ομάδες για να τις αποτυπώσουμε εικαστικά.
Μπήκαμε στη θέση των φοιτητών του Πολυτεχνείου και αντιγράψαμε τις λέξεις “ΨΩΜΙ, ΠΑΙΔΕΙΑ, ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ”. Στη συνέχεια, ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας να κρατάει το πανό.
Τέλος, κάναμε ένα κολάζ με κόκκινα γαρύφαλλα για να τιμήσουμε τους ήρωες του Πολυτεχνείου και φτιάξαμε περιστεράκια της ειρήνης με το αποτύπωμα του χεριού μας.
Διευρυμένο Πρόγραμμα Νηπιαγωγείου
Αυτή την εβδομάδα, στο διευρυμένο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου γίναμε για λίγο πειρατές μέσα από ένα θεατρικό παιχνίδι. Φτιάξαμε καπέλα πειρατών, κυάλια και φυσικά ένα χάρτη θησαυρού. Φύγαμε για το μαγικό μας ταξίδι. Μπήκαμε στο μαγικό μας πλοίο και ξεκινήσαμε το ταξίδι μας για το νησί του θησαυρού. Περάσαμε από φουρτούνες και διάφορα θαλάσσια ζώα μέχρι τελικά να φτάσουμε στο νησί.
Όταν φτάσαμε στο νησί, περάσαμε από δοκιμασίες (παζλ, φύλλα εργασίας κλπ) και συναντήσαμε διάφορα ζώα ακούγοντας τους ήχους που βγάζουν μέχρι τελικά να φτάσουμε στο θησαυρό.
Στο τέλος, τα καταφέραμε και η επιβράβευση μας ήταν χρωμοσελίδες από το αγαπημένο μας καρτούν.
Την ημέρα των STEAM, φτιάξαμε το δικό μας τηλέφωνο από σπάγγο και πλαστικά κυπελάκια. Παίξαμε μαζί του και συνειδητοποιήσαμε ότι όταν ο σπάγγος είναι τεντωμένος ο ήχος μεταδίδεται καλύτερα.
Στη θεματική της ζωγραφικής, μάθαμε πως να σχεδιάζουμε μία γάτα βήμα βήμα και στο τέλος τη χρωματίσαμε με νερομπογιές.
Κάθε μέρα οι δραστηριότητες στο διευρυμένο πρόγραμμα είναι διαφορετικές. Το πρόγραμμα μας είναι το παρακάτω:
Σταφύλι, σταφυλάκι…ας το κάνουμε κρασάκι!
Κάθε φθινόπωρο έρχεται η στιγμή του τρύγου και εμείς φέραμε τα σταφύλια στη τάξη μας!
Μάθαμε για το αμπέλι και πληροφορηθήκαμε για τη διαδικασία του τρύγου. Παρατηρήσαμε ένα τσαμπί σταφύλι, το αγγίξαμε και το μυρίσαμε.
Έπειτα, μαδήσαμε το τσαμπί και τοποθετήσαμε τα σταφυλάκια μέσα στην λεκάνη.
Σειρά είχε το πάτημα των σταφυλιών, που μας ενθουσίασε πάρα πολύ και το ευχαριστηθήκαμε!
Τέλος, σουρώσαμε το ζουμί και η δασκάλα μας είπε ότι θα το πάει στο οινοποιείο να το κάνουνε κρασάκι! 🙂
Ελιά, λαδάκι το φθινοπωράκι
Το Νοέμβριο ξεκινά η συγκομιδή της ελιάς και εμείς με τη σειρά μας μάθαμε για τη διαδικασία αλλά και για τη σημαντικότητά της ελιάς και του λαδιού. Παρακολουθήσαμε βίντεο με τη διαδικασία συγκομιδής της ελιάς και της επεξεργασίας της μέχρι να παραχθεί το λάδι και έπειτα, παίξαμε παιχνίδι χρονικής αλληλουχίας βάζοντας τα στάδια σε σειρά: συγκομιδή, τοποθέτηση στα σακιά, επεξεργασία στο ελαιοτριβείο, παραγωγή λαδιού και τοποθέτηση στα μπουκάλια για αγορά.
Δοκιμάσαμε λαδάκι σε ψωμάκι…
Κάναμε υποθέσεις τι θα συμβεί μόλις το λάδι πέσει μέσα σε νερό…¨Το νερό θα γίνει χρυσό…θα γίνει κίτρινο…κλπ” και τελικά, κάνοντας το πείραμα καταλάβε ότι “το λάδι κολυμπάει στο νερό!”.
Φτιάξαμε και τα δικά μας ελιόδεντρα με κλαδάκια που μαζέψαμε από την αυλή μας και άλλα υλικά της αρεσκείας μας.
Γέτι η δύναμη του ακόμη
Την προηγούμενη εβδομάδα στο ολοήμερο τμήμα του νηπιαγωγείου ασχοληθήκαμε με το παραμύθι “Γέτι η δύναμη του ΑΚΟΜΗ”. Ο ήρωας του παραμυθιού με τη βοήθεια του “γέτι” μαθαίνει να μην τα παρατάει και με τη προσπάθεια να καταφέρνει σταδιακά τους στόχους του. Συζητήσαμε πως τα καταφέρνει και πως νιώθει ο ήρωας στην ιστορία. Στο τέλος της ιστορίας, το γέτι, ο φανταστικός φίλος του αγοριου, εξαφανίζεται. Αναρωτηθήκαμε που μπορεί να πήγε το γέτι στο τέλος της ιστορίας. Πολλές ήταν οι απαντήσεις, “Στο σπίτι του”, “Σε καποιο άλλο παιδί” κλπ.
Στη συνέχεια, συζητήσαμε για τα πράγματα που δεν μπορούμε να κάνουμε…ΑΚΟΜΗ και τα ζωγραφίσαμε όπως φαίνεται παρακάτω. Πως θα τα καταφέρουμε;
Ύστερα, ζωγραφίσαμε πως θα ήταν ο δικός μας φανταστικός φίλος, άλλοι φανταστικοί φίλοι έμοιαζαν με δεινοσαύρους και άλλοι με ανθρωπάκια.
Στο τέλος, καταλήξαμε ότι είναι σημαντικό να προσπαθούμε και να μην τα παρατάμε. Στην αρχή μπορεί κάτι να μας φαίνεται δύσκολο και αδύνατο, αλλά με την συνεχής προσπάθεια θα τα καταφέρουμε!!!
EUCodeWeek 14-27 Οκτωβρίου 2024
Με χαρά ανακοινώνουμε ότι η τάξη μας πήρε μέρος στην Εβδομάδα Προγραμματισμού, EUCodeWeek με τη δράση μας Pixelart με binary code στο πλαίσιο του εορτασμού της 28ης Οκτωβρίου.
Το λίνκ όπου μπορείτε να βρείτε τη συμμετοχή μας είναι
https://codeweek.eu/view/663813/28i-oktovrioy-pixel-art-me-binarycode και το padlet
Φιλία: Κουκλοθεατρική παράσταση
Καλλιεργώντας την υπολογιστική σκέψη στο νηπιαγωγείο
Η υπολογιστική σκέψη είναι μια μέθοδος επίλυσης προβλημάτων που περιλαμβάνει τη χρήση αρχών της πληροφορικής για να σκεφτόμαστε, να αναλύουμε και να διαμορφώνουμε προβλήματα με τρόπο που να μπορεί να λυθεί από έναν υπολογιστή. Επί της ουσίας, η υπολογιστική σκέψη προσφέρει ένα σύνολο από γνωστικά εργαλεία και τεχνικές που μας βοηθούν να διαχειριστούμε σύνθετες προκλήσεις, ακόμα και αν αυτές δεν σχετίζονται άμεσα με τον προγραμματισμό ή την τεχνολογία. Εφαρμόζεται σε πολλούς τομείς πέρα από την πληροφορική και σκοπός είναι να μας εφοδιάσει με εργαλεία που προάγουν την κριτική και δημιουργική σκέψη και να μας βοηθήσει να κατανοήσουμε πώς μπορούμε να εφαρμόσουμε δομημένες λύσες σε περίπλοκες καταστάσεις.
Στο νηπιαγωγείο η υπολογιστική σκέψη καλλιεργείται μέσα από την αξιοποίηση ασύνδετων δραστηριοτήτων προγραμματισμού όπου δίνεται η δυνατότητα στα παιδιά να έρθουν σε επαφή με έννοιες όπως κωδικοποίηση, αλγόριθμος, επανάληψη, αλληλουχία εντολή, εκσφαλμάτωση, χωρίς την χρήση υπολογιστών ή άλλης τεχνολογίας.
Ωστόσο, τα παιδιά έρχονται σε επαφή με ασύνδετες δραστηριότητες προγραμματισμού ακόμα και μέσα από την καθημερινή τους ζωή, όπως το να πλένουν τα δόντια τους, να φτιάξουν ένα τοστ, να ντυθούν. Αποτελούν καθημερινές ρουτίνες που βασίζονται σε μία βήμα προς βήμα διαδικασία ή ένα σύνολο διαδικασιών που χρειάζονται προκειμένου να ολοκληρωθούν.
Στο πλαίσιο αυτό, ήδη υλοποιήσαμε μερικές οργανωμένες ασύνδετες δραστηριότητες προγραμματισμού, οι οποίες θα συνεχιστούν να υλοποιούνται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς με αφορμή τις θεματικές ενότητες που θα επεξεργαζόμαστε.
Στη θεματική ενότητα της φιλίας, δημιουργήσαμε τον δικό μας “Χορό της φιλίας”, επιλέγοντας τις κινήσεις που μας εκφράζουν, τις οποίες μετά οπτικοποιήσαμε σε εικόνες. Ακολουθώντας βήμα- βήμα τις εικόνες, διασκεδάσαμε χορεύοντας με τους φίλους μας τον δικό μας χορό.
Με αφορμή τον εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου, μέσω του pixelart και την αποκωδικοποίηση binary 0-1, δημιουργήσαμε ομαδικά και ατομικά το “ΟΧΙ”.
Κατά την επεξεργασία του φθινοπώρου, βοηθήσαμε τον μικρό σκίουρο να μαζέψει τα φθινοπωρινά φύλλα. Μέσα από τη συνεργασία των παιδιών σε δυάδες, το ένα παιδί έδινε προφορικές οδηγίες, μετρώντας πόσα βήματα πρέπει να προχωρήσει ο σκίουρος και επίσης, τι κατεύθυνση έπρεπε να ακολουθήσει (μπροστά, πίσω, δεξιά, αριστερά) και το άλλο παιδί εκτελούσε τις οδηγίες.