Κλείσαμε τον κύκλο των επισκέψεων μας με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του “ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΛΟΥΛΗ”!!!

Αρχική

Με το  Εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Μουσείου Λούλη, το μουσείο της Αλευροβιομηχανίας των Μύλων Αγίου Γεωργίου στο Κερατσίνι, https://loulismuseum.gr/ , κλείσαμε τον κύκλο των εκπαιδευτικών επισκέψεων μας για τη σχ. χρονιά 2023-2024, ως ολοκλήρωση και αξιολόγησης των πρότερων γνώσεων των μαθητών μας αναφορικά με τον κύκλο του ψωμιού, στον οποίο είχαμε αναφερθεί, κατά την ενασχόλησή μας με τη θεματική ενότητα «Σπορά».

20240528 104457

Η ιστορία ξεκινά από τη Δήμητρα, την αρχαία θεά της Σποράς 

20240528 105021

Εργαλεία για το αλώνισμα και το λύχνισμα….

20240528 105026

…το όργωμα και τη σπορά!

 

20240528 105340

Το άλεσμα και το κοσκίνισμα σε μια άλλη εποχή….! 

20240528 105333

Δείτε και πώς γινόταν η συγκέντρωση                                                                                                                                                                  και η διαλογή του αλευριού!

20240528 104755

 Γνωρίσαμε διάφορα είδη δημητριακών και σιτηρών     

 

20240528 110244

Δεχτήκαμε με χαρά συμβουλές για υγιεινή διατροφή

 

20240528 111026   20240528 111031

20240528 111041   20240528 111240

20240528 111103

Γνωρίσαμε τις 5 ομάδες των τροφίμων , σύμφωνα με την πυραμίδα της υγιεινής διατροφής, μ΄ ένα ομαδικό παιχνίδι !  

 

 

20240528 112753  20240528 113846   20240528 113922  20240528 131651 1

Στο τέλος, ζυμώσαμε ψωμάκια και τα ψήσαμε! Καλοφάγωτα!!

 

ΖΩΓΡΑΦΙΕΣ

Οι εντυπώσεις μας αποτυπωμένες σε ζωγραφιές!

Ο νέος μας φίλος: ο Λάκης ο Φοβοπειναλάκης!!!

20240513 161250

Ο νέος μας φίλος: ο Λάκης,  ο Φοβοπειναλάκης!!!

Η κ Αγγελική, η Κοινωνική μας Λειτουργός, έφερε στο σχολείο μας ένα νέο φίλο: το Λάκη, το Φοβοπειναλάκη.

Αφού μας τον σύστησε, μας ενημέρωσε πως ο νέος μας φίλος πεινούσε  πολύ …..γι΄αυτό  μας παρότρυνε να ζωγραφίσουμε το φόβο ή τους φόβους μας για να ταΐσουμε το νέο μας φίλο το Λάκη, το Φοβοπειναλάκη!!!

20240513 120341

Ετοιμάζοντας το γεύμα του Λάκη του Φοβοπειναλάκη!

 

Η ελπίδα της φύσης είναι πάντα ένα λουλούδι! (Τμήμα 2ο)

 

IMG 20240515 150751

Με τον ερχομό του λουλουδιασμένου Μάη, γέμισε η τάξη μας χρώματα και ευωδιαστά αρώματα! Και πώς μπορούμε καλύτερα να μάθουμε για τον θαυμαστό κόσμο των λουλουδιών, εάν δεν τα περιεργαστούμε μόνοι μας; Εάν δεν γίνουμε ένα με τη φύση; Μέσω της ανακαλυπτικής και βιωματικής μάθησης και σε συνεργασία με τους γονείς, τα παιδιά κλήθηκαν να φτιάξουν το ατομικό τους φυτολόγιο. Ανθοφόρα, καρποφόρα, αειθαλή, καρποί και βλαστοί, πλημμύρισαν τη τάξη μας σαν να βρισκόμασταν σε κάποιον Βοτανικό κήπο!

IMG 20240521 100737   IMG 20240521 101252

Οι μικροί μας φίλοι, ενεργοποίησαν όλες τους τις αισθήσεις και γνώρισαν διαφορετικές ποικιλίες φυτών, εμπλούτισαν το λεξιλόγιό τους, με γνώριμα κι άγνωστα γι αυτούς φυτά και μέσω της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, ενίσχυσαν την οικολογική τους συνείδηση για τη προστασία των φυτών και της χλωρίδας του τόπου μας γενικότερα.

Screenshot 20240729 093134 PowerDirector     IMG 20240520 114904

20240529 100406    20240527 094619

Τι χρειάζεται όμως ένα λουλούδι για να μεγαλώσει και να ανθίσει; Στο ερώτημα αυτό, δώσαμε απάντηση μέσα από το παραμύθι «Μεγαλώνει, μεγαλώνει το φυτό» και το εκπαιδευτικό βίντεο: «Ο κύκλος ζωής των φυτών | Από τον σπόρο στο φυτό | Φωτοσύνθεση για παιδιά». Για τη καλύτερη εμπέδωση της διαδικασίας, φυτέψαμε σπόρους φραουλιάς, του αγαπημένου φρούτου, των παιδιών της τάξης μας  και φιλοτεχνήσαμε τα δικά μας τρισδιάστατα φυτά!

20240729 100237

Ξεχωριστή θέση στην ενασχόλησή μας με τα φυτά, είχε το ηλιοτρόπιο, όπου το γνωρίσαμε καλύτερα μέσα από τους γνωστούς πίνακες του Βαν Γκόγκ! Θαυμάσαμε τα υπέροχα πέταλά του, και το σχήμα του, όμοιο με τον ήλιο, ενώ γνωρίσαμε τον καρπό του, που δεν είναι άλλο από τον ηλιόσπορο.

IMG 20240516 125056      IMG 20240516 123327

Έχετε δει ποτέ ηλιοτρόπια από φυσικό ηλιόσπορο; Στη τάξη μας η μαγειρική συνάντησε, τη φαντασία και τη τέχνη και ιδού! Θαυμάστε τα ηλιοτρόπια μας!

IMG 20240516 135119

Η θεματική με τα ηλιοτρόπια και τα λουλούδια έκλεισε με την ιστορία ενός ηλιοτρόπιου που διεκδίκησε την αποκλειστική αγάπη και την αφοσίωση του ήλιου. Κι αυτή η αγάπη κατόρθωσε να κάνει ένα μαγικό θαύμα…  Μια ιστορία που υπογράφει με την πένα του ο Ε. Τριβιζάς. Απολαύστε την!

 

Η δια-ζώσης δια-σχολική μας αλληλλογραφία με τα παιδάκια του 27ου ΝΓ Καλλιθέας!

Στο πλαίσιο της Συνεργατικής Παιδαγωγικής Φρενέ πραγματοποιήσαμε δράση  επίσκεψης στον υπέροχο κήπο του  27ου Νηπιαγωγείου Καλλιθέας.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης αυτής γνωριστήκαμε, κάναμε πικ-νικ για το δεκατιανό μας, παίξαμε στον κήπο, ανταλλάξαμε τραγούδια  και ευχηθήκαμε όλοι μας, να βρεθούμε ξανά….
20240520 100321

“Ελάτε να γίνουμε Φίλοι!” με πιν-νικ στον υπέροχο κήπο του 27ου νγ Καλλιθέας!

20240520 115529

Πήραμε και τα δωράκια μας: κεράματα, βιβλίο με ζωγραφιές και αυτοκόλλητα!

20240520 144128

20240520 144149

Να πως αποτυπώσαμε την εμπειρία μας στο χαρτί!!!

Η παραπάνω δράση  αποτελεί την ολοκλήρωση  της  “σχολικής αλληλογραφίας” μεταξύ των παιδιών των δύο σχολικών μονάδων που υλοποιούσαμε  κατά τη σχολική χρονιά 2023-2024 ανταλλάσσοντας γράμματα, ζωγραφιές αυτοσχέδια επιτραπέζια παιχνίδια και μικρά βιβλία, όπως εφαρμόζεται στην Συνεργατική Παιδαγωγική ΦΡΕΝΕ.

Η συγκεκριμένη δράση ξεκίνησε το Δεκέμβριο του 2023  (σχετικό άρθρο https://blogs.sch.gr/9nipkallith/?p=847 , 13 Δεκεμβρίου 2023) και συνεχίστηκε … μέχρι τη δια ζώσης συνάντησή μας!!

20240216 164705

Η πρόσκληση μας για τη δια-ζώσης συνάντηση με τα παιδάκια του 27ου Νγ Καλλιθέας!

Είμαστε όλοι ευγνώμονες για αυτή τη συνάντηση μας !
Οι Εκπαιδευτικοί του 9ου Νηπιαγωγείου Καλλιθέας και τα παιδάκια  και
η Προϊσταμένη και Εκπαιδευτικός του 27ου  Νηπιαγωγείου Καλλιθέας και τα παιδάκια!.

 

Σώσε μια ανθρώπινη ζωή…Μπορείς ΚΙ εσύ!! (Τμήμα 2ο)

IMG 20240516 100755

Στα πλαίσια του προγράμματος «Αγωγή Υγείας» που πραγματοποιεί η σχολική μας νοσηλεύτρια, κα Κέλλυ, τα παιδιά συμμετείχαν σε βιωματικό μάθημα/σεμινάριο από την ίδια, αναφορικά με τις πρώτες βοήθειες.

Το φαρμακείο και κουτί πρώτων βοηθειών της τάξης μας, ξεπρόβαλε από το ντουλάπι και τα παιδιά αφού το περιεργάστηκαν, (πάντα υπό την επίβλεψη της νοσηλεύτριας και της εκπαιδευτικού της τάξης), προσπάθησαν να αναγνωρίσουν μερικά φάρμακα και ιατρικά/ φαρμακευτικά αντικείμενα και να τα ονοματίσουν (γάζα, ιώδιο, μπεταντίν, οινόπνευμα, τραυμαπλάστ, μάσκα).

IMG 20240516 095402          IMG 20240516 095556

Στη συνέχεια μεταμορφωθήκαμε σε εθελοντές νοσηλευτές κι εθελόντριες νοσηλεύτριες και μέσα από βιωματικό παιχνίδι, μάθαμε να παρέχουμε τις πρώτες βοήθειες, σε κάποιον συνάνθρωπό μας, που τις έχει ανάγκη.

Τι πρέπει να κάνω όταν κάποιος έχει έναν μικρό τραυματισμό; Πότε ένα χτύπημα θεωρείται επικίνδυνο και πρέπει να καλέσω το ασθενοφόρο; Μπορώ να μετακινήσω από μόνος/μόνη μου τον τραυματία; Σε ποιο τηλέφωνο πρέπει να καλέσω για να έρθει άμεσα το ασθενοφόρο; Σε ποιες περιπτώσεις χρειάζεται να δώσω τις πρώτες βοήθειες; Τι πρέπει να περιλαμβάνει το βαλιτσάκι πρώτων βοηθειών; Ήταν μερικά από τα ερωτήματα, που μέσα από το παιχνίδι ρόλων και τη βιωματική κι ανακαλυπτική μάθηση, τα παιδιά κλήθηκαν να απαντήσουν!

 

IMG 20240516 100749

Οι πρώτες βοήθειες ήταν ένα σπουδαίο κι απαραίτητο μάθημα, που γοήτευσε τα μικρά μας παιδιά, τα οποία έμαθαν τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης, αλλά και την αξία της πρόληψης και της διάσωσης της ανθρώπινης ζωής.

Η εκμάθηση των πρώτων βοηθών στους μικρούς μας φίλους, ολοκληρώθηκε με την κατασκευή του δικού μας νοσηλευτή/νοσηλεύτριας!

 

IMG 20240521 120410     IMG 20240521 132004

Ευχαριστούμε πολύ, τη σχολική μας νοσηλεύτρια, για το χρήσιμο μάθημα!!

 

«Στην άλλη πλευρά του φόβου είναι…όλα όσα έχεις ονειρευτεί»! (Τμήμα 2ο)

 

IMG 20240513 101713

Κατασκευάσαμε με την κυρία Αγγελική, τη Κοινωνική μας Λειτουργό, τον Λάκη Φοβοπειναλάκη, για να πάρει μακριά τους φόβους μας, για τους οποίους είχαμε μιλήσει! Αφού τους φιλοτεχνήσαμε, προσπαθήσαμε να βρούμε την αιτία αλλά και πιθανή λύση για να τους αντιμετωπίσουμε!!

IMG 20240422 112253            IMG 20240422 112257

20240729 094806

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί φοβούνται τα παιδιά; Φοβούνται άραγε λόγω του ίδιου του φόβου ή μήπως την ιδέα του φόβου τους; Είναι κάτι φυσιολογικό να φοβόμαστε;  Σε τι μας χρησιμεύει; Άραγε οι μεγάλοι φοβούνται; Πότε ο φόβος μετατρέπεται σε φοβία; Μήπως άθελα μας οι μεγάλοι ενισχύουμε τον φόβο του παιδιού και τελικά πώς μπορούμε να τον αντιμετωπίσουμε;

Ο φόβος, όπως εξηγεί η σύγχρονη Ψυχολογία, είναι ένα λειτουργικό συναίσθημα, που ενεργοποιείται κάθε φορά, που το άτομο νιώθει πως βρίσκεται εκτεθειμένο σε κάποιον μικρό ή μεγάλο, πραγματικό ή φανταστικό κίνδυνο. Η αίσθηση αυτή του κινδύνου, ενεργοποιεί κάποια κινητική λειτουργία/αντίδραση του ατόμου (κλάμα, αποστροφή, επικοινωνία του φόβου σε ενήλικα) προκειμένου να αποφύγει τον κίνδυνο. Ο φόβος εξαφανίζεται, όταν εξαφανιστεί η πιθανή απειλή ή απομακρυνθεί.

!!!Τα στατιστικά δεδομένα αναφέρουν ότι, το 90% των παιδιών, ήρθαν αντιμέτωπα με κάποια εμπειρία που τους προκάλεσε φόβο σε κάποιο σημείο της αναπτυξιακής τους πορείας.

Ο φόβος είναι ένα φυσιολογικό, αμυντικό θα λέγαμε συναίσθημα, που ενεργοποιείται μπροστά σε κάτι άγνωστο, μη ασφαλές ή σε κατάσταση πιθανού κινδύνου.

 

«Είναι φυσιολογικό ένα παιδί να φοβάται;»

Η απάντηση είναι: Ναι!

Υπάρχουν πολλές αφορμές για να αναπτυχθεί ο φόβος σε ένα παιδί! Αρχικά έρχεται αντιμέτωπο με πάρα πολλά ερεθίσματα σε ένα άγνωστο περιβάλλον καθημερινά! Επιπλέον, η μετάβαση από τη βρεφική στην προσχολική κι ύστερα στην νηπιακή ηλικία, φέρνει το παιδί αντιμέτωπο με τον φόβο, λόγω του άγχους αποχωρισμού, από τη μητέρα ή τον άμεσο φροντιστή του. Επιπλέον, η έναρξη του σχολείου κι η γενικότερη αλλαγή περιβάλλοντος, η επαφή με άγνωστα πρόσωπα, προκαλεί συχνά τον φόβο των παιδιών. Άλλοι φόβοι στην νηπιακή και παιδική ηλικία είναι ο φόβος για το σκοτάδι, τα τέρατα, τα φαντάσματα, ενίοτε οι φυσικές καταστροφές, καθότι δεν έχει ωριμάσει ακόμη αναπτυξιακά και συχνά δυσκολεύεται να διαχωρίσει το φανταστικό από το πραγματικό.

«Πώς καταλαβαίνω ότι το παιδί φοβάται;»

Συνήθως τα παιδιά λεκτικοποιούν το φόβο τους. Εάν δεν έχουν κατακτήσει τον λόγο ή και σε περίπτωση που δεν επιθυμούν να το επικοινωνήσουν προφορικά, τότε πολλές φορές, θα αντιδράσουν σωματικά (εφίδρωση, κλάμα, αποστροφή κ.α.). Επίσης, πολλές φορές για να αντιμετωπίσουν το φόβο, θα ζητήσουν τη παρουσία στον χώρο που υπάρχει το αντικείμενο φοβίας, έναν ενήλικα, που θα του παρέχει ασφάλεια ή ένα ασφαλές αντικείμενο (π.χ. κούκλα). Επιπλέον, η απομάκρυνση/αποφυγή από τη συνθήκη που του προκαλεί φόβο, είναι μια συνήθης τακτική (Δεν μπαίνω σε ασανσέρ, δεν περπατάω δίπλα σε σκύλο κ.α.).

«Πότε ο φόβος γίνεται φοβία;»

Η φοβία είναι ένας παράλογος φόβος με διάρκεια για συγκεκριμένο χώρο, αντικείμενο, ζώο ή γενικότερη συνθήκη, που μπορεί πολλές φορές να μην άπτεται στη σφαίρα της πραγματικότητας. Το παιδί εκφράζει έντονη δυσαρέσκεια και έντονη υποκειμενική αποστροφή και ξεσπάσματα/συμπτώματα (εφίδρωση, εμετούς, συχνοουρία ή νυχτερινή ενούρηση, υπερβολικό άγχος, στομαχικό πόνο κ.α.). Όταν τα συμπτώματα του φόβου για παιδιά κάτω των 18 χρονών έχουν έντονη διάρκεια για 6 μήνες και πάνω, τότε κάνουμε λόγω για φοβία. Οι συχνότερες φοβίες είναι:

  • Ειδικές φοβίες (ζώα, ενέσεις, γέφυρες, αεροπλάνα, φυσικές καταστροφές κ.α.)
  • Σχολική άρνηση
  • Κοινωνικές φοβίες

«Πώς βοηθάω το παιδί που φοβάται;»

-Το πρώτο βήμα για να βοηθήσουμε το παιδί που φοβάται είναι να αποδεχτούμε και να κατανοήσουμε τον φόβο του.

– Πολλές φορές οι μεγάλοι δεν δίνουμε σημασία στον φόβο του παιδιού, θεωρώντας τον ασήμαντο ή ανύπαρκτο. Ακόμη, λόγω πεποιθήσεων, πως ο φόβος ισοδυναμεί με δειλία και δεν θα πρέπει να υφίσταται. Είναι σημαντικό να μην χλευάζουμε τον φόβο του παιδιού, αλλά να δείχνουμε κατανόηση και διαθέσιμοι να το βοηθήσουμε.

– Δεν χρησιμοποιούμε τον φόβο ως μοχλό ελέγχου ή συμμόρφωσης στο παιδί («Θα έρθει ο μπαμπούλας»/ «Εάν δεν φας το φαγητό σου, θα σε πάρει ο κακός ο λύκος» / «Εάν δεν είσαι καλό παιδί, θα έρθει η αστυνομία να σε πάρει»)

– Στον αντίποδα υπάρχουν οι ενήλικες, που είναι αρκετά υπεπροστατευτικοί με τα παιδιά τους από φόβο μην πάθουν κάτι, με αποτέλεσμα να τους δίνεται η λανθασμένη εικόνα ενός ατόμου, που αδυνατεί να τα καταφέρει μόνο του και συχνά να φοβάται να αυτονομηθεί. Είναι σημαντικό να αφήσουμε στην άκρη τις δικές μας φοβίες και να εμπιστευτούμε περισσότερο τα παιδιά μας!

– Οι μεγάλοι, οφείλουμε να σκύψουμε πάνω από το παιδί, να μπούμε στη θέση του, να ανασύρουμε τυχόν δικούς μας φόβους από τη παιδική μας ηλικία, να τους μοιραστούμε μαζί με το παιδί και να συζητήσουμε τους τρόπους με τους οποίους βοηθηθήκαμε να τους αντιμετωπίσουμε.

– Η συμβουλευτική οικογένειας και η θεραπεία μέσω της Συμπεριφορικής Ψυχολογίας, βοηθούν στην κατανόηση της φοβίας.

– Χρειάζεται υπομονή και χρόνο με τον φόβο… χρόνο όχι να τον ξεπεράσει απαραίτητα, αλλά να συμφιλιωθεί μαζί του.

 

«Ο φόβος μπορεί να είναι πηγή πολλών κακών.

Η κυριαρχία του φόβου είναι η αρχή της σοφίας».

 

Πηγή:

https://www.paidiatros.com/paidi/psychologia/childhood-fears

https://www.psychologynow.gr/arthra-psyxikis-ygeias/psyxikes-diataraxes/fovia/11597-paidikes-fovies.html

https://dikepsy.gr/fovies_paidia/

https://psychiatrosonline.gr/paidi-fovies/

Μητέρα: Η πιο όμορφη λέξη στα χείλη της ανθρωπότητας! (Τμήμα 2ο)

IMG 20240514 145017

Η Γιορτή της Μητέρας, όπως έχει καθιερωθεί σε πολλές χώρες του δυτικού Κόσμου, είθισται να γιορτάζεται τη 2η Κυριακή του Μαΐου κάθε έτους, ως φόρο τιμής στη μητρότητα και στους αγώνες που κάνει κάθε μητέρα καθημερινά, για να παραδώσει στην κοινωνία άξιους πολίτες. Η ύπαρξη της και η φυσιογνωμία της χιλιοτραγουδήθηκε και ποιήματα διεθνούς αναγνώρισης γράφτηκαν για να τιμήσουν την  αμφίπλευρη ανιδιοτελή αγάπη της μάνας και του παιδιού. Άλλοτε θεοποιήθηκε ως <<Μητέρα Γη», άλλοτε συμβόλισε την Πανάγια υπόσταση όλων των μανάδων επί γης και ουρανού, μητέρα όλων των δυνατών και αδυνάτων, μέσω της «Παναγίας», άλλοτε ντύθηκε με το πέπλο της καλοσύνης και της προσφοράς, ως «Μητέρα Τερέζα». Η τρυφερή της αγκαλιά, το ζεστό της χάδι, η γαλήνη των ματιών της, αποτυπώθηκαν σε σπουδαίους πίνακες ζωγραφικής!

 

IMG 20240513 113524

 

Με τα παιδιά του τμήματος 2, αφού μιλήσαμε για τις μαμάδες μας και αναφερθήκαμε στα αγαπημένα πράγματα που κάνουμε μαζί τους, μέσω της τέχνης της ζωγραφικής, που τόσο έχουμε ενασχοληθεί φέτος, ήρθαμε σε επαφή με τον διάσημο πίνακα του Αυστριακού ζωγράφου, Gustav Klimt, «Μητέρα και παιδί», ένα έργο σταθμός στην καριέρα του, που ψηφίστηκε 152 χρόνια μετά τη γέννησή του, ως ένας από τους 5 πιο αγαπημένους και αντιπροσωπευτικούς πίνακες, όλων των εποχών, που ύμνησαν τη Μητέρα.

Αφού τον περιεργαστήκαμε, το κάθε παιδί φιλοτέχνησε τον δικό του πίνακα, σύμφωνα με τα χαρακτηριστικά χρώματα που είχε η δική του μητέρα, αλλά και το ίδιο. Παράλληλα γράψαμε κι ένα όμορφο ποίημα, για να συντροφεύσει τον δικό μας πίνακα, με τα αρχικά της λέξης Μ-Η-Τ-Ε-Ρ-Α!

 

IMG 20240513 114535    IMG 20240513 115828

Η μητέρα είναι πηγή ζωής, είναι το πιο όμορφο λουλούδι στον κήπο της Άνοιξης, είναι αυτή που θα μεταμορφωθεί σε ασπίδα σε κάθε κίνδυνο για το παιδί της, βλέμμα αυστηρό, που θα νουθετήσει και φωλιά ασφαλή, που θα πέσει μέσα της το παιδί για να παρηγορηθεί και να θυμηθεί τις ρίζες του.

Η μητέρα είναι αυτή που βοηθάει τον σπόρο, δηλαδή το παιδί της, ν’ ανθίσει, καθημερινά!!

IMG 20240513 134821

 

Σε ευχαριστούμε Μανούλα, Μάνα, Μητέρα, Μαμά!! Χρόνια Πολλά!!

 

 

 

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!!! ΜΑΝΟΥΛΑ.

Η 2η Κυριακή του Μάη, στη χώρα μας και σε πολλές ακόμα χώρες  του κόσμου, είναι αφιερωμένη  στη Μανούλα που της αξίζει να γιορτάζει κάθε μέρα και όλο το χρόνο!

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!!!

ΜΑΝΑ, ΜΑΝΟΥΛΑ, ΜΗΤΕΡΑ, ΜΑΜΑ.