«ΝΟΙΑΖΟΜΑΙ ΚΑΙ ΔΡΩ»

Στα πλαίσια της υλοποίησης του προγράμματος «Νοιάζομαι και Δρω» η μαθήτρια της Ε΄3 τάξης Κατερίνα Πιπινή μαζί με τη βοήθεια της μητέρας της κ. Βελησσαρίου Χρυσούλας έφτιαξαν μια εξαιρετική παρουσίαση για τον Λαρισαίο ζωγράφο Αγήνορα Αστεριάδη. Τις ευχαριστούμε πολύ!

Γιορτάζουμε τις παγκόσμιες περιβαλλοντικές ημέρες της φετινής σχολικής χρονιάς 2016-2017

14956500_1344263002273001_4053846059287639271_n (1)

Τη σχολική χρονιά που διανύσαμε, το Δ΄1  τμήμα του σχολείου μας υλοποίησε το πρόγραμμα e-Twinning με τίτλο,<<Γιορτάζουμε τις παγκόσμιες ημέρες της φετινής σχολικής χρονιάς 2016-201>>. Στο πρόγραμμα συμμετείχαν σχολεία από την Ελλάδα και την Κύπρο.

Κάθε μήνας έχει πολλές παγκόσμιες ημέρες. Σε αυτό το έργο ασχοληθήκαμε με τις πιο σημαντικές μέρες σε βάθος. γράψαμε άρθρα , τις ζωγραφίσαμε, τις κάναμε θεατρικά.

Τα παιδιά έμαθαν γιατί γιορτάζονται αυτές οι ημέρες, πόσο πολύ σημαντικές είναι. Έτσι απόκτησαν συνείδηση, περιβαλλοντική, πολιτιστική και αγωγής υγείας.  Δημιούργησαν, ζωγράφισαν, εκφράστηκαν, συνεργάστηκαν με τους νέους τους φίλους από την Ελλάδα και την Κύπρο.

Δείτε σε ebooks τις δράσεις των σχολείων από τους παρακάτω συνδέσμους:

A΄ΤΕΥΧΟΣ

Β΄ΤΕΥΧΟΣ

Γ΄ΤΕΥΧΟΣ

Δ΄ΤΕΥΧΟΣ

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί:

Κίτσιου Βίλλη,θεατρολόγος

Νιδέλκος Λεωνίδας,δάσκαλος

 

 

 

 

 

« Προσεγγίζοντας τα δικαιώματα των παιδιών μέσα από την τέχνη»

Γράφει η Βίλλη Κίτσιου (ΠΕ32)

Στο μάθημα της Θεατρικής Αγωγής προσεγγίσαμε το δικαίωμα της  έκφρασης του λόγου όπως  και της ταυτότητας.  Μέσα από την κίνηση, τα σύμβολα και το παιχνίδι φτιάξαμε μια ‘’σκαλωσιά’’ ιδεών που ανεβήκαμε. Ανέβηκε όλη η ομάδα αξιοποιώντας έτσι την έννοια της ομαδικότητας. Μελετήσαμε το διήγημα της Φυλλιώς Νικολούδη ‘’Το Χαρούμενο Λιβάδι’’ όπως και το ποίημα του Γιάννη Ρίτσου ‘’Βρες Χρόνο’’ και με μονοπάτι εργαλεία του εκπαιδευτικού δράματος όπως η ανίχνευση σκέψης, αυτοσχεδιασμούς, κύκλους συνείδησης και συμβούλια δώσαμε τη δυνατότητα στην ομάδα να προχωρήσει σε βάθος, πέρα από τα στερεότυπα και να δημιουργήσει νέα νοήματα στα δικαιώματα! Με μια ενεργητική ομαδική διαδικασία δεν μάθαμε απλώς, μα βιώσαμε αυθόρμητα τις σύνθετες πλοκές των δικαιωμάτων μετατρέποντάς τα σε εικόνα που θα αγωνιζόμαστε γι’ αυτή!

ΕΚΘΕΣΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ 2016-17

Γράφει ο Πετρίκης Σωτήρης, εικαστικών

Για άλλη μια χρονιά σας παρουσιάζουμε την έκθεση ζωγραφικής του σχολείου μας! Ατομικές και ομαδικές εργασίες φιλοτεχνημένες με αγάπη και πολύ μεράκι μας ταξιδεύουν στον μαγικό κόσμο της τέχνης!

Σας καλούμε να ταξιδέψετε μαζί μας!2

 

  • A1

https://youtu.be/_gdYhFnOQqU

  • A2

https://youtu.be/bPU4zP0QwQk

  • A3

https://youtu.be/MjUTNsvst4U

  • B1

https://youtu.be/r9mB1JB1o2o

  • B2

https://youtu.be/Je7hl1JfYN0

  • B3

https://youtu.be/yVxeMMeqE8o

  • Γ1

https://youtu.be/O73Na2kqr_4

  • Γ2

https://youtu.be/OJtwp9FU6Ps

  • Γ3

https://youtu.be/iJY3_GNo6LQ

  • Γ4

https://youtu.be/oxXgqtRvHWU

  • Δ3

https://youtu.be/K6PTtfT_VvU

  • Δ4

https://youtu.be/LSe73RzxAGU

  • Ε1

https://youtu.be/iTgWBqoOSo8

  • Ε2

https://youtu.be/MdjUIKyi6eE

  • Ε3

https://youtu.be/mkKFK6ITff4

  • ΣΤ1

https://youtu.be/YVhwpiQsCTQ

  • ΣΤ3

https://youtu.be/eheEbCg2bDc

  • ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ

https://youtu.be/COTLMKpkaJM

“Τ’αστέρια δε λάμπουν μόνο τη νύχτα”!

“Stars don’t shine only at night”!

Τη σχολική χρονιά που διανύσαμε, το Γ΄4 τμήμα του σχολείου μας υλοποίησε το πρόγραμμα e-Twinning με τίτλο, Τ’αστέρια δε λάμπουν μόνο τη νύχτα”!

  Στο πρόγραμμα συμμετείχαν οι εξής χώρες: Ελλάδα, Ιταλία, Ισπανία και Εσθονία.

Κεντρική ιδέα του προγράμματος αποτέλεσε η πεποίθηση πως οι άνθρωποι μπορούμε να “λάμψουμε” με τις πράξεις μας, τη συμπεριφορά μας και το πιο σημαντικό, δείχνοντας σεβασμό στους άλλους και στους εαυτούς μας!

Στην παρουσίαση που ακολουθεί σας παρουσιάζουμε κάποιες από τις δράσεις μας.

Υπεύθυνος εκπαιδευτικός:Πετρίκης Σωτήρης,εικαστικών

“ΝΟΙΑΖΟΜΑΙ ΚΑΙ ΔΡΩ”

Στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος ΄΄Νοιάζομαι και Δρω΄΄, τα τμήματα Ε΄1, Ε΄2, Ε’3 και ΣΤ΄2 του σχολείου μας υλοποίησαν μια σειρά δράσεων εντός και εκτός σχολείου. Το πρόγραμμα, προωθεί την αλληλεγγύη, τον εθελοντισμό και την ανιδιοτελή προσφορά προς το κοινωνικό σύνολο. Τα προαναφερθέντα τμήματα μελέτησαν:

  • Τους δωρητές της Δημοτικής Πινακοθήκης Λάρισας και του Λαογραφικού Ιστορικού Μουσείου.
  • Το άλογο, ως σύμβολο της πόλης μας, ενθαρρύνοντας τα ζωοφιλικά αισθήματα των παιδιών.
  • Δημοτική Πινακοθήκη Λάρισας-Λαογραφικό Ιστορικό ΜουσείοΑκολουθώντας τα βήματα μεγάλων δωρητών της πόλης μας της Λάρισας, του Γ. Ι. Κατσίγρα, της οικογένειας Αστεριάδη και του ζεύγους Γιώργου και Λένας Γουργιώτη, που με τις συλλογές τους δημιούργησαν τη Δημοτική Πινακοθήκη και το Λαογραφικό Ιστορικό Μουσείο της πόλης αντίστοιχα, μελετήσαμε το έργο τους, επισκεφτήκαμε τα συγκεκριμένα μουσεία και θελήσαμε να τους έχουμε ως πρότυπα στη ζωή μας.

    Εκείνο που μας συγκίνησε ήταν η αγάπη τους για την πόλη που μεγάλωσαν και η διάθεση προσφοράς προς το κοινωνικό σύνολο.

    Σας καλούμε να μας ακολουθήσετε μέσω των παρακάτω βίντεο στις δράσεις μας!

    ΄΄Ξεφυλλίζοντας την Ιστορία της Τέχνης΄΄

     

      Με τις επισκέψεις μας στη Δημοτική Πινακοθήκη Λάρισας και στο Λαογραφικό Μουσείο που προηγήθηκαν και εντυπωσιασμένοι από την προσφορά των δωρητών τους, γεννήθηκε μέσα μας η επιθυμία να κάνουμε κάτι ώστε να προσφέρουμε κι εμείς στη μικρή κοινωνία του σχολείου μας.

    Αποφασίσαμε με όχημα την τέχνη, να αναβαθμίσουμε αισθητικά τους χώρους του σχολείου, ΄΄δωρίζοντας΄΄ κάποια από τα έργα μας! Επιδιώξαμε τη δημιουργία μικρών πυρήνων τέχνης, ώστε να αποτελέσουν ένα ιδιότυπο ΄΄ανοιχτό΄΄ για τους μαθητές και το ευρύτερο κοινό (γονείς, εκπαιδευτικούς, επισκέπτες) μάθημα ιστορίας της τέχνης.

    Οι εργασίες μας απλώνονται σε ένα ευρύ χρονικά φάσμα σημαντικών περιόδων της εικαστικής δημιουργίας από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Σας καλούμε να μας ακολουθήσετε στο ταξίδι μας αυτό!

    ΄΄Άλογο΄΄

    Το σύμβολο της πόλης της Λάρισας

     

    Μελετώντας τη μακραίωνη ιστορία της πόλης μας, διαπιστώσαμε πως ανέκαθεν το άλογο και το θεσσαλικό ιππικό ήταν αυτό που χαρακτήριζε την πόλη. Πληροφορίες αντλούμε από πλήθος έργων τέχνης, τη μυθολογία, τα νομίσματά της αλλά και από τον ίδιο τον Όμηρο που την χαρακτηρίζει ΄΄Ιπποτρόφα΄΄!

    Αυτή η εναλλαγή μύθου και ιστορίας ήταν που μας συνεπήρε και μας ενέπνευσε ώστε να εργαστούμε για την ανάδειξη του θεσσαλικού αλόγου ως ζώου με πολυεπίπεδο εύρος αναφορών: ξεκινώντας από την ενεργοποίηση της έμφυτης ζωοφιλικής τάσης των παιδιών και φτάνοντας μέχρι την καταγραφή του ως  σύμβολο-στοιχείο της πόλης μας, της Λάρισας!

“ΠΡΟΣΕΓΓΙΖΟΝΤΑΣ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ”

Στο Πολιτιστικό αυτό πρόγραμμα, που υλοποιήσαμε φέτος, βασικός μας στόχος ήταν η αναγνώριση, ανάλυση και ερμηνεία των δικαιωμάτων του παιδιού, η αποδοχή της διαφορετικότητας και η δημιουργία των προϋποθέσεων ενός κλίματος ασφάλειας και καλών διαπροσωπικών σχέσεων στο σχολείο.

Το πρόγραμμα υλοποίησε το Γ’2 τμήμα του σχολείου μας και η παρακάτω δράση που σας παρουσιάζουμε είναι το αποτέλεσμα μιας διαθεματικής προσέγγισης του μαθήματος των Εικαστικών με τη Γλώσσα.

Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί της συγκεκριμένης δράσης:

Άρης Γκερμπεσιώτης,δάσκαλος

Σωτήρης Πετρίκης,εικαστικών

ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤ΄2 ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

Στο πλαίσιο του μαθήματος της Γλώσσας τα παιδιά του ΣΤ΄2 έδωσαν τη δική τους εκδοχή της συνέχειας της εικονογραφημένης ιστορίας του δαιμόνιου δημοσιογράφου Πίκου Απίκου, ο οποίος αναγκάζεται από τον εργοδότη του να μεταβεί στην Φρουτοπία, όπου τα φρούτα μετά από μια επανάσταση απελευθερώθηκαν από την κυριαρχία των μανάβηδων.Χρησιμοποιώντας ένας ιδιότυπο μεταφορικό μέσο, την αεροσκάφη, εμπνεύσεως του αφεντικού του, ο δημοσιογράφος πηγαίνει στα φρούτα που γιορτάζουν την πρώτη επέτειο της απελευθέρωσης τους για να πάρει μια συνέντευξη.

Να μερικές από τις δημιουργίες τους: