ΠΛΑΝΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Γ΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

Γράφει ο δάσκαλος Νιδέλκος Λεωνίδας

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα διατροφής της 16ης Οκτωβρίου και το άρθρο ενός σεβαστού Σχ. Συμβούλου…..

<<Δεν νιώθω απογοήτευση αλλά στενοχώρια και αγωνία!!! Οκ, δεν πρέπει να μεμψιμοιρείς και πρέπει να είσαι αισιόδοξος!!! Γνωρίζετε όμως ότι και η αισιοδοξία, όταν τα πράγματα είναι μη αισιόδοξα, συνιστά κλινικά μία παθολογική κατάσταση; Δεν είναι ο θεσμός του Σχολικού Συμβούλου που μετεξελίσσεται ποιος ξέρει σε τι, σίγουρα όμως «αποπαιδαγωγικοποιείται» και «διοικητικοποιείται» από τα ίδια τα πράγματα. Πόσα ωρολόγια προγράμματα να θεωρήσεις μέχρι να στελεχωθούν πλήρως τα σχολεία; Τα σχολεία δεν μπορούν να κάνουν ΩΠ με παιδαγωγικά κριτήρια πια!!! Όλα όσα αφορούν στο περιεχόμενο της εκπαίδευσης πηγαίνουν σταθερά πίσω! Συνεργάζεσαι με τους Δ/ντές των σχολείων και σου λένε, όλοι ταυτόχρονα, ότι νύχτα-μέρα είναι μπροστά στον υπολογιστή και ενημερώνουν το survey!!! Που είναι ο παιδαγωγικός ρόλος του Δ/ντή, ο ρόλος του εμψυχωτή, ο ρόλος της σύνδεσης με την κοινωνία; Τους υπενθυμίζεις τον παιδαγωγικό τους ρόλο και σε κοιτάνε περίεργα!!! Πώς να ξεδιπλώσει κανείς τα χαρίσματά του βρισκόμενος συνεχώς μπροστά στον υπολογιστή για ενημέρωση του συστήματος; Δάσκαλοι έρχονται το πρωί και φεύγουν το μεσημέρι!!! Δάσκαλοι με πολλά χρόνια υπηρεσίας, με οργανική σε ένα σχολείο, που έχουν αναλάβει το ολοήμερο και μετά την τοποθέτηση των συναδέλφων του ΕΣΠΑ βρίσκονται ξεκρέμαστοι (πλεονάζουν)!!! Τι θα γίνει; Ανακατανομή των τάξεων; Και εάν ο τελευταία τοποθετημένος έχει οικογένεια με πέντε παιδιά και το ένα με αναπηρία, που θα πάει; Γιατί έπρεπε να το μάθει τώρα; Και οι εκκολαπτόμενοι γυρολόγοι των σχολείων σε πέντε όμορα; Η ανάγκη για ενισχυτική έχει καταλήξει μεγάλο πρόβλημα στο οποίο δεν υπάρχει συναντίληψη. Να έχεις δασκάλους που τους περισσεύουν π.χ. δύο διδακτικές ώρες και να τους λες περίμενε μέχρι να διευκρινιστεί το θέμα!!! Και καλά ο δάσκαλος να περιμένει, τα παιδιά όμως μπορούν να περιμένουν; ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΊΣ ΠΑΙΔΙ με μαθησιακές ιδιαιτερότητες; Να σε παίρνει δασκάλα 28 χρονών κοπέλα και να σου λέει θέλω να εργαστώ, έχω αλλάξει πέντε σχολεία! Σας παρακαλώ μπορείτε να ιδρύσετε μία τάξη υποδοχής, ΘΕΛΩ ΝΑ ΔΙΔΑΞΩ είμαι δασκάλα!!! Στο παρελθόν κάναμε τα πάντα να έχουμε τον έξτρα δάσκαλο γενικής στο σχολείο για παροχή ενισχυτικής σε μαθητές με ήπιες δυσκολίες και το δάσκαλο της ειδικής αγωγής!!! ΑΡΑΓΕ δεν θα μπορούσαν όλα αυτά να είχαν τακτοποιηθεί πολύ πιο πριν από σήμερα; Να συζητάς με συναδέλφους Συμβούλους και να έχεις την αίσθηση ότι μιλάς με διοικητικούς!!! Το δίλλημα πεισματικά παραμένει; Πόσο εμπνευσμένος να είσαι για να μιλήσεις για ψυχοπαιδαγωγικά θέματα και να συμπαρασύρεις τους συναδέλφους σου, όταν επιτακτικά σε χρειάζονται, συχνά πυκνά, ως ψυχοθεραπευτή οι γονείς και οι συνάδελφοι, σε μια εποχή που οι κοινωνικές δομές καταρρέουν και έχουμε παιδιά που πενθούν, παιδιά που πεινούν, παιδιά που αδυνατούν, παιδιά που δεν καταλαβαίνουν, παιδιά που είναι μόνα τους όλη μέρα, παιδιά που συσσωρεύουν και κάποτε θα εκραγούν…. Γιατί όπου υπάρχει θυμός δεν βρίσκει χώρο η παιδαγωγική, η ανοχή, η αγάπη, η ειρήνη….>>
και με την κάθε εβδομάδα αλλαγή του σχολικού προγράμματος(από αύριο σύμφωνα με το καινούριο πρόγραμμα αναλαμβάνω το μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος και Σχολικής Κοινωνικής Ζωής στο Γ΄2)…ένα πλάνο διδασκαλίας …project…πανάθεμά με δεν τα πάω και καλά με τις ξένες γλώσσες, αφιερωμένο στην παγκόσμια ημέρα διατροφής….

Τάξη Γ ΜΕΛΕΤΗ

 

 Υ.Γ.
Συγγνώμη για το πρόχειρο στήσιμο του πλάνου διδασκαλίας, αλλά σήμερα το μεσημέρι μας ανακοινώθηκε το νέο πρόγραμμα.
Κύριε Δ/ντή μας… τρέχετε! …όπως λέει και ο αξιότιμος συνάδελφος κ. Κατσαούνης.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *