Μαρ 01 2011

“Παπαδιαμάντης – Ελύτης – Γκάτσος – Τσίρκας: 100 χρόνια μετά!”

Συντάκτης: κάτω από Φιλολογικά και με ετικέτα:

Αυτός είναι ο τίτλος του προγράμματος του υπουργείου Παιδείας που ανακοινώθηκε σήμερα, στο πλαίσιο του οποίου μαθητές καλούνται να μελετήσουν το έργο τεσσάρων μεγάλων λογοτεχνών.

Φέτος συμπληρώνονται 100 χρόνια από τον θάνατο του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη και ταυτόχρονα 100 χρόνια από την γέννηση των Οδυσσέα Ελύτη, Νίκου Γκάτσου και Στρατή Τσίρκα. Η χρονική σύμπτωση των επετείων των τεσσάρων δημιουργών γίνεται η  αφορμή να ανοίξει στην πράξη το θέμα: Τέχνες και Πολιτισμός στο Σχολείο.

Εκατό χρόνια μετά οι αξίες τους, η έμπνευσή τους, οι στίχοι τους, τα διηγήματά τους, τα μυθιστορήματα είναι εδώ, πηλός της ιστορικής, ηθικής και αισθητικής μας συνείδησης.

Με βάση τις διαχρονικές τους αξίες, το Υπουργείο Παιδείας Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων προωθεί, ενθαρρύνει και υποστηρίζει ένα πρόγραμμα ανάπτυξης ποικίλλων δράσεων στα Δημοτικά (Ελύτης – Παπαδιαμάντης), Γυμνάσια, και στις Α΄ και Β΄ τάξεις του Λυκείου με τίτλο: «Παπαδιαμάντης – Ελύτης- Γκάτσος –Τσίρκας: 100 χρόνια μετά». Στόχος αυτού του προγράμματος είναι η δημιουργική επαφή των μαθητών με το έργο αυτών των δημιουργών, έτσι ώστε να εμπνευστούν από αυτό, να δημιουργήσουν συλλογικά ή ατομικά καλλιτεχνικά έργα κάθε μορφής και να τα παρουσιάσουν με διάφορους τρόπους μαζί με τους δασκάλους και τους καθηγητές τους.

Στόχος είναι οι μαθητές να δημιουργήσουν βίντεο, μπλογκ, αφίσες ή ότι άλλο τους εκφράζει σχετικά με τη ζωή και το έργο του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, του Οδυσσέα Ελύτη, του Νίκου Γκάτσου και του Στρατή Τσίρκα, και να λάβουν μέρος στον σχετικό διαγωνισμό.Οι μαθητές, αλλά και συνολικά η σχολική κοινότητα, καλούνται να δημιουργήσουν συλλογικά ή ατομικά καλλιτεχνικά έργα κάθε μορφής και να τα παρουσιάσουν, με διάφορους τρόπους, μαζί με τους δασκάλους και καθηγητές τους.

Με τη βοήθεια και τη συνδρομή του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, η Εκπαιδευτική Τηλεόραση δημιούργησε την πλατφόρμα www.i-create.gr, όπου θα φιλοξενηθεί το υλικό των σχολείων. Στην ιστοσελίδα υπάρχουν αναλυτικά οι όροι του διαγωνισμού ενώ οι μαθητές μπορούν να δουν, αξιολογήσουν και να μοιραστούν τις συμμετοχές των συμμαθητών τους. Ακόμα, παρέχεται λογισμικό για δημιουργία, επεξεργασία και «ανεβάσματος» βίντεο, πηγές και σύνδεσμοι σε κείμενα αλλά και σχετικά video από το YouTube.

Τα έργα που θα προκριθούν, μετά από διαδικτυακό διαγωνισμό, θα παρουσιαστούν σε ειδική εκδήλωση όπου θα βραβευτούν σχολεία, μαθητές και εκπαιδευτικοί.

14 απαντήσεις μέχρι τώρα




Λυπούμαστε αλλά δεν επιτρέπεται η προσθήκη σχολίων προς το παρόν.