Απρ 19 2010

Breathtaking Athens, ένα ωραίο «κλικ» για την Αθήνα

Συντάκτης: κάτω από Κόσμος,Πολιτισμός και με ετικέτα: ,

Σε μια χώρα που αδυνατεί συνήθως να αξιοποιήσει το Διαδίκτυο για την τουριστική προβολή της, προσπάθειες σαν το τουριστικό portal της πρωτεύουσας ξεχωρίζουν μάλλον εύκολα. Τα δύσκολα; Η μετάγγιση παρόμοιας έμπνευσης στον ελληνικό τουρισμό συνολικά.

 

Μια γρήγορη ματιά στα posts του Athensville και ιδού: ένα εξαιρετικό, τεχνικά άρτιο και ελκυστικό βίντεο για την Αθήνα. Έξι χρόνια μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες, η πρωτεύουσα εξακολουθεί να είναι όμορφη, με το δικό της, ιδιαίτερο φως. «Αγαπάς να τη μισείς και μισείς να την αγαπάς», λένε πολλές φορές οι κάτοικοί της. Το συγκεκριμένο βίντεο όμως δεν αφήνει χώρο για συγκεχυμένες εντυπώσεις στον υποψήφιο επισκέπτη, είναι μια πρώτης τάξεως πρόσκληση για… τουρισμό.

Το προωθητικό φιλμ του Breathtaking Athens, βραβευμένο ήδη σε διεθνή διαγωνισμό και υποψήφιο σε επικείμενους, είναι μια χαμηλού κόστους παραγωγή πλην όμως γεμάτη δυναμική και γούστο. Εντάσσεται στη φιλοσοφία σχεδιασμού του τουριστικού portal του δήμου Αθηναίων που έχει στόχο να προσελκύσει ολοένα και περισσότερους τουρίστες. Για την ακρίβεια, να μετατρέψει τους online χρήστες που αναζητούν ταξιδιωτικό προορισμό σε επισκέπτες.

«Πάνω από το 60% ή 70% όσων σχεδιάζουν να ταξιδέψουν σε κάποιο προορισμό σίγουρα κάνουν μια μικρή έρευνα στο Ιντερνετ», λέει στο kathimerini.gr ο Παναγιώτης Αρκουμανέας, Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρείας Τουριστικής και Οικονομικής Ανάπτυξης του Δήμου Αθηναίων και επικεφαλής ανάπτυξης του portal. «Δε νοείται να μην υπάρχει μια αξιοπρεπής ιστοσελίδα για τον ξένο επισκέπτη που ενδιαφέρεται να αναζητήσει πληροφορίες και περιεχόμενο», συμπληρώνει, προσθέτοντας ότι στα άμεσα σχέδια «είναι η δημιουργία ορισμένων events όπου ο χρήστης θα μπορεί να κερδίσει κάποια δώρα, να έχει κάποιου είδους feedback το οποίο θα τον κάνει να αισθάνεται ότι το site είναι μια ζωντανή υπηρεσία».

«Και τι γίνεται με τα social media;» τον ρωτάμε. «Πως αντιλαμβάνεστε τη δυναμική τους;». «Δεν είναι δυνατόν», απαντά «να αγνοήσουμε τους περισσότερους από 400 εκατ. χρήστες του facebook ή το ανέβασμα βίντεο στο YouTube» και εξηγεί: «Το να ‘ανεβάσει’ κάποιος επισκέπτης μια όμορφη, δική του φωτογραφία από την Αθήνα αποτελεί μεγαλύτερο ‘πόλο έλξης’ συγκριτικά με μια επαγγελματική λήψη, συνηθισμένη στα μάτια των περισσότερων…».

Αναλυτικά η συνέντευξη με τον κ. Παναγιώτη Αρκουμανέα.

Ποια είναι η κεντρική φιλοσοφία του σχεδιασμού του breathtakingathens.com;

Είναι γεγονός ότι το Ιντερνετ έχει αποκτήσει πλέον κυρίαρχο ρόλο στη ζωή μας. Ειδικά στο κομμάτι του τουρισμού και όπως προκύπτει από σχετικές μελέτες, πάνω από το 60% ή 70% όσων σχεδιάζουν να ταξιδέψουν σε κάποιο προορισμό σίγουρα κάνουν μια μικρή έρευνα στο Διαδίκτυο.

Μέχρι πρόσφατα δεν υπήρχε η κατάλληλη διαδικτυακή παρουσία της Ελλάδας όσον αφορά στο τουριστικό πρόσωπό της, γεγονός που έχει επισημανθεί από αρκετούς. Ειδικά μάλιστα για τουριστικό προορισμό, δε νοείται να μην υπάρχει μια αξιοπρεπής ιστοσελίδα για τον ξένο επισκέπτη που ενδιαφέρεται να αναζητήσει πληροφορίες και περιεχόμενο.

Όπως και να ‘χει, θεωρώ ότι το ‘δύσκολο’ δεν ήταν τόσο η δημιουργία του site, αυτό είναι σχετικά το ‘εύκολο’ κομμάτι. Αυτό που εμείς βιώνουμε ως ‘δυσκολία’ έγκειται στη συντήρησή του δηλαδή στο καθημερινό update σε κείμενα για το τι συμβαίνει ανά πάσα στιγμή στην Αθήνα.

Σε ένα δεύτερο επίπεδο, πολύ σημαντικό για εμάς, είναι η σύναψη συνεργασιών με εταιρείες που μπορούν να προωθήσουν τις υπηρεσίες που θέλουμε να προσφέρουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Πρόσφατα ήρθαμε σε συνεργασία με την joobili, ένα μεγάλο ταξιδιωτικό site το οποίο θα μας βοηθάει στη διαμόρφωση στρατηγικής σχετικά με τα social media και στη διοργάνωση διαφόρων events.

Την ίδια στιγμή, κατορθώσαμε να έχουμε συνεργασία με το tripadvisor και να έχουμε feedback από κριτικές επισκεπτών. Τέλος, υπάρχουν αρκετές σκέψεις για να ενδυναμώσουμε την τουριστική εικόνα της Αθήνας αναφορικά με την προσέλκυση εταιριών και την παράλληλη διοργάνωση συνεδρίων.

Πως αντιλαμβάνεστε τη δυναμική των social media σχετικά με την προοπτική της ιστοσελίδας;

Tα social media διαθέτουν τέτοιο βαθμό διαδραστικότητας έτσι ώστε ο χρήστης μπορεί προοδευτικά να βελτιώνει την εμπειρία του, γεγονός εξαιρετικά απαραίτητο για ένα site σαν το δικό μας. Πλέον, η δυναμική της αγοράς που αποτελούν τα social media επιβάλλει κάτι παραπάνω από μια απλή παρουσία.

Δεν μπορεί κανείς να αγνοήσει το γεγονός ότι το facebook έχει ήδη ξεπεράσει τους 400 εκατομμύρια χρήστες, τη δυνατότητα που δίνει το flickr να μοιράζεται κανείς τις φωτογραφίες του ή τo «ανέβασμα» video στο ΥouTube. Συνυπολογίζοντας όλα αυτά τα ‘κανάλια’ παράλληλα με το κομμάτι του συνεδριακού τουρισμού που αναπτύσσουμε, (athensconventionbureau.gr) θεωρούμε ότι χρειάζεται να είμαστε εξαιρετικά δραστήριοι.

Για παράδειγμα, στα άμεσα σχέδια μας είναι η δημιουργία ορισμένων events όπου ο χρήστης θα μπορεί να κερδίσει κάποια δώρα, να έχει κάποιου είδους feedback το οποίο θα τον κάνει να αισθάνεται ότι το site είναι μια ζωντανή υπηρεσία και όχι μια απλή, απρόσωπη παράθεση περιεχομένων. Είναι σημαντικό πλέον για τον χρήστη του Διαδικτύου να έχει τη δυνατότητα να σχολιάζει και να συμμετέχει προσωπικά με κάθε δυνατό τρόπο.

Το να ‘ανεβάσει’ κάποιος επισκέπτης μια όμορφη, δική του φωτογραφία από την Αθήνα αποτελεί μεγαλύτερο ‘πόλο έλξης’ συγκριτικά με μια επαγγελματική λήψη, συνηθισμένη στα μάτια των περισσότερων..

Ποιες ήταν οι κυριότερες προκλήσεις που αντιμετωπίσατε;

To δύσκολο κομμάτι ήταν να δούμε με ποιον τρόπο σχεδιάζονταν τα αντίστοιχα websites του εξωτερικού ώστε να έχουμε μια εικόνα για το που θέλουμε εμείς να κατευθυνθούμε.

Ωστόσο, το σημαντικότερο τμήμα ήταν και παραμένει η καταγραφή του τουριστικού προϊόντος δηλαδή το σύνολο των εστιατορίων, των πρεσβειών, των ξενοδοχείων και όλων των πληροφοριών που συνθέτουν την εικόνα της Αθήνας. Πρόκειται για μια διαδικασία η οποία δεν τελειώνει γιατί εντέλει αποτελεί την ουσία της ιστοσελίδας.

Πως προέκυψε η παραγωγή του βραβευμένου «Breathtaking Athens Film»;

Η αλήθεια είναι ότι πριν τη δημιουργία του συγκεκριμένου βίντεο, η ‘κινηματογραφημένη’ διαφημιστική παρουσία της πόλης ήταν σχετικά φτωχή. Το «Breathtaking Athens Film» αποδείχτηκε μια καλή προσπάθεια η οποία αν και είχε να αντιμετωπίσει αρκετές δυσκολίες, παράλληλα το με το χαμηλό κόστος της, πέτυχε τελικά τον σκοπό της και μας ώθησε να δώσουμε μεγάλη σημασία στην ποιότητα παραγωγής των επόμενων video.

Αρκετοί υποστηρίζουν ότι η ιστοσελίδα θα έπρεπε να έχει και ελληνική version. Yπάρχει σαν σχέδιο στη στόχευση σας;

Η λογική με την οποία δημιουργήθηκε αρχικά το breathtakingathens.com δεν σχετιζόταν με αυτό που θα αποκαλούσαμε οδηγό πόλης για τους Έλληνες. Πιστεύω πως το κομμάτι αυτό έχει ήδη καλυφτεί καθώς υπάρχουν αξιόλογα sites τα οποία μπορεί κάποιος να επισκεφτεί και να αντλήσει τις πληροφορίες που θέλει. Υπό το πρίσμα λοιπόν της εξωστρέφειας, θεωρώ ότι προτεραιότητά μας σε αυτήν τη φάση είναι να προσφέρουμε γλώσσες όπως κινέζικα, γερμανικά ή και γαλλικά. Ωστόσο, μακροχρόνια δεν θα ήταν άσχημη σκέψη…

Του Χρήστου Σύλλα

Καθημερινή

14 απαντήσεις μέχρι τώρα




Λυπούμαστε αλλά δεν επιτρέπεται η προσθήκη σχολίων προς το παρόν.