Φεβ 04 2010

οι «ειδικές» διαδρομές που απαιτούν 47 τμήματα Πανεπιστημίων και ΤΕΙ

Όσοι υποψήφιοι δεν έχουν ακόμη αποφασίσει αν θέλουν να δηλώσουν τμήματα με «ειδικά» μαθήματα, καλύτερα να δηλώσουν τώρα (1-22 Φεβρουαρίου) συμμετοχή στην εξέτασή τους και αν αλλάξουν γνώμη δεν θα έχουν καμία επίπτωση.

Με άλλα λόγια, συμβουλεύουμε τους υποψηφίους, ειδικά αυτούς που ενδιαφέρονται για το 1ο ή 5ο επιστημονικό πεδίο, να δηλώσουν όποια ξένη γλώσσα γνωρίζουν καλά, ιδιαίτερα τα Αγγλικά, ώστε να διευρύνουν σημαντικά τις επιλογές τους στο μηχανογραφικό δελτίο.

 

Το «ΕΘΝΟΣ – Παιδεία» επιχειρεί σήμερα να ξεναγήσει τους υποψηφίους στον «ιδιαίτερο κόσμο» των ειδικών μαθημάτων, έτσι ώστε γνωρίζοντας τα μυστικά του να είναι προετοιμασμένοι για μια επιτυχημένη πορεία. Αξίζει να σημειωθεί ότι από φέτος αλλάζει και ο τρόπος εξέτασης στο μάθημα της ξένης γλώσσας, όπως αναλυτικά αναφέρουμε σε άλλες στήλες. Τα κλασικά ξενόγλωσσα τμήματα των ΑΕΙ που απαιτούν εξετάσεις σε μία ξένη γλώσσα ανέρχονται σε 9. Σε αυτά οι υποψήφιοι εξετάζονται σε ένα συγκεκριμένο από τα πέντε ειδικά μαθήματα: Αγγλική Γλώσσα, Γαλλική Γλώσσα, Γερμανική Γλώσσα, Ιταλική Γλώσσα, Ισπανική Γλώσσα. Για το τμήμα Ξένων Γλωσσών Μετάφρασης και Διερμηνείας του Ιονίου Πανεπιστημίου απαιτείται εξέταση σε δύο από τα τρία ειδικά μαθήματα: Αγγλική Γλώσσα, Γαλλική Γλώσσα, Γερμανική Γλώσσα. Για το «Ισπανικής Γλώσσας και Πολιτισμού» του τμήματος Ξένων Γλωσσών Μετάφρασης και Διερμηνείας του Ιονίου Πανεπιστημίου εξετάζονται στο ειδικό μάθημα της αντίστοιχης με την κατεύθυνση ξένης γλώσσας. Για τα τρία τμήματα που σχετίζονται με τα ΜΜΕ, τα δύο τμήματα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών, το τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών και το τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών και Πολιτικών Σπουδών Μακεδονίας απαιτείται εξέταση, σε ένα από τα τέσσερα ειδικά μαθήματα: Αγγλική Γλώσσα, Γαλλική Γλώσσα, Γερμανική Γλώσσα, Ιταλική Γλώσσα.

 

Για τα 6 τμήματα Αρχιτεκτονικής απαιτείται εξέταση στα ειδικά μαθήματα Ελεύθερο Σχέδιο και Γραμμικό Σχέδιο. Ένα τμήμα, το τμήμα Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης (Ιωάννινα), απαιτεί εξέταση στο Ελεύθερο Σχέδιο. Για τα τρία τμήματα Μουσικών Σπουδών και το τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης απαιτείται εξέταση στα ειδικά μαθήματα Αρμονία και Έλεγχος Μουσικών ακουστικών ικανοτήτων.

 

Εκτός από τα συνολικά 34 (μαζί με τα 5 ΤΕΦΑΑ) τμήματα των ΑΕΙ, υπάρχουν, επίσης, 18 ΤΕΙ που απαιτούν ειδικό μάθημα. Αυτά τα τμήματα έχοντας ιδιαίτερο γνωστικό αντικείμενο απαιτούν ειδικές εξετάσεις για να διαπιστωθούν εξειδικευμένες γνώσεις ή δεξιότητες. Συγκεκριμένα 8 τμήματα απαιτούν εξέταση στο Ελεύθερο και Γραμμικό σχέδιο και άλλα 10 σε μια ξένη γλώσσα (Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά, Ιταλικά). Τα 9 από αυτά συνδέονται με τουριστικές επιχειρήσεις και επαγγέλματα.

 

Οι συντελεστές βαρύτητας

 

Είναι γνωστό ότι για να μετρήσει ο βαθμός του ειδικού μαθήματος και να πάρει ο υποψήφιος επιπλέον μόρια για τα τμήματα που απαιτούν ειδικό μάθημα, θα πρέπει η επίδοσή του να είναι από 10 έως 20. Να έχει γράψει, δηλαδή, πάνω από τη βάση. Σε αντίθετη περίπτωση ο βαθμός που έγραψε ο υποψήφιος δεν λαμβάνεται υπόψη και ο υποψήφιος δεν έχει το δικαίωμα να διεκδικήσει θέση στα τμήματα εκείνα που απαιτούν ειδικό μάθημα. Οι συντελεστές βαρύτητας για τα ειδικά μαθήματα και τις πρακτικές δοκιμασίες ανάλογα με το τμήμα είναι: Χ 2 για τα τμήματα και τις κατευθύνσεις ξένων φιλολογιών (Αγγλικής, Γαλλικής, Γερμανικής, Ιταλικής, Ισπανικής), της ειδίκευσης Ισπανικής Γλώσσας και Πολιτισμού του τμήματος Ξένων Γλωσσών, Μετάφρασης και Διερμηνείας του Ιονίου Πανεπιστημίου και της ειδίκευσης Μετάφρασης ή Διερμηνείας του τμήματος Ξένων Γλωσσών Μετάφρασης και Διερμηνείας του ίδιου Πανεπιστημίου.

 

Χ 2 για τα τμήματα που απαιτούνται τα ειδικά μαθήματα ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο ή αρμονία και υπαγόρευση μουσικού κειμένου.

 

Χ 1 για τα λοιπά τμήματα που απαιτείται ειδικό μάθημα ξένης γλώσσας, όπως αυτά των ΜΜΕ, Ναυτιλιακών Σπουδών, Διεθνών Σπουδών κ.λπ. και

 

Χ 2 για τα ΤΕΦΑΑ.

 

Αν υπάρχουν και ειδικά μαθήματα, προσθέτουμε στα μόρια εισαγωγής τον γραπτό βαθμό Χ 100 ή το άθροισμα των γραπτών Χ 100. Αν υπάρχει ένα ειδικό μάθημα τότε το άριστα είναι: 20.000 + 20 Χ 100 = 22.000 μόρια

Αν υπάρχουν δύο ειδικά μαθήματα, τότε το άθροισμα είναι: 20.000 + (20+20) Χ 100 = 24.000 μόρια

 

ΑΝΙΣΟΤΗΤΑ

Παγκόσμια πρωτοτυπία η εξέταση σε μαθήματα που δεν διδάσκονται!

 

Άλλη μία παγκόσμια πρωτοτυπία για την ελληνική εκπαίδευση. Πρόκειται για κάποια από τα ειδικά μαθήματα τα οποία εξετάζονται πανελλαδικά χωρίς ουσιαστικά να διδάσκονται. Μόνο τα αγγλικά και γαλλικά διδάσκονται όσο και όπως διδάσκονται. Τα γερμανικά διδάσκονται σε ελάχιστα σχολεία, ενώ δεν διδάσκονται τα ιταλικά και τα ισπανικά. Επίσης, τα άλλα ειδικά μαθήματα: Γραμμικό και Ελεύθερο Σχέδιο, Αρμονία και dictee, έχουν εξοστρακιστεί από το δημόσιο σχολείο. Ειδικότερα τόσο το Ελεύθερο όσο και το Γραμμικό σχέδιο προβλέπονται μεν στα χαρτιά, αλλά στην πράξη δεν διδάσκονται. Το ερώτημα είναι αν είναι σύμφωνο με τις συνταγματικές επιταγές το να εξετάζονται χιλιάδες υποψήφιοι σημαντικού αριθμού σχολών ΑΕΙ και ΤΕΙ σε μαθήματα τα οποία δεν διδάχθηκαν στο σχολείο. Το υπάρχον πρόγραμμα στη Δημόσια Εκπαίδευση εξαναγκάζει τους μαθητές – υποψηφίους να στρέφονται υποχρεωτικά στα ιδιωτικά φροντιστήρια προκειμένου να ανταποκριθούν στοιχειωδώς στις απαιτήσεις των εξετάσεων. Οι υποψήφιοι εξετάζονται σε ύλη που δεν διδάσκεται στο Λύκειο! Αυτό αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία. Το κράτος επίσημα συνθηκολογεί με τα ειδικά φροντιστήρια, αφού για τα περισσότερα ειδικά μαθήματα αποτελούν τη μόνη διέξοδο για τους υποψηφίους. Έτσι και με την επίσημη σφραγίδα του κράτους οι υποψήφιοι είναι υποχρεωμένοι να στραφούν στα ιδιωτικά φροντιστήρια. Το ΥΠΕΠΘ, που στα λόγια ζητά από τους μαθητές να εργάζονται σκληρά για να πετύχουν, αποκρύπτει ότι το ίδιο τους ωθεί να προετοιμαστούν στα ιδιωτικά ωδεία, καλλιτεχνικά εργαστήρια, φροντιστήρια ξένων γλωσσών, με κόστος εξαιρετικά υψηλό και σε χρήμα και σε χρόνο. Έτσι αποκλείει εκ προοιμίου τα παιδιά των φτωχότερων οικογενειών που δεν έχουν τη δυνατότητα να χρηματοδοτήσουν την προετοιμασία των παιδιών τους. Η εκπαιδευτική «ηθική» που εφαρμόζεται είναι ότι όσοι δεν μπορούν να πληρώσουν δεν μπορούν να μάθουν, ωστόσο το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα εξετάζει τους υποψηφίους για γνώσεις που δεν παρέχει, με αποτέλεσμα οι διακηρύξεις περί ισότητας ευκαιριών να αποτελούν «κοιλάδα του Κλαυθμώνος» για τα παιδιά που προέρχονται από τις ασθενέστερες οικονομικά τάξεις και στρώματα και από τις απομακρυσμένες περιοχές της χώρας. ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΒΒΑΔΙΑΣ

14 απαντήσεις μέχρι τώρα




Λυπούμαστε αλλά δεν επιτρέπεται η προσθήκη σχολίων προς το παρόν.