Προτείνει η Φωτεινή Ψαρρού
Αγαπητοί γονείς και αγαπητά μου παιδιά ,εύχομαι να είστε όλοι υγιείς και χαρούμενοι. Το διάστημα αυτό της παραμονής στο σπίτι, έδωσε την ευκαιρία σε πολλούς από εσάς τους γονείς, να ανακαλύψετε εκ νέου και σε μεγαλύτερο βαθμό, τις ικανότητες, τις δεξιότητες, τα ταλέντα, τα χαρίσματα ή ακόμα και τις δυσκολίες που μπορούν να έχουν οι μικροί μας μαθητές.
Μια από τις δυσκολίες που συναντάμε σε κάποιους από τους μαθητές μας ή αντιλαμβάνονται και οι ίδιοι οι γονείς στο σπίτι, είναι η αδυναμία συγκέντρωσης της προσοχής.
Πηγή εικόνας: https://www.meletontas.gr/blog/paidagogiki/diatarachi-ellimmatikis-prosochis-iperkinitikotitas-d-e-p-i
Προσοχή είναι η ικανότητα του ατόμου να επικεντρώνεται στην πληροφορία και στο γνωστικό έργο που έχει μπροστά του αγνοώντας δευτερεύοντα και άσχετα στοιχεία και ερεθίσματα( Hunt & Marshall , 2005).
Δηλαδή είναι μια ανώτερη εγκεφαλική λειτουργία που μας επιτρέπει ανά πάσα στιγμή να ξεχωρίζουμε και να συγκεντρωνόμαστε σ’ αυτό που μας ενδιαφέρει, μας αφορά ή μας ζητείται και να αφήνουμε τα υπόλοιπα ερεθίσματα του περιβάλλοντος σε δεύτερη μοίρα.Είναι ακριβώς αυτή η λειτουργία που πρέπει να ενεργοποιηθεί όταν το παιδί βρίσκεται στην τάξη και πρέπει να συγκεντρωθεί στο τι λέει ο εκπ/τικός για να μπορέσει να καταλάβει, να μάθει και να ενεργήσει σύμφωνα με οσα του ζητηθούν.
Στη συνέχεια σας παραθέτω κάποια links στα οποία μπορείτε να εντοπίσετε δραστηριότητες για την ενίσχυση της προσοχής στο σπίτι:
https://eidikospaidagogos.gr/drastiriotites-enisxisi-prosoxi/
Tips που βοηθούν
- Πρέπει να είμαστε βέβαιοι ότι οι ώρες του ύπνου είναι αρκετές. Το να μην ξεκουράζεται σωστά ένα παιδί σίγουρα δεν το βοηθάει στο να συγκεντρωθεί σε αυτά που ακούει.
- Οι πληροφορίες που δίνουμε στο παιδί μας κάθε φορά να μην είναι πολλές σε όγκο. Μια τη φορά αρκεί, ώστε να τις θυμάται.
- Καλό θα ήταν να ελέγχουμε τι ήταν αυτό που ζητήσαμε από το παιδί, ώστε αν χρειάζεται να το επαναλάβουμε.