Μια Μπλε Διάκριση-Το Νηπιαγωγείο μας στο Ευρωπαϊκό Δίκτυο Blue Schools

Με μεγάλη χαρά σας ανακοινώνουμε ότι το Νηπιαγωγείο μας απέκτησε επίσημη πιστοποίηση και εντάχθηκε στο Ευρωπαϊκό Δίκτυο Μπλε Σχολείων (Network of European Blue Schools)!Η διάκριση αυτή ήρθε μέσα από το εκπαιδευτικό μας έργο «Αποκαλύπτοντας το “χάος” που δημιουργήσαμε στις θάλασσές μας!», στην κατηγορία «Υγιής Ωκεανός», αποδεικνύοντας την ενεργή συμμετοχή και ευαισθητοποίηση των παιδιών μας σε θέματα προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Ως μέλος πλέον του Δικτύου, το σχολείο μας έχει τη δυνατότητα να συνδεθεί και να συνεργαστεί με άλλα Μπλε Σχολεία από όλη την Ευρώπη. Μπορούμε να ανταλλάξουμε ιδέες, πρακτικές και εμπειρίες με στόχο την προώθηση της ωκεάνιας παιδείας και της περιβαλλοντικής συνείδησης. Περισσότερες πληροφορίες για το Δίκτυο και τις δράσεις του μπορείτε να βρείτε στην επίσημη σελίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του εποπτεύοντος φορέα: Network of European Blue Schools.

European Blue Schools Certificate

Έπαινος Συμμετοχής στο Σχολείο μας από την ΑΦΗΣ!

Με μεγάλη χαρά το σχολείο μας έλαβε Έπαινο Συμμετοχής στον πανελλαδικό διαγωνισμό «Κυνηγοί της Χαμένης Μπαταρίας» που διοργάνωσε η ΑΦΗΣ.Ο έπαινος αυτός επιβραβεύει τη συλλογική προσπάθεια μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων για την ευαισθητοποίηση και τη συμβολή μας στην ανακύκλωση μπαταριών. Συνεχίζουμε δυναμικά με στόχο ένα πιο πράσινο και βιώσιμο μέλλον! Ευχαριστούμε όλους όσοι συμμετείχαν! Συνεχίζουμε να συλλέγουμε μπαταρίες στο σχολείο μας!

Συμμετοχή σε δράση της ΕΕΛΑΚ και του ενεργού πολίτη

Το σχολείο μας, ως μέλος της Οικοσυμμαχίας — ενός δυναμικού δικτύου σχολείων της Στερεάς Ελλάδας που εστιάζει στην καλλιέργεια δεξιοτήτων μέσω της ενεργής συμμετοχής των μαθητών και της παρέμβασης στο τοπικό περιβάλλον με γνώμονα την αειφορία — ανέλαβε την πρωτοβουλία να διευρύνει το έργο του συμμετέχοντας στον 7ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση της ΕΕΛΛΑΚ. Η δράση ξεκίνησε στις αρχές Μαΐου, όταν το νηπιαγωγείο μας, συμμετέχοντας ενεργά στις Παγκόσμιες Ημέρες Δράσης, επισκέφθηκε το πάρκο του Μαρδοχαίου Φριζή. Κατά την επίσκεψη, τα παιδιά παρατήρησαν πως ο χώρος είχε ανάγκη αναβάθμισης και άρχισαν να αναζητούν τρόπους για να τον βελτιώσουν. Με ενθουσιασμό και αίσθημα ευθύνης αποφάσισαν να δράσουν. Πρώτα απ’ όλα, καθάρισαν το πάρκο, μαζεύοντας σκουπίδια και φροντίζοντας τον περιβάλλοντα χώρο.

Στη συνέχεια, τα παιδιά πρότειναν τρόπους για να κάνουμε το πάρκο καλύτερο:
Να φυτέψουν λουλούδια, να γράψουν γράμμα στη Δήμαρχο, να φτιάξουμε QR με συμβουλές ώστε οι επισκέπτες να το διατηρούν καθαρό..

Ακολούθησε η αναζήτηση πληροφοριών για το πάρκο στο διαδίκτυο και η χαρτογράφηση του με τη βοήθεια του google maps.

Στο σχολείο δημιουργήσαμε μετά από τις προτάσεις των παιδιών τα ανάλογα QR! Ηχογραφήσεις με τις συμβουλές των παιδιών για τους επισκέπτες του πάρκου, πληροφορίες για τον Μαρδοχαίο Φριζή, παιχνίδια…

Προσθέσαμε βέβαια το Αλφαβητάρι της Χαράς από το πρόγραμμα του eTwinnig «Μαζί στη χαρά!»και το τραγούδι της Οικοσυμμαχίας!

  

Η δράση υλοποιήθηκε αρχικά στο σχολείο με τη βοήθεια της beebot ενώ με τη βοήθεια κινητών συσκευών οι μαθητές σκάναραν τα QR code.

Ακολούθησε η υλοποίηση της Δράσης στο Πάρκο Μαρδοχαίου Φριζή.

Οι δράσεις μας αυτές στοχεύουν στην περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, την καλλιέργεια ψηφιακών και κοινωνικών δεξιοτήτων και την ενεργή συμμετοχή των παιδιών στη φροντίδα του δημόσιου χώρου. Μέσα από τέτοιες βιωματικές δραστηριότητες, οι μαθητές υιοθετούν στάσεις και συμπεριφορές ενεργού πολίτη.

Η Γοργόνα, ο Δύτης και το Χελωνάκι του ΑΡΧΕΛΩΝ

Έφτασε στο σχολείο μας το χελωνάκι του ΑΡΧΕΛΩΝ και η χαρά μας δεν περιγράφεται!


Με αφορμή το υλικό που μας έστειλε το Κέντρο Διάσωσης Θαλάσσιων Χελωνών και τη διαδικτυακή μας επίσκεψη, δημιουργήσαμε τη δική μας φανταστική ιστορία, την οποία έχουμε ήδη στείλει στον «ΑΡΧΕΛΩΝ», ώστε να μετατραπεί σε ηχητική αφήγηση.
Πατήστε πάνω στην εικόνα για να κατεβάσετε την ιστορία.

Αν θέλετε, μπορείτε να δημιουργήσετε και εσείς τη δική σας φανταστική ιστορία για τις θαλάσσιες χελώνες!
Πατήστε πάνω στην εικόνα και ακολουθήστε τις οδηγίες, όπως μας στάλθηκαν από το Κέντρο Διάσωσης του «ΑΡΧΕΛΩΝ».
Όποιος επιθυμεί, μπορεί να μας στείλει τη δική του ιστορία στο email του σχολείου.chelones 2

«Μια φορά κι έναν.. Αίσωπο»

Οι «Φιλαναγνώστες εν δράσει» ολοκληρώνουν τη χρονιά με μια ξεχωριστή καλοκαιρινή γιορτή με θέμα «Τους μύθους του Αισώπου»!Σας προσκαλούμε την Τετάρτη, 11 Ιουνίου 2025,9 ώρα το πρωί στο σχολείο μας, για να ταξιδέψουμε μαζί στον μαγικό κόσμο του Αισώπου, εκεί όπου τα ζώα μιλούν και η σοφία ξεπηδά μέσα από απλές ιστορίες.Πέντε αγαπημένοι μύθοι θα ζωντανέψουν στη σκηνή μας:

🦊 Η αλεπού με την κομμένη ουρά
🐜 Ο Τζίτζικας και ο Μέρμηγκας
🐭 Το Συμβούλιο των Ποντικών
🦊 Η Αλεπού δασκάλα
🐇 Ο Λαγός και η Χελώνα

και φυσικά ο «Αίσωπος»!!

Σας περιμένουμε όλους — μικρούς και μεγάλους — να γιορτάσουμε παρέα το τέλος μιας δημιουργικής χρονιάς!

«Μαζί στη χαρά!»

Με το τέλος της σχολικής χρονιάς ολοκληρώθηκε το eTwinning έργο μας «Μαζί στη Χαρά!», ένα συνεργατικό πρόγραμμα που επικεντρώθηκε στα συναισθήματα, αξιοποιώντας την τέχνη και τα παραμύθια ως βασικά εργαλεία έκφρασης και κατανόησης. Μέσα από το έργο, τα παιδιά καλλιέργησαν τη συναισθηματική τους ανάπτυξη, ανέπτυξαν σημαντικές κοινωνικές δεξιότητες όπως η ενσυναίσθηση, η συνεργασία και η επίλυση προβλημάτων, ενώ παράλληλα γνώρισαν καλύτερα τον εαυτό τους και τους άλλους. Σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς των συμμετεχόντων νηπιαγωγείων, αποφασίσαμε να ονομάσουμε το πρόγραμμα μας «Μαζί στη Χαρά», δίνοντας έμφαση στην αναγνώριση όλων των συναισθημάτων, αλλά κυρίως στην εστίαση στα θετικά συναισθήματα που μας ενδυναμώνουν και μας κάνουν να αισθανόμαστε όμορφα. Σας παρουσιάζουμε συνοπτικά μερικές από τις δράσεις μας, με σκοπό στο τέλος της παρουσίασης να μας βοηθήσετε με την αξιολόγησή σας!

Δράσεις:

Mazi sth chara 1

  • Με ένα παραμύθι μιλώ για όσα νιώθω. :Το κάθε Nηπιαγωγείο διάβασε ένα βιβλίο για να ξεκινήσει το θέμα με τα συναισθήματα και το ανέλυσε βρίσκοντας τα συναισθήματα που αναδεικνύονται.
  • Συναισθήματα και αντιδράσεις : Τα παιδιά ζωγράφισαν όσα νιώθουν, πρότειναν λύσεις  και έμαθαν τρόπους για να διαχειρίζονται τα συναισθήματα τους.

  • Συναισθήματα και επιλογές μέσα από μύθους του Αισώπου: Αναλύσαμε τα συναισθήματα των ηρώων με τη ρουτίνα της σκέψης συναισθήματα και επιλογές.
  • Οι μύθοι αλλιώς.: Οι ιδέες που προέκυψαν από την ανάλυση της ρουτίνας με τα διλήμματα των ηρώων, δημιούργησαν  μία άλλη εκδοχή του μύθου ,που ύστερα από συμφωνία των μελών της κάθε ομάδας καταγράφηκε στο παραπάνω συνεργατικό εργαλείο.
  • Ψηφιακά παιχνίδια συναισθημάτων.: Το κάθε σχολείο δημιούργησε σχετικά με τα συναισθήματα: παιχνίδι μνήμης, παζλ, ομαδοποίηση εικόνων, κ. α και τα ανέβασε στο παραπάνω padlet, για να ασχοληθεί όλη η ομάδα με αυτά.
  • Eπεξεργασία πινάκων ζωγραφικής: Κάθε σχολείο βρήκε ένα πίνακα ζωγραφικής από ένα κοινό αποθετήριο πινάκων και τον ανέλυσε σύμφωνα με τη  ρουτίνα σκέψης  (1 Αρχή, μέση, τέλος   2. Τίτλοι)
  • ” Μια ιστορία γεμάτη συναισθήματα”: Τα σχολεία μπήκαν στην σειρά, διάλεξαν ένα πίνακα από το αποθετήριο και ξεκίνησε ένα  παραμύθι που έχει διάφορα συναισθήματα, αλλά κατέληξε  σε ένα χαρούμενο τέλος.
  • Ποιήματα χαράς.: Το κάθε σχολείο ανέβασε σε συνεργατικό έγγραφο ένα ποίημα για την χαρά, το οποίο ή το είχε βρει ή το είχε φτιάξει και ζωγράφισε το ποίημα ενός άλλου σχολείου, δημιουργώντας έτσι μια συλλογή με ποιήματα χαράς.
  • Ουράνιο τόξο χαράς:Kάθε σχολείο ζωγράφισε από κάτι που μας κάνει χαρούμενους  και το τοποθέτησε στο ουράνιο τόξο της χαράς.

  • Πράξεις καλοσύνης: Στείλαμε στους γονείς  επιστολή και τους ζητήσαμε να φωτογραφίσουν τα παιδιά τους σε μια πράξη καλοσύνης που κάνουν με σκοπό να τα ενθαρρύνουμε και να επιβραβεύσουμε την κίνηση τους. καλλιεργώντας το αίσθημα του αλληλοσεβασμού και της αλληλεγγύης. Οι φωτογραφίες  ανέβηκαν  στο παραπάνω  συνεργατικό padlet.
  • Το αλφαβητάρι της χαράς: Το κάθε σχολείο ανέλαβε από 2-3 γράμματα να τα ζωγραφίσει και να γράψει τι σημαίνουν οι λέξεις χαράς που έχει προτείνει.

  • Το αναμνηστικό συμμετοχής μας στο έργο!

Για να αξιολογήσετε το πρόγραμμα μας «Μαζί στη χαρά» αφιερώστε λίγο χρόνο για να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις, ώστε να μας βοηθήσετε να βελτιώσουμε τις μελλοντικές μας δράσεις Αξιολόγηση από γονείς Για την αξιολόγηση του έργου από τα παιδιά ακολουθείστε τον παρακάτω σύνδεσμο. Αξιολόγηση από μαθητές

Πιστοποιητικό υιοθεσίας για τη Φοίβη,τη μικρή χελώνα με τη μεγάλη δύναμη!

Με μεγάλη χαρά παραλάβαμε το Πιστοποιητικό Υιοθεσίας για τη Φοίβη, τη γενναία τραυματισμένη θαλάσσια χελώνα, από τον σύλλογο ΑΡΧΕΛΩΝ – τον σημαντικότερο φορέα προστασίας και διάσωσης θαλάσσιων χελωνών στην Ελλάδα. Η πράξη αυτή συμβολίζει τη δέσμευσή μας ως 6ο Νηπιαγωγείο Χαλκίδας στην προστασία της φύσης και της θαλάσσιας ζωής. Μέσα από την υιοθεσία της Φοίβης, συμβάλλουμε ενεργά στην αποκατάσταση και επανένταξή της στο φυσικό της περιβάλλον.Το περιβαλλοντικό μήνυμα της πράξης αυτής είναι σημαντικό για τα παιδιά, τους γονείς και την κοινότητά μας. Η ευαισθητοποίηση για την προστασία των θαλάσσιων ζώων είναι ένα βήμα προς έναν πιο συνειδητό και υπεύθυνο τρόπο ζωής.  Ευχαριστούμε όλους τους τους γονείς που συνέβαλαν στην πραγματοποίηση της δράσης.pistopoihtiko yiothesias

Για να δείξουμε την αγάπη μας στη  Φοίβη φτιάξαμε τις δικές μας χελώνες

Για να μάθετε περισσότερα για τις χελώνες καρέτα-καρέτα πάτησε πάνω στις εικόνες για να παίξεις!

karabia  psaria 1

Αν θέλετε μπορείτε να δείτε πως περνά τη μέρα της η Φοίβη, η χελώνα που υιοθετήσαμε στο κέντρο Διάσωσης του Αρχέλων μέσα από το υλικό που μας έστειλαν.

Για περισσότερα παιχνίδια σκανάρετε τα QR Code του Αρχέλων .

              

Διαδικτυακή Ξενάγηση στο κέντρο Διάσωσης του Αρχέλων

Η ιστορία του Ζώη, της γενναίας θαλάσσιας χελώνας, συγκίνησε βαθιά και ευαισθητοποίησε τα παιδιά.Πριν από τη διαδικτυακή μας συνάντηση, είχαμε ήδη παρακολουθήσει και συζητήσει το εκπαιδευτικό υλικό που μας είχε αποσταλεί από το Κέντρο Διάσωσης του ΑΡΧΕΛΩΝ. Τα παιδιά έδειξαν έντονο ενδιαφέρον και εξέφρασαν πολλές απορίες σχετικά με τον Ζώη: πού βρίσκεται, αν είναι καλά, αν υπάρχουν νέα του από το κέντρο.Η διαδικτυακή μας ξενάγηση ξεπέρασε κάθε προσδοκία! Γνωρίσαμε πολλές από τις θαλάσσιες χελώνες που φιλοξενούνται στο κέντρο. Μάθαμε τα ονόματά τους (Βάφλα, Τσέρι, Χάριμπο, Μακουίν, Χιονόμπαλα, Έβερεστ…), τις ιστορίες τους, τις καθημερινές ρουτίνες τους, καθώς και τις θεραπείες που ακολουθούν.Ιδιαίτερη συγκίνηση προκάλεσε η γνωριμία μας με τη Φοίβη, τη χελώνα που θα υιοθετήσουμε.
Η Φοίβη βρέθηκε σοβαρά τραυματισμένη στο κεφάλι στην Κέρκυρα. Λόγω αυτού του τραύματος, έχει χάσει την όρασή της και φιλοξενείται στο Κέντρο Διάσωσης εδώ και τρία χρόνια. Με τα χρήματα που καταβλήθηκαν για τη διαδικτυακή συνάντηση και την υιοθεσία της, θα καλυφθεί μέρος του κόστους των φαρμάκων που απαιτούνται για την περίθαλψή της.

xenaghsh

Πάτησε πάνω στην εικόνα για δείτε το εκπαιδευτικό βίντεο του ΑΡΧΕΛΩΝ.

xxx

Και επειδή οι θαλάσσιες χελώνες έχουν μπει για τα καλά στη ζωή μας, τα παιδιά απολαμβάνουν ιδιαίτερα να παίζουν το επιτραπέζιο παιχνίδι «Χελώνες σε αποστολή!!», μέσα από το οποίο μαθαίνουν βιωματικά για τις απειλές που αντιμετωπίζουν οι θαλάσσιες χελώνες και για τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε όλοι να συμβάλουμε στην προστασία τους.

Τώρα πια, με ανυπομονησία περιμένουμε το επίσημο πιστοποιητικό υιοθεσίας , τη φωτογραφία της μικρής μας θαλάσσιας φίλης από τον ΑΡΧΕΛΩΝ και το λούτρινο χελωνάκι με την επωνυμία του Συλλόγου.

Η λέξη «βιβλίο» μάς ενώνει σε όλες τις γλώσσες!

Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος eTwinning «Οι Global Travelers της Οικοσυμμαχίας»  το σχολείο μας συμμετείχε σε μια υπέροχη συνεργατική δράση, όπου ο φανταστικός μας φίλος Andrew ταξίδεψε σε διάφορες χώρες του κόσμου, μαθαίνοντας λέξεις από τις γλώσσες των παιδιών που γνώριζε. Κάθε σχολείο είχε αναλάβει από μία λέξη. Μερικές από τις λέξεις ήταν : Σχολείο, αγάπη,παιχνίδι,τραγούδι,αγκαλιά…Εμείς είχαμε αναλάβει τη λέξη «βιβλίο» η οποία ταίριαζε με το Σχέδιο Δράσης μας«Φιλαναγνώστες εν δράσει».

Στο πλαίσιο της ίδιας δράσης κάθε σχολείο ανέλαβε την αντιγραφή ενός πίνακα ζωγραφικής με το ίδιο θέμα.Εμείς «αντιγράψαμε» το Βιβλιοθηκάριο του Τζουζέπε Αρτσιμπόλντο.

Δείτε ολόκληρο το λεξικό μας!

25η Μαΐου 2025,Παγκόσμια Ημέρα Χωρίς Πλαστικό

Στις 25 Μαΐου γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Χωρίς Πλαστικό, μια πρωτοβουλία που καθιερώθηκε από τον οργανισμό Free The Ocean (FTO) με έναν απλό αλλά ισχυρό στόχο: Να αποφύγουμε τη χρήση πλαστικών μιας χρήσης για μία – τουλάχιστον – ημέρα!

Όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα της καμπάνιας:

«Αν κάθε άνθρωπος στον κόσμο σταματούσε να χρησιμοποιεί ένα μόνο πλαστικό μιας χρήσης για μία μέρα, θα αποφεύγαμε πάνω από 7,6 δισεκατομμύρια πλαστικά αντικείμενα εκείνη την ημέρα!»

Πλαστικά καλαμάκια, ποτήρια, σακούλες, περιτυλίγματα – όλα αυτά που χρησιμοποιούμε χωρίς δεύτερη σκέψη, μπορούν να κάνουν τεράστια ζημιά στο περιβάλλον και στους θαλάσσιους οργανισμούς και τις αγαπημένες μας πια θαλάσσιες χελώνες. Η ημέρα αυτή μας καλεί να σκεφτούμε διαφορετικά, να αρνηθούμε το περιττό πλαστικό, να αναζητήσουμε λύσεις και να δοκιμάσουμε έναν πιο βιώσιμο τρόπο ζωής. Μπορεί να είναι μόνο μία μέρα, αλλά μπορεί να γίνει η αρχή για μια μεγάλη αλλαγή! Ας κάνουμε όλοι μαζί μια μικρή προσπάθεια με μεγάλο αντίκτυπο.
🌿 Για έναν κόσμο καθαρότερο, ασφαλέστερο και πιο φιλικό για τα ζώα και τους ανθρώπους.

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα και επισκεφθείτε το Free the Ocean για περισσότερους τρόπους μείωσης των πλαστικών απορριμμάτων.