«Το Γάντι» που ένωσε Μικρούς και Μεγάλους – Μια Μαγική Μέρα Φιλαναγνωσίας και Ρομποτικής!

Την Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου 2025 και στα πλαίσια του Σχεδίου Δράσης μας «Φιλαναγνώστες εν δράσει..» πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας εργαστήρι γονέων. Διαβάσαμε το παραδοσιακό Ουκρανικό παραμύθι «Το  γάντι», το παίξαμε , φτιάξαμε τα δικά μας γάντια και το τεράστιο γάντι της τάξης μας, ενώ παράλληλα εξασκηθήκαμε και σε τεχνικές ρομποτικής με βοηθούς τη Bee bot και το ozobot. Οι γονείς ανέλαβαν ενεργό ρόλο και έγιναν ένα με τα παιδιά! Τους ευχαριστούμε για την υπέροχη εμπειρία που μας πρόσφεραν με την παρουσία τους!

Διαβάστε το παραμύθι πατώντας εδώ.

Επιμορφωτικό σεμινάριο για γονείς: Ο ρόλος των ορίων στην ανάπτυξη των παιδιών

Τη Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου 2025  θα πραγματοποιηθεί επιμορφωτική συνάντηση σε συνεργασία με το ΚΕΔΑΣΥ του Ν. Εύβοιας με θέμα «Πώς τα όρια διαμορφώνουν την επικοινωνία με τα παιδιά μας». Θα συζητήσουμε πώς τα σαφή και υγιή όρια ενισχύουν τη σχέση γονέα-παιδιού, προάγοντας την αμοιβαία κατανόηση και το σεβασμό. Η συνάντηση θα γίνει στις 6.00 μ.μ., στο χώρο του σχολείου. Σας περιμένουμε με χαρά!

Μαζί διαβάζουμε, μαζί ανακαλύπτουμε: Εργαστήρι γονέων για τη φιλαναγνωσία

Στα πλαίσια του Σχεδίου Δράσης «Φιλαναγνώστες εν δράσει..» την Τετάρτη, 5 Φεβρουαρίου 2025 και ώρα 10:30 π.μ. θα πραγματοποιηθεί στο Νηπιαγωγείο μας Εργαστήρι Γονέων. Στόχος μας είναι να ενισχύσουμε τη συνεργασία μας και να σας προσφέρουμε χρήσιμα εργαλεία και ιδέες για την υποστήριξη των παιδιών σας στη μάθηση. Λόγω περιορισμένων θέσεων, ο μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων ανά τμήμα είναι πέντε γονείς και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας. Αν ενδιαφέρεστε να συμμετάσχετε, παρακαλούμε να δηλώσετε τη συμμετοχή σας το συντομότερο δυνατό. Ανυπομονούμε να σας υποδεχτούμε και να μοιραστούμε μαζί σας αυτή την όμορφη και εποικοδομητική εμπειρία!

Εκπαιδευτική ρομποτική

Η εκπαιδευτική ρομποτική στο Νηπιαγωγείο καλλιεργεί τη δημιουργικότητα, την κριτική σκέψη και τη συνεργασία μέσα από το παιχνίδι και την εξερεύνηση. Τα παιδιά αναπτύσσουν βασικές δεξιότητες προγραμματισμού, λογικής ακολουθίας και επίλυσης προβλημάτων με διαδραστικό και κυρίως διασκεδαστικό τρόπο!

Εργαστήριο Δεξιοτήτων: «Κάθε αλλαγή μια νέα αρχή»

Το εργαστήριο Δεξιοτήτων «Κάθε αλλαγή, μια φωτεινή αρχή!» είναι μια εκπαιδευτική παρέμβαση που υποστηρίζει τους μαθητές του Νηπιαγωγείου στην ομαλή προσαρμογή τους στις αλλαγές του σχολικού περιβάλλοντος. Μέσα από επτά τρίωρα εργαστήρια, τα παιδιά ενδυναμώνονται κοινωνικο-συναισθηματικά, καλλιεργούν δεξιότητες ζωής και αναπτύσσουν ψυχική ανθεκτικότητα. Το πρόγραμμα αξιοποιεί βιωματικές δραστηριότητες, αφήγηση, παιχνίδι ρόλων και συμβολικά αντικείμενα, όπως η «Μικρή Ηλιαχτίδα», για να διευκολύνει τη σύνδεση με το σχολείο. Δίνεται έμφαση στη διαχείριση του αποχωρισμού, στη θετική αντιμετώπιση του άγνωστου και στην ανάπτυξη αυτοπεποίθησης. Στόχος είναι η ενίσχυση της χαράς, της αυτοεκτίμησης και της δημιουργικότητας των παιδιών, ώστε να αντιμετωπίσουν τις αλλαγές με αισιοδοξία και δύναμη! Το εργαστήριο ξεκίνησε με την επίσκεψη των «Ηλιαχτίδων» στις τάξεις μας!

 

Οι «Ηλιαχτίδες» μας ζήτησαν να φτιάξουμε τον ήλιο της τάξης μας! Κάθε ακτίνα του είναι ένας από εμάς!

    

Στη συνέχεια, τα παιδιά έφεραν τα αγαπημένα τους αντικείμενα στο σχολείο και τα παρουσίασαν στους φίλους τους.

   

30 Ιανουαρίου, γιορτή μαθητών και εκπαιδευτικών

Στις 30 Ιανουαρίου, κάθε χρόνο, γιορτάζουμε τη μνήμη των Τριών Ιεραρχών. Η γιορτή τους είναι γιορτή της παιδείας και των γραμμάτων, γιορτή των δασκάλων και των μαθητώνΜέσα από εικόνες αλλά και παρουσιάσεις συναδέρφων στο διαδίκτυο μάθαμε τα ονόματά τους, τη ζωή και το έργο τους, την προσφορά τους στα γράμματα, καθώς και κάποια από τα σοφά τους λόγια. Οι δημιουργίες μας για φέτος.

Oι 3 Ιεράρχες

Παγκόσμια Ημέρα Αγκαλιάς-Συμμετοχή στο κίνημα της Αγκαλιάς

αγκαλιά

Η αγκαλιά αποτελεί μια από τις πιο απλές αλλά βαθιά ανθρώπινες πράξεις, με τεράστια συναισθηματική και ψυχολογική σημασία. Είναι μια πράξη που εκφράζει αγάπη, στοργή, αποδοχή και κατανόηση, ενώ παράλληλα ενισχύει τους δεσμούς μεταξύ των ανθρώπων. Μέσα από μια αγκαλιά, μπορούμε να νιώσουμε ασφάλεια, ανακούφιση και ζεστασιά, ακόμη και στις πιο δύσκολες στιγμές της ζωής μας. Επιστημονικές έρευνες έχουν δείξει ότι η αγκαλιά συμβάλλει στη μείωση του άγχους και βελτιώνει την ψυχική υγεία. Για τα άπειρα οφέλη της αγκαλιάς  η 21η  Ιανουαρίου έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα Αγκαλιάς. Το Νηπιαγωγείο μας απαντώντας θετικά στην πρόσκληση συμμετοχής στο κίνημα της Αγκαλιάς, που δεχτήκαμε από το Δημοτικό Σχολείο Σοφικού Κορίνθου, προσπάθησε να βοηθήσει τα παιδιά μας να καταλάβουν τη δύναμη και σημασία της αγκαλιάς! Στα υπέροχα έργα των παιδιών έχουμε συμπεριλάβει και το μήκος της ανοιχτής αγκαλιάς του κάθε παιδιού!

 

Οι ειδικοί θεωρούν την αγκαλιά ως το καλύτερο φάρμακο, αφού τα οφέλη της είναι πολλά και έστω και μία αγκαλιά μέσα στην ημέρα μπορεί να μας χαρίσει μία καλύτερη ζωή. «Χρειαζόμαστε 4 αγκαλιές τη μέρα για να επιβιώσουμε, 8 αγκαλιές την ημέρα για να παραμείνουμε υγιείς και 12 αγκαλιές την ημέρα για να μεγαλώσουμε», δηλώνει η Virginia Satir, ψυχαναλύτρια και ειδική παιδοψυχολόγος. Αγκαλιάστε, λοιπόν, τα παιδιά σας για να μεγαλώσουν πιο όμορφα και ισορροπημένα.

Διεθνές Δίκτυο ΠΕ “Οικολογικά Σχολεία”-Επιστολή αξιολόγησης δράσεων 2023-2024

Με μεγάλη χαρά δεχτήκαμε την επιστολή αξιολόγησης για τις δράσεις μας στα Οικολογικά Σχολεία τη σχολική χρονιά 2023-2024. Επιστολή Αξιολόγησης Οικολογικά Σχολεία_2023-24 Ξεχωριστή στιγμή των Οικολογικών σχολείων για το 2024 αποτέλεσε η συγκινητική βράβευση της “Οικοσυμμαχίας”, μιας πρωτοβουλίας σχολείων από την πολύπαθη Εύβοια, με την Πράσινη Σημαία του Διεθνούς Δικτύου «Οικολογικά Σχολεία» ύστερα από την εξαιρετική συμμετοχή της!Δείτε το σχολείο μας στα Οικολογικά Σχολεία πατώντας εδώ.

Δανειστική Βιβλιοθήκη

Στα πλαίσια του Σχεδίου Δράσης «Φιλαναγνώστες εν δράσει..!» ξεκίνησε η λειτουργία της Δανειστικής Βιβλιοθήκης στο σχολείο μας την Παρασκευή 17 Ιανουαρίου 2025. Τα παιδιά μας δανείστηκαν για πρώτη φορά ηλεκτρονικά τα βιβλία που επέλεξαν μέσω του MyLib της ψηφιακής μας Βιβλιοθήκης. 

Τα παιδιά, μέσα από το θεσμό της Δανειστικής Βιβλιοθήκης μπορούν:

  • Να έλθουν σε επαφή με το βιβλίο, μέσα από έναν δρόμο ευχαρίστησης, διασκέδασης, συγκίνησης, για να οδηγηθούν τελικά στην απόλαυση της ανάγνωσης, να αγαπήσουν το βιβλίο αλλά και να το αναγνωρίσουν ως πηγή γνώσης.
  • Να έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης σε μια ποικιλία βιβλίων και να έλθουν σε επαφή με όλα τα είδη του γραπτού λόγου και να συνειδητοποιήσουν τη σχέση του με τον προφορικό.
  • Να αποκτήσουν συμπεριφορά αναγνώστη και να μυηθούν στο σύστημα δανεισμού του βιβλίου, ώστε στο μέλλον να αποκτήσουν μια τόσο ευχάριστη συνήθεια.
  • Να ασκηθούν στη σωστή χρήση και μεταχείριση του βιβλίου καθώς και στο σεβασμό στον επόμενο που θα το χρησιμοποιήσει.
  • Να μοιράζονται ευχάριστες στιγμές με αγαπημένα πρόσωπα (γονείς, αδέρφια, γιαγιά…), διαδικασία που συχνά αποδεικνύεται πιο σημαντική από τους εκπαιδευτικούς στόχους που εξυπηρετεί ο δανεισμός ενός βιβλίου.

Κάθε Παρασκευή τα παιδιά επιλέγουν ένα βιβλίο το οποίο “διαβάζουν“ στο σπίτι με τη βοήθεια ενός ενήλικα και το επιστρέφουν τη Δευτέρα. Συνοδευτικά με το βιβλίο παίρνουν ένα έντυπο καταγραφής , το οποίο καλούνται να συμπληρώσουν, αν επιθυμούν, μετά την ανάγνωση του βιβλίου. Διαβάστε το Συμβόλαιο της Δανειστικής Βιβλιοθήκης_ μας αλλά και μερικές Προτάσεις για την ανάγνωση ενός παραμυθιού ή μιας ιστορίας.

Φέτος, παράλληλα με τη Δανειστική Βιβλιοθήκη, ξεκίνησαν το ταξίδι τους και οι Βαλίτσες της Φιλαναγνωσίας!