Ανακαλύπτοντας τον ήρωα της γειτονιάς μας: Στα μονοπάτια της ιστορίας του Μαρδοχαίου Φριζή

Στα πλαίσια του Σχεδίου Δράσης «Η πόλη μέσα από τα μάτια των παιδιών» και του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων «Οι μικροί εξερευνητές της πόλης μας», σήμερα, 10 Ιουνίου, επισκεφθήκαμε το κοντινό πάρκο του Μαρδοχαίου Φριζή, έναν χώρο ιδιαίτερα αγαπητό στα παιδιά, καθώς βρίσκεται πολύ κοντά στη γειτονιά τους και αποτελεί σημείο παιχνιδιού και συνάντησης. Αν και τα παιδιά περνούν καθημερινά δίπλα από το άγαλμα του έφιππου Μαρδοχαίου Φριζή, σήμερα είχαν την ευκαιρία να το παρατηρήσουν πραγματικά για πρώτη φορά. Σταθήκαμε μπροστά στο μνημείο και το εξερευνήσαμε με προσοχή, σαν μικροί ερευνητές. Παρατηρήσαμε το μέγεθός του, τη στάση του αλόγου και του ήρωα, τις λεπτομέρειες της στολής και τον τρόπο με τον οποίο ο γλύπτης απέδωσε την κίνηση και την έκφραση του προσώπου του. Συζητήσαμε για το υλικό από το οποίο είναι κατασκευασμένο το άγαλμα και για τη δουλειά του γλύπτη που δημιούργησε αυτό το σημαντικό έργο τέχνης. Στη συνέχεια γνωρίσαμε την ιστορία του Μαρδοχαίου Φριζή και μάθαμε γιατί τιμάται με αυτό το επιβλητικό μνημείο στην πόλη μας. Με αφορμή την επίσκεψή μας, θυμηθήκαμε όλα όσα έχουμε συζητήσει στην τάξη σχετικά με την προστασία των μνημείων. Τα παιδιά ανέφεραν τους κανόνες που πρέπει να τηρούμε: να σεβόμαστε τα μνημεία, να μην τα αγγίζουμε άσκοπα, να μην ανεβαίνουμε πάνω τους, να μην τα φθείρουμε και να φροντίζουμε να διατηρούμε καθαρό τον χώρο γύρω τους χωρίς να πετάμε σκουπίδια.

Ακολούθησε μια δημιουργική δραστηριότητα παρατήρησης και καλλιτεχνικής έκφρασης. Οι μικροί μαθητές αποτύπωσαν με τα μολύβια και τα χρώματά τους το άγαλμα του Μαρδοχαίου Φριζή, προσπαθώντας να αναδείξουν τις λεπτομέρειες που είχαν παρατηρήσει. Κάθε ζωγραφιά ήταν μοναδική και φανέρωνε τον τρόπο με τον οποίο το κάθε παιδί αντιλήφθηκε το μνημείο. Πίσω από τα έργα των παιδιών η ιστορία του Μαρδοχαίου Φριζή.

«Αγαπάμε τη Χαλκίδα!» – Ένα καλοκαιρινό ταξίδι στον μύθο του Ευρίπου

Την Πέμπτη 4 Ιουνίου 2026 πραγματοποιήθηκε η καλοκαιρινή γιορτή του Νηπιαγωγείου μας, χαρίζοντάς μας όμορφες στιγμές, συγκίνηση και πολλά χαμόγελα. Αρχικά, το σκηνικό της γιορτής ήταν ιδιαίτερα ξεχωριστό, καθώς δημιουργήθηκε εξ ολοκλήρου από τα έργα των παιδιών. Οι ζωγραφιές τους, εμπνευσμένες από τη Χαλκίδα και τον μύθο του Ευρίπου, στόλισαν τη σκηνή και ανέδειξαν τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους.

Τα παιδιά ζωντάνεψαν με τον δικό τους μοναδικό τρόπο τον μύθο του Ευρίπου, μέσα από θεατρικά δρώμενα, ποιήματα, αφήγηση και τραγούδια. Ιδιαίτερα συγκινητικές ήταν οι στιγμές του αποχαιρετισμού για τα παιδιά που ολοκληρώνουν το ταξίδι τους στο Νηπιαγωγείο και ετοιμάζονται για το επόμενο τους βήμα.

Ξεχωριστή στιγμή της γιορτής αποτέλεσε το χορευτικό των μητέρων μαζί με τις εκπαιδευτικούς, που απέδωσαν τα κύματα του Ευρίπου, εντυπωσιάζοντας μικρούς και μεγάλους.

Η γιορτή μας έκλεισε με το αγαπημένο τραγούδι όλων, «Αγαπάμε τη Χαλκίδα», στέλνοντας ένα μήνυμα αγάπης για την πόλη μας και γεμίζοντας την αίθουσα με συγκίνηση και χειροκροτήματα.

Agapame th CHalkida

Καλό καλοκαίρι σε όλους!

Έπαινος Συμμετοχής στον 8ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό «Παιδί & Κινηματογράφος»

Με ιδιαίτερη χαρά παραλάβαμε τη Βεβαίωση Συμμετοχής του σχολείου μας για τη συμμετοχή μας στον 8ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό «Παιδί & Κινηματογράφος» 2025-2026. Μέσα από τη δημιουργία της ταινίας μας, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να εκφραστούν δημιουργικά, να συνεργαστούν και να γνωρίσουν τον κόσμο του κινηματογράφου και της κινούμενης εικόνας. Η εμπειρία αυτή αποτέλεσε ένα όμορφο ταξίδι μάθησης, φαντασίας και ομαδικής δουλειάς. Θερμά συγχαρητήρια στους μικρούς μας δημιουργούς για την προσπάθεια, τη φαντασία και τον ενθουσιασμό τους. Ένα μεγάλο ευχαριστώ και στους γονείς, που με τη στήριξη και τη βοήθειά τους συνέβαλαν ουσιαστικά στην υλοποίηση αυτής της όμορφης δράσης. Μπορείτε να δείτε τη συμμετοχή μας πατώντας εδώ.

Αγαπάμε τη Χαλκίδα

Στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης μας «Η πόλη μέσα από τα μάτια των παιδιών» και για τις ανάγκες της καλοκαιρινής μας γιορτής, δημιουργήθηκε με τη βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης το τραγούδι «Αγαπάμε τη Χαλκίδα». Για τη δημιουργία του συνοδευτικού οπτικού υλικού χρησιμοποιήθηκαν ελάχιστες φωτογραφίες από το διαδίκτυο, ενώ η μεγάλη πλειονότητα προέρχεται από φωτογραφίες που έστειλαν οι γονείς των μαθητών μας στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης: «Μαθητές – Σχολείο – Γονείς: μια αλυσίδα ζωής». Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τους γονείς για τη συνεργασία και τη συμβολή τους. Μέσα από αυτή τη συλλογική προσπάθεια, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν καλύτερα την πόλη τους, να εκφράσουν την αγάπη τους για τη Χαλκίδα και να αναδείξουν, με τον δικό τους μοναδικό τρόπο, τις ομορφιές και τα χαρακτηριστικά της.

Πίσω από το κολλάζ των φωτογραφιών που δεν χώρεσαν στο βίντεο, πληροφορίες για την πόλη της Χαλκίδας.

Μια μέρα γεμάτη φύση, ιστορία και δημιουργία στο δασάκι του Καράμπαμπα

Στα πλαίσια του Σχεδίου Δράσης :« Η πόλη μέσα από τα μάτια των παιδιών» την Παρασκευή 22 Μαΐου 2026 πραγματοποιήσαμε μια υπέροχη εκπαιδευτική εκδρομή στο δασάκι του Καράμπαμπα. Ήταν μια ημέρα γεμάτη όμορφες εμπειρίες, συνεργασία, παιχνίδι, δημιουργία και γνώση. Μόλις φτάσαμε στο δάσος, καθίσαμε όλοι μαζί στη φύση και απολαύσαμε το κολατσιό μας κάτω από τα δέντρα, μέσα σε ένα καταπράσινο και ήρεμο περιβάλλον.Στη συνέχεια, μικροί και μεγάλοι ανασκουμπωθήκαμε και ξεκινήσαμε μια σημαντική αποστολή: να καθαρίσουμε το δάσος από τα σκουπίδια. Με γάντια και σακούλες στα χέρια, περπατήσαμε στα μονοπάτια και μαζέψαμε πολλά μικρά και μεγάλα σκουπίδια που δυστυχώς βρίσκονταν πεταμένα στη φύση. Η δράση αυτή μάς έδειξε πως όλοι μπορούμε να βοηθήσουμε ώστε το περιβάλλον να παραμένει καθαρό και όμορφο, αρκεί να υπάρχει συνεργασία και διάθεση προσφοράς.

Στη συνέχεια φυτέψαμε όλοι μαζί μία ελιά. Αφού ανοίξαμε τον λάκκο και τοποθετήσαμε προσεκτικά το μικρό δέντρο στο χώμα, το ποτίσαμε και το φροντίσαμε με αγάπη. Η ελιά αυτή έγινε για εμάς ένα σύμβολο ζωής, συνεργασίας και ελπίδας, αλλά και ένα σημείο συνάντησης και αναφοράς που θα μας θυμίζει πάντα αυτή την όμορφη ημέρα.

Έπειτα, εξερευνήσαμε το φυσικό περιβάλλον και μαζέψαμε διάφορα υλικά από τη φύση, όπως κουκουνάρια, κυπαρισσόμηλα, πετραδάκια και ξερά φύλλα. Με φαντασία, δημιουργικότητα και ομαδική δουλειά δημιουργήσαμε εντυπωσιακά έργα land art. Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα καταλάβαμε πως η φύση μπορεί να γίνει πηγή έμπνευσης και καλλιτεχνικής δημιουργίας.

Στο τέλος ανεβήκαμε στο επιβλητικό Κάστρο του  Καράμπαμπα, από όπου θαυμάσαμε τη μοναδική θέα. Εκεί είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε την ιστορία του κάστρου και να επισκεφθούμε το μουσείο που βρίσκεται στον χώρο του. Στην ξενάγησή μας βοήθησε η αρχαιολόγος Λέων Αθανασία, η οποία μας μίλησε για την ιστορία του κάστρου, την προέλευση του ονόματός του και τα σημαντικά εκθέματα που φιλοξενούνται στο μουσείο.

Στο τέλος της ημέρας επιστρέψαμε στο σχολείο κουρασμένοι αλλά πολύ χαρούμενοι. Η εκδρομή αυτή δεν ήταν μόνο μια βόλτα στη φύση και ένα ταξίδι στην ιστορία· ήταν μια εμπειρία γεμάτη συνεργασία, σεβασμό προς το περιβάλλον, δημιουργία και γνώση. Περάσαμε όλοι υπέροχα και σίγουρα θα θυμόμαστε αυτή τη μέρα για πολύ καιρό.

Ανακαλύπτοντας τη Χαλκίδα μέσα από φωτογραφίες

Στα πλαίσια των Σχεδίων Δράσης «Η πόλη μέσα από τα μάτια των παιδιών» και «Μαθητές – Σχολείο – Γονείς: μια αλυσίδα ζωής», σας προσκαλούμε να συμμετάσχετε στέλνοντας στο email του σχολείου φωτογραφίες από αξιοθέατα της Χαλκίδας, σε οριζόντια διάταξη και χωρίς παιδιά, έως την Τρίτη 26 Μαΐου 2026. Μέσα από τη δική σας ματιά, τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν καλύτερα την πόλη μας, να ανακαλύψουν όμορφες γωνιές της και να μοιραστούν εικόνες και εμπειρίες που αναδεικνύουν τη μοναδικότητα της Χαλκίδας. Σας ευχαριστούμε για τη συνεργασία και τη στήριξή σας!

Ένα ταξίδι στον Κόσμο του Δημήτρη Μυταρά

Η συμμετοχή μας στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό του MOMA week in Greece με τίτλο «Μαθαίνω για τον Δημήτρη Μυταρά» πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης :«Η πόλη μέσα από τα μάτια των παιδιών» και του Σχεδίου Δράσης: «Μαθητές – Σχολείο – Γονείς: Μια Αλυσίδα Ζωής». Μέσα από αυτή τη δημιουργική διαδρομή, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν άγνωστες πτυχές της ζωής και του έργου του σπουδαίου ζωγράφου Δημήτρη Μυταρά. Ανακάλυψαν στοιχεία της προσωπικότητάς του, παρατήρησαν το ιδιαίτερο ύφος των έργων του και ταξίδεψαν μέσα από τους πίνακές του. Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσαν στα παιδιά οι πίνακες με θέμα τα καράβια. Με τη βοήθεια και τη συμμετοχή των γονιών τους, προσπάθησαν να αναπαραγάγουν έργα εμπνευσμένα από αυτά, δίνοντας τη δική τους ματιά, τη δική τους φαντασία και το δικό τους χρώμα. Η δράση αυτή δεν ήταν απλώς μια συμμετοχή σε έναν διαγωνισμό. Ήταν μια εμπειρία συνεργασίας, έκφρασης και δημιουργίας. Τα παιδιά έμαθαν να παρατηρούν πίσω από την εικόνα, να αναζητούν τα συναισθήματα που κρύβει ένα έργο τέχνης και να εκφράζονται ελεύθερα μέσα από τη ζωγραφική.

Μπορεί  η συμμετοχή μας να μη συνοδεύτηκε από κάποια διάκριση, όμως σημασία έχει το ταξίδι. Και αυτό το ταξίδι ήταν γεμάτο γνώση, έμπνευση, συνεργασία και όμορφες στιγμές. Πατήστε πάνω στην εικόνα για να μάθετε περισσότερα για το σπουδαίο ζωγράφο της πόλης μας.

Σε όλους τους μαθητές που συμμετείχαν δόθηκε το παρακάτω Βραβείο Συμμετοχής.