
Για το σχολικό έτος 2020-2021 έχει θεσμοθετηθεί από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων η πιλοτική εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες για δύο (02) διδακτικές ώρες εβδομαδιαίως σε κάθε υποχρεωτικό πρωινό τμήμα των δημόσιων Νηπιαγωγείων της χώρας. Το Νηπιαγωγείο μας είναι ένα από τα 58 αυτά Νηπιαγωγεία που συμμετέχουν στην πιλοτική αυτή εφαρμογή και στις 03-09-2020, ξεκίνησε εξειδικευμένη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της σχολικής μας μονάδας. Για την επίτευξη της παραπάνω διαδικασίας θα υπάρξει συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών Αγγλικής γλώσσας με τους νηπιαγωγούς της κάθε τάξης με σκοπό τη δημιουργία κατάλληλου εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού κλίματος, η οποία θα έχει ως αφετηρία την οργάνωση και τον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου στο Νηπιαγωγείο, με έμφαση στην αξιοποίηση των αναγκών, αναπτυξιακών χαρακτηριστικών, των κλίσεων και των ιδιαίτερων ενδιαφερόντων των νηπίων.
Στη συγκεκριμένη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής συμμετείχε και η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Σοφία Ζαχαράκη, η οποία τόνισε: «την ανάγκη ένταξης των δραστηριοτήτων των αγγλικών στον ενιαίο και διαθεματικό χαρακτήρα του νηπιαγωγείου καθώς και τη σημασία συστηματικής παρακολούθησης της πιλοτικής εφαρμογής για την αποτίμηση της νέας αυτής πρωτοβουλίας του Υπουργείου με αποτύπωση καλών πρακτικών και την μελλοντική εφαρμογή της σε ευρύτερη βάση για το σχολικό έτος 2021-2022».
Επίσης, σημείωσε πως «βασικός στόχος είναι να γνωρίσουν οι μικροί μαθητές τα Αγγλικά, εστιάζοντας στην ολόπλευρη και ισόρροπη ανάπτυξή τους, πράγμα το οποίο θα επιτευχθεί με τη δημιουργία φιλικής ατμόσφαιρας και ασφαλούς περιβάλλοντος για αυτούς, τη συμμετοχή τους σε ευχάριστες-παιγνιώδεις ομαδικές δραστηριότητες, την οικοδόμηση και την ενδυνάμωση της αυτοπεποίθησής τους. Με τους τρόπους αυτούς θα δίνεται στα παιδιά η χαρά της επαφής με μια γλώσσα στην οποία ούτως η άλλως είναι εκτεθειμένα».
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το (αρ. πρωτ. : Φ.7/ΖΧ/110585/Δ1/ 26-08-2020) έγγραφο του Υ.ΠΑΙ.Θ η εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας στο νηπιαγωγείο:
• εμπλουτίζει τα υφιστάμενα προγράμματα και εντάσσεται λειτουργικά στη φιλοσοφία τους
• στηρίζεται στη γνώση των αναπτυξιακών χαρακτηριστικών των μικρών παιδιών
• ανταποκρίνεται στις παιδαγωγικές αρχές του Αναλυτικού προγράμματος του νηπιαγωγείου
• εστιάζει στον επικοινωνιακό χαρακτήρα της γλώσσας και στην ανάγκη διαπολιτισμικής
αλληλεπίδρασης
• σέβεται την ολιστική προσέγγιση της μάθησης και πραγματοποιείται μέσω δημιουργικών
δραστηριοτήτων με διαθεματικό χαρακτήρα
• στηρίζεται στην αμοιβαία και αρμονική αλληλεπίδραση και συνεργασία των νηπιαγωγών
και των εκπαιδευτικών της αγγλικής γλώσσας
Παρακάτω μπορείτε να δείτε φωτογραφίες από την εισαγωγική αυτή επιμόρφωση:
(Επιμέλεια άρθρου:Γεωργία Τασιούλη)