Μιλώντας για τα έντομα…

Καλό μήνα! Αυτό το πρώτο διάστημα του Μαΐου θα μιλήσουμε για τα έντομα.. Κάποιες ιδέες για να ασχοληθείτε με τα παιδάκια σας αυτήν την εβδομάδα είναι οι εξής:

  • Αρχικά μπορείτε να διαβάσετε με τα παιδιά σας παραμύθια σχετικά με τα έντομα που τυχόν να έχετε στο σπίτι αλλά και να δείτε τα παρακάτω βιντεάκια μαζί με τα παιδιά και να τα συζητήσετε.( Μην ξεχνάτε, πως επιλέγετε κάποιο βιντεάκι που το παιδί έχει προτίμηση. Αν θέλετε μπορείτε να τα δείξετε όλα αλλά σε διαφορετικές χρονικές περιόδους, ώστε το παιδί να μην είναι πολλές ώρες μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή).

Βίντεο

  • Άλλη μέρα θα μπορούσατε να κάνετε μία βόλτα με τα παιδιά σας στη φύση, να σταθείτε και να παρατηρήσετε τα φυτά και τα λουλούδια και να περιμένουν να δουν τα παιδιά ποια έντομα θα συναντήσουν. Ρωτήστε να θυμούνται το όνομά τους, αν το γνωρίζουν. Παρατηρήστε τα έντομα μαζί με τα παιδιά σας, μιλήστε για την ανατομία τους.
  • Μπορείτε να δώσετε στα παιδιά υλικά που έχετε στο σπίτι για να φτιάξουν τα δικά τους έντομα. Μερικές ιδέες είναι εδώ  ή αφήστε την φαντασία των παιδιών ελεύθερη και βοηθήστε τα να την υλοποιήσουν.
  • Συνεχίστε όταν θα μπορείτε να παίξετε με τα παιδιά σας επιτραπέζια παιχνίδια τα οποία τα έχετε φτιάξει εσείς ή και τα παιδιά σας με τη βοήθειά σας.

Παιχνίδι 1

Ζωγραφίστε (εσείς ή τα παιδιά) 10 πασχαλίτσες. Κόψτε και επάνω ζωγραφίστε σε κάθε πασχαλίτσα τελείες από το 1 μέχρι το 10( στη μία πασχαλίτσα ζωγραφίστε πάνω στα φτερά της 1 τελεία, στην άλλη ζωγραφίστε 2…κοκ, έως τις 10 τελείες). Ζητήστε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν 10 πράσινα φύλλα και να τα κόψουν. Γράψτε πάνω σε κάθε φύλλο από 1 αριθμό από το 1 έως το 10. Το παιχνίδι είναι έτοιμο. Θα πρέπει το παιδί να τοποθετήσει την κάθε πασχαλίτσα στο σωστό της φυλλαράκι (η πασχαλίτσα με την μία τελεία στα φτερά της θα πάει επάνω στο φυλλαράκι με τον αριθμό 1 κοκ.) . Eμπλουτίστε το παιχνίδι, κλείνοντας τα μάτια των παιδιών και αλλάζοντας κάθε φορά τις πασχαλίτσες και αφήστε το παιδί να βρει την «αταξία» που κάνατε.

 

 

 

 

 

Παιχνίδι 2 (παρατηρητικότητα)

Ζωγραφίστε μία μέλισσα ή αν έχετε την δυνατότητα να εκτυπώσετε την εικόνα μιας μέλισσας από τον υπολογιστή σας. Ζωγραφίστε άλλες 5 μέλισσες σε χαρτιά (σαν καρτέλες) αλλά όχι άρτια ζωγραφισμένες ( στη μία να λείπει 1 φτερό, στην άλλη μία κεραία κλπ). Τραβάνε μία καρτέλα τα παιδιά και τη συγκρίνουν με την αρχική. Μπορεί να δυσκολέψει αν κρύψετε την αρχική καρτέλα και ζητήσετε από το παιδί να βρει τι λείπει στην κάρτα που τράβηξε.

 

Παιχνίδι 3 (μνήμης)

Ζωγραφίστε ανά 2 ίδια έντομα σε μικρά τετράγωνα χαρτόνια ή αν έχετε τη δυνατότητα εκτυπώστε. Αναποδογυρίστε και ζητήστε από τα παιδιά να βρούνε τα ίδια ζεύγη των εντόμων

  • Παρατηρώντας τα παρακάτω έργα τέχνης γνωστών ζωγράφων παρακινείστε τα παιδιά να γίνουν και αυτά μικροί ζωγράφοι και να ζωγραφίσουν κάτι παρόμοιο από τα έργα που είδαν ( το αγαπημένο του). Στη ζωγραφιά ή πίσω από αυτήν να γράψει τι ζωγράφισε.
  • Αφού έχει δει τα στάδια μεταμόρφωσης της πεταλούδας από τα βιντεάκια που σας προτείναμε μπορεί να τα ζωγραφίσει, να τα ονομάσει, να τα αριθμήσει και να τα σειροθετήσει.
  • Τέλος μπορείτε να ακούσετε τραγουδάκια για τα έντομα και παραμύθια…

Τραγούδια

Παραμύθια

 

(Επιμέλεια: Σκλαβούδη Κυριακή-Λοβέρδου Βικτωρία)