Γυμναστικά παιχνίδια για παιδιά στο σπίτι.

Η κυρία Αλεξάνδρα Γασπαρινάτου, καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής αλλά και μητέρα μαθητή μας, μας προτείνει γυμναστικές ασκησούλες-παιχνιδάκια  για παιδιά νηπιακής ηλικίας που μπορούμε να κάνουμε στο σπίτι μαζί με τα παιδιά μας με ευχάριστο και διασκεδαστικό τρόπο. Την ευχαριστούμε πάρα πολύ γι’αυτές τις τόσο ωραίες προτάσεις και την περιμένουμε στο σχολείο μας για μελλοντικές δράσεις.

Ακολουθεί το άρθρο με τις  ιδέες για τα παιχνιδάκια:

Αυτές τις μέρες της παραμονής μας στο σπίτι με τα παιδιά είναι σημαντικό να παραμείνουν χαρούμενα και να βρούμε τρόπους να εκτονωθούν, ένας τρόπος είναι και η σωματική άσκηση.

Η σωματική άσκηση αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας των παιδιών και αυτό το διάστημα είναι αυτό που θα τους λείψει περισσότερο. Είναι απαραίτητο να αφιερώσουμε στα παιδιά τουλάχιστον 30 λεπτά σωματικής άσκησης κάνοντας ασκήσεις με την μορφή παιχνιδιού.

Τυχεροί όσοι μένετε σε σπίτια με κήπο και αυλή όπου τα παιδιά μπορούν να παίξουν  πιο ελεύθερα. Για τους υπόλοιπους σας ετοίμασα παιχνίδια γυμναστικής με τα οποία τα παιδιά μπορούν να διασκεδάσουν, να εκτονωθούν και να περάσουν ευχάριστα την ώρα τους.

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν:

  1. Ισορροπία πάνω στο σχοινί

Κολλάω μία ταινία κάτω στο πάτωμα ή τοποθετώ ένα λεπτό σχοινάκι, το παιδί προσπαθεί να περάσει το σχοινάκι κάνοντας μικρά βήματα και να κρατήσει την ισορροπία χωρίς  οι πατούσες του να μην πατήσουν  το σχοινάκι.

  1. Μπόουλινγκ

Τοποθετούμε μπουκάλια νερού σε μία μικρή απόσταση και το παιδί ρίχνει την μπάλα προσπαθώντας να ρίξει κάτω όλα τα μπουκάλια.

  1. Τέννις ή Βόλεϊ

Τοποθετώ δύο παιδικές καρέκλες ή κάποια άλλα εμπόδια σαν φιλέ.  Φουσκώνω ένα μπαλόνι, για να παίξουν τέννις, παίρνουμε δυο κουτάλες πλαστικές ή ξύλινες από την κουζίνας μας και προσπαθούμε χτυπώντας (με τις κουτάλες –ρακέτες) το μπαλόνι να περάσει στην απέναντι μεριά. Για να παίξουμε βόλεϊ χωρίς ρακέτες (κουτάλες) χτυπάμε το μπαλόνι με τις παλάμες μας.

  1. Τους κρίκους στο στόχο

Παίρνουμε χάρτινα πιάτα, κόβουμε με το ψαλίδι μας και  αφαιρούμε τον πάτο του χάρτινου πιάτου. Έτσι έχουμε φτιάξει χάρτινους κρίκους, πετάμε τους κρίκους να περάσουν από τον στόχο μας που μπορεί να είναι μία κορίνα ή ένα μπουκάλι.

  1. Περνώ τα εμπόδια

Τοποθετώ κάτω στο δάπεδο διάφορα εμπόδια (όπως τουβλάκια, κορίνες, μπουκάλια). Περνώ τα εμπόδια κάνοντας ζικ –ζακ και κάνοντας πηδηματάκια πάνω από τα χαμηλά εμπόδια (με τα δυο πόδια παριστάνοντας τα λαγουδάκια).

  1. Σημαδεύω το στόχο με τη μπάλα

Κάθεται  το ένα παιδί απέναντι στο άλλο, με ανοιχτά τα πόδια τους. Ανάμεσα στα 2 παιδιά τοποθετούμε μία κορίνα ή ένα μπουκάλι, τα παιδιά κυλάνε την μπάλα προσπαθώντας να ρίξουν την κορίνα. Αρχίζουν με μεγαλύτερες μπάλες και τελειώνουν με μικρότερες.

  1. Δρόμος εμποδίων

Το παιδί προσπαθεί να διασχίσει τον δρόμο εμποδίων κρατώντας στα χέρια του δυο ράβδους (ράβδος μπορεί να είναι μικρά μπουκαλάκια πλαστικά, κόβοντας το στόμιο για να μπορεί να στερεωθεί η μπάλα ή το χαρτόνι από το χαρτί κουζίνας) με μία μπάλα η καθεμία ράβδος πάνω της. Προσπαθεί να περπατήσει χωρίς να πέσουν οι μπάλες από τις ράβδους.

  1. Καθιστό ποδόσφαιρο

Τα παιδιά κάθονται σε δύο παιδικές καρέκλες, η μία απέναντι στην άλλη, σε αρκετή απόσταση μεταξύ τους. Κλωτσάνε την μπάλα και προσπαθούν να βάλουν γκολ στο απέναντι  παιδί. Εάν η μπάλα περάσει  κάτω από την καρέκλα είναι γκολ.

  1. Περνάω το ποτάμι

Θα χρειαστώ μερικά στρογγυλά χαρτόνια. Το παιδί κρατάει τρία στρογγυλά χαρτόνια , αυτές είναι οι πέτρες οι οποίες βοηθούν το παιδί να διασχίσει το ποτάμι χωρίς να βρέξει τα πόδια του (από τον ένα τοίχο του δωματίου στον άλλο). Το κάθε χαρτόνι έχει χώρο για ένα πάτημα του ποδιού. Η πρώτη πέτρα πέφτει στο νερό , η δεύτερη λίγο πιο πέρα και η τρίτη όχι σε μεγάλη απόσταση από τη δεύτερη. Για να μπορέσει να συνεχίσει, κάθε φορά παίρνει την τελευταία πέτρα που είναι πίσω του και ρίχνει μπροστά του μέχρι το τέλος της όχθης.

  1. Παιχνίδι ισορροπίας

Θα χρειαστούμε χαρτόνι που θα το κόψουμε σε μεγάλα τετράγωνα και θα τα κολλήσουμε στο πάτωμα . Θα τα ενώσω να θυμίζει την διάταξη του παιχνιδιού καμπάνα ή τοποθετώ μεγάλα παζλ δαπέδου.Το παιδί κάνει αναπηδήσεις στα τετραγωνάκια , πρώτα ξεκινάει με τα δύο πόδια και μετά αναπήδηση στο ένα πόδι δηλαδή κουτσό και συνεχίζει μέχρι να τελειώσουν τα τετραγωνάκια και επιστροφή.

Αλεξάνδρα Γασπαρινάτου: Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής

 

 

.