“Christmas Coding Activities”
Χριστουγεννιάτικες Δραστηριότητες Ρομποτικής
Μέσα από μια σειρά ποικίλων και ευχάριστων δραστηριοτήτων τα παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολική ηλικίας θα κάνουν τα πρώτα τους βήματα στην αλγοριθμική σκέψη και τον προγραμματισμό.
1η Δραστηριότητα: Βοήθησε τον Άγιο Βασίλη να ντυθεί. Τα παιδιά προγραμματίζουν το ρομποτάκι Beebot ώστε να βοηθήσει τον Άγιο Βασίλη να ντυθεί.
2η Δραστηριότητα. Μπορούν να δημιουργήσουν μία πίστα με χριστουγεννιάτικα δώρα. Σε ένα τετράγωνο τοποθετούν ένα έλκηθρο. Σκoπός του παιχνιδιού είναι να βοηθήσουν το ρομποτάκι Beebot να μαζέψει όλα τα δώρα και να τα βάλει στο έλκηθρο του Άγιου Βασίλη.
3η Δραστηριότητα. Τα παιδιά καλούνται να λύσουν τον χρωματικό κώδικα και να αποκαλύψουν το χριστουγεννιάτικο δέντρο που κρύβεται πίσω από αυτόν.
4η Δραστηριότητα. Σπάσε τον κώδικα και διάβασε την ευχή. Η εκπαιδευτικός δημιουργεί μια κωδικοποιημένη εκδοχή της αλφαβήτα με χριστουγεννιάτικες εικόνες. Γράφει χριστουγεννιάτικες ευχές με εικόνες και ζητά από τα παιδιά να σπάσουν τον κώδικα και να διαβάσουν την ευχή που κρύβει.
“ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΔΕΝΤΡΟ”
“ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ”
Στα πλαίσια υλοποίησης του Συλλογικού Προγραμματισμού της Σχ. Μονάδας (Σχέδιο Δράσης) με τίτλο: “Ο ρόλος της Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαίδευση” συντάξαμε και αποστείλαμε Ερωτηματολόγια στους Εκπ/κούς του σχολείου μας. Στόχος ήταν η διερεύνηση των απόψεων και των επιμορφωτικών αναγκών των εκπαιδευτικών, ώστε να καθοριστούν οι θεματικοί άξονες των ενημερωτικών/επιμορφωτικών συναντήσεων.
“ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ”
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ
1. Ανθρώπινα Δικαιώματα
«Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!» Ένα πρόγραμμα για την οικογενειακή πολυμορφία
Φιλοσοφία – Σκοπιμότητα προγράμματος
Η οικογένεια ως κοινωνικός θεσμός έχει διαφοροποιηθεί στο πέρασμα του χρόνου υπό την επίδραση κοινωνικοοικονομικών και πολιτιστικών αλλαγών. Είναι γεγονός ότι, με τον όρο «οικογένεια» σήμερα, εννοούνται περισσότεροι του ενός τύποι οικογενειών με διαφορετική δομή και λειτουργία των μελών τους.
Το παρόν εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!» προσεγγίζει θέματα οικογενειακής ποικιλομορφίας προς άρση των όποιων διακρίσεων (άρθρο 2, Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού), μέσα από δραστηριότητες που στοχεύουν στην καλλιέργεια και ενίσχυση των δεξιοτήτων μάθησης του 21ου αιώνα στους μαθητές (4Cs – συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα και επικοινωνία), αλλά και στην καλλιέργεια δεξιοτήτων κοινωνικής ζωής (κοινωνικές δεξιότητες, ενσυναίσθηση και ευαισθησία).
Η παρουσίαση του προγράμματος:
“ΜΗΛΟΠΙΤΑ”
“ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ”
Γνωρίσαμε τον ποιητή Γιάννη Ρίτσο. Τραγουδήσαμε ποιήματά του από τη συλλογή “18 λιανοτράγουδα της πικρής πατρίδας” και συγκεκριμένα τα ποιήματα “Κουβέντα μ΄ ένα λουλούδι” και “Το κυκλάμινο”. Δημιουργία video με εργασίες των παιδιών.
Δημιουργία αφίσας από τα παιδιά για το Πολυτεχνείο.
Τα γαρύφαλλά μας….
“ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧ. ΜΟΝΑΔΑΣ”
“OUTDOOR CLASSROOM DAY”
Η “Ημέρα Υπαίθριας Εκπ/σης” είναι ένα παγκόσμιο κίνημα για να εμπνεύσει και να γιορτάσει το παιχνίδι και τη μάθηση στην ύπαιθρο, στο σπίτι και στο σχολείο. Την Ημέρα Υπαίθριας Εκπ/σης, η οποία έχει δύο ημερομηνίες κάθε χρόνο, οι εκπ/κοί γιορτάζουν με μια ειδική ημέρα στην ύπαιθρο για την τάξη τους.
Τα παιδιά περνούν λιγότερο χρόνο σε εξωτερικούς χώρους από ποτέ και αυτό επηρεάζει την υγεία, την ευημερία και την ανάπτυξή τους. Ο χρόνος σε εξωτερικούς χώρους – την Ημέρα Υπαίθριας Εκπ/σης και κάθε μέρα- θα κάνει τα παιδιά πιο χαρούμενα και υγιή, καθώς θα τα εξοπλίσει με τις δεξιότητες που χρειάζονται για τη ζωή.
Οι Δράσεις μας:
- Το “λιομάζωμα” στην αυλή του Νηπ/γείου μας
- Φυτεύουμε κυκλάμινα στην αυλή μας με αφορμή τα ποιήματα του Γ. Ρίτσου “Κουβέντα μ’ ένα λουλούδι” και το “Κυκλάμινο” (Από τη συλλογή Δεκαοχτώ λιανοτράγουδα της πικρής Πατρίδας, 1968-1970)