Καλοκαιρινή γιορτή και Έκθεση ζωγραφικής – παρουσίαση έργων eTwinning

Την Τετάρτη 7/6 στο χώρο του σχολείο θα πραγματοποιηθεί η σχολική μας γιορτή με τίτλο:

“Το ωραιότερο μπλε” 

Οι θεοί της θάλασσας και του ουρανού τσακώνονται για το ποιος έχει το πιο ωραίο μπλε.
Τα παιδιά καλούνται να βοηθήσουν και να αποφασίσουν…
Με οδηγό την αρχαία ελληνική μυθολογία, ένα ταξίδι στα μυστικά και στα παιχνίδια της Θάλασσας και του Ουρανού.
Η παράσταση θα ξεκινήσει στις 19:00 το απόγευμα στο χώρο του σχολείου.

Από τις 18:15 θα είναι ανοιχτός ο χώρος για να μπορείτε να επισκεφθείτε την έκθεση ζωγραφικής από τις ομαδικές εργασίες των παιδιών για τα προγράμματα eTwinning :

“Magic Dot in Wonderland” και   “The colorful world of Elmer”

Screenshot 85 Screenshot 84

Τοποθέτηση κάδου ανακύκλωσης για χαρτιά

3441154
3441154

Η ανακύκλωση αποτελεί μια σημαντική δράση για την προστασία του περιβάλλοντος και τη διατήρηση των φυσικών πόρων. Το σχολείο μας έχει λάβει μια σημαντική πρωτοβουλία στον τομέα αυτό μαζί με την υποστήριξη του Δήμου Λαυρεωτικής, με την τοποθέτηση ενός κάδου ανακύκλωσης χαρτιού και μαζί με τον κάδο για τα μελανοδοχεία από τους εκτυπωτές, τον κάδο για τους λαμπτήρες και τον κάδο για τις μπαταρίες, προσφέρει ένα παράδειγμα προς μίμηση για την προστασία του περιβάλλοντος δημιουργώντας σιγά σιγά σταθμούς διαλογής απορριμμάτων.

Η αξία της ανακύκλωσης στο σχολείο και η χρησιμότητα των κάδων διαλογής, είναι σημαντική καθώς εκπαιδεύουν τους μαθητές μας να γίνονται υπεύθυνοι πολίτες με περιβαλλοντική συνείδηση.

  1. Η αξία της ανακύκλωσης στο σχολείο:
    • Μείωση της ποσότητας απορριμμάτων: Η ανακύκλωση χαρτιού μειώνει την ποσότητα των απορριμμάτων που καταλήγουν στον κάδο απορριμμάτων, μειώνοντας έτσι το φορτίο των χωματερών και των αποτεφρωτήρων.
    • Εξοικονόμηση πόρων: Η ανακύκλωση του χαρτιού μας επιτρέπει να εξοικονομούμε πόρους όπως τα δέντρα και το νερό, καθώς η ανακύκλωση απαιτεί λιγότερη ενέργεια από την παραγωγή νέου χαρτιού.
  2. Η χρησιμότητα των κάδων διαλογής στα σχολεία:
    • Ευαισθητοποίηση των μαθητών: Οι κάδοι διαλογής χαρτιού στα σχολεία λειτουργούν ως μια ευκαιρία για να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές μας σχετικά με την ανακύκλωση και τη σημασία της για το περιβάλλον.
    • Εκπαίδευση των μελλοντικών πολιτών: Τα σχολεία έχουν την ευκαιρία να διδάξουν στους μαθητές τους τη σωστή διαχείριση των απορριμμάτων και να τους καλλιεργήσουν ως υπεύθυνους πολίτες με περιβαλλοντική συνείδηση.

Η τοποθέτηση ενός κάδου ανακύκλωσης χαρτιού στο σχολείο μας αντικατοπτρίζει τη σοβαρότητα μας για την προστασία του περιβάλλοντος. Μέσω αυτής της πρωτοβουλίας της αντιδημάρχου Ελένης Κανελλοπούλου, και την ευχαριστούμε πολύ γι’ αυτό, ευαισθητοποιούμε τους μαθητές μας για τη σημασία της ανακύκλωσης και τους διδάσκουμε την υπευθυνότητα να φροντίζουν το περιβάλλον. Ας  ενθαρρύνουμε και άλλα σχολεία να ακολουθήσουν το παράδειγμά μας για ένα πιο βιώσιμο μέλλον.

350643740 1272242936711122 7268846694111060576 n

Επίσκεψη του Λιμενικού – Κίνδυνοι στη θάλασσα

Το σχολείο μας επισκέφθηκε κλιμάκιο του Λιμενικού Σώματος Λαυρίου, με σκοπό να μας παρουσιάσουν και να μας ενημερώσουν για τους κινδύνους που κρύβονται στη θάλασσα και πώς μπορούμε να προφυλαχθούμε από αυτούς.

Με παιγνιώδη τρόπο και με την ιστορία ενός χταποδιού, επισημάνθηκαν ό,τι θα πρέπει να προσέχουμε όλοι μας, για να απολαύσουμε και αυτό το καλοκαίρι !

Με τη σειρά μας θα θέλαμε να τους ευχαριστήσουμε για την πρωτοβουλία και αναμένουμε επόμενες δράσεις τους!

Screenshot 84 1 Screenshot 83 Screenshot 82 Screenshot 81

Πιλοτικό πρόγραμμα – Νέο Λογισμικό ΙΕΠ

Screenshot 84
Screenshot 84

Το σχολείο μας και συγκεκριμένα το ολοήμερο συμμετέχει αυτή τη χρονιά στο πιλοτικό πρόγραμμα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) με τον τίτλο ” ΕΛΠεΙΔΑ”

Εκπαιδευτικό Λογισμικό Προσχολικής Εκπαίδευσης για Ικανότητες Δημιουργικότητας και γνωστικής, συναισθηματικής και κοινωνικής Ανάπτυξης

Μαζί με άλλα 199 Νηπιαγωγεία συμμετέχουμε στο συγκεκριμένο πρόγραμμα και για το σκοπό αυτό στη μονάδα δόθηκε ένα τάμπλετ για την πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος.

Η εκπαιδευτικός της μονάδας πραγματοποιεί επιμόρφωση, όπου αποκτούνται γνώσεις και ικανότητες για το πως το εκπαιδευτικό λογισμικό ΕΛΠεΙΔΑ (Ψηφιακή Τεχνολογία) με κατάλληλα εκπαιδευτικά σενάρια
(Διδακτική Προσέγγιση) αξιοποιεί το νέο Πρόγραμμα Σπουδών του Νηπιαγωγείου (Γνώση
Περιεχομένου) στην καθημερινή εκπαιδευτική πρακτική.

Ήδη την προηγούμενη εβδομάδα πραγματοποιήθηκε η πρώτη επαφή των μαθητών με το νέο λογισμικό με τίτλο

“Μελάνι στον ωκεανό”

Οι μαθητές προγραμμάτισαν το εικονικό ρομπότ ώστε να αναπαράγει τις διάφορες διαδρομές μοτίβα – διαφορετικά επίπεδα δυσκολίας – στο τετραγωνισμένο ψηφιακό περιβάλλον για την οικοδόμηση της αναπαραγωγής ενός μοτίβου μέσω προγραμματισμού σε βασικό περιβάλλον προγραμματισμού και με την οικοδόμηση της δεξιότητας του αλγόριθμου (algorithm).

Εξετάσαμε στην ολομέλεια έπειτα από συζήτηση τί είναι ένα ρομπότ. Ζητήθηκε να περιγράψουν με 3 λέξεις την έννοια

346144769 924672405461583 5128775476857481962 n348922408 962998971493667 7576653177747141857 n

 

 

Αφού γίναμε εμείς ρομπότ και κάθε μαθητής ανέλαβε να δώσει τις εντολές για να προχωρήσουμε επάνω στα πλακάκια του δαπέδου, μελετήσαμε τις λειτουργίες του ρομπότ αναφορικά με έννοιες όπως δεξιά-αριστερά – εμπρός πίσω παίζοντας ένα ψηφιακό παιχνίδι στο συγκεκριμένο λογισμικό. Οι μαθητές έπρεπε να τοποθετήσουν τα αντικείμενα επάνω στο ράφι, ανάλογα την οδηγία π.χ. βάλε το αντικείμενο επάνω από το ράφι με το κύπελλο και δεξιά. κ.ο.κ.

348955078 1004962270819155 3726865522004705772 n 348936684 204465669123414 4648708458477117540 n

Στη συνέχεια δοκιμάσαμε το επόμενο βήμα. Έπρεπε να δώσουμε τις κατάλληλες εντολές στο καλαμάρι, ή στο χταπόδι μας, με σκοπό να αναπαράγουμε τις οδηγίες που μας δίνονταν. Η παρούσα δραστηριότητα θύμιζε τις λειτουργίες του γνωστού μας bee-bot.

348920264 271170592054153 2766989979635799472 n 346136342 1003829147201488 8342748281708971985 n 348371691 147218315004483 4777832549531506386 n

Αν346145032 237382122263256 5981629289153373574 n

Οι μαθητές το βρήκαν εξαιρετικά ενδιαφέρον και φυσικά το αξιολογήσαμε στην εφαρμογή

350075933 294668159556785 1524769552266416767 n 349881037 208895848632016 5365116043189585524 n

Δωρεά του Συλλόγου Γονέων 2ου&4ου Νηπιαγωγείου και 2ου Δημοτικού Σχ. Λαυρίου

Είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσουμε πως δεχθήκαμε μια σπουδαία δωρεά σε βιβλία από το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας για την ενίσχυση της δανειστικής μας Βιβλιοθήκης και σε παιδαγωγικά παιχνίδια. 346103531 1001719157867988 650312551743164 n

Τους ευχαριστούμε θερμά και ευχόμαστε να συνεχίσουν να στηρίζουν τα σχολεία μας με τον δικό τους ξεχωριστό τρόπο!

IMG 20230426 083028

14 Μαρτίου- Παγκόσμια Ημέρα της σταθεράς π

Logo Magic Dot in Wonderland 5 3
Logo Magic Dot in Wonderland 5 3

14 Μαρτίου ήταν η Παγκόσμια Ημέρα της σταθεράς π = 3,14 

Στο εξωτερικό σε πολλά σχολεία ακόμη και στα Νηπιαγωγεία γιορτάζουν με ιδιαίτερο τρόπο τη συγκεκριμένη ημέρα αφιερώνοντας λίγο χρόνο σε μαθηματικές δραστηριότητες. Τα νήπια σίγουρα δεν είναι εύκολο να καταλάβουν τί ακριβώς γιορτάζουμε. Όμως μέσω του προγράμματος eTwinning με τίτλο “Magic DOt in Wonderland” και εφόσον ασχολούμαστε με κύκλους, προσπαθήσαμε να μάθουμε πώς να τους φτιάχνουμε. Συνεργαστήκαμε με τα υπόλοιπα σχολεία για να φτιάξουμε μια συνεργατική αφίσα δημιουργώντας κύκλους ψηφιακά!

 

Και η συνεργατική αφίσα μας!

336763425 1161875821145144 4763883651996538218 n

Dots in Winter STEM activities – eTwinning

Logo Magic Dot in Wonderland 5 3
Logo Magic Dot in Wonderland 5 3

Στο πρόγραμμα eTwinning με τίτλο Magic Dot in Wonderland ολοκληρώθηκαν οι δραστηριότητες STEM από όλα τα συνεργαζόμενα σχολεία. Μπορείτε να δείτε τη δράση μας αλλά και των εταίρων πατώντας στην εικόνα

Screenshot 35

Ενεργώ Ως Πολίτης

Screenshot 16
Screenshot 16

Ολοκληρώθηκε και φέτος το πρόγραμμα του Ενεργού Πολίτη, προτεινόμενο από το Ίδρυμα Λαμπράκη που  στοχεύει στην ενδυνάμωση και την ενίσχυση της βιωσιμότητας της κοινωνίας των πολιτών και στην ανάδειξη του ρόλου της στην προαγωγή των δημοκρατικών διαδικασιών, στην ενίσχυση της συμμετοχής των πολιτών στα κοινά και στην προάσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Οι μαθητές μέσω της βιωματικής και διερευνητικής μάθησης γνώρισαν τα χαρακτηριστικά του ενεργού πολίτη όπως:

Προσωπική ευθύνη

Αλληλοσεβασμός

Συνύπαρξη

Διάκριση και επίλυση προβλημάτων κ.ο.κ.

Μέσα από τη συνεργασία και την ικανότητά τους να επικοινωνούν, υποστηρίχθηκαν να κατανοήσουν έννοιες ατομικής και συλλογικής ευθύνης. Οι δραστηριότητες θέτουν ερωτήματα για προβληματισμό και ανάπτυξη επιχειρημάτων και οδηγούν στον σχεδιασμό δράσεων και μικρών οργανωμένων παρεμβάσεων. Όλες υποστηρίζουν την καλλιέργεια δεξιοτήτων του ενεργού πολίτη!

Στο πρόγραμμα συμπεριλήφθηκαν ως προέκταση και δραστηριότητες STE(A)M, όπου οι μαθητές ανέπτυξαν την τεχνολογική τους γνώση με καινοτόμες εφαρμογές για την  αποδοτικότερη κατανόηση των μαθημάτων της φυσικής, των μαθηματικών και της  πληροφορικής.  Ανέπτυξαν το επιστημονικό τους πνεύμα  και καλλιέργησαν τις δεξιότητες και τα ταλέντα τους.

Η παρουσίασή μας!

Screenshot 15

Screenshot 22

Το έργο Ενεργώ ως Πολίτης υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος Active citizens fund, με φορέα υλοποίησης το Ίδρυμα Λαμπράκη και εταίρο το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης.

Το πρόγραμμα Active citizens fund, ύψους € 13,5 εκ., χρηματοδοτείται από την Ισλανδία, το Λιχτενστάιν και τη Νορβηγία και είναι μέρος του χρηματοδοτικού μηχανισμού του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ) περιόδου 2014 – 2021, γνωστού ως EEA Grants. Τη διαχείριση της επιχορήγησης του προγράμματος Active citizens fund για την Ελλάδα έχουν αναλάβει από κοινού το Ίδρυμα Μποδοσάκη και το SolidarityNow. Διαβάστε περισσότερα εδώ: www.activecitizensfund.gr

Καθαροί Ζούμε στο σχολείο

Στο τρέχον σχολικό έτος η εταιρεία Klinex μας στήριξε με είδη καθαρισμού και αυτή τη χρονιά! Ένα καθαρό σχολικό περιβάλλον παίζει θετικό ρόλο στην εξέλιξη των παιδιών, όχι μόνο σε μαθησιακό επίπεδο, αλλά και σε ψυχοκοινωνικό. Η κοινωνικοποίησή τους μέσα από το συγχρωτισμό με συνομηλίκους τους τα βοηθάει να καλλιεργήσουν μια σειρά από δεξιότητες, ιδιαίτερα σημαντικές για την ανάπτυξή τους.

Στάλθηκαν αφίσες στο σχολείο μας με σκοπό να μάθουν οι μικροί μας μαθητές πώς μπορούμε να πλένουμε σωστά τα χέρια μας καθώς και κανόνες καθαριότητας και υγιεινής!

Το πρόγραμμα αυτό συνδέθηκε και με τις δεξιότητες για το ΕΥ Ζην.

Έγινε η παρουσίαση των αφισών και ακολούθησε συζήτηση με τα παιδιά!

Screenshot 63

Συμφωνήσαμε να κολλήσουμε τις αφίσες στις τάξεις μας…

Screenshot 60                                                        Screenshot 57

και στις τουαλέτες για να θυμόμαστε αυτούς τους κανόνες

 

Screenshot 56 Screenshot 55Screenshot 59Κάναμε και πείραμα:

Πήραμε ένα μπολ και το γεμίσαμε με νερό και πιπέρι. Βάλαμε σαπούνι στα δάχτυλά μας και το βουτήξαμε στο νερό. Το σαπούνι απομάκρυνε το πιπέρι από την επιφάνεια του νερού!

Κάπως έτσι απομακρύνονται και τα μικρόβια όταν πλένουμε τα χεράκια μας!

Screenshot 65 Screenshot 64 Screenshot 61                                    Screenshot 58Screenshot 62

Η ημέρα μας συνεχίστηκε με διαδραστικά παιχνίδια σχετικά με το θέμα!

ΚΑΘΑΡΟΙ ΖΟΥΜΕ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ!!!