Εικαστική έκθεση Νηπιαγωγείων με θέμα: «Ενεργώ, Συμμετέχω, Συμβάλλω»

Η Σύμβουλος Εκπαίδευσης Ν. Μαγνησίας κα Αντωνίου Ελισάβετ διοργάνωσε – με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος-
εικαστική έκθεση με θέμα:«Ενεργώ, Συμμετέχω, Συμβάλλω» που πραγματοποιήθηκε στις 5 Ιουνίου 2025, από τις 17.30μ.μ-20.30 μ.μ στην αίθουσα του Εκθεσιακού Πολυχώρου του Δήμου Βόλου που βρίσκεται στη Λεωφόρο Αθηνών .

Η έκθεση διοργανώθηκε  σε συνεργασία με τις εκπαιδευτικούς προσχολικής αγωγής Ν.Μαγνησίας και παρουσιάζει δημιουργίες των παιδιών που συνδέονται με την ενεργό πολιτειότητα και τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Η δράση αυτή συμβάλλει σημαντικά στην καλλιέργεια κοινωνικής συνείδησης από μικρή ηλικία και προβάλλει τον ρόλο της εκπαίδευσης, ως μοχλό θετικής αλλαγής.
αλλαγής.
Όλα τα Τμήματα του Νηπιαγωγείου μας συμμετείχαν στην έκθεση καθώς και στο ψηφιακό βιβλίο  που δημιούργησε ηΣύμβουλος Εκπαίδευσης Ν. Μαγνησίας   για τον Ν. Μαγνησίας, στο πλαίσιο του προγράμματος “Ενεργός Πολίτης” και των 17 Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης.

c1e47263 38c4 4570 9941 eb87a7f14239ekth

 

 

 

 

 

 

 

O Σύνδεσμος για το ψηφιακό βιβλίο

 

Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος ,2ο Τμήμα

Η Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος είναι μια υπενθύμιση. Μια υπενθύμιση ότι η Γη είναι το κοινό μας σπίτι, κι έχουμε όλοι ευθύνη να τη φροντίζουμε. Καθιερώθηκε από τα Ηνωμένα Έθνη το 1972 και κάθε χρόνο στις 5 Ιουνίου γιορτάζεται σε ολόκληρο τον κόσμο με σκοπό να ευαισθητοποιήσει τους ανθρώπους για την προστασία του περιβάλλοντος.Το φετινό μήνυμα είναι ξεκάθαρο:
«Η φύση δεν μας χρειάζεται. Εμείς τη χρειαζόμαστε!»

Κοιτάζουμε γύρω μας και βλέπουμε δάση, θάλασσες, ζώα, λουλούδια, καθαρό αέρα. Όμως όλα αυτά απειλούνται. Η ρύπανση, η κλιματική αλλαγή, η υπερκατανάλωση, η καταστροφή των οικοσυστημάτων έχουν φέρει τον πλανήτη σε κρίσιμο σημείο.

Τι μπορούμε να κάνουμε εμείς;
Μπορούμε να αλλάξουμε συνήθειες.
Να φυτέψουμε ένα δέντρο.
Να μειώσουμε τα πλαστικά.
Να ανακυκλώνουμε.
Να σεβόμαστε το δάσος, τη θάλασσα, τα ζώα.
Να μάθουμε στα παιδιά μας να αγαπούν τη φύση, όχι να την εκμεταλλεύονται.Κάθε μικρή μας πράξη έχει σημασία. Γιατί όταν ενώνονται πολλές μικρές πράξεις, μπορούν να φέρουν μεγάλη αλλαγή.Ας κάνουμε αυτή τη μέρα αφετηρία. Όχι μόνο για να γιορτάζουμε το περιβάλλον, αλλά για να το προστατεύουμε – κάθε μέρα.Γιατί το μέλλον του πλανήτη είναι και δικό μας μέλλον.

Στις 5 Ιουνίου συγκεντρώσαμε ανακυκλώσιμα υλικά και κατευθυνθήκαμε στους κάδους της γειτονιάς μας να αναλάβουμε ενεργό δράση.

eikona Viber 2025 06 06 20 41 17 899 eikona Viber 2025 06 06 20 41 18 241 eikona Viber 2025 06 06 20 41 18 541 eikona Viber 2025 06 06 20 41 18 756

eikona Viber 2025 06 06 20 40 34 462eikona Viber 2025 06 06 20 40 34 118

5 Ιουνίου Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος . Δράση 1ου Τμήματος

Σήμερα 5/6/2025 οι μαθητές υλοποίησαν περιβαλλοντική δράση που αφορούσε στην ανακύκλωση.Οι μαθητές έφεραν ανακυκλώσιμα υλικά και μαζί με τα ανακυκλωσιμα του Νηπιαγωγείου τα ρίξαμε στον αντίστοιχο κάδο, κάνοντας πράξη και βίωμα όλα όσα είχαμε μάθει και επεξεργαστει μέσα από τη γιορτή μας.

d52de620 1020 48e3 abc9 5c5b0bee6430 d759afc4 5bfa 4c76 9fec 6fabe8c41986 1 55877709 d1a9 4b4c 801e 505f19bc1bd5 d759afc4 5bfa 4c76 9fec 6fabe8c41986 756f82f5 0654 4044 a765 a21b7450190c  7cf88430 a469 4963 a5c1 559927d2795e

 

Επιστρέφοντας στο σχολείο, τραγουδήσαμε όλοι μαζί το τραγούδι της ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ, το οποίο μπορείτε να ακουσετε παρακάτω:

Συμμετοχή στο Διαδικτυακό σεμινάριο SaferInternet4kids για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου για μαθητές Νηπιαγωγείου & Α τάξης Δημοτικού 29/05/2025 1ο και 2ο Τμήμα

Σήμερα Πέμπτη 29  Μαΐου οι μαθητές των δύο τμημάτων του 32ου Νηπιαγωγείου συμμετείχαν στη διαδικτυακή ενημέρωση για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου για μαθητές Νηπιαγωγείου & Α Δημοτικού από το saferinternet4kids.gr .Η ενημέρωση ήταν διαδραστική.

Οι μαθητές παρακολούθησαν μια ιστορία του Παπάκι σχετικά με την ασφάλεια στο διαδίκτυο και μετέπειτα τέθηκαν ερωτήματα στα παιδιά.

Έγινε αναφορά στον διαδικτυακό εκφοβισμό αλλά και στην πολύωρη ενασχόληση των παιδιών στον υπολογιστή και στα προσωπικά δεδομένα(ποια είναι τα προσωπικά δεδομένα ,ποιος θα πρέπει να τα γνωρίζει, χρήση κωδικών).

494826557 1406860113845061 1032530858961270762 n

494820286 1767254990803606 1219635032474633688 n 495271604 734269282370032 7531302268451855019 n494818896 734882919204144 3819813894033167987 n

494820759 595310403016289 7257478070123054094 n 494820759 1633670808022578 8831002075435401883 n 494822807 1902104547291370 6890092731489821232 n 494822984 4089760101265099 8784470894040473104 n

 

494856239 1623992741489173 7259150024662148049 n 494856988 3587847791522122 7205275394545312317 n 495269346 1393592785121754 3775990818704746735 n

494822633 722255440504323 227126131644348386 n 495267176 633121769750735 3576055384888390791 n

Στο τέλος οι μαθητές κληθήκαν από την υπεύθυνη της ενημέρωσης

να ζωγραφίσουν κάτι που τους έκανε εντύπωση

από την παρουσίαση που παρακολούθησαν.

Ζωγραφιές μαθητών 1ου  Τμήματος

494813771 1045113734249130 1269246298820996790 n 494820445 1996193927854417 4561769635409605100 n 494820937 9973671349413586 713564230133338270 n 494823578 1375141550433830 7498936055760345299 n 494826850 9579482435510888 2574167655789703097 n 494828350 1357362075493683 4319109707571241968 n 494861032 1274459297574122 4863500570686870320 n 494826494 675238378476727 4787196805318046358 n

 

Ζωγραφιές μαθητών  2ου  Τμήματος

494812995 1953535365388503 517448440918776648 n 494820315 1080698130579081 1185061518032561307 n 494827767 1243592503768315 6974334432000401207 n 494828067 1682793902600576 1059921768342212492 n 494866535 2483369675345559 3079535395914368239 n 494862626 1226973095568184 3770946586954078662 n

Εργαστήριο Δεξιοτήτων STEM και Κλιματική Αλλαγή “Παιδιά Ήρωες του Κλίματος”Τμήμα 2ο

Εργαστήριο Δεξιοτήτων STEM και Κλιματική Αλλαγή

Τίτλος Εργαστηρίου: «Παιδιά Ήρωες του Κλίματος»

Η Θεματική ενότητα του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων “STEM και Κλιματική Αλλαγή”  δεν υλοποιήθηκε από τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αλλά  μέσα από το Ευρωπαϊκό έργο  e-twinning που είχαν αναλάβει οι εκπαιδευτικοί του 1ου και 2ου Πρωινού Τμήματος και μέσα από αυτό πέτυχαν και τους στόχους του εργαστηρίου που ήταν:

  • Δεξιότητες μάθησης 21ου αιώνα (4cs) (Κριτική σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα)
  • Ψηφιακή μάθηση 21ου αιώνα (4cs σε ψηφιακό περιβάλλον) (Ψηφιακή επικοινωνία, Ψηφιακή συνεργασία, Ψηφιακή δημιουργικότητα, Ψηφιακή κριτική σκέψη, Συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας, επικοινωνίας και συνεργασίας)
  • Παραγωγική μάθηση μέσω των τεχνών και της δημιουργικότητας
  •    https://blogs.sch.gr/32nipvmag/2024/11/26/e-twinning-quot-yoyng-meteorologists-quot-tmima-2o/

Ας Νικήσουμε την Κλιματική Αλλαγή – Let’s Beat Climate Change! A Climate Action Game for Young Children

IMG 1184

Στο πλαίσιο των δράσεων για τον Ενεργό Πολίτη και την Πολιτειότητα στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία στο σχολείο μας σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε εκπαιδευτικό πρόγραμμα ανάπτυξης της κλιματικής δράσης. Αυτό ήρθε ως φυσικό επακόλουθο όλης της προηγούμενης διδασκαλίας και μάθησης που δέχθηκαν οι μαθητές μας στο πλαίσιο του ευρωπαικού προγράμματος “Young Meteorologistis – Νεαροί Μετεωρολόγοι” που σκοπό είχε την κατανόηση της κλιματικής αλλαγής.IMG 1184

Τόσο στο σχεδιασμό όσο και στην κατασκευή και την εφαρμογή του προγράμματος συνεργάστηκαν τα πρωινά και τα ολοήμερα τμήματα. Οι μαθητές είχαν ενεργό ρόλο στα σχετικά συμβούλια και τις αποφάσεις, ενώ οι εκπαιδευτικοί είχαν συντονιστικό και διευκολυντικό ρόλο στις αποφάσεις των μαθητών.

IMG 1182 IMG 1183 IMG 1185

Το παιχνίδι υποστηρίχθηκε από δύο ζάρια, μέσω της χρήση των οποίων και με παιγνιώδη τρόπο τα παιδιά υποστηρίχθηκαν στην εκμάθηση της μαθηματικής πράξης της πρόσθεσης, καθώς και από κάρτες συνδεδεμένες με συγκεκριμένες περιβαλλοντικές καταστάσεις.

Stigmiotypo othonhs 2025 05 03 9.28.16 mm Stigmiotypo othonhs 2025 05 03 9.28.22 mm Stigmiotypo othonhs 2025 05 03 9.28.27 mm Stigmiotypo othonhs 2025 05 03 9.18.32 mm Stigmiotypo othonhs 2025 05 03 9.18.40 mm Stigmiotypo othonhs 2025 05 03 9.18.56 mm

Κάποιες κάρτες συνδέθηκαν με καταστάσεις που ήταν αρνητικές για το περιβάλλον και άρα, ο παίχτης καλούνταν να πάει συγκεκριμένα βήματα πίσω. Άλλες κάρτες συνδέθηκαν με καταστάσεις που ήταν θετικές για το περιβάλλον και άρα, ο παίχτης καλούνταν να πάει συγκεκριμένα βήματα μπροστά. Τέλος, υπήρξαν κάρτες που συνδέθηκαν με προβληματικές καταστάσεις στις οποίες ο παίχτης καλούνταν να λύσει μία προβληματική κατάσταση για το περιβάλλον για να προχωρήσει.

Τα παιδιά έπαιξαν το παιχνίδι σε ομάδες των 2-4 μελών συνεργαζόμενα μεταξύ τους τόσο στην επίλυση των παραπάνω καταστάσεων όσο και στη σωστή μετακίνηση του πιονιού τους.

Το παιχνίδι κατατέθηκε σε δύο διαγωνισμούς:

α) στο SDC 25 – Science Discovery Campaign 2025Stigmiotypo othonhs 2025 05 28 5.54.48 mm

β) στον 5ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό Δημιουργίας Επιτραπέζιου και Ψηφιακού Παιχνιδιού

Stigmiotypo othonhs 2025 05 28 6.10.24 mm

Ενώ, ταυτόχρονα παρουσιάστηκε στο 14ο Συνέδριο της OMEP αποσπώντας θετικά σχόλια και κριτικές από τους παρευρισκόμενους.

Eργαστήριο Δεξιοτήτων:Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία STEM και Κλιματική Αλλαγή”Παιδιά Ήρωες του Κλίματος”Τμήμα 1ο

  Eργαστήριο Δεξιοτήτων:Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία STEM και Κλιματική Αλλαγή

Τίτλος Εργαστηρίου: «Παιδιά Ήρωες του Κλίματος»

Η Θεματική ενότητα του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων “STEM και Κλιματική Αλλαγή” δεν υλοποιήθηκε από τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, αλλά  υλοποιήθηκε μέσα από το Ευρωπαϊκό έργο  e-twinning που είχαν αναλάβει οι εκπαιδευτικοί του 1ου και 2ου Πρωινού Τμήματος και μέσα από αυτό πέτυχαν και τους στόχους του εργαστηρίου που ήταν:

  • Δεξιότητες μάθησης 21ου αιώνα (4cs) (Κριτική σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα)
  • Ψηφιακή μάθηση 21ου αιώνα (4cs σε ψηφιακό περιβάλλον) (Ψηφιακή επικοινωνία, Ψηφιακή συνεργασία, Ψηφιακή δημιουργικότητα, Ψηφιακή κριτική σκέψη, Συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας, επικοινωνίας και συνεργασίας)

Παραγωγική μάθηση μέσω των τεχνών και της δημιουργικότητας

 1ο Τμήμα:https://blogs.sch.gr/32nipvmag/category/e-twinning-project-2024-25-young-meteorologists/

 

E-Twinning 2024-25_“Young Meteorologists” – “Νεαροί Μετεωρολόγοι”

1

E-Twinning 2024-25

Το σχολείο μας συμμετέχει φέτος στο ευρωπαικό έργο eTwinning με τίτλο “Young Meteorologists” – “Νεαροί Μετεωρολόγοι”, του οποίου αποτελεί και ιδρυτικό μέλος.

1

Μαζί με εμάς συμμετέχουν και άλλοι 25 συνεργάτες, 13 από το εσωτερικό και από 7 διαφορετικές χώρες. Συγκεκριμένα, οι συνεργάτες στο πρόγραμμα μας κατανέμονται ως εξής:

  • 13 συνεργάτες από Ελλάδα
  • 4 συνεργάτες από Τουρκία
  • 4 συνεργάτες από Ρουμανία
  • 1 συνεργάτης από Λιθουανία
  • 1 συνεργάτης από Ρουμανία
  • 1 συνεργάτης από Βουλγαρία
  • 1 συνεργάτης από Πορτογαλία
  • 1 συνεργάτης από Ιταλία

Όπου συνεργάτες εννοούνται εκπαιδευτικοί με τις τάξεις τους. Οπότε, στο πρόγραμμα συμμετέχουν 25 άλλοι εκπαιδευτικοί και 400-500 μαθητές και μαθήτριες νηπιαγωγείων και πρώτων τάξεων δημοτικών σχολείων.

Τα eTwinnings αποτελουν μία εμβληματική δράση της Ευρωπαικής Ένωσης για την καλλιέργεια των ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών και την ανάπτυξη των δεξιοτήτων της συνεργασίας μεταξύ αυτών.

Το ευρωπαικό έργο“Young Meteorologists” – “Νεαροί Μετεωρολόγοι” πέρα από την καλλιέργεια των ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών στοχεύει στην:

  • κατανόηση κεντρικών εννοιών για τον καιρό και το κλίμα,
  • την κατανόηση των συμβόλων και των εργαλείων που χρησιμοποιούν οι μετεωρολόγοι,
  • την κατασκευή και τον πειραματισμό με μετεωρολογικά εργαλεία και σχετικά με τον καιρό φυσικά φαινόμενα,
  • την παρατήρηση σε μικροεπίπεδο τη συλλογή και ερμηνεία δεδομένων, και
  • την ανάληψη ενεργητικού ρόλου στην τοπική κοινότητα.

Η επίτευξη αυτών των στόχων θα γίνει μέσα από την ανταλλαγή ιδεών, απόψεων, δράσεων μεταξύ των σχολείων, μέσα από τη συνεργασία σε εκπαιδευτικές δράσεις, αλλά και τη δημιουργική επίλυση προβλημάτων. Καινοτομία του έργου αποτελεί η αφηγηματική ροή του, η αξιοποίηση της αφήγησης ως παιδαγωγική τεχνική κινητοποίησης των παιδιών στο έργο.

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος οι μαθητές και οι μαθήτριες θα έχουν την ευκαιρία να συνδεθούν εξ αποστάσεως με τα παιδιά των άλλων χωρών που συμμετέχουν στο συγκεκριμένο πρόγραμμα και να εμπλακούν σε παιγνιώδεις δράσεις μαζί τους. Ως τελικό προιόν του ευρωπαικού έργου“Young Meteorologists” – “Νεαροί Μετεωρολόγοι” οι μαθητές και οι μαθήτριες όλων των σχολείων θα κληθούν να κατασκευάσουν συνεργατικά και δημιουργικά μία γειτονιά δίχως τους παράγοντες εκείνους που επιβαρύνουν το κλίμα της.

Τέτοιες γειτονιές και αντίστοιχα, πόλεις ονομάζονται “κλιματικά καταφύγια” από την άποψη ότι αποτελούν εξισορροπητικούς παράγοντες στις ανισορροπίες που φέρνει η κλιματική αλλαγή.

Η διάρκεια του προγράμματος “Young Meteorologists” – “Νεαροί Μετεωρολόγοι” έχει οριστεί από τον Οκτώβρη του 2024 έως τον Μάρτιο του 2025. Η πορεία του αποτυπώνεται στο παρακάτω infographic:

1 1 2 3 1

Για την ενημέρωσή τους οι γονείς μπορούν να επισκέπτονται τη δημόσια σελίδα του έργου https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/young-meteorologists/twinspace

αλλά και την παρούσα σελίδα του ιστολογίου του σχολείου, η οποία θα ενημερώνεται για τις δράσεις του δικού μας σχολείου παράλληλα με την εξέλιξη του ευρωπαικού έργου.

Τα τελικά προιόντα όλων των σχολείων και η συνολική εμπειρία μας στο έργο θα αποτυπωθούν στη σχετική διαδικτυακή Ευρωπαική Πλατφόρμα για την υποστήριξη των eTwinnings και σε σχετικές εκπαιδευτικές επιμορφώσεις που θα ακολουθήσουν από κει και πέρα.

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ ΜΑΡΤΙΟΣ
  • Εισαγωγή των Μαθητών στο Πρόγραμμα
  • 1η συνάντηση των εκπαιδευτικών
  • Είναι Καιρός ή Κλίμα? Η Συνάντηση των Μαθητών
  • Οι αρχικές μας Θεωρίες 
  • Παρατηρούμε τον Καιρό – Τα παιδιά ως Ερευνητές
  • Παρακολουθούμε σχετικό Εκπαιδευτικό Υλικό για τον Καιρό και το Κλίμα
  • Φτιάχνουμε όλοι μαζί την Αφίσα του Εκπαιδευτικού Προγράμματος
  • Αξιολόγηση
  • Η 2η συνάντηση των εκπαιδευτικών
  • Πως μετράμε τον καιρό; (Θερμόμετρο, Εβδομαδιαίος Πίνακας Καιρού, Γράφημα Καιρού)
  • Ένας τυπικός μηχανισμός του Καιρού
    • Εξάτμιση
    • Συμπύκνωση
    • Βροχόπτωση 
  • Συνεργατική Αφίσα – Τα Γρανάζια της Φύσης
  • Αξιολόγηση – Ανάπτυξη Κριτική Σκέψης
  • Η 3η συνάντηση των εκπαιδευτικών
  • Τι άλλα μετεωρολογικά εργαλεία χρησιμοποιούμε για να μετρήσουμε τον καιρό;
  • Ας κατασκευάσουμε το δικό μας μετεωρολογικό εργαλείο.
  • Είμαστε όλοι μέρος του ίδιου φυσικού περιβάλλοντος.
  • Αξιολόγηση – 
  • Αξιολόγηση – Διαδικτυακό Quiz
  • Η 4η συνάντηση των εκπαιδευτικών
  • Είναι η θερμοκρασία υψηλότερη στις πόλεις; Γιατί;
  • Ημέρα Ασφαλούς Χρήσης του Διαδικτύου.
  • Το φαινόμενο της Αστικής Θεμονησίδας
  • Αξιολόγηση – Μπορείς να. βρεις τους Παράγοντες που αυξάνουν τη θερμοκρασία σε μία πόλη
  • Η 5η συνάντηση των εκπαιδευτικών
  • Σχεδιάζω μία πόλη χωρίς αρνητικούς παράγοντες.
  • Κατασκευάζω μία πόλη με θετικούς παράγοντες.
  • Αξιολόγηση μεταξύ των μαθητών.

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ

  • Εισαγωγή των Μαθητών στο Πρόγραμμα
  • 1η συνάντηση των εκπαιδευτικών
  • Εισαγωγή των Μαθητών στο Πρόγραμμα
    • Γνωρίζουμε στα παιδιά τους ήρωες του προγράμματος
    • 3 IMG 1792 IMG 1814
    • Τα παιδιά φτιάχνουν κούκλες με τους ήρωες του προγράμματος και παίζουν με αυτούς αφηγούμενοι το σενάριο
    • Εικόνα JPEG 4C3A BFC9 25 0
    • IMG 9397 IMG 9398 Εικόνα JPEG 4A81 96FF 9A 0 1
    • Τα παιδιά εμπλέκονται σε δραστηριότητα αναγραμματισμού του ονόματος του προγράμματος
    •  IMG 9390 IMG 9391 IMG 9394
    • IMG 9393
  • 1η συνάντηση των εκπαιδευτικών

Στις 16 Οκτωβρίου ολοκληρώθηκε η 1η συνάντηση των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στο etwinning πρόγραμμα “Νεαροί Μετεωρολόγοι”

WhatsApp Image 2024 10 17 at 19.25.05 WhatsApp Image 2024 10 17 at 19.23.26 WhatsApp Image 2024 10 17 at 19.22.28 WhatsApp Image 2024 10 17 at 19.22.27

  • Προετοιμάζουμε τα παιδιά για τα άλλα σχολεία με τα οποία θα συνδεθούμε – ποια είναι; που βρίσκονται; τι γλώσσα μιλάνε;

IMG 9565IMG 9566IMG 9567

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ

  • Είναι Καιρός ή Κλίμα? Η Συνάντηση των Μαθητών
    • Στις 6 Νοεμβρίου όλοι μαθητές και οι μαθήτριες των 27 συνεργαζόμενων σχολείων συναντήθηκαν διαδικτυακά και αφού χαιρετήθηκαν διαδοχικά, έπαιξαν έναν παιχνίδι καρτών – το οποίο συντόνισε το σχολείο μας. Ευχαριστούμε όλους τους συμμετέχοντες και τις συμμετέχουσες για την ενεργό παρουσία τους.
    • Από τη συμμετοχή του σχολείου μας στη δραστηριότητα:
    • IMG 9559IMG 9557
  • Οι αρχικές μας Θεωρίες 
    • Αρχικά στην Ολομέλεια έγινε η ανίχνευση των ιδεών των παιδιών για τον Καιρό και το Κλίμα. Από τις ιδέες αυτές αναδύονται οι Θεωρίες των παιδιών για τις συγκεκριμένες έννοιες. Κι αυτές αξιοποιούνται για τον σχεδιασμό των δραστηριότητων. Οι ιδέες αποτυπώνονται παρακάτω σε ακτινωτά διαγράμματα:
    • 3 1 1
    • 4 Nikoletas Group RED2
  • Παρατηρούμε τον Καιρό – Τα παιδιά ως Ερευνητές
      • Τα παιδιά γίνονται τα ίδια ερευνητές – φωτογραφίζουν τον καιρό, εντοπίζουν τα καιρικά φαινόμενα, τα κατηγοριοποιούν και μαθαίνουν τα επίσημα σύμβολά τους. Γίνονται τα ίδια μετεωρολόγοι και βιώνουν την αξία της παρατήρησης στην πρόβλεψη αυτών των φαινομένων. Παρατηρούν τις διαφορές στα σύννεφα και εμβαθαίνουν στους τύπους των σύννεφων. Έτσι, μαθαίνουν να διακρίνουν και μεταξύ των σύννεφων που φέρνουν τη βροχή σε σχέση με τα υπόλοιπα σύννεφα.

    IMG 5124 1IMG 9560

IMG 9561

IMG 9562 IMG 9563

  • Παρακολουθούμε σχετικό Εκπαιδευτικό Υλικό για τον Καιρό και το Κλίμα
  • Φτιάχνουμε όλοι μαζί την Αφίσα του Εκπαιδευτικού Προγράμματος
    • Οι μαθητές κάθε σχολείο πήραν από ένα γράμμα του ονόματος του προγράμματος και χωρίστηκαν σε δυο ομάδες – τα σχολεία εκείνα που χρησιμοποίησαν φυσικά υλικά και τα σχολεία εκείνα που χρησιμοποίησαν ανακυκλώσιμα υλικά. Το δικό μας σχολείο χρησιμοποίησε ανακυκλώσιμα υλικά. Οι μαθητές χωρίστηκαν σε 3 μεικτές ηλικιακά ομάδες και συνεργάστηκαν στο σχηματισμό του παρακάτω γράμματος. Δημιουργήθηκαν τρεις ομάδες, οπότε είχαμε τρία γράμματα.

IMG 9569 IMG 9570 IMG 6223 2

Untitled design 5

  • Η αξιολόγηση των Μαθητών
    • Εκτιμούμε την εννοιολογική κατανόηση των παιδιών πρώτα με το υλικό που χρησιμοποιήθηκεIMG 9558
    • και σε συνέχεια με ερωτηματολόγιο προσαρμοσμένο στην ηλικία των παιδιών με εικόνες.

IMG 9568

  • Η 2η συνάντηση των Εκπαιδευτικών

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 28 8.00.28 μμ Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 28 8.00.14 μμ

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ

  • Πως μετράμε τον καιρό; (Θερμόμετρο, Εβδομαδιαίος Πίνακας Καιρού, Γράφημα Καιρού)
  • Ένας τυπικός μηχανισμός του Καιρού
    • Εξάτμιση
    • Συμπύκνωση
    • Βροχόπτωση 
  • Συνεργατική Αφίσα – Τα Γρανάζια της Φύσης
  • Αξιολόγηση – Ανάπτυξη Κριτική Σκέψης
  • Η 3η συνάντηση των εκπαιδευτικών
  • Πως μετράμε τον καιρό; (Θερμόμετρο, Εβδομαδιαίος Πίνακας Καιρού, Γράφημα Καιρού)
    • Τα παιδιά εξοικειώνονται με τη χρήση του θερμομέτρου – καθημερινά στον πρωινό μας κύκλο καταγράφουμε τον καιρό και τη θερμοκρασία. Χρησιμοποιούμε τα μετεωρολογικά σύμβολα που μάθαμε. Αποτυπώνουμε τη θερμοκρασία σε γράφημα. “Διαβάζουμε” – ποια ημέρα είχε περισσότερη ζέστη; – ποια ημέρα είχε περισσότερο κρύο;
      IMG 0078
  • Ένας τυπικός μηχανισμός του Καιρού
    • Τα παιδιά πειραματίζονται με και κάνουν υποθέσεις σε σχέση με τα καιρικά φαινόμενα, καθώς και μαθαίνουν βιωματικά τη συσχέτιση μεταξύ τους.
    • Εξάτμιση
      • IMG 0079
    • Συμπύκνωση
      • IMG 0080
    • Βροχόπτωση 
      • IMG 0081
    • Αναστοχασμός
      • Με ένα συνεργατικό έργο μεικτή τεχνικής τα παιδιά αναπαριστούν τις σχέσεις μεταξύ των καιρικών φαινομένων με τα οποία πειραματίστηκαν. Στο πλαίσιο της ανάπτυξης της μεταγνώσης, τα παιδιά εξηγούν τις επιλογές τους και πως έφτασαν σε αυτές.
      • IMG 0082
  • Συνεργατική Αφίσα – Τα Γρανάζια της Φύσης

Οι μαθητές όλων των συνεργατών δημιουργούν το παρακάτω συνεργατικό έργο – μία αφίσα με πληροφορίες σχετικά με τα πειράματα και τις έννοιες των προηγούμενων δραστηριοτήτων.

stigmiotypo othonis 2025 02 23 11.46.36 mm

  • Αξιολόγηση – Ανάπτυξη Κριτική Σκέψης

What will happen if we take a gear out 4984

  • Η 3η συνάντηση των εκπαιδευτικών

IMG 2686

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ

  • Τι άλλα μετεωρολογικά εργαλεία χρησιμοποιούμε για να μετρήσουμε τον καιρό;

IMG 1729

  • Ας κατασκευάσουμε το δικό μας μετεωρολογικό εργαλείο.

IMG 0533 IMG 0534

  • Είμαστε όλοι μέρος του ίδιου φυσικού περιβάλλοντος.

Feb 3 Doc 1 2

We are all part of the Natural Environment – COLLABOARATIVE

  • Αξιολόγηση – Διαδικτυακό Quiz

IMG 1846

  • Η 4η συνάντηση των εκπαιδευτικών

IMG 2688ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ

  • Είναι η θερμοκρασία υψηλότερη στις πόλεις; Γιατί;

collage 1 1 collage 4

  • Ημέρα Ασφαλούς Χρήσης του Διαδικτύου.

Safer Internet Poster Webinar Young Meteorologistscollage 2

  • Το Ασφαλές μου Δίκτυο

collage 3

  • Το φαινόμενο της Αστικής Θεμονησίδας

IMG 6851 WhatsApp Image 2025 04 28 at 02.06.21

  • Αξιολόγηση – Μπορείς να. βρεις τους Παράγοντες που αυξάνουν τη θερμοκρασία σε μία πόλη

IMG 6464

  • Η 5η συνάντηση των εκπαιδευτικών

IMG 6852 2ΜΑΡΤΙΟΣ

  • Σχεδιάζω μία πόλη χωρίς αρνητικούς παράγοντες.

IMG 8048

  • Κατασκευάζω μία πόλη με θετικούς παράγοντες.

IMG 8051 1 F7CB2533 237A 4861 911C A687951FC5F9

  • Αξιολόγηση μεταξύ των μαθητών.

IMG 0717 IMG 0744

ΑΠΡΙΛΙΟΣ

  • Τελικό Έργο

As a Final Product We had the Chance in our Last Meeting to Visit All Together a Virtual Museum with the Students’ City Models Free from CO2 Factors

Visit the Link:

https://visit.virtualartgallery.com/youngmeteoetwin

https://visit.virtualartgallery.com/youngmeteoetwin    stigmiotypo othonis 2025 04 29 1.11.13 pm

  • Αποχαιρετιστήρια εορταστική συνάντηση Εκπαιδευτικών και Μαθητών

IMG 0855 02e4b0c8 d36f 4534 8dc2 99f551abff0b 4c116d72 a8c4 41c2 bbc5 68d3a589ce4c 1 24cec2e0 111c 4f20 852e 9425abd6794b 35e6f374 39bc 47ab 85fd 970a0ef33009

Έντομα και Λαϊκή Παράδοση: Η Λιβελούλα 1ο Τμήμα

Με αφορμή τη θεματική έντομα μιλήσαμε για τις λιβελούλες.

Οι λιβελούλες ζουν σε υδροβιότοπους, πηγές και γενικά όπου υπάρχει νερό. Τα τελευταία χρόνια χρησιμοποιούνται για τη βιολογική καταπολέμηση των κουνουπιών, διότι τρέφονται με τα αυγά και τις προνύμφες τους.

Ο μύθος λέει ότι οι νεράιδες, όταν είδαν ότι δεν μπορούν πλέον να συνυπάρξουν με τους ανθρώπους, μεταμορφώθηκαν σε λιβελούλες, ώστε να κρατήσουν τα φτερά τους και συνάμα να μένουν κοντά στους ανθρώπους και να τις αναγνωρίζουν μόνο όσοι είναι άξιοι.

Ακούγοντας τον μύθο τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και θέλησαν να κάνουν τις δικές τους λιβελούλες…ψάξαμε στο διαδίκτυο για εικόνες νεράιδων, εκτυπώσαμε αυτή που μας άρεσε και μετά τα παιδιά δημιούργησαν με την τεχνική του κολλάζ τη δική τους λιβελούλα.

77a4e955 d4f4 4659 9081 ec599c0e1001 163935aa a64a 4f0d a69e 33fe3294a26d 4536c4ff ff00 4248 be48 1e9012b4365e a4b748ee ad05 4cde 893c fdbae0d7aac1 d9c9b785 7030 4475 8337 b38398ab00f8 f11f19a7 67b9 43a4 8302 1b0991d6fc2a f86e3ddc 3d85 4646 9e2d 3a0e02ae08a1 5da8af29 c834 42cc b5d7 cbab1cf4377a c986ccf4 ea99 40fd 8228 79f8b527361a

Ο Απρίλης με τα λούλουδα κι ο Μάης με τα ρόδα

 

Είδαμε  στο διαδίκτυο το μελοποιημένο ποίημα του Οδυσσέα Ελύτη “Γειά σου κύριε μενεξέ”  και οι μαθητές εμπνεύστηκαν από αυτό και  το απέδωσαν εικαστικά. Επίσης μετά τη βιωματική επεξεργασία των συναισθημάτωων, δημιούργησαν έναν αλλίωτικο κήπο…. “Τον κήπο των συναισθημάτων” όπου σε κάθε λουλούδι αποτύπωσαν ένα συναίσθημα. Ακολούθησε η παρασκευή… κολόνιας με ροδοπέταλα.

Εκτός  από τα λουλούδια του κήπου μιλήσαμε για τα αγριολούλουδα και δραματοποιήσαμε την ιστορία “Η βασίλισσα των αγριολουλουδιών”

“Γειά σου κύριε μενεξέ” Οι δημιουργίες μας….

6d5b1527 4e30 4d50 82bb 121292a89e95 1 fae4e338 f55c 4539 90e5 cc0e33d4d164 1 64270daa 7254 4a1b a4c3 97761ab44c30 2 07497385 664b 4508 be7b 84167e9fdf6c 4089e127 587f 4774 b947 913e7001d772 463b9c31 d0f6 4639 8e51 fcfbf432677d ebae8647 fd73 4174 9490 34d97c1c5201 5cb89171 c5fc 41d6 8941 5ff74f4f85ce fae4e338 f55c 4539 90e5 cc0e33d4d164 40a65e88 d492 4d97 8928 78828ca23bce 64270daa 7254 4a1b a4c3 97761ab44c30

“Ο κήπος τω συναισθημάτων”

c200dcfe 231b 44a6 9b00 8a735b97ef096d7f16a9 c070 478c 93b4 4f679cb927fc4ec16ca0 3ae0 41af 9fb9 1685f90dd1db

a92d1956 f232 4534 811c 2a490fea42d9 e7d07fb1 e08d 48d1 bc24 b2e51b7000ff565fd090 31ad 4c26 99f4 22e55944f240

 

 

 

 

c22e798b 4541 45bd 8ef6 291f740ab644

 

 

Η κολόνια μας….μετά από αρκετές μέρες στον ήλιο…

Η κολόνια μας σε ατομική συσκευασία

a2451e2a 2cb7 4bbe 8725 92b47c3119d7  e6242646 b0b1 4dd3 bb1d d95e5fa98f9ed9b2686a 36e4 4262 84fd 7c7e6bd1fe7d9b241fc5 2c10 4012 8b51 7961aee8abe2