ΕU CODE WEEK

Φέτος συμμετέχουμε στην Eυρωπαϊκή Eβδομάδα Προγραμματισμού με τίτλο «Color monster mix up» , χρησιμοποιώντας την Βee bot για ρομποτική και κωδικοποίηση.

Το τερατάκι των συναισθημάτων έχει μπερδευτεί!!! Δεν καταλαβαίνει τι είναι όλα αυτά που νιώθει κι εμείς  είμαστε οι βοηθοί του!! Οδηγώντας την Βee bot σε κάθε χρώμα στο ταμπλό  βοηθήσαμε το τερατάκι να ξεχωρίσει τα συναισθήματα του κι εμείς συζητήσαμε  γι αυτά σε κάθε βήμα!!  Το τερατάκι ταξίδεψε σε κάθε χρώμα-συναίσθημα ξεχωριστά, ώσπου έφτασε και στο τελευταίο που  είναι η αγάπη! Αγάπη για όλους τους μαθητές που το βοήθησαν στο πρόβλημά του! Η δραστηριότητα πλαισιώθηκε  πρώτα με παιχνίδια ρομποτικής όπου τα παιδιά βοήθησαν το ρομποτάκι να κινηθεί  σε πίστα που  φτιάξαμε  στο δάπεδο με τις δικές μας εντολές!  Στα παιδιά δόθηκε  και EU CODE WEEK 2025 2026 2φύλλο εργασίας με κωδικοποίηση όπου εμφανίστηκε το τερατάκι!

“Όταν τα συναισθήματα παίρνουν ζωή!”

Καθόμαστε σε κύκλο και, πετώντας ένα  μπαλάκι, το κάθε παιδί λέει το όνομά του. Μετά ρωτάμε τα παιδιά τι μπορεί να είναι συναίσθημα ( τα παιδιά απαντούν: να μαλώνουν κάτι παιδάκια, καλά πράγματα, να μιλάμε όμορφα, να είμαστε καλά παιδιά, έχει σχέση με τις συμπεριφορές, , είναι για να αγκαλιάζουμε, να δίνουμε αγκαλιά, να είσαι με ένα φίλο , να κλαις που δεν πήγες βόλτα, να είσαι καλά …)  Ύστερα από συζήτηση  στην παρεούλα καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι όλοι οι άνθρωποι νιώθουν όλα αυτά τα συναισθήματα, τη χαρά , τη λύπη, το φόβο,  το θυμό,την ηρεμία την ζήλια κλπ .

20251020 145212

Διαβάσαμε το βιβλίο ” Το τερατάκι των χρωμάτων” το οποίο δεν ξέρει τι του συμβαίνει. Έχει μπερδέψει  τα συναισθήματά του και εμείς  θα το βοηθήσουμε να τα τακτοποιήσει. (χαρά, λύπη, θυμός, φόβος, ηρεμία, αγάπη).12610   20251009 112635

Διάλεξαν το κατάλληλο χρώμα μαντήλι που αντιστοιχεί σε ένα του  συναίσθημα και το παρουσίασαν (κίτρινο-χαρά, κόκκινο- θυμός, μπλε -λύπη, πράσινο-ηρεμία, ροζ-αγάπη).

20251010 111838 20251010 112008 20251010 112203 20251010 111947 1 20251010 112403

Τα παιδιά ζωγράφισαν το τερατάκι!

20251014 141242

Προγραμμάτισαν το ρομποτάκι Bee bot να πάει στο συναίσθημα που τους υπέδειξε ο βοηθός τους.

20251017 105559

 

Η εκπαιδευτικός  έπαιξε στο κουκλοθέατρο παράσταση με τίτλο “Ο σκύλος και η γάτα που έγιναν φίλοι”. Μετά ακολούθησε συζήτηση με τα  παιδιά σχετικά με το πώς νιώθουν τα πρόσωπα της ιστορίας μας και πώς τα συναισθήματά τους επηρεάζουν τους άλλους ήρωες.
20251006 115405

Παρουσιάζουμε στα παιδιά εικόνες με φάτσες και τους ζητάμε να αναγνωρίσουν τα συναισθήματα και να κάνουν την γκριμάτσα που δείχνει η κάθε εικόνα (Χαρά, λύπη, θυμός, φόβος, ηρεμία). Συζητάμε με τα παιδιά πιθανές αιτίες για τις οποίες μπορεί να νιώθουν έτσι.

20251009 113730 20251009 113740

20251009 113819 20251009 113837 20251013 111503

Περπατάμε στο χώρο  με μουσική. Στο σταμάτημά της  κάνουμε όλοι το συναίσθημα που ζητάμε. Όποιον αντικρίζουμε, του δείχνουμε το συναίσθημα αυτό.

20251010 110941 20251010 111345

Μετά, παίρνουμε το ζάρι των συναισθημάτων και σε όποια φάτσα σταματήσει, κάνουμε το συναίσθημα που δείχνει. Στο τέλος, ζητάμε να δείξουν το συναίσθημα που νιώθουν τώρα.

20251009 113010

Δίνουμε διαδοχικά στα παιδιά ένα μαντήλι. Τους λέμε: «Πολύ συχνά, δε χρειάζεται να μιλήσουμε για το πώς νιώθουμε, αφού τα συναισθήματά μας φαίνονται στο πρόσωπό μας. Το μαντήλι, λοιπόν, που κρατάτε στα χέρια σας θα σας βοηθήσει να κρύψετε για λίγο το πρόσωπό σας και να σκεφτείτε ένα συναίσθημα. Στη συνέχεια, θα προσπαθήσετε να το εκφράσετε με το πρόσωπο και μόλις νιώσετε έτοιμοι θα κατεβάσετε το μαντήλι και όλοι οι άλλοι θα προσπαθήσουμε να μαντέψουμε για ποιο συναίσθημα πρόκειται.» Κάθε φορά που κατεβάζουν το μαντήλι θα πρέπει τα άλλα παιδιά να πουν τι συναίσθημα πιστεύουν ότι έχει παρουσιαστεί.

20251013 111415 20251013 111421 1

Με το παλαμάκι μας, τα παιδιά μένουν ακίνητα αγάλματα. Λέμε μια συνθήκη και τα παιδιά πρέπει να εκφράσουν το συναίσθημα που νιώθουν με όλο τους το σώμα.

Π.χ  ανοίγουμε ένα δώρο και μέσα βλέπουμε κάτι που μας αρέσει πολύ! Πως νιώθουμε;

«Κάποιος μας είπε για ένα φάντασμα» . Πως νιώθω;

«Ένα παιδί τρώει παγωτό». Το κοιτάζω. Εγώ δεν έχω. Πως νιώθω;

«Ο μπαμπάς με μάλωσε πολύ». Πως νιώθω;

«Ο φίλος  μου μου άρπαξε τη μπάλα μέσα από τα χέρια μου» , πως νιώθω;

20251013 112345 20251013 112733 20251013 113152 20251013 113515

Παίζουμε με το μαγνητικό πίνακα των συναισθημάτων. Συνθέτουν στο πρόσωπάκι το ανάλογο συναίσθημα.

20251017 112133 20251017 112402 20251017 112553 20251017 112741

20251017 113025 20251017 113413

 

Με υφάσματα δημιουργούμε ένα ηφαίστειο . Τα παιδιά κάνουν ένα κύκλο γύρω από αυτό.

. Εξηγούμε στα παιδιά ότι το ηφαίστειο είναι σαν δείκτης στον οποίο διαβαθμίζονται τα αρνητικά συναισθήματα, δηλαδή ότι τα αρνητικά συναισθήματα δεν κορυφώνονται απευθείας αλλά ακολουθούν μια πορεία. Τα παιδιά καλούνται να κινηθούν και ανάλογα με τη συνθήκη που τους δίνουμε να αναπαραστήσουν.

«Η μαμά δεν με αφήνει να πάω βόλτα».

«Ένα παιδί με έσπρωξε».

«Η φίλη μου μου έφερε το αγαπημένο μου παιχνίδι κατεστραμένο».

Βλέπουμε τις αντιδράσεις των παιδιών και ζητάμε κάθε φορά να μας δείξουν πώς νιώθουν σε σχέση με το ηφαίστειο. Στο τέλος εξηγούμε ότι  την συμπεριφορά μας μπορούμε να την ελέγξουμεπιο εύκολα  στα πρώτα στάδια βίωσης του αρνητικού συναισθήματος.

20251014 124611

Μιλάμε με τα παιδιά στην παρεούλα για το θυμό.  Τι μας δημιουργεί θυμό; Όταν είμαστε πολύ θυμωμένοι μπορεί να κάνουμε κακό σε κάποιον ή να τον στεναχωρέσουμε. Υπάρχει όμως λύση. Μπορούμε να κάνουμε  πράγματα για να αντιμετωπίσουμε το θυμό. Παίρνουμε βαθιές ανάσες και χαλαρώνουμε, μετράμε ώς το 10 αργά, πάμε σε ένα δωμάτιο να ηρεμήσουμε, μπορούμε να πάμε στον κήπο , να ζωγραφίσουμε, να ακούσουμε μουσική.

20251020 141310

Στην παρεούλα μιλήσαμε για το συναίσθημα του φόβου. Πότε φοβόμαστε; Τα παιδιά ζωγράφισαν τους φόβους τους, τους έβαλαν μέσα στην κοιλιά του Δρακούλη για να τους εξαφανίσει. Μετά  χόρεψαν μαζί του χαρούμενα!

20251015 115708 1    20251015 120209

Μοιράζουμε στα παιδιά από ένα φύλλο χαρτί μεγέθους Α4 και μαρκαδόρους και τους ζητάω  να ζωγραφίσουν την ΕΥΤΥΧΙΑ, όπως το κάθε παιδί την αντιλαμβάνεται. Στη συνέχεια, συγκεντρώνουμε τις ζωγραφιές τους και τις παρουσιάζουμε στην τάξη.

20251020 144717  20251020 144509

 

Βάζουμε το τραγούδι των συναισθημάτων και κινούμαστε σύμφωνα με τα συναισθήματα που περιγράφει το τραγούδι. Αμέσως μετά κάνουμε κύκλο, χορεύουμε μαζί και πάμε όλο και πιο μπροστά για να κάνουμε όλοι μια αγκαλιά και να νιώσουμε τι θα πει τελικά Ευτυχία!

Τα παιδιά ακούνε τη μουσική  και  φωνάζουν το συναίσθημα που τους προκαλεί κάθε φορά!

 

 

Δραστηριότητες πριν την εβδομάδα προγραμματισμού EU code week 2025!

Δραστηριότητες με τα χρώματα!

Ποιο χρώμα είναι αυτό;20250929 120029 20250929 112827

Μίξεις χρωμάτων-Βασικά και συμπληρωματικά χρώματα.

20250930 113408 20250930 114554

Κόκκινο και κίτρινο-=πορτοκαλί

20250930 112613 20250930 114645 20250930 114659

Κόκκινο και μπλε= μοβ

20250930 113100 20250930 114808 20250930 114824

μπλε και κίτρινο και κόκκινο= καφέ

20250930 115214 20250930 115247

Μπλε και άσπρο=γαλάζιο

20250930 115007 20250930 115020

Κόκκινο και άσπρο=ροζ

20250930 114901 20250930 114927

Είδαν από το Φωτόδεντρο ” Βασικά χρώματα ” https://photodentro.edu.gr/video/r/8522/74 

και “Ονομασίες και ομάδες χρωμάτων” http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/6569

Το αγαπημένο μου χρώμα είναι:

20251001 081056

Τα παιδιά παίρνουν από το καλάθι μία κορδέλα με το χρώμα που επιθυμούν και αναφέρουν κάτι που έχει αυτό το χρώμα, π.χ “κόκκινο σαν την ντομάτα” κλπ

20251002 123316 20251002 123122 20251002 123027 20251002 123048

Ο χορός των χρωμάτων ! Με τη μουσική χορεύουν κάθε φορά τα χρώματα.  Π.χ “να χορέψουν τα κίτρινα, τα κόκκινα  μαζί και μετά  να χορέψουν μαζί τους και το χρώμα που φτιάχνουν με την ένωσή τους ”  “τα κόκκινα   τα μπλε και τα μοβ” , “όλα τα χρώματα μαζί” κλπ.

20251002 124242

Έγιναν ρομποτάκια και σε σχεδιασμένη πίστα στο δάπεδο έκαναν διαδρομές σε ζευγάρια για να φτάσουν στο αγαπημένο τους χρώμα.

20251006 122548 20251006 122639

Δραστηριότητα για τα χρώματα στα αγγλικά. Η εκπαιδευτικός αναφέρει στα αγγλικά το χρώμα και τα παιδιά πρέπει να βρουν ποιο είναι.

20251013 093200

 

 

 

 

Φθινόπωρο!

Το φθινόπωρο μας έστειλε τη βαλίτσα του και μέσα έβαλε μερικά από τα πράγματα που αγαπά! Ξερό φύλλο, ομπρέλα, βροχούλα, μήλο, σταφύλι, αδιάβροχο, γαλότσες, σαλιγκάρι, σύννεφο. Με αυτά παίξαμε πολλά παιχνίδια. Τα βάλαμε στη σειρά, κρύβαμε κάποια και τα παιδιά προσπαθούσαν να βρουν ποια λείπουν. Παίξαμε το παιχνίδι του κρυμένου θησαυρού. Η εκπαιδευτικός τα έκρυψε στην τάξη και τα παιδιά προσπαθούσαν να τα βρουν  για να τα επιστρέψουμε στη βαλίτσα του φθινοπώρου! Τα ψηλαφήσαμε χωρίς να τα βλέπουμε και προσπαθούσαμε να πούμε ποιο είναι.

20251008 11044320251009 08080820251008 112024

 

20251020 141235

20251020 105004

20251020 105146 2

20251022 102524

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού 2025 (EU Code Week)

collage 10

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού (EU Code Week) για το 2025 θα πραγματοποιηθεί από τις 11 έως τις 26 Οκτωβρίου. Πρόκειται για μια πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που στοχεύει στην προώθηση της δημιουργικότητας, της επίλυσης προβλημάτων και της συνεργασίας μέσω του προγραμματισμού και άλλων ψηφιακών δεξιοτήτων. Το Νηπιαγωγείο μας θα  συμμετάσχει με το πρόγραμμα ‘The color monster mix up ”

Η δραστηριότητα έχει στόχο να βοηθήσει τα παιδιά να αναγνωρίζουν, να εκφράζουν και να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους μέσα από το παιχνίδι και τη ρομποτική.

Μέσα από τη χρήση του ρομπότ Bee-Bot,τα παιδιά προγραμματίζουν διαδρομές που οδηγούν το ρομπότ σε διαφορετικά χρώματα – συναισθήματα, εμπλέκονται σε συζητήσεις και εκφράζονται δημιουργικά.

Ειδικότεροι στόχοι

  • Να αναγνωρίζουν και να ονομάζουν βασικά συναισθήματα (χαρά, λύπη, θυμός, φόβος, ηρεμία, αγάπη).
  • Να συνδέουν κάθε συναίσθημα με ένα χρώμα και μια κατάσταση της καθημερινότητας.
  • Να αναπτύξουν συνεργατικές δεξιότητες και σεβασμό στις ιδέες των άλλων.
  • Να εξασκηθούν στη λογική σκέψη και στον προγραμματισμό μέσω ακολουθιών εντολών.
  • Να ενισχύσουν τη συγκέντρωση, τη χωρική αντίληψη και τον προσανατολισμό.
  • Να κατανοήσουν ότι η ρομποτική μπορεί να χρησιμοποιηθεί δημιουργικά για την έκφραση συναισθημάτων.

 

Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2025

Τα παιδιά γυμνάστηκαν στην αυλή του σχολείου!

Στο τελος όλα τα παιδιά  και ο “Βλάσης” ( η κούκλα της τάξης) ,πήραν μετάλια ,για να ενισχυθεί το κίνητρο τους, τονίζοντας ότι στον αθλητισμό όλοι είναι νικητές. 

20250926 125721

20250926 12573320250926 12580520250926 125820

 

Παγκόσμια Ημέρα Ζώων

Τα παιδιά μίλησαν για τα αγαπημένα τους ζώα, συζήτησαν για το πως τα φροντίζουμε και τα προστατεύουμε.

Δημιούργησαν τη δική τους αφίσα!

20251007 115049

Χωρίστηκαν σε ομάδες, ” μεταμορφώθηκαν ‘”σε ζωάκια και έπαιξαν θεατρικό παιχνίδι.

20251003 110304 20251003 113122 20251003 113250 20251003 113649 20251003 113735 20251003 113927

Υποσχεθήκαμε να αγαπάμε τα ζώα και να τα φροντίζουμε!

ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2025-2026

Την Πέμπτη 11-09-2025  , πραγματοποιήθηκε ο καθιερωμένος αγιασμός στο χώρο του νηπιαγωγείου μας , παρουσία γονέων, μαθητών\τριών, εκπαιδευτικών,σηματοδοτώντας την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς! Καλή  και δημιουργική χρονιά  να έχουμε ,γεμάτη χαμόγελα, αγάπη και νέες εμπειρίες!

20250921 125931

20250921 124608

Screenshot 1 1