Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Θεματική: Φροντίζω το περιβάλλον Υποθεματική: Οικολογική Συνείδηση φιλοζωία, τα δικαιώματα των ζώων .

Ομάδα δράσης μαθητών για την προστασία των ζώων συντροφιάς

Εργαστήριο  1ο  – Τα ζώα της γειτονιάς μου!

Καταιγισμός ιδεών. Ποια ζώα  βλεπετε στη γειτονιά σας;

Τα παιδιά προσπάθησαν να τα ομαδοποήσουν ανάλογα με κάποιο χαρακτηριστικό τους π.χ ζουν και μέσα στο σπίτι , τα βλέπουμε στην αυλή, έχουν φτερά κλπ

Σε μια βόλτα μας κοντά στο σχολείο φωτογραφίσαμε τα ζώα που είδαμε.

 

 

Εργαστήριο 2ο

Δραστηριότητα 1η   Τίτλος:  : Οι φίλοι μας τα ζώα. Ευαισθητοποίηση μέσω έργων τέχνης και κειμένων. Οι μαθητές  χωρισμένοι σε ομάδες παρατηρούν έργα τέχνης με θέμα ζώα συντροφιάς. Παρατηρώντας προσεκτικά, προσπαθούν να περιγράψουν το περιβάλλον που απεικονίζει ο κάθε πίνακας, τους ήρωες, τα συναισθήματα των ηρώων  μα και των ζώων, καθώς και τα συναισθήματα που προκαλούν οι πίνακες στα ίδια τα παιδιά. Το έργο τέχνης μπορεί να συνδεθεί με τις εμπειρίες τους. Μετά το παρουσιάζουν στην ολομέλεια.

   

Σε κάθε πίνακα ζωγράφισαν σε φατσούλα τα συναισθήματα που ένιωθαν τα πρόσωπα και τα ζώα .

Τα παιδιά ψήφισαν τον πίνακα που τους αρέσει περισσότερο και πάνω σ` αυτόν δημιούργησαν τη δική τους ιστορία , υποβοηθούμενα από τις ερωτήσεις της εκπαιδευτικού π.χ. Τι έγινε πριν; Γιατί αισθάνεται έτσι ;  Τι θα γίνει μετά; Επέλεξαν τον παρακάτω πίνακα .

Η Άννα και ο σκύλος της!

Στη ξύλινη σκάλα του παλιού σπιτιού, καθόταν η Άννα με το σκύλο της, που τον έλεγαν Ρόκυ. Τον αγαπούσε πολύ , τον είχε βρει στο δρόμο πριν από πολύ καιρό . Της άρεσε που είχε άσπρο χρώμα και ήταν πολύ όμορφος. Από τότε έγιναν αχώριστοι. Σήμερα η Άννα είναι πολύ στεναχωρημένη. Είνα Σάββατο και δεν έχει σχολείο . Και στεναχωριέται που δεν θα δει τη φίλη της την Μαρούσκα. Ο σκύλος σαν να καταλαβαίνει τη στεναχώρια της, της κρατάει συντροφιά! Την ακουμπάει,  τη νιώθει και είναι σαν να παίρνει λίγο από τη στεναχώρια της. Τότε η  Άννα σκέφτηκε να παίξει με τον αγαπημένο της σκύλο! Βγήκαν έξω στην αυλή και έπαιξαν πολύ. Έπαιξαν κυνηγητό, κρυφτό και μετά  του πετούσε την μπάλατ της όσο πιο μακριά μπορούσε και ο Ρόκυ προσπαθούσε να την πιάσει. Μετά η Άννα έκανε πολλές σαπουνόφουσκες και ο σκύλος της προσπαθούσε να τις  αρπάξει. Η Άννα γελούσε και ήταν χαρούμενη!

Μετά ζωγράφισαν.

         

Εργαστήριο 3ο     Τίτλος: «Τα ζώα έχουν συναισθήματα»

Δραστηριότητα 1η : Πώς νιώθουν τα ζώα; Τα παιδιά παρατηρούν φωτογραφίες ανθρώπων και προσπαθούν να σκεφτούν τι αισθάνονται. Μετά παρατηρούν φωτογραφίες ζώων και προσπαθούν να βρούν πως νιώθουν. Στην ολομέλεια συμπεραίνουν  πως και οι άνθρωποι έχουν συναισθήματα και τα ζώα. Προσπαθούν να βρουν στις φωτογραφίες τα ίδια συναισθήματα που έχουν οι άνθρωποι και τα ζώα.

Τα παιδιά προσπάθησαν να σκεφτούν, γιατί τα ζώα ένιωθαν έτσι και να δώσουν τη δική τους εκδοχή.

Δραστηριότητα 2η : Πώς διαλέγω κατοικίδιο; Ποια ζώα είναι για το σπίτι

Τα παιδιά είδαν εικόνες από pet shops και video από φιλοζωικές και ύστερα από συζήτηση , συμφώνησαν πως για να αποκτήσουν ένα κατοικίδιο , είναι καλύτερα να σώσουν ένα αδέσποτο και όχι να το αγοράσουν.

Εργαστήριο 4ο :  «Δεσποζόμενα και αδέσποτα ζώα συντροφιάς»

Ερωτήσεις προς συζήτηση: «Γνωρίζετε ποια ζώα λέγονται αδέσποτα;», «Τι
νομίζετε ότι σημαίνει αυτή η λέξη;», «Έχετε δει κάποιο αδέσποτο;», «Πού φαντάζεστε ότι
ζουν;», «Τι τρώνε;», «Νομίζετε ότι έχουν προβλήματα;» «Για ποιο λόγο φαντάζεστε ότι
υπάρχουν αδέσποτα ζώα στους δρόμους;», « Ποιες είναι οι αιτίες;», «Φταίνε τα ζώα που
βρέθηκαν στους δρόμους ή κάποιος άλλος;» , “Πριν γίνουν αδέσποτα που μπορεί να ήταν;”

“Ποια ζώα λέγονται δεσποζόμενα;” , “Που ζουν;” ,”Ποιος τα φροντίζει;”

Τί έχουν ανάγκη τα ζώα συντροφιάς; Συζήτηση μέσα από εικόνες.

20211102 113123

Διαβάσαμε τα βιβλία :

CatalogueItem.0396756phpThumb generated thumbnail 1 1

Τα παιδιά ζωγράφισαν τον άσπρο σκύλο και του έδωσαν  ένα   όνομα που τους άρεσε πολύ για αυτόν. ( Φλοξ, Έλιοτ, Σπίθα, Καρδούλα, Δάφνη ..)

Και ένα σπιτάκι για τα αδέσποτα ζωάκια μας!

20211110 090821 20211101 120650

Δραματοποίηση από τα παιδιά για το τι έχουν ανάγκη τα ζώα συντροφιάς.

20211103 110943 20211103 110218 20211103 110127 20211103 111333 20211103 111631

Παιχνίδι ταύτισης και προσανατολισμού με μία γατούλα.

20211109 113824

Τα παιδιά κατασκεύασαν τα δικά τους σκυλάκια και τους έδωσαν ονόματα!

20211130 091314  20211130 091353

 

Η αφίσα μας για ευαισθητοποίηση όλων!

20211119 120801 Αντιγραφή

Θεματικός Κύκλος:Ζω καλύτερα- Ευ ζην

Υποενότητα – ΥΓΕΙΑ: Ασφάλεια στο δρόμο

Τίτλος: Τον  Κ.Ο.Κ αγαπώ. Με ασφάλεια κυκλοφορώ.

Μέσα από την συζήτηση με την ολομέλεια της τάξης ανιχνεύουμε τις γνώσεις και τις εμπειρίες των παιδιών για το θέμα της οδικής κυκλοφορίας και ασφάλειας.

Ανάγνωση παραμυθιού: «Καλώς τον κύριο Κ.Ο.Κ.» Συγγραφέας: Πιτσιδοπούλου Ελένη.

fc9fe00e 069a 4630 876a eaceba455bd6

Με τη βοήθεια του βιβλίου του κυρίου Κ.Ο.Κ μαθαίνουμε τα σήματα και συζητάμε για την χρησιμότητά τους. Χωρίζουμε τα σήματα ανάλογα το χρώμα και το σχήμα τους.

Τι σημαίνουν τα χρώματα και τα σχήματα στα σήματα;

20220201 111828

Δημιουργούμε τις δικές μας απαγορευτικές  πινακίδες!

20220120 140618 20220120 140609 20220120 140600 20220120 140552 20220120 140340 20220120 140325 20220120 140317 20220120 140307 20220120 140254 20220120 140241 20220120 140231 20220120 140222

-Ποια είναι τα χρώματα του φωτεινού σηματοδότη για τα οχήματα; – Tι σχήμα έχουν;

-Τα φανάρια που αφορούν του πεζούς, απεικονίζουν δύο ανθρωπάκια, τον Σταμάτη (Κόκκινο) και τον Γρηγόρη (Πράσινο).

20220121 113436

Παιχνίδι με φανάρι: τα παιδιά «κυκλοφορούν» σαν οχήματα στην τάξη και όταν ένα παιδί που γίνεται φανάρι σηκώσει  το πράσινο χρώμα προχωράνε, με το πορτοκαλί επιβραδύνουν και με το κόκκινο σταματάνε.

20220207 110504  20220207 110720

Τα παιδιά δημιουργούν τα δικά τους φανάρια για τα οχήματα.

20220207 141235 20220210 112715

20220217 120524

Διαβάζουμε το παραμύθι: Ο Φίλος μου ο Ποδηλατάκιας. Συγγραφέας: Κατερίνα Βαϊμάκη.

o filos mou o podilatakias

Το παραμύθι γίνεται αφορμή για συζήτηση. Πως είναι το δικό μου ποδήλατο;

Τι πρέπει να κάνουμε όταν οδηγούμε ποδήλατο τη μέρα και τι τη νύχτα;

Ποιόν εξοπλισμό πρέπει να έχουμε; Τα παιδιά κάλούνται να ζωγραφίσουν τον εαυτό τους πάνω στο ποδήλατό τους και τι μέτρα παίρνουν για να είναι ασφαλείς στον περίπατό τους με αυτό.

Κάνουμε και μία σύντομη αναδρομή στην εξέλιξη του ποδηλάτου.

Μια ασφαλής βόλτα με το ποδηλατό μου! Τα παιδιά ζωγραφίζουν!

Θεατρικό παιχνίδι: τα παιδιά χωρίζονται σε μικρές ομάδες και αναλαμβάνουν να παρουσιάσουν διαφορες καταστάσεις που έχουν σχέση με την κυκλοφοριακή αγωγή , μέσα από την μίμηση ρόλων.

20220207 111712

Βόλτα με το αυτοκίνητο! Όλοι φοράμε ζώνες.

 

20220207 112049 1

Τα παιδιά στο πίσω κάθισμα τσακώνονται. Ενοχλούν τον μπαμπά που οδηγεί.

20220207 113300

Πάμε σχολείο! Περνάμε από τη διάβαση πεζών! Προσέχουμε τα φανάρια!

20220207 113138

20220210 111558

Βοηθάω μια γιαγιά που έχει ψώνια, να περάσει την διάβαση. Κοιτάμε προσεκτικά αριστερά, δεξιά, πάλι αριστερά και περνάμε.

20220210 111823

Δεν παίζουμε μπάλα στο πεζοδρόμιο.

20220210 111954

Είναι πολύ επικίνδυνο να τρέξουμε να  φτάσουμε την μπάλα που   μας έχει πέσει στο δρόμο

Διαβάσαμε το βιβλίο  “Τα δεινοσαυράκια κυκλοφορούν με ασφάλεια ” και είδαμε εκεί πολλά από αυτά που έχουμε μάθει.

20220210 120951

Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και κατασκευάζουν μακέτα με δρόμους και σήματα, όπου μπορούν να παίξουν με τα αυτοκινητάκια του σχολείου μας.

20220208 114907

Γνωρίσαμε τον Γρηγόρη και το Σταμάτη και μας είπαν  τι πρέπει να προσέχουμε στο δρόμο.

20220211 124456

Σύνθετες λέξεις με τη λέξη” δρόμος”. (taniamanesi-kourou.blogspot.com)

20220210 114551

Και επειδή μάθαμε τόσα πολλά πήραμε και δίπλωμα κυκλοφοριακής αγωγής!

20220211 094909

Τα παιδιά δημιουργούν αφίσα!

034b13fb 7f7c 43ba 893a 0ce82e13f6a4

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ –
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ
3. Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα

Τίτλος: «Νηπίων Παιδεία: το πρώτο βήμα στη δημοκρατία»

Ας γνωριστούμε παίζοντας! Παίζουμε διάφορα παιχνίδια με στόχο το δέσιμο της ομάδας. Με τη συνοδεία  μουσικής, τα
παιδιά  περπατούν στο χώρο και στο σταμάτημά της χαιρετούν ένα φίλο τους, κρατώντας τον από το ένα χέρι και λένε τα ονόματά τους. Μετά ,αυτά τα δυο παιδάκια ,βρίσκουν ένα τρίτο, το χαιρετούν και συστήνονται.

20220214 122039 20220214 121807

Περπατάμε με διάφορους τρόπους. Σαν να φοράμε ψηλά παπούτσια,σαν να μας τραβάει κάποιος, θυμωμένα, κουρασμένα , σαν να είμαστε πολύ ηλικιωμένοι, σαν τον Κουτσοφλέβαρο, σαν να κρατάμε βαριές τσάντες κ.λ.π

20220214 122441  20220214 12295320220214 123022

Μπλέκουμε τα χέρια μας και φτιάχνουμε το κουβάρι της φιλίας!

20220214 123528

 

Παρουσιάζουμε στους φίλους μας τον εαυτό μας! Λέμε πως μας λένε ,ποιο είναι το αγαπημένο μας φαγητό, χρώμα, παιχνίδι, χόμπυ, τραγούδι και ότι άλλο θέλουμε.

20220216 104453

Τα παιδιά ζωγραφίζουν ένα λουλούδι με τη φωτογραφία τους στο κέντρο . Στα φύλλα του ζωγραφίζουν τα αγαπημένα τους παιχνίδια.

20220221 080815 1 20220221 080843 20220221 080723 20220221 080659

Η εκπαιδευτικός, παρουσιάζει  στην τάξη μια κούκλα (persona doll), ως μια ξεχωριστή φίλη που μας επισκέπτεται γιατί χρειάζεται την βοήθεια των παιδιών. Λέει στα παιδιά ότι τη λένε Δώρα , μετακόμισε πρόσφατα στην πολη και δεν έχει κανένα φίλο.Τα παιδιά στη γειτονιά την κοροϊδεύουν γιατί μιλάει ψευδά και τον αδελφό της γιατί δεν μπορεί να περπατήσει και κινείται με αναπηρικό καροτσάκι.

20220221 100358

Συζητάμε για το πως νιώθει η φίλη μας και τα παιδιά της προτείνουν  λύσεις.

Να το συζητήσει με τους γονείς της και να τους πει πως νιώθει και να τη βοηθήσουν να βρει λύση,  να φάει ένα παγωτό, να μυρίσει ένα λουλούδι , να πάει στην αυλή της και να παίξει, να πει σ` αυτά τα παιδιά πως νιώθει, να πάρει μια βαθιά ανάσα, να χαλαρώσει στο κρεβάτι της, να ξεφυλλίσει ένα βιβλίο, να το πει στην δασκάλα της.

Μετά παρουσιάζει η εκπαιδευτικός στα παιδιά την κοινωνική ιστορία “Τι κάνω για να νιώσω καλά” της  Έρη Παπαμιχαλοπούλου.

Αφήγηση παραμυθιού”Σοφία η αγελαδίτσα τραγουδίστρια’,Pennart 2000. Μέσα σ` αυτό το παραμύθι θίγονται θέματα αυτοπροσδιορισμού, ένταξη σε ομάδες, αποδοχή απόρριψη και διαφορετικότητα.

20220215 135258

Η εκπαιδευτικός διαβάζει το παραμύθι και τα παιδιά καλούνται  κάθε φορά που βλέπουν μια πόρτα να μαντέψουν παρατηρώντας κάποιο χαρακτηριστικό της ,ποιος
κρύβεται πίσω από αυτήν. Στην πρώτη πόρτα είπαν πως μέσα ίσως υπάρχουν κακοί, πειρατές με σπαθιά, κλέφτες… Στη 2η αράχνες, ήρεμοι άνθρωποι, φυτοφάγα ζώα χωρίς δόντια… Στην 3η ,καθαροί μουσικοί,λεπτοί και καλοί. Στην 4η, ζώα με νύχια, τέρατα, ζώα με πατούσες μεγάλες, αγριογούρουνα… Στην 5η ζέβρες αγελάδες. Στην 6η άσπρα ζώα, κατσίκες, κουνέλια, περιστέρια, πολική αρκούδα. Στην 6η, φίδια, σκουλήκια, σκουληκαντέρες.  Κάθε φορά η εκπαιδευτικός αφού ακούσει τις ιδέες των παιδιώνγυρίζει σελίδα , διαβάζει τη συνέχεια και αποκαλύπτει ποιοί πραγματικά ήταν πίσω από κάθε πόρτα.
Τα παιδιά φτιάχνουν και αυτά  τις δικές τους πόρτες  τσακίζοντας ένα χαρτί Α4 , με χαρακτηριστικά τέτοια που να δείχνουν υπαινικτικά ποιος κρύβεται πίσω απ` αυτή!  Ζωγράφισαν π.χ  κιτρινόμαυρες ρίγες στην πόρτα και μέσα έβαλαν την Μάγια Μέλισσα, ιστούς και μέσα αράχνες, λουλούδια και μέσα πεταλούδες, βουνά και μέσα τη Χάιντι, κόκκινο χρώμα και μέσα την κοκκινοσκουφίτσα κλπ.

20220218 115356 1  20220218 115550 1

Ομαδικό παιχνίδι”Ο κατάσκοπος”

Η εκπαιδευτικός δίνει την οδηγία στα παιδιά ότι θα πρέπει με το ξεκίνημα μιας μουσικής, να περπατούν προσεκτικά σαν κατάσκοποι, κρατώντας μια εφημερίδα μπροστά στο πρόσωπό τους και κρύβοντάς το πίσω απ` αυτή. Στο σταμάτημα της μουσικής, τα παιδιά σταματούν να κινούνται, και καλούνται κατασκοπευτικά να παρατηρούν τον διπλανό τους και να εντοπίζουν ομοιότητες ως προς τα εξωτερικά τους χαρακτηριστικά. Μετά συζητάμε με βάση τις παρατηρήσεις τους

20220221 110748 20220221 105727

Με χρωματιστά χαρτόνια τα παιδιά, φτιάχνουν τον εαυτό τους και  τον τοποθετούν σε εμφανές σημείο της τάξης «χέρι-χέρι» .

20220221 135021 1 20220221 135024 20220221 135027

Προβολή video   «Η εχθρόπιτα». Συζήτηση : «Πως επιλύουμε τις διαφορές μας ;» Καταγραφή των προτάσεων των παιδιών σε πίνακα. . Η καταγραφή μένει στην τάξη σε εμφανές σημείο για να τον βλέπουν τα παιδιά και να τον συμβουλεύονται. Εμπλουτίζεται και επικαιροποιείται σε όλη τη δειάρκεια της σχολικής χρονιάς.

Θεατρικό παιχνίδι. Χωρίζονται σε ομάδες και η κάθε μια παρουσιάζει μια διένεξη και έναν τρόπο επίλυσής της.Συμβουλεύονται τον πίνακα  που είναι αναρτημένος στην τάξη.

20220309 124352 20220309 123724 20220309 123524 20220309 123458

 

Η εκπαιδευτικός διαβάζει το βιβλίο «Οι λέξεις δεν είναι για να πληγώνουμε» της Ελίζαμπεθ Βέρντικ. Ακολουθεί συζήτηση. Τα παιδιά παρουσιάζουν στην ολομέλεια περιπτώσεις που έχουν πληγωθεί. Πώς νιώθει κάποιος όταν πληγώνεται από τις λέξεις;

s3.gy .digital metaixmio uploads asset data 13884 978 960 455 170 5 2

Η εκπαιδευτικός προβάλει το βίντεο: Σχολική Βία “το παιχνίδι με τα μήλα”. Ακολουθεί συζήτηση.

Ακολουθεί συζήτηση.

Τα παιδιά  χωρισμένα σε ομάδες, βρίσκουν λέξεις-φράσεις αγάπης και λέξεις- φράσεις που πληγώνουν . Η εκπαιδευτικός τις καταγράφει πάνω σε δυο καρδιές. Στη ραγισμένη καρδιά γράφει  τις λέξεις που πληγώνουν και στην ολόκληρη τις λέξεις αγάπης.

20220310 14062620220310 140619

Τα παιδιά μετα χέρια τους και τα σώματά τους  μπλέκονται και φτιάχνουν το κουβάρι της φιλίας.

20220214 123528

Η εκπαιδευτικός διαβάζει  λήψης το βιβλίο το δώρο της παπλωματούς. Τα παιδιά συζητούν για τις πράξεις αγάπης που έχουν κάνει. Ζωγραφίζουν το δικό τους κομματάκι ,τα ενώνουν και φτιάχνουν το δικό τους πάπλωμα αγάπης. Όλοι χωράνε κάτω από αυτό!

20220506 115646   20220506 11585820220506 120057

Είδαν το παρακάτω video. Ακολούθησε συζήτηση.

Aφήγηση του εξαιρετικού βιβλίου «One» της Kathryn Otoshi για την αντιμετώπιση του εκφοβισμου τη συλλογικότητα και τη δύναμη της ομάδας.

Screenshot 3 1

Αφήγηση παραμυθιού ‘Έλμερ ο παρδαλός ελέφαντας» Συζήτηση -προβληματισμός. Εικαστική έκφραση σε ζευγάρια.

xlarge 20210810172356 elmer

« Όλοι είμαστε διαφορετικοί» μοιράζονται φωτογραφίες ανθρώπων διαφορετικών ηλικιών, από διαφορετικές χώρες, με διαφορετική ενδυμασία, και διαφορετικά εξωτερικά χαρακτηριστικά. Συζητούν για ομοιότητες και διαφορές.

Ομαδικό παιχνίδι « Πες μου για σένα» . Τα παιδιά καθισμένα σε κύκλο και ένα -ένα αυτοπαρουσιάζονται. Μιλούν για τον εαυτό τους ,την οικογένειά τους, τα αγαπημένα τους παιχνίδια, φαγητά, χρώματα, χόμπυ κλπ.

20220216 104439 20220216 104850