Σεισμός – Άσκηση Ετοιμότητας

Η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θέση στην Ευρώπη και την έκτη παγκοσμίως από πλευράς σεισμικότητας. Όπως γίνεται αντιληπτό, είναι κρίσιμης σημασίας η ενημέρωση των μαθητών/τριών για το φαινόμενο και η κατάλληλη και έγκαιρη προετοιμασία τους με τις ασκήσεις ετοιμότητας και το σχέδιο εκκένωσης να συμπεριλαμβάνονται στη διδακτική προσέγγισή μας σύμφωνα με τις οδηγίες του ΟΑΣΠ και της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Έτσι, συζητήσαμε με αφορμή εκπαιδευτικά βίντεο:

  • Τι είναι ο σεισμός;
  • Πώς τον καταλαβαίνουμε;
  • Πώς αισθάνομαι όταν συμβαίνει ένας σεισμός;
  • Τι συμβαίνει κατά τη διάρκεια ενός σεισμού;
  • Ποιο μέτρο μέτρησης χρησιμοποιούμε για να μετρήσουμε τον σεισμό;
  • Πώς μπορώ να προστατευτώ κατά τη διάρκεια του σεισμού;
  • Τι κάνω μετά τον σεισμό;
  • Τι είναι το βαλιτσάκι του σεισμού; Τι περιλαμβάνει;
  • Τις σωστές και τις λάθος αντιδράσεις κατά τη διάρκεια του σεισμού.
  • Χρήσιμα τηλέφωνα

seismoiimages

ΤΗΛΕΦΩΝΑ Έκτακτης Ανάγκης

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη συμπεριφορά μας κατά τη διάρκεια του σεισμού:

  • Παραμένουμε ήρεμοι και ψύχραιμοι για να ακούμε τις οδηγίες που δίνουν οι κυρίες μας
  • Μπαίνουμε κάτω από το τραπέζι, γονατιστοί προστατεύοντας το κεφαλάκι μας, και κρατώντας το κοντινό σε εμάς ποδαράκι από το τραπέζι της ομάδας μας
  • Όταν τελειώσει ο σεισμός, βγαίνουμε από την τάξη μας, ο ένας πίσω από τον άλλον (τρενάκι)
  • Παίρνουμε το βαλιτσάκι του σεισμού της τάξης μας, που περιλαμβάνει τα απαραίτητα έκτακτης ανάγκης
  • Συγκεντρωνόμαστε σε εξωτερικό χώρο του Νηπιαγωγείου μας

Διαφάνεια16

Η διδακτική μας παρέμβαση ολοκληρώθηκε με την πραγματοποίηση άσκησης σεισμού και σχετικές με το θέμα μας κατασκευές.

394355946 284840957850650 885376108912421085 n394886206 1388528448756374 7072281713992252855 n387327693 244476678275552 5814273262158961360 n393961511 2046154312411001 255549654727720175 n368075460 2575334079299599 1028730478400605270 n

 

Γραμμούλες παντού

Αυτήν την εβδομάδα γνωρίσαμε την ευθεία και την καμπύλη. Μάθαμε τα διάφορα είδη γραμμών και τους δώσαμε τα δικά μας ονόματα. Τις δημιουργήσαμε με τον δικό μας τρόπο, τις ζωγραφίσαμε και ανακαλύψαμε ότι οι γραμμές είναι παντού γύρω μας!

Γραμμές 2 3Γραμμές 3

Η εποχή του Φθινοπώρου

Τα παιδιά έγιναν “Μικροί δημοσιογράφοι”. Κλήθηκαν να αναζητήσουν πληροφορίες σε οποιαδήποτε πηγή έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης.

Με την συγκεκριμένη δραστηριότητα να παιδιά θα εξοικειωθούν στην αναζήτηση πληροφοριών σε περιοδικά, εφημερίδες, στο διαδίκτυο με στόχο τη δημιουργία του δικού τους κολλάζ το οποίο και θα παρουσιάζουν στους συμμαθητές τους.

Η πρώτη αποστολή των “Μικρών δημοσιογράφων” ήταν η αναζήτηση πληροφοριών και εικόνων με θέμα το φθινόπωρο. Η αποστολή εστέφθη με επιτυχία! Οι δημοσιογράφοι γεμάτοι ιδέες, σας παρουσιάζουν το ρεπορτάζ τους….!

1 20231020 204537 0000

Η εποχή του Φθινοπώρου μέσα από την τέχνη. Τα χρώματα του φθινοπώρου συμφωνήσαμε ότι είναι το πορτοκαλί, το κίτρινο και το κόκκινο. Φούσκες και νερομπογιές είχαν την τιμητική τους…!

3 20231020 204537 0002

Ο δεύτερος μήνας του Φθινοπώρου μας έβαλε την ιδέα να βρούμε λέξεις από τη φωνούλα “Οο”. Αρχικά παρακολουθήσαμε το εκπαιδευτικό βίντεο Ένα γράμμα μια ιστορία – Γράμμα Ο: Ο ονειροπαρμένος ορειβάτης” από την Εκπαιδευτική Τηλεόραση. Δημιουργήσαμε ένα διαφορετικό πίνακα, το μαγικό πίνακα του “Οο” φτιαγμένο από πλαστελίνη και ζωγραφίσαμε κάτι που αρχίζει από το γράμμα Οο.

2 20231020 204537 0001

Τέλος με αναζήτηση λέξεων δημιουργήσαμε ένα ακόμα “Συννεφόλεξο”.

1000013226 edit 76776239585680

Πλαστελίνη και ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας

Η πλαστελίνη είναι ένα υλικό που αρέσει πολύ στα παιδιά και είναι ιδανική εξάσκηση λεπτής κινητικότητας.

Λεπτή κινητικότητα είναι ο συντονισμός των μικρών μυών στα χέρια και τα δάχτυλα.

Τα παιδιά πρέπει να κάνουν διάφορες ασκήσεις λεπτής κινητικότητας από την προσχολική ηλικία, έτσι ώστε να είναι έτοιμα όταν ξεκινήσουν την εκμάθηση της γραφής.

Τα οφέλη του παιχνιδιού με πλαστελίνη:

  • Αναπτύσσει λεπτές κινητικές δεξιότητες
  • Ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα
  • Ενισχύει το οπτικοκινητικό συντονισμό
  • Βελτιώνει τις κοινωνικές δεξιότητες
  • Ανακουφίζει από την ένταση.

Αποφασίσαμε να πάρουμε μία πλαστελίνη και να συζητήσουμε για την υφή της, τη μυρωδιά της, το χρώμα της. Αρχίσαμε να σκεφτόμαστε τι θα μπορούσαμε να φτιάξουμε. Ιδέες πολλές! Ντόνατς, πίτσες, κουλουράκια, ανθρωπάκια και φιδάκια!

20231019 200909 0001

O εαυτός μου – Διαφορετικότητα

Μία από τις πρώτες θεματικές ενότητες στο Νηπιαγωγείο, που βοηθά στην ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και της αυτοπεποίθησης των παιδιών, είναι «Ο εαυτός μου». Αυτήν την εβδομάδα τα παιδιά κλήθηκαν να παρουσιάσουν τον εαυτό τους στην ολομέλεια. Μοιράστηκαν στα παιδιά κόλλες Α3, που συμπλήρωσαν με την βοήθεια των γονιών τους στο σπίτι, ώστε να μας μιλήσουν για το αγαπημένο τους φαγητό, χρώμα, άθλημα, παιχνίδι κτλ.. Μέσα από τις παρουσιάσεις εντοπίσαμε ομοιότητες και διαφορές μεταξύ μας.

Στην συνέχεια παρακολουθήσαμε όλοι μαζί το αγαπημένο παραμύθι “Έλμερ”. Σε μια αγέλη ελεφάντων όλοι είναι διαφορετικοί. Άλλος είναι νέος και άλλος γέρος. Άλλος είναι γεροδεμένος και άλλος αδύνατος. Άλλος πιο ψηλός και άλλος πιο χοντρός. Όλοι είναι διαφορετικοί μα έχουν όλοι το ίδιο γκρι χρώμα. Όμως, ένας είναι διαφορετικός. Είναι ο Έλμερ, ο πολύχρωμος ελέφαντας, ο οποίος με τα αστεία του κάνει τους άλλους χαρούμενους. Ένα βράδυ όμως αποφάσισε ότι θέλει να είναι ίδιος με τους άλλους ελέφαντες, γιατί κουράστηκε να είναι διαφορετικός, και έτσι βάφτηκε με γκρι βατόμουρα. Έτσι, όταν γύρισε πίσω στην αγέλη ήταν ίδιος με τους άλλους. Στο τέλος, κατάλαβε ότι η διαφορετικότητα δεν εντοπίζεται στο χρώμα αλλά στην προσωπικότητα. Το παραμύθι έδωσε την αφορμή για να μιλήσουμε για τα εξωτερικά μας χαρακτηριστικά, όπως χρώμα μαλλιών, ματιών, ύψος κτλ. και προβληματιστήκαμε τι κάνει τον καθένα από εμάς ξεχωριστό.

 

xlarge 20221101085724 elmer

Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι όλοι είμαστε διαφορετικοί, μα εξίσου όμορφοι, με μεγάλο ή μικρό όνομα, με ενδιαφέροντα και προτιμήσεις, με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, με πολλούς ή λίγους φίλους, με μικρή ή μεγάλη οικογένεια! Ο καθένας είναι ένας και μοναδικός, και είναι τόσο σπουδαίος και σημαντικός όσο και όλοι οι άλλοι!


Ο εαυτός μουΕικ.1: Ζωγραφίζω τον εαυτό μου!

Εικ.2: Κολάζ με τον Έλμερ – Τι με κάνει διαφορετικό;

Γεωμετρικά σχήματα: Στερεά και Επίπεδα

Η γνωριμία με τα γεωμετρικά σχήματα κατέχει εξέχουσα θέση στο πλαίσιο των Μαθηματικών εννοιών. Οι δραστηριότητες με τις οποίες μπορούν να πλαισιωθούν είναι ποικίλλες και με επεκτάσεις στο πεδίο όλων των γνωστικών αντικειμένων.

5

4

2

Τα παιδιά κλήθηκαν σε ένα μεγάλο λευκό χαρτί που το χρησιμοποιήσαν ως βάση για το κολάζ τους να κόψουν και να κολλήσουν διάφορα σχήματα σχεδιασμένα πάνω σε πολύχρωμα χαρτιά. Δημιούργησαν τη δική τους Σχηματοχώρα…!!!!!

1

Γνωρίσαμε τη BeeBot, την “έξυπνη μέλισσα”, το ρομπότ που θα μας βάλει στον κόσμο της ρομποτικής και του αλγοριθμικού τρόπου σκέψης!

3

Αναστοχασμός και αξιολόγηση της θεματικής ενότητας. Χωρισμός σε ομάδες και συνεργασία!!

Η Σχηματοχώρα

Η Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων στο Νηπιαγωγείο μας

Την Τετάρτη, 4 Οκτωβρίου 2023, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων, προβληματιστήκαμε σχετικά με το τι χρειάζονται τα ζωάκια και τι μπορούμε να κάνουμε μαζί τους για να είναι ευτυχισμένα. Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι τα ζώα έχουν δικαιώματα και εμείς υποχρεώσεις απέναντί τους. Τα ζωάκια, είτε είναι κατοικίδιά μας είτε όχι, πρέπει να τα αγαπάμε και να τα φροντίζουμε, γιατί και αυτά βιώνουν τα ίδια συναισθήματα με εμάς (π.χ. αγάπη, φόβο, θυμό, μοναξιά, λύπη).

Στην παρεούλα όσα παιδιά έχουν κατοικίδιο μας μίλησαν για αυτά, ενώ όσα δεν είχαν μας είπαν ποιο ζωάκι θα ήθελαν και πως θα το ονόμαζαν. Διαβάσαμε παραμύθια σχετικά με την θεματική, κατηγοριοποιήσαμε τα ζωάκια ανάλογα με το που ζουν, φτιάξαμε μία κατασκευούλα και κλείσαμε με το γνωστό τραγουδάκι «Όταν κυρά μου θα πάω στο παζάρι».

4η Οκτωβρίου

Η γιορτή του παππού και της γιαγιάς

1η Οκτωβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας

Η σχέση των παππούδων με τα εγγόνια τους είναι ομολογουμένως μοναδική και σήμερα η μέρα είναι αφιερωμένη σε αυτούς. Στο σχολείο μας έγινε ένα μικρό αφιέρωμα στην Ημέρα και τα παιδιά ετοίμασαν με πολύ αγάπη ένα μικρό δωράκι για τους παππούδες και τις γιαγιάδες τους.

1η Οκτωβρίου

Το εκπαιδευτικό προσωπικό του Νηπιαγωγείου μας εύχεται υγεία, αγάπη, χαρά και να προσφέρετε πάντα απλόχερα την αγάπη σας στα εγγόνια σας!

Πρόληψη Παιδικών Ατυχημάτων – Αντιμετώπιση Παιδικού Τραύματος

Πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη (28/9/2023) στο χώρο του Νηπιαγωγείου μας ενημερωτική παρουσίαση για την πρόληψη των παιδικών τραυμάτων από τον Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό «Αντιμετώπιση Παιδικού Τραύματος», που έχει ως στόχο την μείωση των παιδικών ατυχημάτων, την άμεση και σωστή αντιμετώπιση των παιδικών τραυματισμών και την αναβάθμιση της νοσηλείας των παιδιών στη χώρα μας. Οι κυρίες Άννα και Ειρήνη μέσα από συζήτηση μας έδειξαν πως να προλαμβάνουμε τα ατυχήματα σε χώρους οικείους για το παιδί κρατώντας αμείωτο το ενδιαφέρον μας.387323727 716629270283050 8756949335272418973 n

Δημιουργώντας μαθαίνω το όνομά μου!

Μεγάλη σημασία στο Νηπιαγωγείο έχει η κατάκτηση του ονόματος του παιδιού, τόσο να το γράφει όσο και να το ξεχωρίζει, καθώς είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ταυτότητάς του. Οι καθημερινές δραστηριότητες φέρνουν το νήπιο σε επαφή με το δικό του όνομα αλλά και των φίλων του.  Ήδη από τις πρώτες μέρες ξεκινήσαμε δραστηριότητες εκμάθησης του ονόματός μας, οι οποίες θέτουν τη βάση για τον πρώιμο γραμματισμό.

Δημιουργώντας μαθαίνω το όνομά μου

Εικ.1: Αναγνώριση αρχικού γράμματος του ονόματος και ζωγραφική με δακτυλομπογιές.

Εικ.2: Γράμματα και αριθμητική.

4 Οκτωβρίου – Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων

Η Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων είναι διεθνής ημέρα δράσης για τα δικαιώματα των ζώων και την καλή διαβίωση. Γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 4 Οκτωβρίου, η ημέρα γιορτής του Φραγκίσκου της Ασίζης, προστάτης Άγιος των ζώων.

Σήμερα τα ζώα έχουν την τιμητική τους και συζητήσαμε για τα δικαιώματα τους και τι τα κάνει χαρούμενα. Δημιουργήσαμε μάσκες και μεταμορφωθήκαμε σε ζωάκια! Αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε τη δική μας αφίσα ώστε να πούμε σε όλους ότι στο χέρι μας είναι τα ζώα να νιώθουν όμορφα!!

3 20231004 204035 0002

Μας επισκέφθηκαν πολλά ζώα με περίεργο τρόπο, ψηφιακό….! Η εφαρμογή της Google με την τρισδιάστατη προβολή γέμισε την τάξη μας με ζώα που μας εντυπωσίασαν!

2 20231004 215718 0001 1 20231004 215718 0000

Δημιουργήσαμε ένα συννεφόλεξο (εργαλείο WordArt) απαντώντας στο ερώτημα «Πες μου ζωάκια που σου έρχονται στο μυαλό;»

Word Art 2

Μαθαίνω το όνομα μου

20231003 233657 0000

20231003 233658 0001

Μία δραστηριότητα βασισμένη στη διαθεματικότητα. Σχηματίσαμε τρενάκια με το όνομα μας, επιλέγοντας τη σωστή σειρά γραμμάτων. Στόχος της δραστηριότητας αναγραμματισμού είναι να ενισχυθεί η αγάπη των παιδιών για τη γλώσσα και τις δυνατότητες που έχει, να εμπλουτιστεί το λεξιλόγιο τους και να καλλιεργηθεί η επινοητικότητά τους.

20231003 233658 0002

1η Οκτωβρίου – Παγκόσμια Ημέρα για την Τρίτη Ηλικία

Η Παγκόσμια ημέρα την Ηλικιωμένων, γνωστή και ως «Παγκόσμια Ημέρα για την Τρίτη Ηλικία», γιορτάζεται κάθε χρόνο την 1η Οκτωβρίου απο το 1990.
Η γιορτή της ημέρας των ηλικιωμένων ήταν η αφορμή για να έρθουμε κοντά, μικροί και μεγάλοι, να δείξουμε το σεβασμό και την αγάπη μας στον παππού και στη γιαγιά!!

Παγκόσμια ημέρα Τρίτης ηλικίας 20231003 222326 0000

Πρόληψη Παιδικών Ατυχημάτων – Αντιμετώπιση Παιδικού Τραύματος

Πραγματοποιήθηκαν στις τάξεις μας παρουσιάσεις από το Σωματείο “Αντιμετώπιση Παιδικού Τραύματος” με θέμα την Πρόληψη Παιδικών Ατυχημάτων.

IMG 20230929 122934

IMG 0caf6ad0c374bb1bee9343a0f16e1644 V

Στόχος του Σωματείου είναι να συμβάλλει στην καθοριστική μείωση των παιδικών ατυχημάτων, στην άμεση και σωστή αντιμετώπιση των παιδικών τραυματισμών και στην αναβάθμιση της νοσηλείας των παιδιών στη χώρα μας.

Ευχαριστήριο μήνυμα για δωρεές – χορηγίες

Εκφράζουμε τις θερμές ευχαριστίες μας για τις σημαντικές δωρεές-χορηγίες στο παράρτημα του 2ο Νηπιαγωγείου Νέας Ιωνίας

  • Στον κύριο Καραβίδα Δημήτριο και την ΨΑΡΟΤΑΒΕΡΝΑ -ΜΕΖΕΔΟΠΩΛΕΙΟ “ΚΑΡΑΒΙΔΑΣ” και αφορά τον παιδότοπο με επιφάνεια αναρρίχησης, ένα παιχνίδι πολλαπλών δραστηριοτήτων που στοχεύει στην ανάπτυξη των αθλητικών και κινητικών δεξιοτήτων των παιδιών και
  • Στην MELETON O.E. ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΜΕΛΕΤΩΝ Η.Μ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ και αφορά προγραμματιζόμενο ρομπότ δαπέδου που αποσκοπεί στην επαφή με τον κόσμο της ρομποτικής και του αλγοριθμικού τρόπου σκέψης και δύο πίστες με θέμα τα 3D σχήματα και το ηλιακό σύστημα.

Η παρούσα αναφορά αποτελεί ελάχιστη ένδειξη εκτιμήσεως έναντι της αξιόλογης και αξιέπαινης πράξης σας.

Ανώνυμο σχέδιο 20241127 205836 0000

13ο Νηπιαγωγείο Ν. Ιωνίας Ετήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2022-2023)

13ο Νηπιαγωγείο Ν. Ιωνίας Ετήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας 2022-2023

 

https://blogs.sch.gr/2nipnion/files/2023/06/ΕΚΘΕΣΗ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ-ΓΙΑ-ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ-1.pdf

2ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Ν. ΙΩΝΙΑΣ Ετήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2022-2023)

Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης 2ου Νηπιαγωγείου Ν. Ιωνίας 2022-2023

https://blogs.sch.gr/2nipnion/files/2023/06/ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-23-24-ΓΙΑ-BLOG.pdf

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ 2022-2023

“ΠΑΜΕ ΣΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΣΧΟΛΕΙΟ”

Στα πλαίσια του σχεδίου δράσης για τη μετάβαση στο Δημοτικό σχολείο οργανώθηκαν δραστηριότητες με διαδικτυακή επικοινωνία,  προσκλήσεις στις μεταξύ μας γιορτές και  επίσκεψη  στο χώρο του κοντινού  Δημοτικού Σχολείου.

Πριν την επίσκεψη προηγήθηκε συζήτηση με τα παιδιά για το τι περιμένουν να δουν στο δημοτικό και πώς το φαντάζονται. Έγινε καταγραφή των απαντήσεων και ακολούθησε ζωγραφική των ερωτημάτων που ήθελαν να θέσουν στους μαθητές της Πρώτης. Δημιούργησαν με φαντασία και και ενθουσιασμό μια τεράστια κάρτα να τους χαρίσουν με ευχές για το καλοκαίρι και ευχαριστίες που μας δέχονται  στο σχολείο τους!

viber image 2023 06 18 10 22 45 121viber image 2023 06 19 09 45 52 354 viber image 2023 06 18 10 22 44 618 viber image 2023 06 18 10 22 45 316  viber image 2023 06 18 10 22 45 976

Κατά την άφιξη , μας υποδέχτηκε η διευθύντρια και η δασκάλα της Πρώτης.  Μας ξενάγησαν στους χώρους του σχολείου και  στην αίθουσα της Α’ Τάξης, όπου γνωρίσαμε τους μαθητές και η κ. Εύη  απάντησε σε όλες μας τις απορίες!

viber image 2023 06 18 10 22 46 264

Στην αυλή παίξαμε το “παιχνίδι των ερωταπαντήσεων” όπου κάθε παιδάκι της Πρώτης τραβούσε μια κλήρο-ζωγραφιά με τα ερωτήματα που είχαμε ετοιμάσει και μας απαντούσε. Στη συνέχεια τραγουδήσαμε  στους καινούριους μας φίλους το τραγούδι “Αν όλα τα παιδιά της γης” και κείνοι μας χόρεψαν το “καλοκαίρι μου γλυκό”. Στο τέλος παίξαμε όλοι μαζί με πολλή χαρά και κέφι το μουσικοκινητικό παιχνίδι “Ψάρι-Ψάρι-Βάτραχος!

viber image 2023 06 18 10 22 44 825viber image 2023 06 18 10 22 44 531

Η επιστροφή στο νηπιαγωγείο συνοδεύτηκε με ενθουσιασμό! Στη συνέντευξη που ακολούθησε είπαν πώς αισθάνθηκαν και τι νέο έμαθαν που δεν ήξεραν πριν την επίσκεψη. ‘Εγινε η καταγραφή των ιδεών τους και ζωγράφισαν  ό,τι τους έκανε εντύπωση από όλα αυτά που είδαν στο Δημοτικό!

viber image 2023 06 18 10 22 45 048viber image 2023 06 18 10 22 44 965viber image 2023 06 18 10 22 44 891