4 Οκτωβρίου – Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων

Η Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων είναι διεθνής ημέρα δράσης για τα δικαιώματα των ζώων και την καλή διαβίωση. Γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 4 Οκτωβρίου, η ημέρα γιορτής του Φραγκίσκου της Ασίζης, προστάτης Άγιος των ζώων.

Προβλήθηκαν Annimation με ζώα και συζητήσαμε για τα δικαιώματα τους. Δημιουργήσαμε μάσκες και φιγούρες χεριού, μεταμορφωθήκαμε σε ζωάκια. Δημιουργήσαμε μία αφίσα με τα ζώα της σαβάνας. Μας επισκέφθηκαν όμως και πολλά ζώα με περίεργο τρόπο! Η εφαρμογή της Google με την τρισδιάστατη προβολή γέμισε την τάξη μας με ζώα που δεν τα βλέπαμε αλλά εμφανίστηκαν στις φωτογραφίες!

Αντίγραφο του Προσθέστε επικεφαλίδα 20241004 200235 0002 Αντίγραφο του Προσθέστε επικεφαλίδα 20241004 200235 0001 Αντίγραφο του Προσθέστε επικεφαλίδα 20241004 200235 0000

Οκτώβριος, ο δεύτερος μήνας του Φθινοπώρου

Παρακολουθήσαμε το πρώτο εκπαιδευτικό βίντεο για φέτος από την Εκπαιδευτική Τηλεόραση “Ένα γράμμα μια ιστορία – Γράμμα Ο: Ο ονειροπαρμένος ορειβάτης” το οποίο μας οδήγησε στην αναζήτηση λέξεων από τη φωνούλα “Οο”. Το “γράφαμε” με πολλούς τρόπους, ολοκληρώσαμε διαδραστικά φύλλα εργασίας με τη μέθοδο  drag & drop και δημιουργήσαμε τον τροχό του “Οο” (Επιμέλεια: Παπαδημητρακοπούλου Ευγενία). Στα πλαίσια της αξιολόγησης των δραστηριοτήτων, οι “μεγάλες” μαθήτριες πρότειναν να δημιουργήσουμε το πρώτο μας “Συννεφόλεξο”.

1 20241004 145608 0000 2 20241004 145608 0001

Θεματική ενότητα – Ο εαυτός μου

Αυτές τις ημέρες αναπτύχθηκαν και ολοκληρώθηκαν δραστηριότητες που αφορούν τα παρακάτω θέματα:

  1. ο εαυτός μου
  2. διαφορετικότητα

σύμφωνα με το Νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών στο θεματικό πεδίο ”Παιδί, Εαυτός και Κοινωνία” και συγκεκριμένα στη θεματική ενότητα ”Προσωπική και Κοινωνικοσυναισθηματική Ανάπτυξη – Αίσθηση Εαυτού – Θετική Αυτοεικόνα”.

3 4 5 6

1η Οκτωβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας

Την 1η Οκτωβρίου έχει καθιερωθεί κάθε χρόνο να γιορτάζουν οι ηλικιωμένοι άνθρωποι. Η ημερομηνία αυτή υιοθετήθηκε από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ το 1990 κι από τότε η μέρα αυτή γιορτάζεται ανελλιπώς, τουλάχιστον στα σχολεία. Ονομάζεται χαρακτηριστικά «Ημέρα Ηλικιωμένων» ή «Παγκόσμια Ημέρα για την Τρίτη Ηλικία». Ένα μικρό αφιέρωμα στους αγαπημένους όλων μας παππού και γιαγιά.

Παγκόσμια ημέρα Τρίτης ηλικίας 20241001 205039 0000

11η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού – Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2024

Την Πανελλήνια Ημέρα σχολικού αθλητισμού γιόρτασαν την Παρασκευή (27/9) σχολεία σε ολόκληρη τη χώρα. Μια μέρα, στη διάρκεια της οποίας μαθητές και μαθήτριες όλων των ηλικιών έχουν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τη σημασία του αθλητισμού στην καθημερινότητα και την ανάγκη για συστηματική άσκηση.

Ανώνυμο σχέδιο 20240928 161736 0000

Το αρχικό γράμμα του ονόματος μου

Τις πρώτες μέρες ασχολούμαστε με την εκμάθηση του ονόματός μας και του αρχικού γράμματός του ! Παίξαμε μαζί του πολλά παιχνίδια, το ζωγραφίσαμε με διάφορους τρόπους!!

2 1

Η σημασία της «ρουτίνας» του νηπιαγωγείου

Οι ρουτίνες αφορούν επαναλαμβανόμενες δραστηριότητες και πρακτικές που εφαρμόζονται σε καθημερινή σχεδόν βάση στον χώρο του νηπιαγωγείου. Έχουν λειτουργικό, οργανωτικό και εκπαιδευτικό χαρακτήρα, καθώς σηματοδοτούν το περιεχόμενο της δράσης των παιδιών σε κομβικές χρονικές περιόδους κατά τη ροή του καθημερινού προγράμματος και παρέχουν πλούσια ερεθίσματα μάθησης.

Κατά την άφιξη και την αποχώρηση από το χώρο του σχολείου, πραγματοποιούνται δράσεις που ενισχύουν το αίσθημα της αυτονομίας των παιδιών. Τα παιδιά τακτοποιούν τα πράγματά τους, συμπληρώνουν το παρουσιολόγιο της τάξης και δηλώνουν την προτίμησή τους για τις περιοχές παιχνιδιού που επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν. Η «Ώρα του κύκλου-της συζήτησης» περιλαμβάνει δραστηριότητες που σχετίζονται με τον προγραμματισμό των δραστηριοτήτων της ημέρας. Τα παιδιά επιλέγουν ένα τραγούδι που τους αρέσει ώστε να σηματοδοτήσουν την έναρξη των κοινών τους δράσεων στον χώρο του σχολείου. Η συμπλήρωση του ημερολογίου και η περιγραφή των καιρικών συνθηκών αποτελούν επίσης σημαντικές ρουτίνες, οι οποίες διεξάγονται στο νηπιαγωγείο καλύπτοντας ποικίλους μαθησιακούς στόχους

Πηγή: ΙΕΠ

Καθημερινές Ρουτίνες

Λειτουργία σχολικών μονάδων τις ημέρες του καύσωνα

Πραγματοποιήθηκε σήμερα ευρεία σύσκεψη υπό τον Δήμαρχο παρουσία των αρμόδιων Αντιδημάρχων και εμπλεκομένων υπηρεσιακών παραγόντων, για τα μέτρα προστασίας τις ημέρες του καύσωνα.

Απόφαση: Συνεχίζεται η λειτουργία των σχολικών μονάδων σύμφωνα με το πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (Αρ.Πρωτ.: Φ1/64708/ΓΔ4).

Για το δελτίο τύπου πατήστε εδώ

Εργαστήρια Δεξιοτήτων: «Φροντίζω το σώμα μου καθημερινά, τρώω υγιεινά»

Το τέταρτο και τελευταίο Εργαστήριο Δεξιοτήτων με τίτλο «Φροντίζω το σώμα μου καθημερινά, τρώω υγιεινά» είχε ως βασικό σκοπό του την εκπαίδευση των παιδιών του Νηπιαγωγείου για την υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή. Η επίτευξη πραγματοποιείται μέσα από μια σειρά εργαστηρίων βιωματικής και ανακαλυπτικής μάθησης, σε συνδυασμό με τη χρήση και αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων. Επιπρόσθετα, το πρόγραμμα υπάγεται στην θεματική ενότητα «Υγεία» στον κύκλο του «Ευ Ζην» και προωθεί τις ψηφιακές δεξιότητες αλλά και τις δεξιότητες μάθησης. Όσον αφορά τις διδακτικές μεθοδολογίες στις δραστηριότητες των εργαστηρίων υιοθετούνται η καθοδηγούμενη-συνεργατική και ανακαλυπτική μάθηση, η μέθοδος project και η βιωματική μάθηση μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες με στόχο την επικοινωνία, τον αλληλοσεβασμό, τη συνεργασία και την ενσυναίσθηση.

Κάποιοι από τους επιμέρους στόχους είναι:

  • η ενημέρωση και θετική ενίσχυση των νηπίων προς έναν υγιεινό τρόπο ζωής
  • η γνωριμία με την προέλευση και τον κύκλο ζωής της τροφής
  • η γνωριμία με τις διατροφικές ομάδες
  • να μάθουν τα νήπια τις περισσότερο και λιγότερο υγιεινές τροφές και τα οφέλη αυτών στον οργανισμό μας
  • η γνωριμία με την πυραμίδα διατροφής
  • η καλλιέργεια της κριτικής ικανότητας για την επιλογή γευμάτων και σνακ με υγιεινά κριτήρια
  • η ενσωμάτωση της σωματικής δραστηριότητας στην καθημερινότητα

4 Eργαστ.Δ

Ταξίδι στη Μυθολογία

Ένας μικρός κύριος είχε την ιδέα να ασχοληθούμε  με τους 12 Άθλους του Ηρακλή. Τοποθετήθηκε στον ψηφιακό τροχό μας και η ώρα έφτασε! Η ελληνική μυθολογία συναρπάζει τα παιδιά και ασχοληθήκαμε με πολλούς μύθους.

  • Οι Ολύμπιοι Θεοί
  • Οι 12 Άθλοι του Ηρακλή
  • Ο μύθος της Αθηνάς και του Ποσειδώνα
  • Ο Θησέας και ο Μινώταυρος
  • Ο Ιάσονας και η Αργοναυτική εκστρατεία
  • Ο Τρωικός πόλεμος και ο Δούρειος Ίππος
  • Το ταξίδι του πολυμήχανου Οδυσσέα
  • Το κουτί της Πανδώρας

Παρακολουθήσαμε βίντεο, διαβάσαμε, παρατηρήσαμε βιβλία και εικόνες που φέραμε για τη γνωστή γωνιά της γνώσης, ζωγραφίσαμε και παίξαμε τους ήρωες των μύθων. Ταξιδέψαμε στον Όλυμπο, στην Κρήτη, στην Τροία, στην Ιθάκη και σε πολλά άλλα μέρη. Μία μικρή αναδρομή του ταξιδιού μας ώστε να ταξιδέψετε κι εσείς με τη φαντασία σας.

1 20240528 222710 0000 2 20240528 222710 0001 3 20240528 222710 0002 4 20240528 222710 0003

Ενδοσχολική δράση με αφορμή την παγκόσμια ημέρα βιοποικιλότητας

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα βιοποικιλότητας υπό την αιγίδα του Οργανισμού Πολιτισμού Άθλησης και Νεολαίας Νέας Ιωνίας η κα Μαρίνα Ανθίμου, μία νέα εικονογράφος, μας παρουσιάσε μια ιστορία για τη Λίμνη Δόξα με στοιχεία από την ελληνική μυθολογία. Στη συνέχεια παρουσίασε μέσω ενός συλλεκτικού τετραδίου με ζωγραφιές που έχει φιλοτεχνήσει η ίδια, την ορνιθοπανίδα και την χλωρίδα του Φενεού.

Ανώνυμο σχέδιο 20240527 155322 0000

Επίσκεψη στο Βοτανικό Κήπο Διομήδους

Η επίσκεψη μας στο Βοτανικό κήπο Χαϊδαρίου ήταν μία ιδιαίτερη εμπειρία! Ο “Βοτανικός Κήπος Ιουλίας και Αλεξάνδρου Ν. Διομήδους” είναι ο μεγαλύτερος Βοτανικός Κήπος της χώρας μας αλλά και ολόκληρης της Ανατολικής Μεσογείου. Ιδρύθηκε, το 1951, με βάση το κληροδότημα του Αλεξάνδρου Ν. Διομήδους.

Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε παιχνίδια ισορροπίας, να ξεναγηθούν στον χώρο με τις λίμνες, να δούνε ψάρια, χελώνες και βατραχάκια, να παρατηρήσουν τα διαφορετικά όμορφα λουλούδια, βότανα, φυτά, δέντρα!

20240523 233836 0000 20240523 233836 0001

Μάης ο μήνας των λουλουδιών

Μάιος, ο 3ος μήνας της Άνοιξης. Παρακολουθήσαμε βίντεο και είδαμε εικόνες από τη φάση του σπόρου μέχρι και την άνθηση. Δημιουργήσαμε πολύχρωμα λουλούδια και στεφανάκια. Μάθαμε το γράμμα Μ μ, το γράψαμε με διάφορους τρόπους, πειραματιστήκαμε και ολοκληρώσαμε φύλλα εργασίας.

Γράφουμε το Μ με διάφορους τρόπους 20240519 232823 0001 Γράφουμε το Μ με διάφορους τρόπους 20240519 232823 0000 Γράφουμε το Μ με διάφορους τρόπους 20240519 232823 0002